"It's time to make some serious money"

fattigstakkar
FRO 18.03.2020 kl 17:34 101229

Har sjelden hørt en toppsjef være så bull som Macleod er i denne podcasten som akkurat er publlisert. Han tror 2020 blir det beste året i Frontlines historie.

https://soundcloud.com/dnb_podcast/tanker-market-outlook-with-frontline-ceo-robert-hvide-macleod?fbclid=IwAR0Ixo4dV0r7mu2NJdW-D1hLf8FHD-8T9ODWVws1r5vhJXtEPFbzvo_S30k
Redigert 21.01.2021 kl 08:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.04.2020 kl 16:14 4575

Oljegruppen Opec+ har utsatt et planlagt videomøte, som i utgangspunktet skulle holdes på mandag. Den nye datoen er tentativt lagt til 9. april, førstkommende torsdag
Flipper
04.04.2020 kl 15:55 4642

Fra venn i Uniten med hvem jeg samarbeider Nyheter.

Dette er meget interessant:
[ TRRC, er et organ, som opprinnelig tok avgjørelser med Jernbaner, men
overtok ansvaret for Oilj aktivitet i Texas. De som så seriene, og gamle
nok, DALLAS med J.R, Uhwing - eller bare J.R. ]

Etter det kom Falcon Crest, som man kalte, Drue Dallas lol

The State of Texas, through its regulation agency TRRC, is discussing requiring a percentage cut for all oil production in Teas; which is where more than 50% of US shale oil is produced. I do NOT know if TRRC has the legal authority in Texas, or if it would also require OK by Texas Governor.

Flipper
04.04.2020 kl 14:50 4784

Skal vi igjen erfare kun litt av hva vi opplevde sist gang Suez-kanalen ble blokkert ?

Da blir det, som da, masse eksta tonn-miles; om også Suezma'er også tar ruten
rundt Cape of Good Hope ...... siste gang dette skjedde, kalen var blokkert av
senkede skip.? Nå også med en tankflåte tilgjengelig mye mindre på grunn av
lagring.

Tankmarkedet eksploderte og var så høyt at du i utgangspunktet kunne skrive
av en N / B'ing med tre til fire tur-retur ...

CMA CGM Containership Reroutes around Cape of Good Hope, Bypassing
Suez Canal

Tidbits of article Link full article below :

An ultra-large containership belonging to CMA CGM is bypassing the
Suez Canal on its return trip to Asia, adding some 3,000 miles and
five days to the journey as impacts of coronavirus and low oil prices
ripple across the supply chains.

@ + @

'' The canal already has a 45-65% discount scheme for USEC vessels to
prevent re-routing. A few days ago they announced a 6% discount for
European vessels – but as is evident with the CMA vessel that is not
sufficient to prevent round-Africa routings,”

Article :

https://gcaptain.com/cma-cgm-containership-reroutes-around-cape-of-good-hope-bypassing-suez-canal/
Redigert 04.04.2020 kl 14:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.04.2020 kl 14:19 4852

vil jo tro det, har gått kraftig ned i 2 dager på møte synsing. Tank aksjer er jo extremt billig i utgangspunktet og heller ikke alt for lenge igjen til utbytte.
Slettet bruker
04.04.2020 kl 14:19 4831

Mulig en liten nedgang først grunnet short-posisjoner som er ganske høye. Det gir rom for å handle !!
Bennyfyfasan
04.04.2020 kl 14:00 4824

kommer nok flere lekkasjer før mandag. Regner med Trump kommer med noen stikkere på pressekonferansene sine
Volga
04.04.2020 kl 14:00 4806

Sluttet på $7.89 i USA. Ligger $7.84 nå = ~NOK83
Black Peter
04.04.2020 kl 13:59 4803

Flipper, Liker innlegget ditt.

Ref dine betraktninger om stortank på sikt: Antar da du er enig med meg i at Contangoen vil komme tilbake rimelig raskt? Det som skjedde med oljepris tors/fre er etter min mening helt på jordet.

Skjønner heller ikke poenget med møtet OPEC ++, produksjon vil måtte møte etterspørsel uansett og sikkert raskere enn avtalte kutt, og hvor skal en gjøre av produksjon ingen vil ha(ha ha, det var en gåte)?

Selv med kutt på 25m fat, når etterspørsel gjenoppstår, hvem skal åpne krana og hvor mye? Jeg tror USA er snart tom for restriksjoner i verktøykassa og må nå redusere egen prod gjennom markedskreftene

Finnes det noen offisielle etterspørselstall for olje som kan stoles på, eller er det bare gjetting fra analytikerstanden?
Redigert 04.04.2020 kl 14:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.04.2020 kl 13:53 4831

Møte vil skje men ikke før om en rimelig lang stund vil jeg tro. Ingen vil tape ansikt her.
Bennyfyfasan
04.04.2020 kl 13:50 4829

blir spennende - men møtet blir å skje. Det må skje, og det vet alle parter. Foreløpig ser det ut som det er utsatt. Jeg regner med det også går kommunikasjon mellom partene om størrelse på kutt....man stiller ikke i et møte som dette uforberedt. Dermed kan det like gjerne være problemer med størrelse på kutt som rir avtalen.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-04-04/saudi-arabia-says-putin-s-comments-on-opec-deal-is-incorrect?srnd=premium-europe
Bennyfyfasan
04.04.2020 kl 13:27 4897

En rekyl får vi nok kanskje før møtet, men jeg tror det forløsende kommer etter møtet. Det er fortsatt usikkerhet - selv om de fleste ikke har troen på en gjeng diktatorer + Trump.
Slettet bruker
04.04.2020 kl 13:24 4904

Er lov å håpe. Aksjen har gått ned fra 110 kr til 82 kr i rekord fart så da skal vel den tilbake i rekord fart når de ikke engang kan bli enige om hvem som startet olje krigen.
Bennyfyfasan
04.04.2020 kl 13:20 4912

håper jeg får en kjøpsmulighet på litt lavere enn 84 på mandag\tirsdag. Har hele tiden hatt plan om å reinvestere pengene i fro, bare at jeg ikke trodde uenigheten skulle komme FØR møtet ;-)

Vi nærmer oss mai når man MÅ være inn pga resultatsfremleggelsene nærmer seg.
Slettet bruker
04.04.2020 kl 13:11 4829

Kjøpte mere på 84 så mulig jeg sitter med dem.
Bennyfyfasan
04.04.2020 kl 13:06 4835

Flipper

Jeg anser det som om SA timer dette kuttet perfekt. Det er timet slik at shale ikke vil kunne reddes uansett pga prisene vil holde seg lave lenge - før oppsvinget kommer. Da vil "shale" kutt komme av seg selv underveis pga lav pris.

Jeg sitter å irriterer meg over at jeg vektet ned 20% på fredag på 84kr. Føler meg som en liten truseskvetter nå :-)
Flipper
04.04.2020 kl 12:54 4865

Keneid

<<< men, de kan alltids få låne seilbåten min til å frakte noen tønner .>>>

Det er i hvertfal hva man kaller, en dråpe i havet

Ha ha; godt at man har litt humor nå om dagen; selv om mange
sitter '' med store papir tap '', håper ingen har satt penger man MÅ
realisere; er galgenhumor på sin plass.

Husk at du har ikke tap noen ting før man selger, og tankmarket blir
veldig volatilt, så muligheter kommer helt sikkert uansett; avtale
eller ikke i w/eends møte. Tank ratene fosser frem, for olje må Kina
og andre større land som ikk har egne resurser ha.

Eneste mulighet for nedgang i tank nå er det utenkelige måtte skje,
at de helt stopper å pumpe i det hele tatt et par måneder eller mer.

10 / 15 Mill tønner blir også en råpe i havet og vil ta flere år. Det
lille som Trumpeten har fått igjennom til å fylle opp strategisk lager
i Uniten, likså. Dersom Trumpeten forsøker seg på i nåværende
tidspunkt '' å redde shale i Uniten, blr det ingen avtale.... Det er
jo nettppp hvorfor Saudi gikk på krigstien.

Inget rederi som kun har tank i flåten står i fare for å konke. Bare
sitt å slappe av og vente, salgsmuligheter for f.eks. FRO kommer
i nærmeste fremtid, ja jeg tør hevde at selv de som har kjøpt på
topp vil snart kunne selge med Gevinst. Dividende blir eventyrlige
fremover. Eldre tonnasje som er så og sin nedskrevet; er det fortjeneste
på bunnen, og drøm for rederiene .....

Når lager virksomheten måtte avta og evt. lavere rater, vil mye tonnasje
bli skrapet, da flere ikke vil ta kostnaden det er hva de må forsvare ved
Nyklassing, som må gjennomføres hvert 4 år.

Redigert 04.04.2020 kl 12:59 Du må logge inn for å svare
Bennyfyfasan
04.04.2020 kl 12:49 4861

Olje og tank aksjer er ikke for truseskvettere for tiden :-)
Slettet bruker
04.04.2020 kl 12:35 4906

Da kom det, ingen video møte mandag alt for mye er uavklart. Kan komme senere eller avlyses. Så da er vi tilbake til start igjen, tipper oljen vil rase på mandag.

Markets
OPEC+ Meeting to Be Delayed on New Saudi, Russia Rift

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-04-04/saudi-arabia-says-putin-s-comments-on-opec-deal-is-incorrect
Redigert 04.04.2020 kl 12:39 Du må logge inn for å svare
Utlandsinvestor
04.04.2020 kl 10:45 5018

Nissos Rheina er leid ut på tc 31k+. Altså det er noen andre som får denne inntjeningen. Okeanis får kun 31k+
BESV
04.04.2020 kl 07:22 5297

https://www.google.com/amp/s/mobile.reuters.com/article/amp/idUSKBN21L3CF

USA förhandlar inte utan dom uppmuntrar Saudi och Ryssland att komma överens 😂 Om inte OPEC mötet blir annat än en succé så kommer oljepriset gå ner i en dödsspiral nästa vecka. Så USA tycker alltså Saudi och Ryssland ska reducera själva medans USA pumpar vidare....herregud.
Slettet bruker
04.04.2020 kl 00:28 5540

Selv norge var med på produksjonskutt etter forrige krise. I 2016 sa norge og storbritania nei. hva som skjer fremover er umulig å si. Kutt blir det på sett og vis, men sa og rus vil aldri gå med å på dra kuttet alene. Ingen som har sagt noe om når møtet er ? Enten må jeg vente for å snitte ned hvis kursfall, eller kjøpe mer ved gode nyheter - altså ikke kutt. ;) men, de kan alltids få låne seilbåten min til å frakte noen tønner :-D
Flipper
03.04.2020 kl 23:35 5667

OPEC+debatterer Største noen gang, olje kutt i kjølvannet av viruset .....

Aksje gibbene og hedge funds, nå på en fredag, ikke stole på Inside informasjon
som de har hele tiden.

Ingen kan vite hva som blir ut av møte i helgen, alt etter nyheter på mandag, gode eller.... så, enten
kjøper man, eller selger på veldig kort sikt ... så enkelt er det, og for en gangs skyld er '' den lille
investor '' Likestilt .......

Ha fin w/end, Påsken kan vi ferie på mandag, vel., utansett hva nyhetene fra
Video konferansen på mandag. Det er slik de møtes, under korona spetakkelet.
Flipper
03.04.2020 kl 23:20 5721

Sluttningsrapporter gis dagen etter faktum

I dag fredag, kommer slutninger på mandag....
alan
03.04.2020 kl 23:20 5722

Morgendagens Finansavis har en artikkel om Shipping.
Der står det bla. følgende:

Shipping-analytiker: – Kun tankskip tjener penger i 2020

For John Fredriksens Frontline har Kepler Cheuvreux et kursmål på 160 kroner,
noe som med fredagens aksjekurser tilsier et oppsidepotensial på over 91 prosent.

(Den smalt i sikringsboksen) :-)

Står mye intressant ellers, men kan ikke lime inn mere, da det er en betalingsartikkel.

Hmm står intet om direkteavkastning eller utbytter. Det glemte de?
Redigert 03.04.2020 kl 23:23 Du må logge inn for å svare
Flipper
03.04.2020 kl 23:17 5738

Er det noen man IKKE SKAL SE TIL nå, så er det såkalt Matematiske betrakninger, Tendkanaler, Bollinger band, 50 days average, money flow og elt det dritet-

Nå er Spillet, Hedge Funds, som har Ufattelige summer ( svarte hull som man kaller det ). Sistnenvte har summer som overstiger enhvers
villeste fantasi. Det er penger som er gjemt bort... ingen vet, for, alle som eier, er i land som ikke opplyser noe, bla. Favorittene nå
er Dubai, Singapore ....... Mens eiere kan være bosatt og likningsforpliket der de bor. Sveits, Lichtenstein, Luxembourg, Kypros etc.

Disse gribbene som ingen myndigheter noen gang får tak på, tjente en formue, da US og deres Sentralbank, under finanskrisen i
2008, utstedde ufattelige $ to eller tresifret nr. TRILLIONER.

Nå er de samme i gang igjen, og Amerikanske, vel alle land i den vestelige verden, gir en haug av støtte, som disse benytter seg av,
igjen og igjen.

Finansielle krefter, sorte hull, er på gang, og de kan '' manipulere markedet '' akkurat som de vil..... Finasiell instrumenter i tospann
med MM's

Sann mine ord, jeg har handlet aksjer i USA i 15 år nå. Bakgrunn skipsmegler i 40+ år.

Ed70
03.04.2020 kl 23:01 5799

Det korte svaret er vel at det er positivt for kursen pga større marked for alle selskaper som frakter olje. De kan velge andre selskaper enn amerikanske som vanligvis har vært dyre pga The Jones Act, altså fri konkurranse mot de aktuelle portene.
brummen
03.04.2020 kl 23:00 5776

Slik jeg forstår det så er alle lagrene i shanghai fulle og man beholder da lasten ombord i tankskipene som lager. Da legger man beslag på flere tankere som lagringsmedium og det er færre ledige skip til å frakte last. Det betyr igjen høyere etterspørsel etter disse skipene og da kan man ta høyere pris for frakt på de gjenværende skipene.
kamelen
03.04.2020 kl 22:56 5750

Skjønner ikke hvorfor dette vil påvirke kursene nevneverdig positivt? Please forklar for en amatør.
Slettet bruker
03.04.2020 kl 22:44 5806

Rheina er på tc så OET får ikke noe for denne. Dessverre
Flipper
03.04.2020 kl 22:43 5815

Olje spekulanterklarer ikke å levere olje til Shanghai børsen, pga. investorer støvsuger men enn
sin andel av tank kaparitet. sier kilder i følge Reuters:

https://www.reuters.com/article/global-oil-china-futures-idUSL4N2BR176

Hallo, kjøper mer nå fremover på nåverende nivåer.
fattigstakkar
03.04.2020 kl 22:17 5925

Det må jo være positivt for kursene om f.eks. norske selskap får tilgang til et nytt marked.
fattigstakkar
03.04.2020 kl 22:04 6414

Det ble spekulert på CNBC at Trump vil suspendere The Jones Act som forbyr utenlandske skip å frakte olje mellom amerikanske havner fordi det er få amerikanske skip tilgjengelig for å frakte olje.
https://www.investopedia.com/terms/j/jonesact.asp
Redigert 21.01.2021 kl 05:32 Du må logge inn for å svare
NullBull
03.04.2020 kl 21:58 6374

Tikket inn nettopp på Okeanis #OET sin Nissos Rhenia. On subs $282.616 rv TCE!!! Okeanis holdt tilbake $0,4 i utbytte fra Q4 som ligger i kursen, så jeg er ikke bare i FRO lenger!
Gasman
03.04.2020 kl 21:40 6381

Men virker som det er få slutninger i dag. Ikke tikket noen inn på VLCC Fixtures.
Gasman
03.04.2020 kl 21:39 6380

#VLCC -5% to $227k/d
#Suezmax -11% to $77k/d
#MR -13% to $20k/d

Fra J. Hannisdahl @ Twitter

Er jo fortsatt ikke så værst rater 😃
Overreagerer markedet?
Frogom
03.04.2020 kl 18:03 6789

Helt enig i det du skriver BESV. Tror også at dette er en midlertidig oppgang basert på tweet fra mannen som tror han bestemmer over hele verden. Oljen flommer fortsatt, og vil fortsette å flomme i en rate som er godt over verdensforbruket. Oljepris ned/ contango opp igjen.

Forøvrig interessant lesning:
https://oilprice.com/Energy/Energy-General/What-Really-Caused-Oil-To-Rally-By-25.html