Gunhild A. Nyborg får den støtten hun fortjener fra fagmiljøene

Slettet bruker
19.03.2020 kl 00:27 386

Fagfolk roser Nyborg for koronauttalelser i «Debatten»

OUS-forsker Gunhild Alvik Nyborg får støtte fra en rekke relevante fagfolk etter at hun tok opp alvoret i og behovet for å stanse spredningen av koronaviruset.

Nyborg, som er lege og forsker ved Rikshospitalet, fikk ikke støtte for sine synspunkter fra sin arbeidsgiver etter at hun deltok på NRKs «Debatten» tirsdag, men andre trer ifølge VG støttende til.

– Jeg er imponert over at hun våger skinnet sitt for å kunne snakke klart fra leveren om hva som kanskje kan skje. Særlig fordi hun bruker dokumenterte tall fra WHO og folkehelsen. Det er imponerende at hun våget å legge hodet på blokka og si fra, sier Bjørg Marit Andersen, professor i hygiene og smittevern og tidligere smittevernoverlege ved Oslo universitetssykehus Ullevål.
annonse

Også Mads Gilbert, overlege dr.med. og spesialist i anestesiologi i Tromsø, gir Nyborg full støtte.

Jörn Klein, doktor i virologi og førsteamanuensis i mikrobiologi og smittevern, skriver i en epost at han deler Nyborgs syn på behovet for øyeblikkelig og målrettet handling.

– Dagens informasjon indikerer en sannsynlighet at det i løpet av noen uker eller til og med dager at lignende situasjoner som vi kjenner fra Italia kan sees i andre EU-land og i Norge, skriver Klein.

Nyborg, som har doktorgrad i farmako-epidemiologi, mener alvoret om spredningen og konsekvensene av koronaviruset ikke har gått opp for norske myndigheter og folk flest. Ifølge henne sprer smitten seg eksponentielt.

https://resett.no/2020/03/19/fagfolk-roser-nyborg-for-koronauttalelser-i-debatten/
Slettet bruker
19.03.2020 kl 06:57 365

Ja disse legger jo hodet lagelig til for hogg. For å si det sånn så skal jeg huske hva disse sa om dette, fremover. Ja for de støtter seg på vitenskap og datasimuleringer, gjør de ikke? Fordi hvem som helst kan jo egentlig, om de føler for det, lire av seg krisemaksima! Såpass må vel hvermansen SELV kunne klare uten en eneste dr. med. MEN jeg skal huske på dette de lirte av seg, såpass resekt skal de ha.
Redigert 19.03.2020 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
Mikkel-engel
19.03.2020 kl 08:33 341

Gunhild Alvik Nyborg er uansett ei modig kvinne som tør å utfordre myndighetene og det etablerte helsenorge. Motstanderne av henne bedriver hersketeknikker over en lav sko. De burde skjemmes.
Slettet bruker
19.03.2020 kl 14:34 313

Og det gjør ikke du? Fei for egen dør før du ber andre feie for sin.

"Kan du mer enn alle som kan noe i Norge? Høres da vitterlig slik ut. Hvorfor har ikke du en ledende rolle i dette landet?"
Slettet bruker
19.03.2020 kl 14:44 307

Hadde ikke trodd jeg ville se TS bruke Mads Gilbert som sannhetsvitne.
Som jeg sa mens hun snakker så er hun helse norges svar på Greta Thunberg. Det er greit å slå alarm om worst case scenario og forlange at ekstreme tiltak må taes i bruk øyeblikkelig, men de som styrer med dette må faktisk tenke realistisk.
Redigert 19.03.2020 kl 14:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.03.2020 kl 16:50 286

Når mennesker ikke blander inn politikk, hører vi på dem hvis de kan faget sitt. At du nå snakker ned Nyborg vitner om ren misunnelse. Du kan ingenting = snakk imot dem som kan. Trump kan, du snakker ned Trump, men hva vinner du, ingenting. Du blir ikke engang et komma i denne settingen.