Photocure ASA Marked update

Photocure ASA: Market update

Oslo, Norway, 19 March 2020: The management of Photocure ASA (OSE:PHO) is following the Covid-19 situation closely and has implemented strict measures to ensure the safety of patients, customers, employees and business partners while maintaining an uninterrupted level of service and supply. "The pandemic brings massive hardship to those affected by the virus, to families, communities and business. I would like to express our gratitude to all healthcare professionals fighting this disease around the globe. Our main priority is to ensure the uninterrupted supply of Hexvix[®]/Cysview[®], in addition to maintaining our operations under a new framework. We are following the situation very closely and have implemented strict measure to ensure the safety of patients, customers, colleagues and partners. Scheduled bladder cancer treatments are vital to the patient care and most procedures are being performed as planned, with some postponements. However, we must expect this pandemic to affect the healthcare systems as the burden of managing the virus increases in the coming weeks and months," says Daniel Schneider, President & Chief Executive Officer of Photocure. Photocure's production of Hexvix/Cysview is running at full capacity with no disruptions. "There has been no disruption in our production schedules or shipments.  Should we experience a temporary disruption, we have current inventory of Hexvix/Cysview that will last us to the end of 2020.  Our key focus is to provide an uninterrupted service in treating patients with bladder cancer. In light of the seriousness of the current global health care crisis, the evolving circumstances will require a different way of working between our company and the health care providers we partner with. We intend to keep the lines of communications open and we plan to offer a variety of means to keep Blue Light Cystoscopy with Hexvix/Cysview in the forefront of patient care", says Schneider. Photocure has a strong cash position and carries no interest-bearing debt. "Photocure has a strong underlying sales momentum in the U.S when returning to a normalized business environment, providing a solid platform for long-term growth. Short term business development and operations will be affected by this unprecedented crisis in various ways, but we remain confident in the significant commercial opportunities in the U.S. and reiterate our long-term ambitions", Schneider concludes. ENDS All trademarks mentioned in this release are protected by law and are registered trademarks of Photocure ASA This press release may contain product details and information which are not valid, or a product is not accessible, in your country. Please be aware that Photocure does not take any responsibility for accessing such information which may not comply with any legal process, regulation, registration or usage in the country of your origin.

Haltopen
19.03.2020 kl 17:54 2909

Etterlengtet oppdatering fra selskapet. De er godt rustet og vil komme seg helskinnet gjennom denne krisen. Betryggende med lagerbeholdning av Cysview som varer ut året.

Allikevel vil krisen ha en midlertidig påvirkning på driften.

"most procedures are being performed as planned, with some postponements. However, we must expect this pandemic to affect the healthcare systems as the burden of managing the virus increases in the coming weeks and months"

"Short term business development and operations will be affected by this unprecedented crisis in various ways, but we remain confident in the significant commercial opportunities in the U.S. and reiterate our long-term ambitions"
SomSa
20.03.2020 kl 00:46 2528

Som sa tidligere håper jeg at de har permittert de fleste av selgere.
"Short term business development and operations will be affected by this unprecedented crisis in various ways, but we remain confident in the significant commercial opportunities in the U.S. and reiterate our long-term ambitions", Schneider concludes."
pafo
20.03.2020 kl 02:16 2467

Ja det var presis som forventet ,han har ikke gjort noe som helst . Att de klarer levere cysview til de som skall ha, skulle bare mangle.
Og att bruket i stort sett går som vanligt, er vel den ende informasjon han kommer med. Men salget av nye scope gis ingen informasjon
om,, han har ikke gjort noe med kostnader eller salgskorpset. Som bare blir ett stort pengesluk fremover.

Den mannen er komplett oduglig til att lede ett selskap, og Hansson har med all sikkerhet fått det bekreftet av sine styremedlemmer.
Og da kvarstår den ende løsningen som også focuss bruker, love mye frem i tid der ingen vet eller kan motbevise kommende
resultater. Og styret må jo og vare totalt inkompetent som ikke ser vad som skjer, nu har Schneider suttit i ett og halvt år. Og det har
ikke skjedd noe positivt som kan tilskrives han. Salget av scope per selger har ikke økt, og bruket av cysview per scope har ikke økt.
Men vi har fått 5 overbetalte veiledere som reiser rundt og bruker penger uten synbare resultater.

Så uten Schneider og COY og de her 5 veilederne så hadde vi spart 40 mil med eksagt samme resultater.

Det hele blir ganske interessant når pafo tar i bruk utrykk som "komplett odugelig"
CarryOn
20.03.2020 kl 09:31 2175

Kjærlighetshat eller bare det vanlige...?

"...love mye frem i tid "

Hva skal dagene fylles med den dagen Schneider tar sin hatt og går, Pafo? Synge "Love me tender" og kjenne på tomheten? Dette begynner å bli sykelig.
pafo
20.03.2020 kl 10:12 2081

Ja sånn er det nær man ikke kan finne noe att forsvare Schneider med, så er det bare att kommentere meg.
Det viser bare vilke begrensede kunnskaper en del har.

Ser ingen grunn for å forsvare DS i noe som helst, det klarer han godt selv.
Det er jo du som i hvert eneste innlegg påstår at mannen er komplett udugelig og inkompetent.
Vet ikke hvor du henter alt fra, men blir vel drøyt å mene at du bestitter mer kunnskap enn flere av oss andre.
CarryOn
20.03.2020 kl 11:26 1978

Dette handler ikke om Schneider, men om en metaobservasjon fra min side. Til nytte for nye pho-aksjonærer som muligens lar seg forlede av dine monomane betraktninger. Jeg kan ikke hjelpe deg, pafo. Men jeg kan advare andre mot å låne øret sitt til dine gjentagende, negative betraktninger drevet av... ? Sundt er det i alle fall ikke. Og da er ikke språklig skrøplighet nevnt...

Jeg har tro på DS.

Litt overrasket over at markedet sender kursen opp etter at DS informerer markedet om at Photocure er rammet av COVID 19 og sier at salgsmomentumet vil komme tilbake ETTER krisen er over. Når vil dette skje vet ingen og når kommer Coronasmellen i USA?

"Photocure has a strong underlying sales momentum in the U.S when returning to a normalized business environment, providing a solid platform for long-term growth. Short term business development and operations will be affected by this unprecedented crisis in various ways, but we remain confident in the significant commercial opportunities in the U.S. and reiterate our long-term ambitions", Schneider concludes.
pafo
20.03.2020 kl 12:32 1819

Ja det er viktigt med med opplysninger om andre skribenter, og kan man krydde de med noen fremmedord. Så er det sikkert
noen som blir imponert. Det er ikke så vanskelig att finne sånne her, og det lyser igjenom vad du mener om deg selv.
Så bare stå på men spesielt opplysande er du ikke.
Redigert 20.03.2020 kl 12:32 Du må logge inn for å svare
m73102
20.03.2020 kl 12:47 1785

MM - PHO har falt med nesten 60 % på få uker. En kan alltids diskutere om PHO var priset høyt på det tidspunkt- men etter Q4 valgte Norne å øke kursmålet til kr 130 (fra kr 70) - og spørsmålet er om oppdateringen fra Schneider skal tilsi at PHO skal falle enda mer? Kan ikke et fall på ca 60 % tilsi at markedet, basert på denne oppdateringen, har overreagert - når Schneider fortsatt opprettholder sin langvarig guiding?

Det er derimot vanskelig i disse dager å spå kursutviklingen - og kursen vil helt sikkert kortsiktig fortsatt svinge- men i et lengre perspektiv, tror vi at PHO fortsatt vil ligge rundt kr 50?
Magnum26
20.03.2020 kl 12:50 1765

Etterlengtet, ryddig og god oppdatering til aksjonærene. Viser at han/ledelsen har begge hendene på rattet og at det aller meste vil være slik man så det for seg. Nå er det viktig at ledelsen supporter oppdateringen med innsidekjøp, her er det "walk the talk" som gjelder.
Nomaden
20.03.2020 kl 13:15 1695

Blir nok likevel nedtur neste uke når USA blir tvunget til å konfrontere den - etter all sannsynlighet - enorme smittespredningen. Dog kan det tenkes at Spettet ikke er inne med like kort horisont som han har for vane. Han må selv være klar over at USA får en seig knekk fremover, så om han er ute etter veldig kortsiktig gevinst gir handelen hans lite mening. Fundamentet i PHO solid, - de informerer selv om at de påvirkes av Covid-19, som jo nærmest er uungåelig for de fleste selskap - Spettet er nok fullt klar over at det krever litt mer tålmodighet å høste fruktene fra PHO slik situasjonen er i dag.
pafo
20.03.2020 kl 13:19 1680

Ja det er imponerende att de klarer produsere og levere cysview til de som trenger det. De klarte forsåvidt det innen DS
begynte og. Men att kalle det krisetiltak er litt drøyt, og noe annet påtagligt har han jo ikke informert om. Og det beror vel
på att han ikke har noen tiltak att vise til. Men ryddig er det
CarryOn
20.03.2020 kl 13:23 1655

Hehe, det "krydde" da ikke med så mange fremmedord...? Eller mener du å uttrykke noe annet? Vi skjønner godt svensk, så skift gjerne til et skriftspråk du behersker for å unngå ufrivillig komikk ;-)

Du er et mysterium, en gåte for mange, pafo. Derfor blir du tatt til side for observasjon. Mange lurer på hva som driver deg; natt og dag postes det negative vinklinger og mer eller mindre absurde påstander om DS spesielt og PHO generelt.

Noe svar forventes ikke.
pafo
20.03.2020 kl 13:31 1621

Nei eg bare undrer litt er du ekspert på skribenter eller PHO, men du trur sikkert att mange er imponert av dine kommentarer
eller er det bare før att tilfredstille deg selv.
CarryOn
20.03.2020 kl 13:47 1576

Er ingen ekspert på PHO utover å ha fulgt med siden den spede begynnelse på Radium og miljøet rundt Johan Moan. Er kanskje mer faglig interessert i fotokjemisk internalisering og PCIB, men har investert i både mor og datter.

Men dette er ikke temaet mitt nå. Du er derimot av interesse, fordi du ikke bør lyttes til! Så enkelt.
Springer
20.03.2020 kl 13:56 1543

Trenger egentlig ikke å advare mot pafo.
Når jeg skummer gjennom PHO innleggene her på HO/FA så plukker jeg ofte opp grei info. Leser fort og ser ikke alltid etter hvem som er avsender.
Når jeg kommer til et innlegg hvor jeg bare blir stående fast og undres på logikken, da vet jeg at det er fra vår svenske venn.
Tror de fleste har det slik.
pafo
20.03.2020 kl 13:58 1535

Ja eg tog en liten sjekk på deg og ser att du har til sammen 15 innlegg i PHO, og 12 av dem handler om meg. Ingen om fakta om
selskapet. Du er en viktig meningsyter det råder det ingen tvivel om. Men til hensyn for andre så får du ensomrett til den her
diskusjonen. Mens eg egner meg åt PHO og spesielt Schneider som krever litt oppfølgning av hans prestasjoner.
CarryOn
20.03.2020 kl 14:03 1516

Beklager, jeg falt bare for fristelsen til pirke litt i sjelslivet til vår svorske venn. Resultatet ga ingen overraskelser ;-)

Men takk til mange andre som bidrar positivt og opplysende!
GRP
20.03.2020 kl 14:16 1477

Artig å følge deg Pafo, men jeg foreslår at alle vi andre som faktisk evner å tenke å ta avgjørelser uavhengig av deg Pafo, begynner å skrive enten på TI, for der tror jeg ikke han er.
Så kan vi bruke Facebook siden vår for å diskutere for dit kommer han ikke. Blir nok avslørt av språket....,.
Og tilslutt Pafo: håper du finner deg litt corona i helgen, så får vi se om det blir stille over helgen.
Men den beste medisin mot sånne troll er stillhet, da sprekker dem.
God helg, Pafo, og forresten, god bedring
pafo
20.03.2020 kl 14:32 1433

Ja før oss som er mest interessert i selskapet og undrer vad Schneider tenker gjøre med reiserestriksjoner før alt og alla. De
har jo innført dem i California, og kommer med all sikkerhet att gjøre det i alle stater og med tiden. Og PHO ser sikkert att salget
svinner vekk med nye scope reden, men gjør han noe tiltak. Ikke vad vi kan se i alle fall, og han hadde ingen informasjon om
det heller. Det er det som koster penger og er noe selskapet kan gjøre noe med.
Redigert 20.03.2020 kl 14:38 Du må logge inn for å svare
Computum
20.03.2020 kl 17:38 1291

Hm. Trodde du hadde kjøpt deg inn igjen de siste dager. Men det har du tydeligvis ikke?

Nok en dag uten noe innsidekjøp, det er ikke godt nok. De må supportere sin egen melding til markedet.

Det er nok ikke alle som kjøpte, som burde gjort det. Og nervene hos enkelte, står ikke i stil med nicket. Er det ingen som kan forbarme seg over stakkaren, og pisse en skvett i buksa hans. Skriv noen beroligende ord, bare så han finner roen, om ikke annet enn for en kort stund.

Dessverre så ser man at de seriøse er borte og de som er igjen har et vokabular og en kvalitet, som forklarer hvorfor de er igjen og ser de siste lommepengene forsvinne.
kreinh
24.03.2020 kl 15:44 414

Det hadde hjulpet med noe godt nytt. Trenger en driver. Enten innsidekjøp (helt utenkelig), partner avtale eller fase 3 for Cevira. Schneider har ikke vært noe særlig flink til å gjøre noe med dårlige scope avtaler i Europa. Asia venter vi på at i hvertfall noe kan skje. Gjør et eller annet synlig da Schneider og ikke bare snakk…
(Jeg har kjøpt meg inn igjen i dag.)

Jeg har ikke solgt PHO, men derimot forsøkt å fange den fallende kniven og har derfor mer aksjer enn noen gang. Noe jeg er komfortabel med. Selvom jeg ser at mye av det jeg anså som gode priser da den fallt, nå virker relativt dyrt.