Sterk produksjons og inntektsutvikling i WRL

Slettet bruker
WRL 11.08.2018 kl 12:19 22886

WRL tjener mer og mer penger, betaler ned lån og PE verdiene er sannsynligvis en av de beste på Oslo Børs. Kursen har ikke holdt følge med økningen i produksjon og inntekt, markedet har heller ikke reagert på at selskapet har fått ny ledelse og at de nå stort sett leverer vesentlig bedre enn de guider.
Det finnes sikkert usikkerhetsmomenter, for eksempel har selskapet et meget lovende gigant felt Tembo i Mozambique, hvor de har som politikk å ikke sette i gang boring før de har en partner på plass. På grunn av uro med en mindre terror organisasjon i området, har de måttet utsette borevirksomhet uansett, men dette feltet er og vil være utrolig viktig for Mozambiques fremtid. Vi vet at deres felt i Mnazi bay har vært utrolig viktig for Tanzania og spart landet for milliarder av dollar og fått fart på både økonomi og industri, slik at Tanzania er et av landene i Afrika med sterkest BNP vekst. WRL har høy stjerne og gode relasjoner med myndighetene i Tanzania og og på giga feltet i Tembo er de partner med Mozambique statens oljeselskap.
Det som kan være en god nyhet er at militæret i Mozambique, nå harstartet ny offensiv for å få slutt på i terrorist problematikken. https://zitamar.com/mozambique-military-starts-new-offensive-cabo-delgado-insurgency/
Samtidig med at ny ledelse tråde på banen, kom nyheten om at WRL ønsket å droppe oslo børs og satse på AIM som hevder å være verdens ledende børs for vekstselskaper: https://www.londonstockexchange.com/companies-and-advisors/aim/aim/aim.htm. AIM har hatt dårlig rykte, men det virker som om mange mindre oljeselskaper har hatt stor suksess på AIM. Nyheten om satsing på AIM har lagt en demper på kursutviklingen, men selskapet hevder de gjør det for å spare penger og komme nærmere det profesjonelle investormiljøet som finnes på AIM.
I midten av august, legger WRL frem halvårsregnskapet, det kommer til å bli spennende og jeg tror . media, analytikere, meglere og investorer kan bli positivt overrasket.
Redigert 21.01.2021 kl 07:09 Du må logge inn for å svare
fremogtilbake
02.09.2018 kl 20:23 6074

40something og andre,

delisting i Oslo er noe som ledelsen, styret og de større eierne er enige om. Om man ikke liker det, får man vel egentlig ta konsekvensen av det på en av tre måter.

1) Avfinne seg med det, det vil si gjøre det beste ut av det ved å fortsette som eier på AIM.
2) Stanse avlistingen i Oslo, ved enten å overbevise styret, hovedeierne og ledelsen om hvorfor man bør fortsette å være listet i Oslo
3) Selge seg ut.

Jeg tror det blir vanskelig å få på plass nummer to, og om man kan får blokkert delistingen, så tror jeg det vil skape voldsom mistillit mellom norske retail investorer og de som søker å forenkle strukturen ved å ha kun en listing. Vi kan være enig eller ikke i delistingen, men det er helt klart mye enklere å avfinne seg med en børs i stedet for to. Så lenge ledelsen og selskapet kommer til å sitte i London, er det vanskelig å se at det ikke er det mest logiske stedet for en listing på sikt. Dette er uavhengig av det som selvfølgelig er en ulempe for oss som har aksjer i WRL gjennom Norge.

Personlig tror jeg at for aksjonærer og selskapet som helhet bør vi enten avfinne oss med en delisting og gjøre det beste ut av det (for til syvende og sist kommer det nok til å skje), ELLER vi bør selge aksjene våre. Det finnes mange flere oljeselskaper på AIM enn det gjør i Oslo (særlig med hovedfokus utenfor Nordsjøen), så en listing på AIM eller hovedlisten er egentlig mye mer logisk for WRL enn å være listet i Oslo. Det blir helt sikkert litt turbulens over kursen i tiden fremover på grunn av delistingen, men etterhvert vil det være resultatene som gjelder. Større aksjonærer vil også tjene penger på aksjen, og personlig er jeg ikke sikker på om listingen i Norge har bidratt så veldig mye til det i den siste tiden. (Vi kan sikket si det samme om listingen i London, men den kommer vi nå en gang ikke utenom).

Fohåpentligvis fortsetter resultatene å bedre seg, og ledelsen tar de riktige grep freomver. Da vil vi etterhvert se det på kursen også. Om resultatene og grepene uteblir, så hjelper det ikke om vi er listet på en eller to børser.
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
Kingen
02.09.2018 kl 20:27 6062

Velkommen som aksjonær i WRL Spitzer. Du er tydeligvis en person med god teft. Antar du har gjort en kule i PEN, og at du nå lukter gull i WRL.

WRL tjener veldig bra med penger nå og cash flowen blir formidabel fremover. Jeg tror det er på vei å roe seg i Mosambik og tipper på snarlig farm out på Tembo.
En god avtale for Tembo vil være fantastisk.
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
alph
02.09.2018 kl 20:59 6017

Hva tror folk om morgendagens melding da?
Jeg tipper det blir samme produksjon som i juli - 90 mmcsf i snitt. Og rundt 3,5 mill innbetalt.
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
thief
02.09.2018 kl 21:22 5981

Tror betalingene lå noen måneder på etterskudd,så betalingen i morgen kommer ikke fra leveringen i august,tror jeg!Lurer på om det var 4mnd på etterskudd,så i morgen kommer betalingen for april,en måned med noe lavere leveranse(regntid).Så betalingen går kanskje litt ned fra forrig måned,hvis ikke de betaler mer av utestående da.Men uansett,wrl vil sope inn mye penger fremover,og vil sitte med et meget pent overskudd på slutten av året:)BEST av alle myggene på ose.Men ikke alle som kan regne,og selger på disse latterlige nivåene!
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
ken-guru
02.09.2018 kl 22:41 5913

Lavere innbetaling betyr kursnedgang. Markedet forventer ökt produksjon og stabilt ökende utbetalinger hver mnd. fremover
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
thief
02.09.2018 kl 22:47 5908

offf,idiotisk innlegg:)bare du som kan komme med sånt rør.wrl produserer nå nær max kapasitet,så hvordan kan markedet forvente mer hver mnd fremover?:)Og da vil vel heller ikke innbetalingene øke noe særlig.KLOVN nr 1 på wrl-trådene
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
alph
02.09.2018 kl 23:01 5886

For øvrig:
https://twitter.com/swahilitimes/status/1036319324703784967

Via Google Translate:
"The Dangote Cement Factory located in Mtwara region has begun to use gas production in production. The gas has been transported to the factory by the Tanzania Petroleum Development Agency (TPDC)."

https://twitter.com/Kigoma_RadioFm/status/1036337644471562240

"gas electricity plant in a large factory of the Dangote cement on today. The Government has begun sending gas at a spot through Petroleum Development Corporation (TPDC)
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
Spitzer
02.09.2018 kl 23:08 5879

Takk Kingen.
Har faktisk vært aksjonær i WRL siden i vår, men har nyttet siste tiden til mer enn dobling av det jeg satt med tidligere. Har nå snitt rett under 2,90.
Tapte stort på PEN i mange år, men kjøpte en del ekstra når den var ganske lavt, så har dekket alle tidligere tap og sitter nå med en, på papiret, god gevinst. Har ståltro på PEN med target 30-35 til ila 2019 og blir nok sittende der med overvekt av porteføljen. Solgte resten av BWO på fredag morgen (alt for tidlig) og kjøper nok noe mer WRL. Snuser litt på QEC også, men mer usikker på denne. DNO er også i søkelyset mitt, men skulle gjerne hatt den litt lavere. Den vil nok gå godt på oljeprisen fremover.
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
mimer
03.09.2018 kl 09:59 5684

Er enig med 40something angående delisting fra OSE, dette er ikke noe jeg ønsker, og stemmer imot. Hvis mange nok gjør det, kanskje OSE kan stoppe dette, selv om de større aksjonærene trumfer det gjennom på en EGF...
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
Dennis
03.09.2018 kl 11:44 5630

Flotte produksjontall og regulær høy innbetaling trigger ingen interesse på OB.
WRL er et oppkjøps 'case' straks de kommer over på AIM og selskapet får en skikkelig presentasjon for investor/olje miljøet I UK.
De som kjøper nå sitter og venter nettopp på dette. Trading er uintressant, og størrre aktører vil ikke ha småpostene på OB.
Denne aksjen er en perle, men vi mangler en trigger eller 2. Tar gjerne en farm-out avtale, utbytte eller noe om den '3 foten' før delisting fra OB.
I Q4 er det varslet fullt trykk mot markedet før å gjøre WRL kjent I markedet på AIM, og ryddegutten Eskil har helt sikkert noe å trekke opp av hatten til da !!
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
terningmanden
03.09.2018 kl 22:39 5465

Jeg har købt yderligere op i WRL da jeg dels ser en sund og god udvikling i selskabet. En afnotering på OSE, nyt hovedkvarter, styr på gælden, større indtjening mm tror jeg er et skridt på vejen til at blive opkøbt af et større selskab inden længe. Bliver WRL opkøbt, så bliver det til en langt højere kurs end nuværende og sker det ikke, da har jeg investeret i et selskab som snart er gældfrit og udbetaler udbytte. Tanzania ser jeg positivt på i fremtiden for WRL, men
Mozambique og Tembo er en fremtidig udfordring, som måske kan blive en stor gevinst eller intet...
Redigert 20.01.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare