Pressekonferanse om flybransjen (kl 19:30)


Da får vi fasit i kveld :-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
SomSa
19.03.2020 kl 19:58 2894


Alle vet at NAS har en gigantisk gjeld og det er vanskelig å redde. Staten vil ikke kaste bort skattebetalers penger før eierne og långivere bidrar med noe.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
bj111
19.03.2020 kl 19:59 2841

Kommer vel an på om den er tilstrekkelig. Det er egentlig helt forkastelig at NAS tillater seg å ikke få den kompensasjonen ut asap. Det ville være svært gunstig for NAS så sant det ikke er en uenighet på over 15% som vi kanskje kan forvente at NB kan få kronen til å styrke seg med om de tråkker til.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
Habub
19.03.2020 kl 19:59 2813

Så du mener at et firma som er reddet fra konkurs, skal falde i værdi.

Det giver jo fuldkommen mening! NOT
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare

Skal de få inn penger i emisjon nå, blir det med total utvanning av dagens aksjonærer. En krone? Må bli et helt ubetydelig beløp i forhold til dagens kurs.

Silberman
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
FAR100
19.03.2020 kl 20:00 2761

lomme penger? uke penger? 300 millioner?????
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare

Ja, NAS får i første omgang prøve seg på å innfri kravet til ukepengene på 300 mill. Hvilken bank er gal nok til å stille opp med 10 pst.?
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
hstray
19.03.2020 kl 20:01 2681

Dere må ikke glemme oppgjøret fra Boeing...
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
pedro1
19.03.2020 kl 20:02 2616

Ledelsen i NAS har visst om denne pakken i noen dager. Det vil kjapt komme pressemeldinger med samtykker fra ulike finansinstitusjoner.Bank Norwegian gir et billig lån som staten må matche. Kursen opp og gjerne en emisjon på 20 kroner. Boeing Cashen er det bare å ta imot nå.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
bj111
19.03.2020 kl 20:03 2565

Jeg mener at NAS ikke har vært konkurspriset. Det er du sikkert ikke enig i men i min bok må fallet være på 95% eller mer før en snakker om konkurspris.
Jeg mener og at denne pakken langt i fra sikrer NAS mot konkurs grunnet betingelsene knyttet til pakken. Tenker emisjon på maks 5 Kr noe som vil være en svært god kurs i dagens marked.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
hstray
19.03.2020 kl 20:03 2545

Har du glemt pågående diskusjoner med Boeing iht kompensasjon. Her kommer det fort 3-400$ i cash
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare

NAS ledelsen burde engasjere pirathusa for å gjennomføre emisjon og ikke vente på at alle kreditorene skal godta frafall renter og utsettelse av avdrag

tipper de store som fortsatt sitter fast i klisteret vil dumpe dritten imorra mens wollmilchsauene vil kanskje ta imot :D

spm er hvem som vil være med på emisjon når man vet at NAS sannsynligvis til gå konk innen året er omme?
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare

Ukepengene holder vel til å dekke utgiftene i en uke, eller noe sånt.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare

Silberman kjipt å gå short på 6,9 kr haha
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare

Det som er helt sikkert, er at Boing ikke har de pengene nå. De er på randen av konkurs.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare

Neida, jeg er verken long eller short. Tør ikke røre NAS. Ønsker dere for så vidt lykke til, men dette var en douchebag-pakke.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
abban
19.03.2020 kl 20:05 2395

Kurs i morgen? Noen gode tips?
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare

Flyselskapspakka :
3 mrd NAS
1,5 mrd SAS
1,5 mrd øvrige, inkl Widerøe

SAS får 3 mrd SEK fra Sverige og Danmark. Er det ikke litt
urettferdig at SAS får mer enn NAS samlet ?
Og hvorfor yter Norge så mye til SAS, når vi ikke er nevneverdig aksjonær der ?

Det ble sagt at om 3 mnd ikke er nok, så kommer det mer pakke.
Smart av staten å kreve 10 % fra andre og 8 % EK.

Dette er lånegarantier. Dvs. tilgang på likviditet under forutsetninger.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
hstray
19.03.2020 kl 20:06 2357

Er det ett selskap som ikke går konkurs i USA så er det Boeing.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare

Som Knut Harald Hareide nettopp sa på NRK. Aksjonærene må også stille opp (emisjon)
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare

Boeing og USA er helt nødt til å betale kompensasjoner. Ellers mobbes Boeing ut av markedet over hele verden.
Et utenkelig scenarie for både Boeing og USA.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
q1w2e3r4
19.03.2020 kl 20:07 2311

HVORFOR KOMMENTERER IKKE LEDELSEN I NAS KOMPENSASJON FRA BOEING? Har alle dere som tror at den kommer tenkt på muligheten om at NAS skylder Boeing langt mer enn en erstatning vil lyde på?
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
bj111
19.03.2020 kl 20:08 2283

Hm trodde det var PanAm jeg
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
pedro1
19.03.2020 kl 20:09 2254

Glem 3 måneders lån/garantier....når først staten går inn, så brekker de ikke NAS ryggen om 3 måneder. Tipper NAS har staten i ryggen gjennom vinteren 20/21.....så blir det full blomstring neste sommer.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare

De blir reddet av myndighetene, mens aksjonærene taper det meste.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
Habub
19.03.2020 kl 20:10 2231

Hvor mange gange skal du have det at vide bj111, en emission på 1,2,3,4 eller 5 kroner KOMMER ikke til at ske, ingen VIL acceptere det når NAS skal have udbetalt måske 2 til 3 milliarder fra Boeing eller man kan skaffe likviditet på andre måder.

Denne avtale fra regeringen er naturligvis clearet med NAS ledelse, det er præcis som jeg skrev, der er nogle mod-krav til NAS før man kaster skattekroner etter dem. NAS har naturligvis sikret at de kan opfylde disse krav ellers var der INGEN mening med at lave sådanne krav, så kunne man bare lade dem gå konkurs, og som du måske hørte så var der BRED politisk enighed om at det IKKE fik ske.

Imorgen stiger kursen til 18 kroner og man kan så arbejde videre derfra, hvilket må siges at være utrolig vigtigt for de 11.000 medarbejdere som har deres liv i NAS.

Jeg får simpelthen kvalme af de stupide indlæg fra små mennesker som har mis-bedømt en short og ikke misser en eneste mulighed for at sprede direkte fejl-information eller ikke holder sig tilbage for direkte at lyve.

Sørgeligt.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare

Helt enig.
Boeing Marketcap ligger nå på 56,92 mrd. $. Kurs 100 $.
$ ca 11,40
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare

Obligasjonseierne mente politikerne at skulle godta samme rente som det kommersielle lånet, det blir ikke null renter, men redusert, spesielt for NAS07 som ligger på 7.25% rente p.a. Gjelder 3 mnd, om jeg hørte rett.
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare
bj111
19.03.2020 kl 20:12 2183

Hehe det er nok årsaken men sier de det så blir neste emi enda vanskeligere. Jeg tror ikke denne pakken var hva ledelsen håpet på. Nordnet kunder sitter klare med kjøpsknappen i morgen, noen risikoperverse kunder i det huset:-)
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare

Egenkapitalen er mer eller mindre tapt i Q1. Om gjelda er 60mrd så blir det emisjon på rundt 5mrd?
Redigert 21.01.2021 kl 06:06 Du må logge inn for å svare

ALLE disse fjolle brukerne er BETALT av SISSENER for å forsøple forumet! Helt tragisk! Ikke hør på dem. Det finnes ikke motstand på ukescharter før 20 kr. 1,5 milliarder er konkursprising. I morgen er nas priset til 3 milliarder altså kurs ca 20 kr.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare

Hva er det i såfall NAS skylder Boeing ?
Deler av de 58 mrd da ?

Boeingaksjen faller nå, fordi markedet skjønner at Boeing må ut med kompensasjoner.
Og Boeing må snart varsle markedet at MAX-flyet er dødt. Boeing kan ikke tillate seg
å drøye dette for lenge.
Det er ikke på å være kjip med kompensasjoner Boeing kommer seg opp igjen. Kjiphet
her vil drepe Boeing.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare

Enkel hoderegning. 333 mill nye aksjer på kurs 5 kroner og i beste fall 66% utvanning om man ikke kan eller ønsker å delta i emisjonen, men det kan like gjerne bli 666 mill nye aksjer på 2,50.

NAS får det travelt i alle retninger fremover. Det bør starte med emisjonen med en gang.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
suspekt
19.03.2020 kl 20:17 1978

Det er vel heller viljen til å redde nas som er det viktige her, har de sagt A må de si B, Tror det kommer til å ordne seg, må jo komme noe fra boeing snart også. Det får jo også massive avgiftslettelser, samt bra permiteringsavtaler.
Emisjon blir det nok, så får vi se hvor mange som har trua på en nas fremtid. Tror vi skal opp i morgen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
mentira
19.03.2020 kl 20:17 1976

Jeg tipper åpningskurs i morgen 737MAX

7,37
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare
bj111
19.03.2020 kl 20:18 1971

Har ingen short eller noen aksjer i NAS lenger. Vi får se på om kursen går til 18,- i morgen. Er det snittet ditt?
Tror du får din første høstdag/vinterdag med den emisjonen men vi får se. Godtar ikke NAS aksjonærer emisjonskursen så er det kroken på døren og noen andre driver nye NAS videre.

Jeg skal ha NAS/nye NAS aksjer en dag men først når flyene er i luften og jeg ser at emisjon og konkurs faren er over.
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare

Alternativ virkelighet? TA på konkurskandidat?
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare

Kjøpte nas på 7.10, tipper SL min ryker på 7.8 imorgen ettermiddag, hvis jeg ikke klarer å komme meg ut før!
Redigert 21.01.2021 kl 07:01 Du må logge inn for å svare