PSI- Investor
02.04.2020 kl 13:49
2152
FinansGuruen skrev Overså at du skrev «mars». Har du kilde på det?
Nei jeg husker ikke hvor jeg så det, men da var det vel snakk om tror nesten februar, mars og april for de tre skipene
Redigert 21.01.2021 kl 02:39
Du må logge inn for å svare
FinansGuruen
02.04.2020 kl 13:48
2158
Overså at du skrev «mars». Har du kilde på det?
Redigert 21.01.2021 kl 02:39
Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
02.04.2020 kl 13:34
2203
OK jeg mente at det sto et sted at det var i mars/ april, mulig jeg missforsto, mye bedre med q3 enn med måned 3.
Redigert 21.01.2021 kl 02:39
Du må logge inn for å svare
CapitaL
02.04.2020 kl 13:32
2217
Skipene er klasset i Q3 og Q4 2019.. da er de vel i drift t.om Q2 og Q3 2022 ?
Selv om jeg anser sannsynligheten for skraping som liten gitt ordreboken for nybygg..
Selv om jeg anser sannsynligheten for skraping som liten gitt ordreboken for nybygg..
Redigert 21.01.2021 kl 02:39
Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
02.04.2020 kl 13:27
3280
FinansGuruen skrev Det stemmer. Regner med skrap av båtene tidlig 2023.
Men har du ikke med inntekter for hele 2022 da? Det går vel ikke.
Som sagt kanskje ser jeg tallene feil
Som sagt kanskje ser jeg tallene feil
PSI- Investor
02.04.2020 kl 12:58
3372
Ser fint ut, men litt vanskelig å lese når talla kommer så tett på hverandre.
Skipene er foreløpig kun godkjent til ca mars 2022 vel?
Skipene er foreløpig kun godkjent til ca mars 2022 vel?
FinansGuruen
02.04.2020 kl 12:56
3378
Min konservative ADS analyse kopiert fra Excel: Innspill? Som vi ser gir den en fair aksjekurs på 50NOK, og utbyttebetalinger på rett under 80NOK ila neste 3 årene.
In Thousands USD In Thousands NOK
Rates
2020 avg rates 72,000.00 756,000.00
2020A Q1 Q2 TCE 72,000.00 756,000.00
2020E Q3 Q4 TC 50,000.00 525,000.00
2021E rates TC 50,000.00 525,000.00
2022E rates TC 50,000.00 525,000.00
2023E Scrap Scrap
Others:
Break even cost p/d 20,000.00 210,000.00
Sailing days 1,000 1,000
Days in a year 365.00 365.00
Payout ratio avg 0.78 0.78 Year 1 2 3 4
Scrap price (millions) 16.20 170.10 Div yield Est. 60% 70% 80% 103%
USD/NOK 10.50 10.50
"Vessels book Value
(millions)" 81.57 856.46
WACC 0.20 0.20
"Vessel Inv. Q1 cost
(millions)" 9.00 94.50
G&A costs 1,000.00 10,500.00
OPEX 11,000.00 115,500.00
Year 2020 2021 2022 2023
Earnings 640,500,000.00 525,000,000.00 525,000,000.00
Break even costs -151,987,500.00 -76,650,000.00 -76,650,000.00
FCF 488,512,500.00 448,350,000.00 448,350,000.00
Dividends -293,107,500.00 -313,845,000.00 -358,680,000.00 -419,580,000.00
Acc. Ret Earnings 195,405,000.00 329,910,000.00 419,580,000.00 419,580,000.00
Vessel Sale (millions) 408.24
DPS 12.53 13.42 15.33 35.39
Accumulated DPS 76.68
NPV of PPS 50.06
"Liquidation model
(2023)"
Market cap (million NOK) 619.84
Book value (million NOK) 856.46
Auction values
Total assets value 510.30
Total liabilities 0.00
Liquidation value 510.30
Conservative (80%) --> Adj. Liqd. Value 408.24
In Thousands USD In Thousands NOK
Rates
2020 avg rates 72,000.00 756,000.00
2020A Q1 Q2 TCE 72,000.00 756,000.00
2020E Q3 Q4 TC 50,000.00 525,000.00
2021E rates TC 50,000.00 525,000.00
2022E rates TC 50,000.00 525,000.00
2023E Scrap Scrap
Others:
Break even cost p/d 20,000.00 210,000.00
Sailing days 1,000 1,000
Days in a year 365.00 365.00
Payout ratio avg 0.78 0.78 Year 1 2 3 4
Scrap price (millions) 16.20 170.10 Div yield Est. 60% 70% 80% 103%
USD/NOK 10.50 10.50
"Vessels book Value
(millions)" 81.57 856.46
WACC 0.20 0.20
"Vessel Inv. Q1 cost
(millions)" 9.00 94.50
G&A costs 1,000.00 10,500.00
OPEX 11,000.00 115,500.00
Year 2020 2021 2022 2023
Earnings 640,500,000.00 525,000,000.00 525,000,000.00
Break even costs -151,987,500.00 -76,650,000.00 -76,650,000.00
FCF 488,512,500.00 448,350,000.00 448,350,000.00
Dividends -293,107,500.00 -313,845,000.00 -358,680,000.00 -419,580,000.00
Acc. Ret Earnings 195,405,000.00 329,910,000.00 419,580,000.00 419,580,000.00
Vessel Sale (millions) 408.24
DPS 12.53 13.42 15.33 35.39
Accumulated DPS 76.68
NPV of PPS 50.06
"Liquidation model
(2023)"
Market cap (million NOK) 619.84
Book value (million NOK) 856.46
Auction values
Total assets value 510.30
Total liabilities 0.00
Liquidation value 510.30
Conservative (80%) --> Adj. Liqd. Value 408.24
NOELLE
30.03.2020 kl 13:19
3769
Mer gode nyheter : Traders have chartered at least five supertankers in the past day with options to store oil at sea as global stocks mount after the United States ditched plans to purchase oil for its emergency reserve, shipping sources said.
https://www.hellenicshippingnews.com/oil-traders-book-more-tankers-for-sea-storage-as-global-crude-glut-builds-sources/
https://www.hellenicshippingnews.com/oil-traders-book-more-tankers-for-sea-storage-as-global-crude-glut-builds-sources/
MarineroMarine
30.03.2020 kl 09:28
4006
BESV
30.03.2020 kl 09:02
4091
Chartern står alltid för bunkers, dvs det behöver inte räknas på en TC. Så troligen kan man komma lite lägre i driftskostnaden pga man slipper ballast benet där man ev får stå för bunkers.
Cleaves räknar ju fortsatt med att det ska vara höga rater i April men maj juni runt 25k/dag och fick ändå fram en riktkurs på 58 nok för ADS...nu säkrade de 69k/dag i 6 månader, och de kommer ut under den historiskt starka q4 då raterna brukar vara som högst.
Cleaves räknar ju fortsatt med att det ska vara höga rater i April men maj juni runt 25k/dag och fick ändå fram en riktkurs på 58 nok för ADS...nu säkrade de 69k/dag i 6 månader, och de kommer ut under den historiskt starka q4 då raterna brukar vara som högst.
nordinvestor
30.03.2020 kl 09:00
4097
jepp, vi vil tjene omlag hele MCAPen i 2020. Intet mindre er herlig, også med så lav risiko? Ikke bare en fantastisk avkastning, også en svært trygg posisjon mtp markedsuroen ellers.
Strategien nå er å sitte musestille med aksjene, ikke selg noe, og skulle kursen MOT FORMODNING falle, kan du fylle på med enda billigere aksjer, med enda bedre direkteavkastning når utbyttet kommer. Dette er så nære penger på gata man kommer. Jeg kjøper som sagt mer om vi skulle falle
Strategien nå er å sitte musestille med aksjene, ikke selg noe, og skulle kursen MOT FORMODNING falle, kan du fylle på med enda billigere aksjer, med enda bedre direkteavkastning når utbyttet kommer. Dette er så nære penger på gata man kommer. Jeg kjøper som sagt mer om vi skulle falle
CapitaL
30.03.2020 kl 08:57
4111
Tar det som en selvfølge at om dette gjaldt lagring ville det blitt meddelt. Lagring medfører groing og det påløper kostnader for å fjerne dette i etterkant.
Ingen har foreløpig svart på mitt spørsmål om det ved TC er chartrer som står for drivstoff og havneavgifter. Det virker i hvert fall logisk for meg at det er slik..
Ingen har foreløpig svart på mitt spørsmål om det ved TC er chartrer som står for drivstoff og havneavgifter. Det virker i hvert fall logisk for meg at det er slik..
Neptune
30.03.2020 kl 08:51
4153
Er dette for lagring eller trading? Bare spør da kostnadene blir forskjellige mht drivstoff.
Met1976
30.03.2020 kl 08:44
4203
riskypick skrevInnlegget er slettet
Med "bare" 3 båter og lav breakeven er dette en genistrek spør du meg- denne kontrakten alene dekker jo omtrent alle utgifter på alle båtene for hele 2020 om man ser slik på det. Det gir garantert profitt selv om ratene skulle kollapse i sommer (noe som ikke er helt utenkelig) samtidig som de to andre er ledige for å plukke gode rater om det skulle være situasjonen om en 40-60 dagers tid når disse er ledige igjen.
BESV
30.03.2020 kl 08:36
4253
Ni får ta in åldern på fartygen. Hunt har helt nya vlcc medans ADS är 18 år gamla, dvs de kommer inte få samma premie av oljebolagen. Sen är Hunts börvärde 2 miljarder medans ADS är på 500 miljoner och HUNT har bara 1 mer båt igång och högre dagskostnad för att driva runt deras VLCC.
Så allt är bättre för ADS här, att dra in 20% av bolagsvärdet i ren vinst på en båt under 6 månader kan inte vara annat än hur bra som helst.
Så allt är bättre för ADS här, att dra in 20% av bolagsvärdet i ren vinst på en båt under 6 månader kan inte vara annat än hur bra som helst.
Struts
30.03.2020 kl 08:35
4265
Mye vil ha mer, og fanden vil ha fler.
Jeg vil heller si motsatt. Hunter har sluttet NYBYGG til raten du beskriver. Den er nå elendig. ADS hadde sikkert fått over 100' for en enkel reise, men de valgte altså å sikre seg for 6 mnder for en av sine vakre, men litt eldre damer - og så er jeg nyansert enig, det er ABSOLUTT brukbart! Jeg er ute av Hunter, satt mer inn i FRO og ADS, og har en del i OET. Om det vil vise seg å være fornuftig gjenstår selvfølgelig å se.
Men ønsker deg alt bra med energi-investeringene dine selvfølgelig!
PS. Til både onuk og energikongen ...
Jeg vil heller si motsatt. Hunter har sluttet NYBYGG til raten du beskriver. Den er nå elendig. ADS hadde sikkert fått over 100' for en enkel reise, men de valgte altså å sikre seg for 6 mnder for en av sine vakre, men litt eldre damer - og så er jeg nyansert enig, det er ABSOLUTT brukbart! Jeg er ute av Hunter, satt mer inn i FRO og ADS, og har en del i OET. Om det vil vise seg å være fornuftig gjenstår selvfølgelig å se.
Men ønsker deg alt bra med energi-investeringene dine selvfølgelig!
PS. Til både onuk og energikongen ...
Redigert 30.03.2020 kl 08:36
Du må logge inn for å svare
Struts skrev Konge av negativ energi?
Ikke nødvendigvis. Raten som ADS har sikret er sterk, men er den knallsterk i dagens markedet? Neppe. Hunter f. eks. sluttet tre skip for litt over en uke siden til 80000 dagen for en seks måneders periode for alle tre. Så jeg vurderer dagens melding som brukbar, men ikke som noen gledelig overraskelse....
oxion
30.03.2020 kl 08:25
4325
Litt skuffende rate,på kort sikt.. Men kan jo vise seg å være et sjakktrekk.. tjener jo sykt mye på den kontrakten,i sommersesongen👍
CapitaL
30.03.2020 kl 08:22
4348
Meget bra dette ja:)
Er det ikke slik at ved TC er det chartrer som står for drivstoffkostnader og portavgifter?
Er det ikke slik at ved TC er det chartrer som står for drivstoffkostnader og portavgifter?
BESV
30.03.2020 kl 08:15
4402
Jag tror detta är rätt taktik, och jag tror de binder upp de andra två på liknande kontrakt efterhand. Blir en utbyttes maskin detta 🙂
Ngn som räknat på vad kv1 kan ge i utbytte änsålänge?
Ngn som räknat på vad kv1 kan ge i utbytte änsålänge?
riskypick
30.03.2020 kl 08:13
4409
Det sentrale er fakta,ikke hva andre trodde. Fakta viser at adsc er betydelig derisket og underpriset sånn jeg vurderer det.
energikongen
30.03.2020 kl 08:11
4419
31000 USD under forventet rate for denne båten, iforhold til hva Hannisdal forventet er det jo da
riskypick
30.03.2020 kl 08:05
4454
Hvis man bruker 13k i utgifter og rater på 72k ut året,samt usd/nok på 10,5 viser kalkulator 680 mill som er 110 mill over mcap!
Redigert 30.03.2020 kl 08:05
Du må logge inn for å svare
Ratta
30.03.2020 kl 07:55
4496
bakken skrevInnlegget er slettet
Ads har fokus på kort sikt, Hunter lang.
Ratta
30.03.2020 kl 07:49
4531
Gir p/e under 1 for i år forutsatt samme nivå ut året. Jeg tror det er større oppside en nedside i forhold til dette.
Struts
30.03.2020 kl 07:47
4541
Ja, og det er mulig jeg bare snakker for meg selv, men syntes vi på forumet (som har investert i selskapet) kan gratulere oss selv! Med forbehold, selvfølgelig, om at markedet vet å sette tilsvarende pris på slutningen. I denne verden vet man jo aldri. Sukk.
Den slutningen innebærer 100 millioner i netto profit for selskapet eller 4,30 i utbytte.
Solen skinner over ADS i lang lang tid
Solen skinner over ADS i lang lang tid
Kjelrensaren
30.03.2020 kl 07:30
4609
God morgen, kamerater. Fin mail fra ADS i morgentimene. Jeg siterer: "ADS Crude Carriers Plc (“ADS” or the “Company”) is pleased to announce that it has entered into a time charter agreement for ADS Page at a day rate of USD 69,000 with a duration expected to be around six-months (the “TC”). The TC will commence following completion of ADS Page’s current spot voyage, which is expected to be the beginning of April. Following the TC agreement, the Company has filled approximately 500 vessel days in 2020, or about 45% of total available vessel days, at an estimated average TCE of USD 72,000 per day, which includes voyages already completed in the year as well as secured future charters.
The Company will release its audited Annual Report for 2019 on 3 April 2020 and its unaudited results for Q1 2020 on 28 May 2020."
God mandag.
The Company will release its audited Annual Report for 2019 on 3 April 2020 and its unaudited results for Q1 2020 on 28 May 2020."
God mandag.
CapitaL
30.03.2020 kl 07:22
4643
NOELLE skrev Ja, håper det irriterer deg.
Neida.. tror det fins en sånn mutefunksjon her.. skal finne ut av det;)
CapitaL
30.03.2020 kl 06:37
4712
Er du så opptatt av å hausse at du ikke leser innleggene på tråden??
NOELLE
30.03.2020 kl 06:31
4725
Hannisdahl : #VLCC spot rates skyrocketed today. $ADS Page is open from medio Apr & likely being circulated, either for spot ($150-250k/d for 40 days?) or potential storage work at $100k+/d for 6 months? Both high earnings & low share price is mindboggling $ADSCME #Oil #Tanker #shipping #OOTT
NOELLE
30.03.2020 kl 06:26
4733
Oljeprisen stuper på nytt. Utrolig bra for Contango situajsonen :) Allerede er 20 tankskip satt til lagring, og flere blir det!
ADS er en unik aksje i det som skjer nå. Mangel på tankere i spot, høye rater :)
TradeWinds skriver fredag at opptil 20 store tankskip nå er tatt ut av markedet for å lagre olje ved havner rundt om i verden.
HER BLIR DET Å SITTE UT 2022 Å SKUMME FLØTEN !!
ADS er en unik aksje i det som skjer nå. Mangel på tankere i spot, høye rater :)
TradeWinds skriver fredag at opptil 20 store tankskip nå er tatt ut av markedet for å lagre olje ved havner rundt om i verden.
HER BLIR DET Å SITTE UT 2022 Å SKUMME FLØTEN !!
Redigert 30.03.2020 kl 06:35
Du må logge inn for å svare
Jeg har laget et estimat på hva jeg tror i en annen tråd. Jeg tror snittet for q1 blir 78000usd
Ratta
29.03.2020 kl 16:47
4774
nordnes skrev Hvor mange døgn tar en reise mellom Rayong og AG ?
Ca 2 uker
CapitaL
29.03.2020 kl 14:12
4979
Hannisdahl:
VLCC spot rates skyrocketed today. $ADS Page is open from medio Apr & likely being circulated, either for spot ($150-250k/d for 40 days?) or potential storage work at $100k+/d for 6 months? Both high earnings & low share price is mindboggling
Page er fremme i Rayong, Thailand i morgen og skal losse.. Vi går en spennende uke i møte!
VLCC spot rates skyrocketed today. $ADS Page is open from medio Apr & likely being circulated, either for spot ($150-250k/d for 40 days?) or potential storage work at $100k+/d for 6 months? Both high earnings & low share price is mindboggling
Page er fremme i Rayong, Thailand i morgen og skal losse.. Vi går en spennende uke i møte!
NYSE slutt 27.03.2020
Frontline Ltd
NYSE: FRO
9.39 USD +0.71 (8.18%)
Closed: Mar 27, 16:35 EDT · Disclaimer
After hours 9.39 0.00 (0.00%)
8.52 USD 10:50
Open 8.23
High 9.78
Low 8.20
Mkt cap 1.85B
P/E ratio 12.03
Div yield 17.04%
Prev close 8.68
52-wk high 13.33
52-wk low 6.08
Frontline Ltd
NYSE: FRO
9.39 USD +0.71 (8.18%)
Closed: Mar 27, 16:35 EDT · Disclaimer
After hours 9.39 0.00 (0.00%)
8.52 USD 10:50
Open 8.23
High 9.78
Low 8.20
Mkt cap 1.85B
P/E ratio 12.03
Div yield 17.04%
Prev close 8.68
52-wk high 13.33
52-wk low 6.08
Struts
27.03.2020 kl 22:28
4057
Ja, ATHENIAN VICTORY (2009 bgt) sluttet i ettermiddag, også på subs. AG til Kina, rate USD 256 tusen (incl idle) og USD 206K (excl idle) basis 37.7 hhv 46.15 dager ...
tuja
27.03.2020 kl 19:39
4140
Bra for ADSC at de er ferdig med montering av scrubbere:
https://splash247.com/owners-cancel-planned-scrubber-installations/
https://splash247.com/owners-cancel-planned-scrubber-installations/