Norwegian er herved reddet . Dette var bra på kort og lang sikt.

Strategi
NAS 19.03.2020 kl 19:58 19663

Dette var bedre enn forventet, veldig bra når man ser på vilkårene fra staten på passasjer avgift, Avinor med landingsavgift, mva og arbeidsgiver avgift.
Sterke signaler om videre støtte dersom 3milliarder ikke er nok.
Veldig bra må det være lov og si.
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
Kumbel
19.03.2020 kl 22:17 3710

Krav på 8% egenkapital tilsvarer ca nok 6,8 milliarder.
Egenkapital ved årsskiftet var nok 4,1 milliarder.
NaiveNormenn
19.03.2020 kl 22:16 3727

Det er vel bare for nas og kjøpe tilbake gjeld mens den enda er billig, for så og kjøre en emisjon for å hente ut de siste 1,5mrd garantert av staten.
Slettet bruker
19.03.2020 kl 22:16 3731

Thumbs up Rischioso - Sover jævligt godt i kveld.
Asia Opp - USA Opp - Olja Opp - NOK opp
Shortsqueeze og Snibelsnabel Opp.
Mange gratulasjoner til alle NAS’r som sitter LANG
Redigert 19.03.2020 kl 22:17 Du må logge inn for å svare
rischioso
19.03.2020 kl 22:15 3759

19.03.2020 22:04:32: Update regarding government measures for Norwegian aviation

Norwegian Air Shuttle ASA (the "Company") is pleased that the Norwegian
government has announced a guarantee package of NOK 6 billion that will limit
some of the damage to air transportation due to the Covid-19 pandemic. NOK 3
billion of the guarantee package will be allocated to Norwegian.

The Company has decided to retain financial and legal advisors with a view to
evaluate and act upon the package with a goal to mitigate the current
circumstances the Company is facing, and in order to ensure that the Company
emerges with a sustainable financial platform, taking into account the best
interest of all parties.

https://newsweb.oslobors.no/message/499007
PipedPiper
19.03.2020 kl 22:14 3771

Tenk på IAG som la inn bud på 350 kr per aksje på Norwegian og som Kjos avslo..
Restplassno
19.03.2020 kl 22:10 3819

Ja, tror også dette ligger før emisjon. Bør evt heller kjøre en emisjon dersom krisen er over, børsverdi over 5 mrd og vi nok en gang går vinteren i møte med skrapt kasse.
rischioso
19.03.2020 kl 22:08 3866

De fleste skjønner nok at emispøkelset døde i kveld noe som er det første og mest viktige steget i riktig retning og at akkurat det skal feires i morgen gjennom at kursen vil stå opp fra de døde og det med god hjelp av shorterne som motvillig ser seg nødt til å støvsuge selgersiden - mao, det ligger an til å bli årests shortsqueeze i morgen … ;)
Redigert 19.03.2020 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
finx
19.03.2020 kl 21:54 3993

Har dere glemt at det ikke er kunder og at de dermed taper mye penger hver dag, Når tar trafikken seg opp i neste måned neste 6 neste 12 osv ?
Sann
19.03.2020 kl 21:48 4083

Tror shorterne sitter godt, dette kommer ikke til å holde dessverre.
Habub
19.03.2020 kl 21:46 4120

HAHA..

Jeg tror slet ikke der kommer en emission, man sælger et par fly eller afslutter Boeing refusionen det giver ingen mening at foretage en ekstrem udvanding med en milliard emission under 15 kroner eller lignende.

Vi får at se.
1013
19.03.2020 kl 21:46 4117

Du må være meget naiv der skal en emmission til plus banker og andre kreditorer skal frigive renter før de får en krone. Det er ret mod konkurs.
Sann
19.03.2020 kl 21:44 4156

Dette kan da ikke være i nærheten av bra nok, Dette blir en hengemyr fremover og kostnadene ved fly på bakken blir enorme fremover. De kan klare første fase men dette dekker knapt noe som helst av det totale kostnadsbildet fremover. Hvis myndighetene skal spytte inn noe mer etterhvert betinger jo dette at de klarer å oppfylle kravene i fase 2 og 3, noe jeg har svært liten tro på. Dette er ikke verdt å risikere sparepenger på. Man har vel aksjer i selskap som har et vekstpotensial fremover med tanke på inntjening og ikke fordi de midlertidig vil kunne unngå konkurs. Med en utvikling og mindre reisevirksomhet i fremtiden harmonerer også dette veldig dårlig med stadig større gjeldsbyrde. Om de skulle klare alle de 3 fasene som må til for å få ytterligere lån blir dette bare værre. Hvem vil gå inn for å dekke egenkapitalbehov i et slikt scenario?? Er det fortsatt noen her inne som mener dette er kurs drivene? Vel bekomme
minsin
19.03.2020 kl 21:41 4205

Hmm Hammersboy da

300 mill uten betingelser er jo en gavepakke, i disse tider ;-)
Pakke no 2 - lettelser fra lånegiverne - burde ikke være ett problem . Nå øyner faktisk også lånegiverne at NAS ikke kommer til å gå konkurs og kan få pengene tilbake på sikt
Pakke no 3 - Om ikke Boeing kommer på banen så får man ta en emisjon. Slik som markedet er nå vil nok mange føle at man får 3 kroner for hver krone man investerer.
3 mrd skulle holde for en mnd eller 2 ..

"Foreløpig er det ikke aktuelt for regjeringen å kjøpe seg inn" - indikerer klarer ikke NAS å redde seg selv - skal den norske stat stille opp!


Så til de neste postene - Markedet ser nå at NAS skal reddes , noe som vil gi ett umiddelbart løft i kursen.

Det er bare to scenario for å få tiltrengt kapital : Boeing eller emisjon.
Blir det emisjon - så vil det være emisjon godt over dagens prising.



Helgej
19.03.2020 kl 21:36 4268

Litt sånn dumt, da jeg har mistet totalt oversikten i dagens hjemmeskole for barn...
8% egenkapital kreves i forhold til siste kvartalstall om jeg forsto riktig.
Hvor mye mangler?
Hva var % ved siste kvartalstall og hva er den nå?
% i forhold til hva?

Unskyld dumme spørsmål, men er relativt fersk i gamet og prøver så langt det går å fatte hva som er bra og hva som er dårlig.
Får håpe NAS drar opp en erstatning fra Boing pronto, så kanskje EMI blir utsatt litt....
Slettet bruker
19.03.2020 kl 21:27 4424

Går en del samtaler til Boeing i kveld. Kan NAS få loss 300 raske fra USA opp mot Max?
Dem må nok vente litt med emi.
Slettet bruker
19.03.2020 kl 21:26 4433

Nå er det penger som er avgjørende.
Emisjonskursen blir der hvor pengene er.
Jeg tror nærmere 1 enn 10 .
Beløpet bør bli mellom tre og fem milliarder
Gjeld bør konverteres,
pedro1
19.03.2020 kl 21:23 4506

Disse lånene kommer til å bli rullet gjennom sommeren hvis krisen forsetter. Norwegan har nå full kontroll på kostnadene og vil øke de i takt med at sanfunnet igjen begynner å fly. Ikke sikkert alle skal tilbake i jobb, kun når inntektene er klare for det....dette kommer til å gå bra 👍
bj111
19.03.2020 kl 21:21 4552

Det var et greit svar fra Skram uten klaging. Jeg tror man skal huske på at han er mest opptatt av at selskapet skal komme gjennom krisen og ikke så opptatt av aksjekursen som mange kanskje tror. Innhenting av kapital med emisjon blir trolig diskutert med de største aksjonærene som også trolig er mest opptatt av at selskapet skal drives videre. De ønsker naturlig nok en så høy kurs som mulig men langt viktigere er det at de får gjennomført den emisjonen slik at de får tak i pakken fra staten. Så får vi se om. EMI blir på kr 18 som en her inne så hardnakket hevder eller om den havner på 5,4,3,2 eler 1 kr. Samme det i grunn. Blir det en rettet emisjon tro?
Slettet bruker
19.03.2020 kl 21:20 4591

Lykke til i morgen, blir en morsom dag.
Gjetter på åpning 12,95
Mange shortere som kommer løpe.
Slettet bruker
19.03.2020 kl 21:19 4607

Nå kommer det en gigaemisjon på et så lavt nivå at «alle» deltar.
Få inn 5 milliarder, konverter alle lån til ek og øk Statens garantier, da kan dette gå.
Staten burde jo har gått inn med ek da hadde se hatt oppside,nå har de garantert uten oppside .men med samme risiko som om de hadde valgt ek.
Restplassno
19.03.2020 kl 21:19 6906

Slik jeg ser det:

- statlig oppkjøp veldig lite sannsynlig +
- konkursfare kraftig redusert (staten viser at de ønsker å redde norwegian, og dette er bare frem til juni) +
- Økt emisjonsrisiko dersom boeing-erstatning uteblir -

Regn på det den som vil, men jeg sitter i alle fall tryggere når enn jeg gjorde for drøyt to timer siden. En massiv konkursrisiko var priset inn i aksjen og denne må nå fjernes betraktelig.
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
elderlywoman2
19.03.2020 kl 21:18 6939

Dette var skuffende lesing for aksjonærene, men bra at selskapet lever enda litt til. Da kommer det en emi i morgen eller tidlig neste uke, hvem i all verden gidder kjøpe i morgen når de vet emi kommer?
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
Herman*
19.03.2020 kl 21:15 6992

Jeg har ikke feiget ut. Handlet i dag! jeg er bare ikke blåøyd og tror at kursen skal i 25 kroner på grunnlag av dette. I NAS så kjører folk kursen i bunn på ren frykt og sender den til himmels på tro håp og kjærlighet. NAS bør bygge troverdighet og forutsigbarhet. Så da er dette en god nyhet, men med visse forbehold. Så bør obligasjonseierne gi etter hvis de ikke ønsker å se sine obligasjoner bli helt verdiløse, og deretter en god avtale med Boeing. Dette er triggere med substans. Så vil kursen korrelere med utviklingen i corona pandemien. Håper Geir Karlsen fortsatt kan trylle, og at det ikke blir noen emisjon med det første.
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.03.2020 kl 21:15 7011

Her går ingen shortere ut, de skal sitte på helt ned.

Krise, fy f...
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
rogneveien
19.03.2020 kl 21:13 7092

Vi må ikke gå i den fella at vi blir grådig.
Jeg setter en kurs i morgen og selger på det. Avventer og ser etter det.
Emi kommer garantert.
Skarm talte nå og er fornøyd med pakken. Oppgang i morgen garantert. Vil ikke tro det kommer noen emi for tidligst i neste uke.

Lykke til
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
Takwe
19.03.2020 kl 21:10 7152

Hvordan kan dere tro at dette er positivt for aksjonærene? Shortere skal ut, kurs går opp - pang emisjon og rett i kjelleren for dagens aksjonærer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
Vorge
19.03.2020 kl 21:03 7285

Sjefen taler nå.
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.03.2020 kl 21:02 7315

Akkurat!! Når kommer emi, for den kommer. Tenkte vente litt rett over helgen men kan sitte med skjegget i postkasse, hvis emi på mandag
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
rogneveien
19.03.2020 kl 20:58 7415


Snibel.
Jeg er vel på samme tankerekke som du, men sitter å lurer litt på om jeg skal sette meg en kurs å gå ut på. Det kommer garantert en emi, men når?
Jeg tror det ligger an til ett lettelsesrally i morgen. Husk at NAS har vært konkurspriset. Kommer de gjennom dette i livet er det en mangedobling av kursen, tenker 10x på noe sikt, men tror vel vi må gjennom en emi først. Dette må vurderes nøye.
Vet ikke om jeg tør å sitte i helga. Kommer an på morgendagen. har jo litt å gå på siden jeg gikk inn like over kr 7,-
Solgte meg ut av NEL på 11,70 hadde en meeeeeget god gevinst.

Lykke til
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
clanz
19.03.2020 kl 20:54 7499

Er det obligasjonseierne med Sissener som må frasi seg renter her? :-)

"For selskaper som ikke hadde en egenkapitalandel på minst 8 prosent ved slutten av siste kvartalsrapportering før koronakrisen, må de finansielle kreditorene frafalle renter og utsette avdrag i tre måneder for å få tilgang til garantiene. Disse selskapene må i løpet av perioden også gjennomføre tiltak for å forbedre balansen ytterligere», skriver regjeringen i en pressemelding"
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
PipedPiper
19.03.2020 kl 20:50 7576

36 i morgen? Hva tilsvarer det, en oppgang på 250% 😅
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.03.2020 kl 20:50 7600

Hammers, Skipsmatrosen, Sissener :)
Blir en helvetes Shortskvis i morgen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
Fundamentalist
19.03.2020 kl 20:45 7698

Dette blir bra. At Regjeringen stiller krav til EK er helt OK så får vi en emisjon som kan fylle på kassen. Dersom krisen varer lengre enn 3 mnd (som vi ikke tror vil skje) var signalene at man vil komme med ytterligere støtte. Og frafall av avgifter og at NAS trolig kan låse inn betydelige besparelser i drivstoff kan gjøre at de kan drive på break-even og kanskje et lite overskudd? Det får analytikerne regne på. Så har de fortsatt milliard-beløp tilgode hos Boeing og Rolls Royce.
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
rischioso
19.03.2020 kl 20:43 7798

Det Hammers nicket, virker å være en Sissener i forkledning - gjenkjennes på evigvarende bommerter og null selvinnsikt … :)))
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.03.2020 kl 20:41 7848

Jeg gjorde samme, ca 7,80 og byttet fra NEL. Jeg trur imorgen blir en gulldag for daytraders og vi andre som sitter rolige så
stanser vi vel på +25 % Nikkei ser bra ut og NAS får kanskje litt drahjelp fra Asia. Oslo børs åpner også opp da oljepris hopper opp.
Ka trur du?
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
rischioso
19.03.2020 kl 20:38 7975

Det var kjedelig at du feiget ut i siste liten og ikke stod løpet ut, men rekylen i morgen er bare første del av reprisingen så det er mulig å hente mange gode russiske prosenter i tiden fremover … ;)
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare