PHO-åpen eierstruktur, oppkjøp nærmere nå?

Topp 20 liste lagt ut på mandags morgen med de største endringene.

1 High Seas 700k -1,520k

4 The Bank of NY 502,528 +115k

5 Tycoon Industrier(ØSS) 494,488 + 494,488

12 Apollo Asset(Fredly) 300k +300k

13 Kristianro(ESS) 276,772 +150k

18 KLP AksjeNorge Indeks 215,072 -15k

22 Societe Generale 158,106 +158,106

28 JP.Morgan Sec 144,024 + 144,024

Med inntog av Spetalen og co., Hansson på vei ut, og utenlandske banker som vekter seg opp er tanken på salg av selskapet til BP ikke så fjern lenger.

Tenk på ett tall. Ved 200 kr. vil nok de fleste selge. Det sies at alle medlemmene i Facebook gruppa kan stoppe et oppkjøp på det nivået. Taler gruppa med en stemme? De er akkurat som oss, er tilbudet godt nok så selges Photocure på mye lavere kurs enn tidligere nevnte 1900.
Spennende tider. Håper Spetalen får en hånd på rattet.
Redigert 19.03.2020 kl 14:32 Du må logge inn for å svare

250 så tenker jeg det blir bevegelse
Haltopen
19.03.2020 kl 14:20 3186

Hvorfor skulle største eier selge aksjene på billigsalg på markedet hvis det var snakk om snarlig oppkjøp?

Hvorfor tror du noen må selge noe på billigsalg ?
kreinh
19.03.2020 kl 14:30 3179

Når "High Seas" er borte blir det vanskeligere å blokkere ett oppkjøp. Jeg sier ikke at det skjer snart. Underpriset vekstselskaper innen pharma som også begynner å tjener penger er på investorer med teft som bier rundt honning krukka.
ruda
19.03.2020 kl 16:57 2954

Her et stort potensiale i PHO, så man skal ikke se bort fra et oppkjøp. Storfiskene har vel plukket opp noe informasjon som vanlige folk ikke har tilgang til. Tror det kan være smart å laste litt på dette nivået.

er litt usikker på denne aksjen i nåværende stadie. Har tro på aksjen om ca 1/2 år eller i et lenger tidsperspektiv. Jeg tror at all fokus på helsesektoren i USA kommer til å dreie seg om virus relaterte ting, og alle budsjetter og tidsforbruk sykehus har, vil gå til å løse virus problematikk. I tillegg er det negativt at mulighet for reisevirksomhet er så sterkt redusert.
kreinh
19.03.2020 kl 17:56 2838

Photocure ASA: Market update
Oslo, Norway, 19 March 2020: The management of Photocure ASA (OSE:PHO) is
following the Covid-19 situation closely and has implemented strict measures to
ensure the safety of patients, customers, employees and business partners while

Vis børsmeldingen
maintaining an uninterrupted level of service and supply.

“The pandemic brings massive hardship to those affected by the virus, to
families, communities and business. I would like to express our gratitude to all
healthcare professionals fighting this disease around the globe. Our main
priority is to ensure the uninterrupted supply of Hexvix[®]/Cysview[®], in
addition to maintaining our operations under a new framework. We are following
the situation very closely and have implemented strict measure to ensure the
safety of patients, customers, colleagues and partners. Scheduled bladder cancer
treatments are vital to the patient care and most procedures are being performed
as planned, with some postponements. However, we must expect this pandemic to
affect the healthcare systems as the burden of managing the virus increases in
the coming weeks and months,” says Daniel Schneider, President & Chief Executive
Officer of Photocure.

Photocure’s production of Hexvix/Cysview is running at full capacity with no
disruptions.

“There has been no disruption in our production schedules or shipments. Should
we experience a temporary disruption, we have current inventory of
Hexvix/Cysview that will last us to the end of 2020. Our key focus is to
provide an uninterrupted service in treating patients with bladder cancer. In
light of the seriousness of the current global health care crisis, the evolving
circumstances will require a different way of working between our company and
the health care providers we partner with. We intend to keep the lines of
communications open and we plan to offer a variety of means to keep Blue Light
Cystoscopy with Hexvix/Cysview in the forefront of patient care”, says
Schneider.

Photocure has a strong cash position and carries no interest-bearing debt.

“Photocure has a strong underlying sales momentum in the U.S when returning to a
normalized business environment, providing a solid platform for long-term
growth. Short term business development and operations will be affected by this
unprecedented crisis in various ways, but we remain confident in the significant
commercial opportunities in the U.S. and reiterate our long-term ambitions”,
Schneider concludes.

ENDS

All trademarks mentioned in this release are protected by law and are registered
trademarks of Photocure ASA

This press release may contain product details and information which are not
valid, or a product is not accessible, in your country. Please be aware that
Photocure does not take any responsibility for accessing such information which
may not comply with any legal process, regulation, registration or usage in the
country of your origin.

For further information, please contact:

Dan Schneider

President and CEO

Photocure ASA

Tel: + 1-609 759-6515

Email: ds@photocure.com

Erik Dahl

Chief Financial Officer

Tel: +47 450 55 000

Email: ed@photocure.no

About Photocure ASA

Photocure: The Bladder Cancer Company delivers transformative solutions to
improve the lives of bladder cancer patients. Our unique technology, making
cancer cells glow bright pink, has led to better health outcomes for patients
worldwide. Photocure is headquartered in Oslo, Norway and listed on the Oslo
Stock Exchange (OSE: PHO). For more information, please visit us at
www.photocure.com, www.hexvix.com, www.cysview.com
kreinh
19.03.2020 kl 18:07 2817

"Photocure’s production of Hexvix/Cysview is running at full capacity with no disruptions."

"Photocure has a strong cash position and carries no interest-bearing debt."

“Photocure has a strong underlying sales momentum in the U.S when returning to a normalized business environment, providing a solid platform for long-term growth. Short term business development and operations will be affected by this unprecedented crisis in various ways, but we remain confident in the significant
commercial opportunities in the U.S. and reiterate our long-term ambitions”, Schneider concludes.

Synes fakta her viser at Photocure er verdt mer enn en kurs på 52kr. aksjen...

Mitt tips er at kursen går ned på den meldingen.
19.03.2020 kl 18:15 2769

Håper det, så får jeg plukket billigere.

Denne artikkelen hopper glatt over at HS solgte over en mill aksjer i kursintervallet 25-35 med stort tap for noen få år siden.

However, we must expect this pandemic to
affect the healthcare systems as the burden of managing the virus increases in
the coming weeks and months,” says Daniel Schneider, President & Chief Executive
Officer of Photocure.

lest mellom linjene: produksjon og forsendelse skjer normalt, mens salget uteblir...og produktet kommer til å komme i bakre rekker for investeringer hos sykehus i lang tid fremover.

Hvor står det at salget uteblir.
Dramatisk stor forskjell på uteblir og å bli påvirket.
Hardly
19.03.2020 kl 20:12 2293

Man må respektere at alle er ikke like språk kyndige.

Man må respektere at ikke alle er like språkkyndige.

Når det kommer til investeringer, så er nok tall, statistikk og evnen til logisk tenkning viktigst.
focuss
19.03.2020 kl 20:29 2224

Schneider har gjort seg flid med å skrive ett godt svar på Andys forespørsel. Jeg ser det slik at svaret er det beste vi kunne håpe på. Absolutt ikke noe negativt i dette.Vi er tross alt i en situasjon hvor verden stort sett har stoppet på rødt lys.Det gjelder ikke Photocure. En fin måte å ønske Spetalen og Fredly velkommen om bord.
Redigert 19.03.2020 kl 20:30 Du må logge inn for å svare
HP17
19.03.2020 kl 20:32 2200

Spetalen er nok ute igjen så snart kursen er gått noe opp. Akkurat som for kort tid siden. Kun Spetalen som tjener og amatørene taper.
Haltopen
19.03.2020 kl 20:36 2187

Oversatt i google translate:

"Planlagt blærekreftbehandlinger er viktige for pasientbehandlingen, og de fleste prosedyrer blir utført som planlagt, med noen utsettelser. Vi må imidlertid forvente at denne pandemien skal påvirke helsevesenet når belastningen av å håndtere viruset øker i
de kommende ukene og månedene"

"Kortsiktig forretningsutvikling og drift vil bli påvirket av dette enestående krise på forskjellige måter, men vi er sikre på den betydelige kommersielle muligheter i USA og gjentar våre langsiktige ambisjoner"

Jeg er ikke negativ til selskapet, men står det ikke her at selskapet blir påvirket av pandemien?
Redigert 19.03.2020 kl 20:38 Du må logge inn for å svare

Det står at det påvirker selskapet, men det står absolutt ikke at salget uteblir.
Haltopen
19.03.2020 kl 20:43 2151

På hvilken annen måte mener du selskapet blir påvirket?
Haltopen
19.03.2020 kl 20:48 2121

.
Redigert 19.03.2020 kl 20:49 Du må logge inn for å svare

Selvfølgelig blir selskapet påvirket.
Har ikke skrevet noe annet. Ifølge børsmeldinger ser jeg at påvirkningen er liten, men salget av H/ C ikke har uteblitt.
Uteblitt betyr null salg og er ikke noe annet enn ett desperat forsøk på å spre frykt.
Haltopen
19.03.2020 kl 21:04 2048

Det står ingenting om salget har uteblitt eller ei. Det står at produksjonen av Cysview går som normalt. Videre står det at driften er påvirket og noen behandlinger utsatt. Hva legger du i det?

Nettopp... Det står ingenting om at salget har uteblitt .Brumlemann påstår at salget har uteblitt, og dett er det jeg spør Brumlemann om. Hvor står det at salget har uteblitt?

Du kan sammenholde ordvalget med siste tids oppdatering på cysview.com
Hverken tolking av begrep eller cysview.com er absolutt, men om du ser disse i sammenheng, hva tenker du da?
Jeg tenker fremdeles kursen skal godt ned i morgen...

Tenker at Photocure er ett av se selskapene som har falt mer enn de fleste den senere tid . Dette til tross for at selskapet har 125 mill på bok og null i gjeld. selskapet er heller ikke avhengig av høy oljepris eller rettet mot et marked som er avhengig av unødvendig forbruk for å overleve
Tenker at aksjekursen i Pho burde ligget på 150 hvis ikke Corona hadde skremt vettet av markedet.
Tenker at fallet i Pho den senere tid mer skyldes panikk og frykt enn rasjonell tankegang.
Når alt kommer til alt, så er det de som holder hodet kaldt, ikke får panikk og handler urasjonelt som står igjen som vinnere når fasiten skrives i fremtiden.
Ingen vet hva morgendagen bringer. Selv håper jeg til en viss grad at kursen faller slik at jeg kan benytte mine kapitalreserver til å kjøpe meg ytterligere opp Hvis kursen gå opp, så gleder jeg meg også over det,
Prøver å se lyst på ting selv når det ser mørkt ut. Studier viser at optimisme er bra for immunforsvaret, og det er sikkert lurt i disse Coronatider.
rockpus
19.03.2020 kl 23:20 1672

".Vi er tross alt i en situasjon hvor verden stort sett har stoppet på rødt lys.Det gjelder ikke Photocure."

Slik jeg leser meldingen, gir Schneider et klart varsel om at man må påregne at salgsvolumet vil bli negativt påvirket. Etter mitt syn blir dermed ikke nødvendigvis det langsiktige potensial påvirket, men investorene må se lengre frem i tid før det tar av. Normalt vil en slik melding påvirke kursen negativt. I disse tider vil det være fristende å heller satse på rekyl i en rekke andre selskaper når det snur.

Jeg er ikke inne i selskapet og ser helst at det faller tilbake til 35 på nytt. Om det skjer vet ingen. Det er imidlertid interessant å se hva som skrives her inne. Alt beror på om man er inne eller ute - det er lite som et objektivt. Naturlig nok. Selv mener jeg det er forstyrrende å ta utgangspunkt i hva den enkelte mener og tror. Spesielt når jeg ser hva de mener og tror om andre selskaper her inne. Her handler det om å ha tro på seg selv og selskapet. Ikke hva andre håper ut fra sine egne disposisjoner. Markedet bestemmer hvor vi skal i morgen.
Redigert 19.03.2020 kl 23:44 Du må logge inn for å svare
Mdg1
20.03.2020 kl 08:25 1432

Det er vel ikke så bra for selskapet at langsiktige Hansson selger seg ut og Spetalen som alltid bare skal gjøre en rask gevinst har kjøpt seg inn. Spetalen skal helt sikkert ut igjen med en gang han har hentet 10-20% gevinst.