Nøkterne syn på kursen i NEL

Emisjon på 9,5 og det ble da sett på som svært bra timet da det hadde vært god utvikling i kursen i tiden før. Så kommer utalelser/analyser som viser at kursen skal halveres og en med opp 50%.
Så........i etterkant av dette så kollapser verdensøkonomien, likevel ligger kursen rundt emisjonskursen. Rimer dette slik dere ser det ? Er det hold i noen av kursmålene ? Og i såfall hvilket.
Om vi tror på kursmål 15 kr. så har den jo tatt støyten. Men om det fantes hold i kursmål 5-6 kr så har den stått seg utrolig godt. Og vil toget fortsette i full fart fra der det var på sporet når dette uventede og altomgripende inntraff ?
Det er jo viktige ting å ha en mening om med tanke på hvilke muligheter som finnes i denne aksjen for tiden.
Håper på edruelige synspunkter.
Redigert 19.03.2020 kl 16:18 Du må logge inn for å svare
kaliber
20.03.2020 kl 08:12 3671

God driv på TG, +9,7
Redigert 20.03.2020 kl 08:13 Du må logge inn for å svare
Karhu81
20.03.2020 kl 08:40 3499

Blir som tesla, apple, facebook osv. Hvis firmaet får ett navn som blir synonymt med noe folk vil ha, vil dette også ha mye å si for prising. Det er jo også vanskelig å vurdere pris når produktet som selges kan få et enormt stort marked om ting går etter plan. Evt så blir det en flopp. Jeg har vært med siden 2 kr og sitter pal til ihvertfall 2023, da jeg regner med at såpass tid tar det før man får sett om hydrogen vil bli en gamechanger.

Godt dagt, Det sier litt om de kurslålene ja.
Ikke engang en krise som dette fikk kursen ned.
M.Y.Peng
20.03.2020 kl 12:02 3191

Jeg er litt skeptisk på kort sikt når Corona viruset brer seg i USA. Det kan fortone seg ganske anderledes til uken.

Berg-og-dalbanen er ikke ved endestasjonen enda. Men på sikt er jeg trygg på oppgang.
Hektar
20.03.2020 kl 12:55 3066

Flere har allerede fått en liten lærepenge innen grådighet i denne, men det kommer alltid en sjanse til. Cash-burn i NEL er ekstrem, hente kapital som de pleier nå kan fort vise seg vanskelig når man kun har løse planer om å øke inntekten uten noe håndfast. Når NEL henter nesten mer penger enn Nikola kontrakten er verdt så burde det være en tankevekker.

Tror NEL er en bedrift/organisasjon som har livets rett, men de må nok gjennom denne stormen de også. De har holdt seg sinnsvakt bra hittil. personlig tror jeg det er noen som kjøper aksjer i stort monn, tipper CB. Vi får svaret på mandag.

Det er en kjensgjerning at jo mindre aksjer som blir tilgjengelig jo bedre holder den seg. Tror dette er årsaken. Grunnen til kjøpene vil jeg ikke komme innpå nå.

Tror vi får se et fall i NEL prisene fremover , ingen kan stå mot dette når det setter inn for fullt borte i junaiten.

Jeg sitter klar med penger, gjorde en kule i NAS på fredag. Gikk inn på 7,40 og ut på 13,-

Uansett, kjøper ikke jeg NEL på disse nivåene, har realisert 300% gevinst de siste tre årene og er stortsett fornøyd med det. Blir det ikke mer så er det ok.

det er masse billig i markedet nå, har blinket meg ut et par tre aksjer som kommer til å mangedoble seg når dette snur.
Jeg tror osb er nær en bunn snart.

Løkke til

Du er heldig som er så flink (i forhold til alle som har tapt penger i disse tider).
Redigert 21.03.2020 kl 19:02 Du må logge inn for å svare

Nel skal i 2 kr den.

Selv det er for høyt, sett ut fra regnskapene.

SS

Så dere Spettet i Debatten denne uka, live fra kontoret sitt.

Han mente 70% av selskapene på Oslo børs aldri tjente penger, og de ble holdt i livet med emisjoner og lån, og påfyll av cash.

NEL er vel verstingen i så måte.

SS

Er ikke i NEL lenger, men leser du dette skjønner du fort at ingen vil tilbake til olje og fossilt. Fornybart vil få en kraftig boots av dette. https://www.nrk.no/urix/korona-gir-kloden-en-pustepause-1.14952163

Ja.
Bare dritt.
Opp kun 25% siste uke.
Skikkelig dårlig det. Dårligst?
Sikkert derfor mange småsparere solgte NEL for noen uker siden og nå sitter i NAS som vil vaske ut alle nåværende aksjonærer...

Så derfor er NEL verstingen.
Ikke rart noen tjener penger på børs så mye smart som skrives på HO 👍🏻👍🏻

Kan vel bli en utsettelse av Nikola sine prosjekter, nå da Iveco ikke bare ligger i nord Italia, men nå ser det ut som om at den også stenges helt ned i en periode.

Ser søsteren til TM er blitt syk, så hans fokus blir nok på henne. Se twitterene hans.
Får håpe det går bra!
Redigert 22.03.2020 kl 00:28 Du må logge inn for å svare
monitor1
22.03.2020 kl 00:31 2125

Det blir omtrent slik: alle vil ha Tesla, men først, må de få seg jobb igjen, fondsparingen gikk i dass, plutselig overstiger gjelda verdien på huset ditt, og nå er det plutselig barn på vei, akkurat nå du trodde at nå få det holde med de tre jeg har. Til din store overraskelse så koster alt du kjøper 25% mer. Da tror jeg Tesla ryker, om du ikke vil at ekteskapet ryker først.
Redigert 22.03.2020 kl 00:32 Du må logge inn for å svare
M.Y.Peng
22.03.2020 kl 01:25 2076

Spetalen må dere ikke høre eller tro på. Han meler bare sin egen kake. Har vært i selskaper som han stuper inn i. Kjøper seg stort opp og forlanger plass i styret. Da er det veldig nær tiden for å hoppe ut av den aksjen. Siste nå er vel photocure. FARLIG når Spetalen gjør slike grep. Kom dere ut er mitt råd.
Han tror det er så enkelt at alle følger ham, og etter en økning av kurs så er han plutselig ute. En mann som kun utnytter tidligere bravader.
OPC1000
22.03.2020 kl 07:56 1944

I desember spådde Spetalen at krona ville kollapse.
Dennis10
22.03.2020 kl 12:28 1636

Spådde han coronaviruset også?

Coronaviruset har påvirket markedene negativt i Oslo som i resten av verden. Hovedindeksen har falt med 28,2 prosent etter nyttår.
Også oljeprisen har stupt dette året, noe som har gjort at kjemper som Equinor og Aker BP har falt tungt. Ingen andre av tungvekterne er heller i pluss.
Det er en svært kort liste som kan vise til oppgang dette året. Et par sparebanker er i pluss, samt tradingfavorittene Nel og REC Silicon.

Og enda har man folk som klager og syter over elendige NEL....
Jeg gjetter på misunnelse....

Stemmer JosefK.
Har vel aldri vært snakk om Italia?

Men Tyskland har Corona de også.

Forøvrig svarte Mr. Nikola en norsk twitterbruker i går vedr. fremdrift:
«Full steam ahead»

En annen spurte om de fortsatt var i dialog med NEL.
Da fikk han kjapt svar: Selvsagt, hvorfor skulle vi ikke det?

Dette er i rute, iallefall uten større problemer.
Noe forsinkelser må det bli grunnet leveranser osv.

Stiger idag på de fleste børser. Er det fare for tilbakefall om virus situasjonen ikke bedres så fort som det nå håpes på ? Det er jo en økende og stadig verre situasjon i flere land. Dette må jo koste og da mener jeg det er fare for at børsene blir røde igjen. Jeg har litt vondt for å se at det er naturlig at flere aksjer nesten er på nivåer der de lå før utbruddet. Det er selvsagt mange som har falt mye så spørsmålet er om en skal våge seg inn i noen av disse !
Det store spørsmålet er jo om vi har vært på bunnen og hvilke nivåer vi vil komme tilbake til når dette er over. Er redd dette vil svi en god stund dessverre.

Kan ikke forstå noe annet en at børsene igjen går noe ned. Oppgangen i USA varer kanskje bare 2-3 dager. Oljeprisen vil vel neppe gå vesentlig opp. Flere ledende land har jo fortsatt bare sett lette krusninger fra Coronaen. Men- kan det dukke opp en alt eksisterende medisin som kan lette viruset !

Utrolig bra dag i NEL.
Over 9% opp smaker 👍🏻👍🏻