Norwegian er herved reddet . Dette var bra på kort og lang sikt.

Strategi
NAS 19.03.2020 kl 19:58 18370

Dette var bedre enn forventet, veldig bra når man ser på vilkårene fra staten på passasjer avgift, Avinor med landingsavgift, mva og arbeidsgiver avgift.
Sterke signaler om videre støtte dersom 3milliarder ikke er nok.
Veldig bra må det være lov og si.
Redigert 21.01.2021 kl 07:05 Du må logge inn for å svare
Fevang
19.03.2020 kl 23:29 3788

Ikke for å være ekkel - men kan ikke skjønne annet enn at kursen ender ned i morgen. Emi kommer til dumpingkurs.
Redigert 20.01.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.03.2020 kl 23:32 3769

Du må sette deg inn i ting før du skriver på forumet. Det du skriver er jo fullstendig meningsløst og ren løgn.
Redigert 20.01.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
FunTrade
19.03.2020 kl 23:33 3772

Det MÅ bli utvanning.. Maktforholdet aksjonærer vs långivere er jo vanvittig høy i favør av långiverne. NAS er ikke lenger avhengige av de nåværende aksjonærene, men fullstendig avhengig av de nåværende långiverne, gitt at Staten skal tre inn med lån.
Redigert 20.01.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
Talent
19.03.2020 kl 23:38 3753

Er nok redd det blir en stor emisjon her, hva er EK I Nas nå?
Redigert 20.01.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
hstray
19.03.2020 kl 23:46 3705

Skulle bare en statsgaranti på plass så våknet alle shortere, og børskommentatorer som har et horn i siden til Nas. Og mer kommer garantert imorgen fra bla. Tor K i DN.
Sundberg har allerde publisert sin kommentator i E24 hvor dagens aksjonær verdier avskrives som tapt.

Styreleder Nils Smeedgard jobber selvsagt med å opprettholde og ivareta mest mulig verdier for dagens aksjonærer i en ekstremt krevende og usikker periode hvor alle flyene er på bakken. Det er umulig å gjør noen emisjon når det er så stor usikkerhet som nå.

Jeg tror at HBK med Kjos og kise vil gjør hva som står i deres makt for å unngå konventering av alle obligasjonsgjeld.
Dvs. at Nas ved sin usedvanlige dyktige CFO geir karlsen må jobbe med de asset de har, og se på hva som kan selges av eierandel i leasing selskap, salg av dreamlinere, langdistanse satsning, samt man jobber aktivt mot Boeing for å terminere store deler av 737 max bestillingen. Ved terminering av flybestilling vil Nas få tilbakebetalt PDP midler på flere milliarder nok. Det er nok en vei Nas forfølger nå. I tillegg er det viktig å lande en endelig kompensasjonsavtale med Boeing som selvsagt henger sammen med 737 max bestillingen og hva som skjer der.

Videre så er det kritiske for Nas hvor lenge dagens situasjon varer. Er den over om 3-5 uker iht mønster fra Kina så vil mye løses av seg selv. Mister man hele sommersesongen så blir det ny runde med nye 3 milliarder fra staten.

Visst man følger IATA og EU interesse organisasjon for flyselskaper så er ikke siste ord sagt fra flyselskaper iht det enorme tapet de har lidd av stengte grenser, flyplasser samt stenge reisetriksjoner. Men nå er det i første omgang viktigst å sikre likviditet, og det gjorde Nas ikveld. Selvsagt blir shortaktører på forumet her provosert.

Til se som tror at Boeing skal gå konkurs, så er det USA størst eksportbedrift, har viktig militære leveranser og sysselsetter en verdikjede på 1,5 milloner ansatte i USA.
Trump har vært tydelig på at han aldri ville tillatt en konkurs av Boeing og vil tilby bailout til selskapet visst det trengs

Redigert 20.01.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
Talent
19.03.2020 kl 23:57 3665

Jeg er ikke short men jeg lurer på det med EK kravet hvordan skal dem få til det uten en emisjon. Hvor mye penger m dem eventuelt hente?
Redigert 20.01.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2020 kl 00:01 3642

Er du reddet om du får en båt med motor uten årer og drivstoff?
Redigert 20.01.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
20.03.2020 kl 00:02 3632

Fortsatt overrasket over at du er inne her. Ligner ikke deg å gamble med så dårlige odds.
Redigert 20.01.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
deltaker
20.03.2020 kl 00:18 3593

Jeg tror at markedet i stor grad har tatt det for gitt at staten vil komme inn. Etter Ernas kommentarer for noen dager siden, har det bare vært spørsmål om hvor stor pakken blir. Kursen har allerede gått opp, så dette blir nok et klassisk tilfelle av buy the rumor and sell the news. Så kanskje litt opp først og deretter går lufta ut. Pakken er grei nok, selv om den kunne ha blitt gjort mye bedre - bl.a. ved at staten hadde kjøpt opp billig gjeld på forhånd (hvem vet - kanskje oljefondet allerede har gjort det). Hovedproblemet med de 3 mrd er at endel av det sikkert allerede er forpliktet og at NAS vil blø enormt hver mnd slik som global luftfart er nå. Hørte en av de største aksjonærene i Hilton i går uttalte at man regner med at dette kan vare 12-18 mnd. NAS hadde problemer med å tjene penger under tidenes oppgangsperiode. Hva får oss til å tro at de vil klare seg i en verden i resesjon, enorm overkapasitet i flybransjen og en flyvegring som vil sette seg i ryggmargen på en stor andel av befolkningen? Så først jubel for pakken. Deretter sorgen pga vanskeligheter med en emisjon. Og deretter enda mer sorg i at hverken emisjon eller krisepakke er nok. Kun de mest solide flyselskapene vil overleve - de som har EK andel på 40-60% eller nasjonale carriers. Håper for alle småaksjonærene at det blir et realt hopp i morgen som man benytter til å komme seg ut uten å tape for mye. For på lang sikt vil ikke NAS overleve. Synd man ikke benyttet anledningen til en beinhard forhandling med lånegiverne for å få til en 30-40% gjeldssanering. Da kunne kanskje selskapet klare seg med en EK-reserve på ca 20 mrd kroner.
Redigert 20.01.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
20.03.2020 kl 00:25 3563

Er du i Corona-tåka og har mistet gangsynet totalt? Ser du var negativ til NAS for ikke lenge siden, før Corona-trusselen var på langt nær så alvorlig som nå. Prøvde du deg på en trade som slo feil og ble long? Er det grunnen til den useriøse haussingen? Hvordan kunne du mene at en emisjon var uunngåelig i slutten av februar, mens nå, når flyene må stå på bakken i ubestemt tid, så er emisjonsspøkelset borte? Selv om NAS klarer å innfri betingelsene for kriselånet er jo dette veldig kortsiktig hjelp. Hvis du mente at emisjon var uunngåelig for under en måned siden lurer jeg på hvilke inntekter du har funnet som gjør at det nå ikke er behov for det?

"rischioso
25.02.2020 kl 11:50
2484
Ja om ikke det er nok så skjønner vel de fleste at det vil tvinge seg frem nok en milliard emi - og da skal man ikke se bort i fra at kursen fort kan befinne seg i nedre del av 20 tallet som best case og stor sjanse for at 20 tallet ryker når man inkluderer en betydelig emi rabatt ....
Redigert 20.01.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
spurswild
20.03.2020 kl 00:25 3558

Stemmer det. Hvordan få minst kostnader til drift og drivstoff? Hold alt på bakken... :)
Redigert 20.01.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
rischioso
20.03.2020 kl 00:44 3473

Det var nok en skrive leif - tror de fleste skjønte at jeg mente konkursspøkelset …

Nei, jeg ble ikke sittende fast og har tradet hele veien ned fra 12 og opp igjen med stadig flere aksjer - i dag inngikk jeg et bet på at hjelpepakka gikk i orden og at konkursspøkelset kunne begraves dermed er det helt naturlig at vi får et lettelsesrally med tilhørende shortsqueeze for når konkursspøkelset forsviner så forsvinner også konkursprisingen … ;)

Redigert 20.01.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
rischioso
20.03.2020 kl 00:51 3460

Det er i odds svake case den største oppsiden befinner seg - det burde jo være kjent for deg som har tradet REC i årevis … ;)
Redigert 20.01.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
tod-l
20.03.2020 kl 00:57 3440

ser at det er mange som shorter ,,,synd at de ikke fikk løse in aksjene igår
Redigert 20.01.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
rischioso
20.03.2020 kl 00:58 3444

Ikke overraskende så har hjelpepakka allerede fått global oppmerksomhet … ;)

Norwegian offered largest share of airline state guarantee package

https://www.flightglobal.com/airlines/norwegian-offered-largest-share-of-airline-state-guarantee-package/137413.article

Redigert 20.01.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
20.03.2020 kl 00:59 3453

Jeg skjønner du har tradet aktivt, men med måten du skriver på avhengig av om du er inne eller ute skulle man nesten tro det var to personer som bruker nicket ditt. Det ene minuttet er det snakk om mangedobling av kurs fordi oppsiden er vanvittig når en krisepakke er på plass. Det neste advarer du om at det mest alt er priset inn og at nedsiden er stor. Ikke veldig troverdig.

"rischioso
18.03.2020 kl 22:45
2133
Herman* skrev
Det skal foreligge en pakke fra regjeringen i morgen. Kursen vil nok stige, men ikke noe poeng om å ..
Enig!

Det kan nok bli et suckers rally før virkeligheten siver inn om ikke lenge for pakka det snakkes om vil ikke være bærekraftig over tid hvor utfordringene vil ha økt når pandemien er over nettopp fordi gjeldsbyrden gjennom kriselåna er blitt så mye større ...

Det blir sagt at selskapene vil trenge 6-8 milliarder for å komme seg gjennom krisen - en krise hvor tidslinjen er ukjent så risken er derfor stor for at det nå helles bensin på bålet ....

Men for all del - vi får ønske kamikaze traderne lykke til ... ;)

Redigert 18.03.2020 kl 22:48"

Men det er over ett døgn siden du skrev dette, så det som var kamikaze på onsdag er selvfølgelig en garantert gevinst på torsdag:)

En ting er jeg ihvertfall sikker på, og det er at du ikke kommer til å sitte med NAS-aksjer når børsen stenger i morgen :)
Redigert 20.01.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
rischioso
20.03.2020 kl 01:01 3460

Shorterne har tjent mye på nedgangen de selv har bidratt til så nå er det på tide at de bidrar den andre veien og booster oppgangen ….;)
Redigert 20.01.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
20.03.2020 kl 01:03 3456

Jada, jeg er glad i å fange kniver selv jeg, så kritiserer ingen for det. Det er argumentsjonen jeg kritiserer. Jeg har gjort noen trader her selv de siste to ukene, med grei gevinst. Men jeg merket jeg ikke var veldig komfortabel med å sitte over natt fordi risikoen er så stor. Hadde kursen ligget på 7-8 kroner kunne det vært en stor oppside med en redningspakke, men nå har jo aksjen steget over 50% på forhånd, så da ser jeg ikke mye oppside igjen.
Redigert 20.01.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
rogneveien
20.03.2020 kl 01:05 3450

Rischiosio
Hva har du å si til den kommentaren om obligasjonskonertering som skrives om i e24 i kveld? Hva tenker du om det og hva tenker du om åpningen i NAS i morgen?
Redigert 20.01.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
president84
20.03.2020 kl 01:09 3449

Kursen har jo også gått ned over 80 % denne måneden! 50 % er ingenting. Børsverdien er nå det samme som salg av 2 fly! NAS bør fint klare 20 kr i morgen som gir en børsverdi rundt 3 milliarder.
Redigert 20.01.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
rischioso
20.03.2020 kl 01:12 3446

Når man tar noe ut av kontext så er det ikke alltid like enkelt å skjønne sammenhengen - naturlig nok …

Det innlegget var 2-delt, det ene gikk på diskusjon om og rundt pakka til SAS og det andre gikk på varighet - jeg stilte spørsmål rundt det at man gav uttrykk for at man visste behovet i kroner og ører, men ikke kjente til tidslinjen - altså varigheten av Corona utbruddet.

Det er jo ikke slik at man må være positiv og enig i alt selv om man er inne i et case - diskusjonene blir liksom litt mer interessante om man kan være begge deler - altså positiv og negativ til forskjellige ting.

Å ja, jeg anser meg selv som en kamikazetrader om også det skulle være uklart - ikke ulik deg som også trader i case med lave odds hvor oppsidepotensialet er uten sammenligning for øvrig når ting går den rette veien - som nå … ;)
Redigert 20.01.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
rogneveien
20.03.2020 kl 01:12 3454

Kommer det ikke litt an på hva de koker sammen av omskrivninger og omgjøringer av obligasjonslån?
Skulle selvsagt håpe du har rett, men jeg er slett ikke sikker.
Redigert 20.01.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
harpix75
20.03.2020 kl 01:15 3470

Jeg kan ikke skjønne at dette ikke bærer mot emisjon uansett. Hadde jeg hatt aksjer i NAS og sett en vesentlig kursoppgang i morgen, hadde jeg solgt med begge henda...
Redigert 20.01.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
rischioso
20.03.2020 kl 01:35 3656

Kursen stod i 40 for bare kort tid siden så begynte Corona tiltaka og sammen med det kom shorterne og vips så var kursen nede på 7 tallet. Den har nå steget til 11 som i realiteten også er konkursprising i håp om at det ville bli en eller annen løsning. Løsningen ligger nå på bordet hvor konkursspøkelset fløy ut av vinduet noe som vil belønnes gjennom at reprisingen starter.

At det vil komme en emisjon etter hvert ligger jo i kortene - ikke bare hos NAS, men hos alle selskaper på børs - det er jo årsaken til at man er børsnotert, men så er det også forskjell på emisjonene - du har de negative som ikke er annet enn utvannende og du har de positive som enten direkte eller indirekte er innvannende - altså at emisjonene tilfører verdi til aksjonærene direkte eller indirekte og legger vi krava til grunn fra staten så må selskapet struktureres på en slik måte at det blir bærekraftig.

Hva vil så verdien på et bærekraftig NAS ligge på - 100, 300 eller 500?
Når de har gjort de tiltaka som er blitt avkrevd og kjører en emisjon på rundt 20nok (for å velge et tall) så er det halvparten av hva kursen stod i for bare kort tid siden når situasjonen var mye dårligere og rundt det dobbelte av hva kursen endte på i dag.

Er så en slik emisjon å anse som negativ? Nei, fordi den vil være innvannende siden de da har innfridd statens krav og dermed vil selskapet være styrket og bedre rigget enn noen gang hvor de vil kunne begynne å tjene penger og sammen med forventninger om overskudd så kommer også økt aksjekurs.

Når det er sagt så vil jeg tro at selskapet har et ønske om å sette en eventuell emisjon på et langt høyere nivå for å få inn mer for mindre og det gjør de enklest gjennom å finne andre løsninger for å møte krava til staten for så og kjøre en emisjon på et senere tidspunkt når ting er kommet på plass.
Redigert 20.01.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
tradingstock
20.03.2020 kl 01:37 3643

Bruker opprettet for 3 dager siden:

harpix75
Antall innlegg: 18
Siste innlogging: I dag kl 01:13
Redigert 20.01.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
Restplassno
20.03.2020 kl 01:38 3636

Om de får boeing-erstatning på 3 mrd, vil de vel ha EK rundt 7-8%. Evt kansellerer de flyordrene.
Redigert 20.01.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
harpix75
20.03.2020 kl 01:41 3630

Godt observert. Dette fordi jeg benytter texastilstandene til å trade på helt andre måter enn jeg har gjort tidligere, hvor jeg utelukkende har forholdt meg til markeder jeg kjenner godt. Nå søker jeg info over alt hvor jeg kan få det, og dette forumet er aktivt. Sjekker du innleggene mine, vil du se flere hvor jeg bl.a ber om råd i forhold til produkter jeg aldri har handlet tidligere.
Redigert 20.01.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
rischioso
20.03.2020 kl 01:50 3615

Ja, det finnes flere muligheter for å møte krava hvor emisjon er kun 1 av flere. Som du er inne på så er en mulig nærstående Boeing erstatning en mulighet alternativt i sammenheng med avbestillinger, salg også JV.

Det blir veldig spennende fremover hvor ledelsen vil jobbe på spreng med å finne løsninger og uansett så er det første og viktigste steget tatt og det var å få fjernet konkursspøkelset hvor feiringen av det starter allerede i morgen … ;)
Redigert 20.01.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
harpix75
20.03.2020 kl 01:50 3612

Finn meg gjerne på shareville også, like ny bruker som ikke nevner NAS i det hele tatt...
Redigert 20.01.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2020 kl 02:13 3579

Så mye svada. NAS er ikke reddet, og fly må stå på bakken lenge. De har fått en time out i sluttminutene. Samtlige flyselskaper i EU har fått lignende løsninger, og NAS er ikke av de med den sterkeste balansen. Det blir selvsagt emisjon, men selv etter det står de svakt. Å snakke om gigantiske kursoppganger om noen timer kommer ikke til å skje...Muligens man får en fin anledning til å komme seg ut før det er for sent.
Eier ikke en eneste aksje og kommer aldri til eie aksjer i NAS i alke fall.
Lykje til, og drøm gjerne videre.
Redigert 20.01.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2020 kl 02:18 3562

100% enig. Bedre enn det jeg nettopp skrev selv..Mye bedre.
Redigert 20.01.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
Habub
20.03.2020 kl 05:15 3459

Dokumentation tak!

Ellers er dit indlæg jo blot direkte løgn.!
Redigert 20.01.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
Habub
20.03.2020 kl 06:03 3392

WOW.



Her var der full panik i shorter-lejeren, 40 indlæg som varsler krise emission, konkurs og elendighed, jeg skønner virkelig ikke hvordan man kan være så ækelt lille et menneske at man bare MÅ skrive det ene løgnagtige indlæg uden nogen som helst dokumentation overhovedet, andet end man er fanget i en short, jissus christ!



Skal vi prøve med fakta?



Nas udtaler i sin pressemeddelse at man vil løfte opgaven på bedste vis for alle involverede, her mener man naturligvis de ansatte, firmaet og aktionærerne. Selvom 10 tullinger her på siden skriger emission så burde det være åbenlyst for alle at man ikke henter 2 til 4 milliarder til en lav kurs, det ville ødelægge firmaets muligheder for nogensinde igen at hente kapital i markedet da man for altid ville være stuck på denne lave kurs når udvandingen bliver så enorm.
At de nicks ikke kan forstå det vidner blot om en meget lille realitets-fornemmelse.



Jeg forventer at NAS sælger nogle fly hvis de ikke kan blive enige med Boeing omkring en erstatnings udbetaling, 3 til 4 fly vil indbringe 1.2 milliard hvis de sælger 10 og leaser den tilbage taler vi 3 milliarder. (og jo der er masser af købere)

NAS vil ikke operer det samme antal ruter efter Covid-19 forsvinder så i min optik ville dette være den bedste løsning mens de beholder MAX ordren da dette vil fremtids-sikre firmaet, endvidere repræsenterer MAXen en større værdi end en NG.



Naturligvis betaler Boeing en kompensation til NAS, pengene er allerede lagt til side, nægter de kan NAS jo stævne dem med en konkurs erklæring, hvor mange tror det kommer til at ske, Boeing betaler.



Kursen er kørt ned fra 35 til cirka 6 alene af shorterne og konkurs frygt. Den frygt er nu fuldstændig væk, selvom de samme nicks postulerer noe andet. 



Det som gjore mig som aktionær utrolig glad var den brede politiske enighed som lå bag beslutningen om at hjælpe NAS, og især at man IKKE meldte ud at dette var 1 one off. Man er fuldt ud klar over at kommer der et behov så bliver NAS OGSÅ reddet til Juni, det sætter en stor fed streg under at NAS OVERLEVER!



Helt faktuelt når man kigger mod Kina; smitte-spredningen i Skandinavien er slet ikke så slem som mange vil have det til. Vi har IKKE en pandami ude af kontrol, smitten fordobles IKKE hver eneste dag hvilket betyder at man hurtigere end andre steder kan begynde at komme tilbage til normalen.

Naturligvis starter NAS ikke fuldt program op etter 3 til 4 uker, men de vil begynde at flyve mere og mere, og det med en fuel pris som er halvdelen af hvad den var for 6 uker siden.



Carsten Spohr Direktør i LuftHansa udtaler at han forventer en massiv konsolidering i luftfartsbranchen efter Covid-19 perioden. I skandinavien bliver det IKKE SAS som bliver opkøbt men NAS, SASs sin overenskomst er alt alt for dyr, flyene er for gamle og organisationen er massiv i forhold til NAS.



Det skandinaviske marked er helt unikt og det er der mange som gerne vil have en del af, endvidere passer det ganske glimrende at man kan feede gæster til de store hubs fra hele vores del af verden, her kan man så vælge et fortsætte med det som i fremtiden nok bliver et leisure long-haul (airline-NAS) eller hoppe på en 777 fra IAG eller Lufthansa. 



Kursen idag kommer sikkert til at leve sit eget liv, I couldent care less, det som entydigt er vigtigt er at NAS overlever og det er nu hugget i sten, der kommer ingen emission på 1 eller 4 kroner som ødelægger det for både NAS og aktionærerne, det er selvklart at når staten melder så kraftig ud at man er villig til at redde NAS no matter what så bliver det pludselig et fornuftigt investerings-case for mange og det vil naturligvis påvirke den latterlige lave kurs.

Afslutningsvis så må det være så ærgerligt for alle dere som ikke nåede at købe på omkring 6 kroner, men som havde travlt med at SKRIKE konkurs, tænk hvor mye penge dere ville have tjent på 1 uke hvis dere havde fokuseret lidt på fakta fremfor at gætte, jeg syntes det er helt fantastisk med alle de panik indlæg, det er helt utrolig underholdende, fortsæt endelig..
Redigert 20.01.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
pedro1
20.03.2020 kl 06:39 3336

Godt skrevet. Skrev i et innlegg at NAS aldri har hatt bedre kostnadskontroll enn nå. Nå kan de øke kostnadene i takt med at fly igjen blir satt i drift og cash ruller inn. Det vil med andre ord være null overkapasitet på personal i innrullingsperioden. De sitter på sidelinjen, lønnet av staten....det er en pakke man glemmer. Slett ikke sikkert alle skal tilbake heller. Tipper vi ser oppover Idag 👍
Redigert 20.01.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
Habub
20.03.2020 kl 06:52 3294

Helt enig Pedro1.

Jeg vet ikke hvor mange af dere som har været igennem en konkurs, eller været utrolig tæt på en. Det som oftest sker er at sammenholdet medarbejderne og ledelsen imellem bliver forstærket 10 foldigt, ALLE er nå på samme side, alle marcherer i samme retning, og alle forstår at de tuffe og svære beslutninger som nå bliver tatt er 100% nødvendige for at sikre alles sine jobs fremadrettet. Det som før ville være en kamp for ledelsen at komme igennem med er nå som en varm kniv i smør.

NAS kommer til at have ekstrem fokus på cost-controll man starter KUN de linjer op som giver et massivt overskud, resten kommer senere, crew bliver presset langt hårdere, man fjerner sikkert nogle af de dyre ordninger (50%) job osv osv.

Dette er på mange måter en Financial reset af NAS, hver eneste stilling bliver nå taget op til overvejelse, som alle vet så er det oftest når man er presset man kommer op med de største innovative og radikale ideer.
Redigert 20.01.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
ToffeeMan
20.03.2020 kl 06:55 3280

Bra skrevet, Habub!
Det var jo svært uheldig at corona kom. Emisjon på 40 kr i november ble fulltegnet raskt. Selskapet guidet milliardoverskudd i 2020. Nå kan det være at dette ikke blir så aller verst likevel...
Redigert 20.01.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
Strategi
20.03.2020 kl 07:16 3168

Habub

Godt inlegg.

Selv håper jeg om det blir en emisjon rakt at den blir på intervallet 20-30 kr, dette burde være realistisk.
Shorten ligger vel fremdeles på ca 4,7 % og jeg tror det vil bli dekket mye i dag.
Tar man med tradere som sitter short , ut i fra diverse tråder her på forumet er nok det mange så får de også det forholdsvis travelt i dag,
Det må dekkes inn på åpning og i dagene fremover.
Tipper på en åpning på +- 20 og rally derfra og blir ikke overrasket om vi ser kurser opp mot 30 i løpet av kort tid.
Her kan det gå fort oppover.
Vi får se hva dagen bringer.
Har friskt i minne hvor fort det gikk fra 37-38 og ned mot 20, nå får vi se hvordan det går i dag.


Redigert 20.01.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
Kantarell
20.03.2020 kl 07:16 3160

Stille før stormen. Short & Co har forstått alvorlighet etter gårsdagen nyheten.
Det finnes ikke motstand til 17kr. Dette vil nok gå fort over og kan lett nærmere seg 35 kroner om det går helt bananas.
Show time ;)

Redigert 20.01.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
Herman*
20.03.2020 kl 07:36 3071

Her er det tydeligvis mange som er svært optimistiske. Tror dere ikke denne oppgangen må "deles i to" mellom tilbudet om kreditt og nyheter om at de faktisk klarer å oppfylle kravene til å nyttiggjøre seg hele kreditten? Jeg ser mange opererer med en oppgang til 20-36 kroner i dag. Da legger jeg meg på 14 kroner i dag, med videre oppgang ved positive triggere. Vi håper alle vi en gang er tilbake til 35 kroner, men jeg tror ikke det skjer mens nesten alle flyene står parkert.
Redigert 20.01.2021 kl 19:13 Du må logge inn for å svare