Hva skjer her med sdrl?

aktivfinans
SDRL 12.08.2018 kl 10:26 4023

Nå er kjempen utvanna og refinansiert og nye aksjer er på tur, men er dette fornuftig prising? Det er knapt omsetning og volum på børsen. Gidder ikke folk ta idenne, og er det umulig å prise denne?

Hva er problemet?
Empire
12.08.2018 kl 11:22 3973

Umulig å prise den?

Svaret her er vel ja....?

Drillen skal legge frem bøkene sine først i november. Frem til da så vet vi f.eks ikke hva og hvor mye de har skrevet ned. Det kommer en rapport nå snart, men jeg er usikker på hvor mye den vil inneholde.

Vi kan gjette på de bokførte verdiene og vi kan estimere cashflow utifra de kontrakter vi har dagratene på. Men det mangler mye. Alt for mye for min del.

Å prise et selskap over børs forutsetter at man kan regne seg frem til "fair-prising". Det kan man ikke med drillen 2.0 akkurat nå. Jeg har lagt ut mine targets for drillen 2.0 før og vi er ikke i nærheten av det enda. Om de targets er riktig er kanskje en annen sak, men før jeg kan se bøkene, så blir det ikke akkurat kjøpspress fra min side.

Jeg har noen tanker i forhold til utsettelsen av tallmateriale. Bøkene ser helt jævlig ut nå og drillen 2.0 prøver å kjøpe seg tid, både i forhold til den alt for optimistiske planen de har lagt og for at kursen på børs ikke skal kollapse.

Om dette er riktig eller skivebom, får vi vel svar på om en stund.
Slettet bruker
12.08.2018 kl 11:33 3951

Mulig det, hvem vet.
really
12.08.2018 kl 13:22 3860

Det har vært gjort en del analyser som verdsetter sdrl rundt 50 øre PR gammel aksje. Det er litt lavere enn dagens kurs og forskjellen forsvares med tendens til bedre tider i oljebransjen. Om analysene holder avhenger av om riggratene stiger og flere rigger kommer på kontrakt det nærmeste året. Skjer det tipper jeg vi ser en bonansa i sdrl fremover. Men skjer det ikke vil den nok sige nedover. Min personlige oppfatning er at oljebransjen og riggmarkedet er på vei mot normalisering og at riggaksjer er et bra sted å være. Om sdrl er rett aksje er jeg ikke sikker på.
Slettet bruker
16.08.2018 kl 12:44 3547

Ta en kjapp titt på hvor mange Seadrill rigger som er gått av kontrakt de siste par måneder. Flere rigger i både Afrika og Amerika. Ikke noe quick fix dette her.
1234
25.08.2018 kl 12:57 3235

Lurer på hvorfor denne går opp. Det er nok bare trading?
Empire
09.11.2018 kl 15:20 2299

Etter en bra oppgang har nå drillen 2.0 (nesten) falt tilbake til åpningskursen fra August. Den 27. november blir bøkene og resultatet lagt frem. Den gamle target på 50 øre, fallende etterhvert som markedsrealitetene synker inn, lever fortsatt i beste velgående for min egen del.

Mange vil nok si at man har gått glipp av potensielt mye penger under den oppturen som drillen 2.0 hadde, men som i innlegget fra august, så kjøper jeg ikke aksjer uten å kunne sette tall på det. Jeg fremholder at bøkene til drillen 2.0 ikke akkurat er pene og at inntjeningen ikke har vært noe å "gå i tog for". Jeg kan ta kraftig feil, men jeg gleder meg til å se rapporten og guidingen som drillen 2.0 nå har, i forhold til de antagelser som refinansieringsplanen ble bygde på.
Slettet bruker
09.11.2018 kl 18:27 2208

SDRL 2 har vært/er skummel. Men seriøse aktører gikk jo tungt inn på 190+. Hva skjedde idag da den spratt opp til 196 forresten og sank til 152 igjen?
Slettet bruker
09.11.2018 kl 18:38 2194

https://www.hegnar.no/Nyheter/Energi/2018/10/SEB-analytikerens-stoerste-riggfavoritter

Anal-ytikere har den geniale forklaringen: «Optimismen bunner i at oljeselskapene ifølge meglerhuset nyter «det beste av to verdener»: høye oljepriser og lave kostnader.

Hvor dum er det mulig å bli? Bare fordi noe er billig, SKAL noe annet bli dyrere? Det er ønsketenkninger.

Oljeselskapene skal bruke god tid på kartlegging med havbunnseismikk. Innimellom, kommer de til å leie inn en og annen rigg. INGEN MASSIV DRILLING basert på streamerdata fra konkursspøkelset PGS!!
Redigert 09.11.2018 kl 18:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.11.2018 kl 09:29 1910

Gikk inn igjen i dag på 139. SDRL har falt fra over 200 og ned under 140 på kort tid og det er nok duket for en snarlig rekyl til 170-180?
Et lite løft i oljeprisen og SDRL flyr igjen oppover.
El Gordo..
14.11.2018 kl 10:04 1873

Opp 100% til target satt av Seb for 4 uker siden..(T.280.kr)
Mvh.