PHO- Hvor rask blir veksten?

focuss
PHO 11.08.2018 kl 09:35 38651

Når jeg skulle gjøre meg en oppfatning av potensialet i Photocure så tok jeg utgangspunkt i hvilken markedsandel BLC Cysview minimum burde nå i USA og valgte å legge til grunn 20%. Dette basert på at Ipsen hadde klart 40% markedsandel i Tyskland og PHO med egne organisasjon oppnår 70 % markedsandel i Danmark. Dette før offentliggjøring av fase 3 studiet til PHO som rett og slett viser at det er uansvarlig å ikke benytte BLC Cysview ved operasjon og management av blærekreft. Dette også før studier viser at det er samfunnsøkonomisk gevinst ved å bruke BLC Cysview samt at pasientene er strålende fornøyd og oppsøker selv klinikker som har teknologien.

Basert på 20% markedsandel i USA så ga det meg en aksjekurs på 1900 kr. Dette ved å anta kostnader på hele en milliard som jeg antar må være vel høyt. Når jeg ser på dette kursmålet så tar jeg meg i å bli tvilende. Kan det virkelig stemme? Tror jeg virkelig på det så burde jeg jo legge alt jeg har i PHO? Når tvilen kommer så spør jeg meg selv? Er det realistisk med en markedsandel på 20%? På mitt eget spørsmål så blir mitt svar ett rungende NEI. Det er helt urealistisk. Markedsandelen må bli mye høyere. Når alternativ behandling overser 21 % av blærekreft og 41 % av den farligste blærekreften og tilbakefall av sykdommen blir redusert så virker det urealistisk at 80% av amerikanere ikke får denne behandlingen om de har behov for det.

Så dukker spørsmålet opp. Er det uenighet om disse tallene? Kan det tilbakevises? Der svarer også Fase 3 studiet ett rungende NEI. Statistisk beregning etter etablerte gjeldende metoder gir en p-verdi mindre enn 0,0001. Med andre ord en tidel av en promille mulighet for at konklusjonen er feil.

Da er det i mitt hode uansvarlig å ikke benytte BLC Cysview. Einarsson i Radforsk synes å dele oppfatningen og tenker at hospital som ikke bruker dette risikerer å bli saksøkt. Jeg vil legge til at hospital som ikke bruker dette må i det minste informere pasienter om svakheter ved deres metode.

At potensialet er skyhøyt tror jeg det snart blir enighet om. Det mest interessante nå blir å få et grep på hvor rask veksten vil bli.
Redigert 21.01.2021 kl 07:36 Du må logge inn for å svare
Helme5
11.08.2018 kl 09:57 12674

På mange punkter har du helt ret focuss - og selv om en uskreven regel er: Er stigning potentialet kæmpestor så er risikoen tilsvarende (eller endnu) større...

Det tror jeg IKKE er tilfældet her, så derfor har jeg tanket op de sidste mange måneder, dog minimal i forhold til hvad andre herinde investere for, som jeg kan aflæse :-)

Men er der så ingen risiko, og hvorfor køber de store og alle andre så ikke.?

Jooooo, der er risiko, vil her remse op

Historik - her er som skrevet mange gange den snagende tvivl - vis os pengene - hvilket i en lille målestok blev gjort i Q2 18

Konkurrenter - selv om det pt kan være svært at se i forhold til blålys, så kan der komme andre måske hidtil ukendte behandlings metoder, der meget hurtigt (næppe troligt, men ikke umuligt) grundet sensetionelle resultater bliver godkendte, vi er dog her år ude i fremtiden

Krise i verden - vil klart tage en del af potientialet væk, men alle skal jo stadig behandles og så vil det jo kun være midlertidig, selv om kriser kan vare nogen tid

Pris - her ser jeg største risiko, for skulle bare det halve af hvad focuss tror (og generelt er jeg enig med focuss, dog ik helt så højt oppe) så vil man jo næppe bare lade et firma tjene milliarder på syge, her kan jeg måske henvise til eksempelvis Novo og deres produkter mod sukkersyge, og de prisfald på disse produkter, som de (og andre) har været udenfor de sidste år

Til dit spørgsmål, så er jeg rimelig sikker på at væksten vil blive meget højere og komme langt hurtigere end man måske forventer - så allerede i 2020 har man mere end tredoblet omsætningen i forhold til hvad ledelsen hidtil har meldt ud

God weekend til alle
Redigert 11.08.2018 kl 10:00 Du må logge inn for å svare
focuss
11.08.2018 kl 10:00 12660

Hvor rask blir veksten. Synes styreformannens beskrivelse som "akselererende vekst" høres logisk ut. For hver klinikk og for hver urolog som tar BLC Cysview i bruk så øker antall talsmenn for teknologien. For hver pasient som blir behandlet eller leser seg opp så øker antall talsmenn videre. På et tidspunkt så vil bransjen oppdage en trend som er sterkt stigende. Og det påvirker de som ønsker å være i business. Når vi kommer til ett visst punkt stiger vekstkurven nær loddrett og det skapes en "MÅ HA" situasjon. Spørsmålet er: Når kommer vi dit? Skjer det allerede i 2019?
Redigert 11.08.2018 kl 10:05 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
11.08.2018 kl 10:05 12557

De fleste som får kreft tipper jeg vil google.
Da finner de raskt ut at Cysview er veien å gå, hvis deres lege ikke allerede har informert dem om dette.
Jeg ser ikke for meg at noen vil kreve å bruke hvitt lys.
Derfor mener jeg bestemt at markedsandelen vil bli langt høyere.
Cysview burde snart «selge seg selv».
Vi får eksponentiell vekst.
Helme5
11.08.2018 kl 10:11 12479

Helt selvisk vil jeg håbe at. “ må ha “ først slår i gennem i 2019 - da jeg endnu ik har tanket færdig, men er “bange” for at hvis Q3 viser en endnu bedre fremgang i salget end Q2, så vil det være svært for hospitalerne at undgå at bruge blålys, for så vil efterhånden så mange kende til forskellen på blåt og Hvidt lys resultater, at der kommer en ketchup efftekt, præcis hvornår vides ik, men er sikker på de er på vej....
Slettet bruker
11.08.2018 kl 10:13 12448

Helme5,
Tror du med 99% sikkerhet kan gå ut fra at q3 blir enda hyggeligere enn q2.
Tenk dere, kun 21,5 mill aksjer i PHO!!!!!!!
De er fullfinansiert for videre aktiviteter.
Redigert 11.08.2018 kl 10:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.08.2018 kl 10:14 12364

Personlig har jeg gått gjennom dette caset flere ganger, og kommet til i hvertfall en konklusjon som jeg er temmelig sikker på:
Dette selskapet vil vokse, og farten på veksten vil gå raskere og raskere til det når en topp.

Selv om Photocure til slutt skulle ta størstedelen av det store Nord-amerikanske markedet på diagnostisering. påvisning og oppfølging av blærekreft, vil det komme til et punkt hvor fremgangen og veksten vil gå saktere enn den vil gjøre i den store vekstfasen vi ser begynnelsen av nå.

Jeg tror den største veksten vil komme de første 1-4 årene, og deretter en jevn vekst.
Så har vi Japan og Sør-Korea som kan bli interessante markeder etter hvert.
Jeg tror også det vil komme en raskt vekst i nye markeder som Canada, New Zealand og Australia.

Langsiktige PHO aksjonærer vil etter all sannsynlighet få en Sareptas krukke å forsyne seg av både kortsiktig, på lengre sikt og langsiktig.

Redigert 11.08.2018 kl 10:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.08.2018 kl 10:18 12265

Oppgang Kommer,
Vel talt!
focuss
11.08.2018 kl 10:18 12194

Helme 5
Enig med deg at det i alle tilfelle er risiko. Når det gjelder risiko i PHO aksjen i dag så anser jeg den som liten da markedsverdien av selskapet er svært lav sett i forhold til vekst og potensial. Og aksjen mangler jo ikke akkurat faktorer som kan øke kursmål videre. Eksempelvis:
-Økt markedsandel i USA
-Økt pris
-Økt pris grunnet terapeutisk effekt
- Nye geografiske markeder
- Nye diagnoser (Endetarm)
- Ikke organiske vekstfremmende grep
Helme5
11.08.2018 kl 10:25 12034

Elvequist - jo Q3 vil være meget højere, tror selv på % stigningstakt der er en del større end Q2 - og det jo fra et højere udgangspunkt end for Q2...

Oppgang Kommer - helt enig og skulle vi gå ud i drømmende (men ikke urealistiske) så vil jeg tro vi kan komme til at se en stigningstakt som Genmab i Danmark, hvis alt spiller som det ser ud til....

Selvsagt vil væksten når den har nået en vis størrelse aftage, men på det tidpunkt vil vi nuværende aktionærer formodentlig have sikret vores
dr. Stockman
11.08.2018 kl 10:32 11990

De luftige kursmålene fra focuss har nok påvirket enkelte investorer i begge retninger når de sitter og lurer på om de skal kjøpe/kjøpe mer/realisere gevinst etc i PHO. Mange har nok tenkt som så at skulle selv brøkdelen slå til så er dette en aksje man ikke bør gå glipp av, og har posisjonert seg. Samtidig kan man jo tenke at hvis man tar disse kursmålene bokstavlig så trengs det ikke store potten for å gjøre det virkelig stort. For øvrig tror jeg forskjellen fra den svært konservative guidingen til Hestdal til den langt mer fremadskuende og visjonære fremstillingen til Bellete gjør underverker i markedet. Hestdal var nærmest en sperre mot å vekke interesse hos nye investorer. Selv gikk jeg inn fordi jeg tenkte at selv ikke Hestdal kunne spolere hele potensialet, og hadde samtidig i tankene at jeg antagelig fikk sjansen til å kjøpe til 22 kr fordi HH av irrelevante grunner skulle kvitte seg med aksjene. Nå som Hestdal er ute og Bellete inne så tror jeg det ligger et svært pent potensiale her. Men risikomomenter som Helme5 peker på er høyst relevante, og det er svært mange faktorer som kan forstyrre ferden mot stjernene. Men hvem sier nei takk til en aksje som i det minste kan stige med flere hundre prosent. Fra dagens nivå må NANO tyvedoble seg for å nå mitt kursmål, og det tror jeg er høyst oppnåelig. En tyvedobling for PHO er heller ingen fjern drøm. Skulle begge disse feile så vil jeg beklage at jeg kunne ta så feil, men økonomisk spiller det mindre rolle for meg fordi mitt unoterte selskap (nå 18% av aksjene i selskapet) i praksis er forbi alle usikkerhetsmomenter i forhold til å erobre verdensmarkedet (helt uten konkurrenter).
focuss
11.08.2018 kl 10:32 11947

Helme5
"Må ha" situasjonen når det gjelder klinikkenes behov for BLC Cysview er en ting. En annen ting er "Må-ha" opplevelsen for investorer når det gjelder aksjen. Når man ser på omsetningen i går så kan vi allerede være i ferd med å komme dit.
Mental Mania
11.08.2018 kl 10:34 11851

Har nå vært aksjonær i Pho i vel 10 år.
Det har mildt sagt vært en langdryg opplevelse i ett farvann med store bølger.
Ble etterheve litt lei av å se hvordan vps kontoen ga eufori den ene dagen etter godmeldinger for så å ende opp som en skuffelse den neste.
Begynte derfor å trade med deler av porteføljen og har hatt mye hell med det.
Det sies at man bør ha en strategi og holde seg til den hvis en skal lykkes å børs.
Gevinstsikring ved store oppganger og kjøpe seg inn igjen ved dipper. Spesielt hvis det ikke ligger noen negative endringer i det fundamentale som har utløst dippen.
I løpet av uken som var brøt jeg med min strategi og gjorde det stikk motsatte.
Da det klødde som værst i salgsknappfingeren, så jeg heller igjennom web-presentasjonen på nytt og fikk da istedenfor en voldsom kløe i kjøpsknappfingeren.



Helme5
11.08.2018 kl 10:36 12127

Focuss
Helt enig i at Pho, med tanke på de HAR ET GODKENDT produkt, i meget høj grad er underpriset, grundene til dette er kendt, se på salg de sidste mange år, så der kan og er mange ting som kan og VIL øge Pho værdi, især ser jeg chancen for nye diagnoser som særdeles muligt og derved også en kraftig økning af værdien..


Det får mig til også at nævne “risikoen” for at vi bliver opkøbt (selv om det er en drøm for mange investorerer i branchen) da vi så ikke fuldt ud får del i det høje potientiale som Pho har, men måske må lade os spise af med nogle krummer (250-500), afhængig af tidspunkt for et bud...
Tvivler dog på dette, da vores store aktionærer formodentlig ikke vil lade dette ske, men man skal aldrig sige aldrig :-)
Helme5
11.08.2018 kl 10:56 12060

dr. Stockman - et af mine paremeter for at købe i et selvskab er ledelsen, og det kan være et større arbejde at få en grundig viden om disse, men et punkt er, at de tydelig viser at de tror på sagen... Det kan de gøre på mange måder, det mest normale og enkleste er om de ejer aktier i selvskabte af en vis volume - men der er også andre ting jeg synes de bør måles på, eks faglig viden, erfaring m.m.

Om kursmål er luftige - tjaaaa uden tvivl er der i massevis af sådanne, læs evt omkring svenske Biotec aktier (men sikkert også i mange andre lande og andre brancher) - her mener jeg helt klart, at man har et fuldt ansvar for selv at undersøge den enkelte aktie og ikke lade sig forlede af andre evt tro på kommende kurser.

Men ref til risikopunkter jeg har nævnt, er jeg stadig overbevist om at PHO har et unikt potientiale....

Nano - tænk den var jeg hu på, og husker at den faldt fra (tror jeg) omkring 20 til 12 - her var jeg i gang med min egen såkaldte DD, da jeg var godt igennem denne, var aktien mere end 5 doblet og kom vist helt op i 120 et sted, så har aldrig fået købt denne :-)


Gad vide hvilket selskab du nævner uden at nævne, er man helt udenfor konkurrenter så er det enten fordi man har noget helt nyt, eller har fundet en unik bedre måde at gøre noget produkt brugbar på :-)
Scoopfinder
11.08.2018 kl 11:12 12020

Jeg er temmelig sikker på at det kommer en melding til uka om at Radiumhospitalet har solgt seg ned, slik de gjør i alle porteføljeselskapene når volumet tillater det. Det vil trolig legge en demper på kursen et par dager da det alltid er amatører som tror det er et salgssignal
bateman
11.08.2018 kl 11:39 11927

Ikke helt sikker på det Scoopfinder, tror mange har lært av nedslaget Radforsk hadde i Pcib.

Nå er markdet mer bevisst denne praksisen til Radforsk.
liang
11.08.2018 kl 11:51 11908

PHO har jo hatt blålys-teknologien lenge på markedet og grunnen til at det først tar av nå er vel resultatene i fase3 studien.
Der ser en betydningen av korrekt dokumentasjon gjennom det etablerte clinical trial systemet som alle kan forholde seg korrekt til uten individuell tolkning.
Man går fra stadiet påstand til udiskutable data.

I denne studien vises klare tall/dokumentasjon på hvor mye bedre blått lys er i forhold til hvitt lys mtp å detektere kreftens utbredelse.
Men er øket overlevelse tilsvarende dokumentert?
Nytter ikke å hevde eller påstå.
Kun dokumentert studie gjennom etablert clinical trial systemet har den ønskede effekt.

Hvor står PHO i dette løpet?

Se på denne:
https://e24.no/boers-og-finans/photocure/studie-aapner-for-oekt-bruk-av-photocures-blaerekreft-produkt/23754856

"Nye studier som viser betydelig forbedrede kliniske data vil støtte vår argumentasjon"....
Godt nok?

https://e24.no/boers-og-finans/photocure/gladmelding-fra-photocure/20056891

"
Gladmelding fra Photocure

Nye resultater viser at selskapet klarer å behandle blærekreft over 5 år.

(E24) Publisert: 08:28 - 12.05.2011, Oppdatert: 08:31 - 12.05.2011

Photocure, et norsk farmasøytisk selskap som spesialiserer seg innen kreft og dermatologi, kunngjør torsdag resultater fra en 5,5 års oppfølging av pasienter med tilbakefall av blærekreft som viser den langsiktige fordelen ved bruk av Hexvix.

Etter en oppfølgingstid på opp til 5,5 år, er antallet pasienter som har opplevd tilbakefall av blærekreft lavere, og tiden det tar før tilbakefall oppstår er lengre dersom de hadde Hexvix-guidet fluorescens cystoskopi.

Det melder Photocure i en børsmelding.

Resultatene (intention to treat) viste at færre pasienter som fikk Hexvix opplevde tilbakefall av blærekreft sammenliknet med pasienter som ikke fikk Hexvix, 38 prosent i Hexvix--gruppen, versus 31,8 prosent i gruppen som ikke fikk Hexvix, hadde ingen tilbakefall i løpet av observasjonsperioden på 5,5 år.

Dr. H. Barton Grossman, klinisk professor i urologi ved MD Anderson Cancer Center, Houston, USA sier:

- Resultatene av denne langsiktige oppfølgingsstudie er veldig imponerende og viser at Hexvix er et viktig verktøy for å bedre deteksjon og behandling av blærekreft.

- Første studie som bekrefter fem års effekt

Denne kliniske studien omfatter en retrospektiv oppfølging av 526 pasienter inkludert i en prospektiv randomisert fase III-studie med 28 sentre i Europa og Nord-Amerika.

-----------------------------------------------
Mulig jeg bommer totalt men er der god nok dokumentasjon i clinical trial systemet?

Tror dette er siste forsvarspunkt for hvitlys-tilhengerene.
dokumentert øket overlevelse.

Det vi egentlig snakker om er hvorledes overta 100% av markedet.


Redigert 11.08.2018 kl 12:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.08.2018 kl 12:00 11871

Noe tyder på at det var utsalg eller nedsalg fra en eller flere investorer i går.

Når en aksje går 10-11% ned på høyt volum ved noe som skulle være en naturlig reaksjon på nærmere 30% oppgang på få dager, og aksjen kommer tilbake og slutter over forrige dag slutt, noe som i seg selv er høyst uvanlig, da kan man spekulere i utsalg/nedsalg første delen av dagen på høyt volum, og oppsving på enda høyere volum til en topp på 47 på slutten av dagen.

Aksjen har på kort tid kommet på radaren til ganske mange, og jeg tenker at nesten alle ukeslutt-kurser fram til pres av Q3 vil ende høyere enn forrige ukeslutt-kurs.
Det var en av grunnene til at jeg startet tråden som sammenligner 5 farma-aksjer fra uke til uke.

Er det noen som tviler på at det blir interessant å sitte langsiktig i PHO framover?

dr. Stockman
11.08.2018 kl 12:43 11788

Helme5
Vi har ikke brukt ressurser på hjemmeside, ettersom den ville vært uten betydning for markedsføring. Det som gjør markesdføringen så enkel er at man kun trenger å henvende seg sentralt til flyselskapene, og etter hvert vil nok markedsføringen skje av seg selv. Konseptet er nytt og uten konkurrenter, og foruten sikkerhetsmomentet så er det nå klart at flyselskapene vil spare en hel del drivstoff ved å bruke tjenesten. Tjenesten vil være svært billlig (antatt 1 dollar pr fly pr måned), men med tanke på antall fly i verden pr idag (og raskt stigende) så er det ikke dumt å være største eier i selskapet. Den lave kostprisen er i seg selv en barriere mot at det skal kunne komme opp konkurrenter som utkonkurrerer oss - ihvertfall ikke i overskuelig fremtid.

Her er en foreldet og forenklet omtale: https://www.skattefunn.no/prognett-skattefunn/Artikkel/Enklere_a_vurdere_bremseevnen_til_fly/1253996160800?lang=no
dr. Stockman
11.08.2018 kl 13:56 11699

Var litt for beskjeden prismessig i farten. Hadde prisen pr dag i hodet. Lisensinntekt pr fly pr mnd vil være ca 20 $ (noe som ikke er gratis, men som mer enn oppveies av drivstoffbesparelser)..
Helme5
11.08.2018 kl 14:08 11649

Tak dr - tog lige en lynlook, interessant, det må blive lidt søndagslæsning i regnvejret.... :-)

Focuss - enig i “må ha” kan defineres på begge måder og også enig i, hvad det var du mente, fik vist primær svaret lidt på det andet, men uagtet, så kommer tiden snart hvor kendskabet til blålys bevirker - at patienterne må ha...

liang
11.08.2018 kl 14:17 11624

Hvem har de store markedene innen blærekreft i dag? (hvit lys)
Der må jo være meget stor kapital og store selskaper som vil miste stor kapitaltilgang.
Vil disse sitte rolig og se på at inntektsgrunnlaget deres forvitrer?

Blålys har dokkumentasjon fra clinical trial systemet slik at å prøve å trekke dette i tvil vil være dømt til å misslykkes.
Da gjenstår kun en mulighet

OPPKJØP :)

Lykke til

Slettet bruker
11.08.2018 kl 14:30 11584

liang

Jeg har spurt mange på forumet her om hvordan og når et oppkjøp av PHO skal kunne finne sted, men enda ikke fått noe svar?

Hypen og Euforien blant aksjonærene og mange andre som står i kø for å komme på innsiden er allerede i god gang, og når vi vet at vanlig påslag på oppkjøp er mellom 30 og 70%, i noen tilfeller > < 20%.
Da kan du i hvertfall se helt bort fra oppkjøp på nåværende tidspunkt.
Redigert 11.08.2018 kl 14:32 Du må logge inn for å svare
Computum
26.09.2018 kl 10:44 10715

Selgerne dominerer igjen. Og det er lenge til Q3-presentasjonen.
Slettet bruker
26.09.2018 kl 10:52 10667

Hva så, nesten ingen langsiktige aksjonærer bryr seg om daglige svingninger i PHO
Det behøver neppe å rippes opp igjen i alle fordelene og verktøyene PHO har fått for å erobre det nordamerikanske markedet, og det holder i massevis til en stor opptur i månedene og årene som kommer.

Computum:
I dag er det lenge til Q3, og i går nærmet november seg raskt.
Du behøver ikke å si mer om hvordan du har det her, for HO egner seg neppe som trøsteforum.

Computum
I går kl 12:24
322
Så lenge Dahl fungerer kan vi ikke forvente noe mer enn et langt gjesp.
Men november nærmer seg raskt.
Redigert 26.09.2018 kl 10:58 Du må logge inn for å svare
rockpus
26.09.2018 kl 11:24 10566

Kanskje ikke så vanskelig å forstå hva Computum ønsker å oppnå med sine innlegg?
Slettet bruker
26.09.2018 kl 11:25 10547

Kjøpe mere?
Slettet bruker
26.09.2018 kl 11:39 10457

Computum virker på meg som han skulle drevet med noe annet.
Fremstår som veldig urolig for sine investeringer.
Slettet bruker
26.09.2018 kl 12:57 10300

Denne tråden har som heading:
Hvor rask blir veksten?

I 2018 vil vi få se en rask vekst og økning i utplassering av scope, og moderat til god vekst i salg av Cysview.
I 2019 starter `Tour de PHO` med hurtigtogsfart, med hurtig vekst og raskt økende, blå bunnlije kvartal for kvartal.
Her er det bare å glede seg.

Enda har ikke markedet gitt PHO den oppmerksomhet det fortjener, men det vil hjelpe ved pres av Q3, og forsterke seg kraftig ved pres av Q4.
Computum
26.09.2018 kl 13:19 10222

:-) Ja, jeg er enig i at de to innleggene virket selvmotsigende. Det første gjaldt at det heldigvis ikke er så lenge til avløsningen av Dahl, det andre at det virker lenge til Q3 presentasjonen sett i lys av hvordan kursen faller såsnart det har vært nyhetstørke noen dager. Humøret og optimismen skifter fra dag til dag. Og ja, jeg er urolig for mine investeringer. Jeg har vært i aksjemarkedet lenge nok til at jeg vet at det kan være god grunn til uro. Det kan gå mange år å bygge opp en akseptabel avkastning, men den kan forsvinne fortere enn man tror.
Men når jeg ser hvor ofte enkelte må overbevise seg selv (og andre) om at dette bare går rake veien til himmels, så forstår jeg at jeg ikke er alene om å være urolig :-)
Redigert 26.09.2018 kl 13:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.09.2018 kl 13:38 10151

Ingen ønsker å tape en eneste krone, men det er bra dårlig for helsen å sjekke kursen kontinuerlig, spesielt på dager hvor det er nedgang. Dette fører for mange til økt bekymring og mer uro i kroppen.
Har en ikke mulighet for å oppleve svingninger er børsen et dårlig sted å være, for her svinger det og PHO er en meget volatil aksje og svinger mer enn mange andre.
Så har en ikke råd eller nerver til å takle svingninger bør en sette pengene i fond eller lignende.
Så er det opplagt at det er kjedelig når aksjen ikke stiger, men har en satt seg inn i pho caset så vet en at den vil stige betydelig på sikt og ikke sikkert vi trenger å vente så lenge heller.
Redigert 26.09.2018 kl 13:40 Du må logge inn for å svare
focuss
26.09.2018 kl 13:42 10124

Photocure bekymrer meg ikke det dugg. Det synes å være på skinner. I mellomtiden for ikke å bli for fokusert på alle små bevegelser i PHO er det lurt å ha noen andre aksjer som tidsfordriv. Seabird og IDEX er en del av mitt tidsfordriv + noen andre. Men ca 80% er Photocure.
Slettet bruker
26.09.2018 kl 13:53 10067

Computum

Du må kunne ta innover deg at andre har en helt annen strategi og innfallsvinkel enn deg selv.
Jeg har bygget meg opp i dette markedet og eiendom siden 1991 og diversifiserer risikoen ved å være i flere selskaper og sektorer, deriblant de beste utbytteaksjene.

Når dette er sagt, så står jeg ved at det høyst sannsynlig ikke finnes noe bedre case enn PHO i hele Norge, og kanskje i hele Norden.
Dermed ikke sagt at ikke det beste caset i utgangspunktet kan feile, men jeg kan heller ikke se noen andre muligheter i markedet som kan gi så stor gevinst som PHO hvis de lykkes, og personlig er jeg så sikker som det går an på at de vil lykkes.

PHO har i hvert fall flere forutsetninger og verktøy for å lykkes enn noe annet utvikling, -og/eller vekstselskap jeg har vært investert i.
Computum
26.09.2018 kl 16:45 9868

"Du må kunne ta innover deg at andre har en helt annen strategi og innfallsvinkel enn deg selv."

Det var som om jeg skulle sagt det selv :-)
Lykke til videre med suksessen
investinor
26.09.2018 kl 19:53 9641

noen som har oversikt over antall utplasserte scopes?. telte manuelt 86, men som sagt.manuelt
hvasa
26.09.2018 kl 20:00 9619

Nei, fremdeles 84 over de som gir tillatelse til å bli listet opp. Burde økt litt synes jeg.
billionæren
26.09.2018 kl 20:57 9540

Stadig 84. Lurer på hva det betyr, det har vært det i lengre tid nå. Det er vel minst like viktig at dagens klinikker bytter ut til flexscopen og/eller øker bruken betraktelig. Det er forventet forsinkelse før klinikker havner på listen, og så har vi det faktum at mange ikke ender opp på listen av forskjellige grunner. Likevel, så hadde det vært betryggende om økningen viste seg der.
Slettet bruker
26.09.2018 kl 21:05 9507

Etter Q3 får vi slutt på spekulasjonene om utplasserte scope, og overraskelsen kan bli stor på oppsiden.

Jeg tror det er liten grunn til å opprettholde Cysview:com hvis det viser seg at bare 30, 40 eller 50% av de klinikkene som kjøper scope ønsker å stå på listen.
Ved pres av Q2 var det bare ca 60% som sto oppført, og det er grunn til å tro at prosentsatsen er synkende.
hvasa
26.09.2018 kl 21:23 9460

Og hvorfor skulle prosentsatsen være endret? Forstår ikke hvorfor det å stå på listen skal være et minus, bortsett fra at konkurrerende sykehus kan se det, noe som jeg ser på som et lite minus.
Slettet bruker
26.09.2018 kl 21:44 9395

hvasa

Fordi registreringene hadde gått ned til ca 60% ved Q2, og da skal det ikke mye logikk til å anta at den synkende andelen fortsetter.