Flåteoppdatering

Slettet bruker
REACH 12.08.2018 kl 12:33 19370

Prøver på en flåteoppdatering:

Havila Harmony: Verkstedopphold/dokk i Las Palmas siden 27. juli. Ute av dokk nå og Ganske sikkert snarling på vei over Atlanteren og klar for arbeid for Reach US avdeling.

Havila Subsea: I Haugesund. Ikke hatt oppdrag siden starten av Juli.

Olympic Challenger: Vært på oppdrag Russisk sektor øst for Murmansk siden 26. Juli. Returnerer til Murmansk 13. august.

Olympic Delta: På Arbroath field Uk sektor siden 25. juli.

Stril Explorer: På Survey oppdrag vest for Shetland siden 3. august.

Normand Reach: På Mungo field UK sektor. Vært der hele sommeren.

Viking Neptun: Gått til kai I Cromarty, UK etter å ha vandret fra kai til kai og oppankret i mellom. Merkelig, samler den opp utstyr rundt om for et oppdrag??

Edda Fonn: Vært på oppdrag, subseawork og survey utenfor Southampten og mot Le Havre i lengre tid nå.

Tidewater Enabler: Står Mano JP(Japan) på destinasjon. Sikkert ikke korrekt. Usikkert om den eventuelt er på opdrag for Reach, men kan være inntil Havila Harmony er på plass i US.
Redigert 21.01.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
macland
16.07.2019 kl 13:46 1616

Og hvem skulle eventuellt være tjent med å betale det??? Nei,er nok en ren utgiftspost for tia sammen med Hudsonkntoret. Men var visst lovt noe jobb fremover? Har ikke fulgt med så mye siden Netfonds forsvant. Skal kivtte alle aksjer etterhvert om jeg går i +.
Redigert 21.01.2021 kl 02:05 Du må logge inn for å svare
Odi.1
16.07.2019 kl 11:24 1661

HAVILA HARMONY har vel en form for vente dagrater når den bare ligger der, beredskap "moored" ?
Redigert 21.01.2021 kl 02:05 Du må logge inn for å svare
Tallo54
16.07.2019 kl 00:27 1755

Regner med det referes til Lost time injury

LTI står for Lost Time Injury. Det er en del av HSEQ-KPIen som blir tracket av oljeselskapene.

(KPI = Key Point Index)

Dette er i sammen med MTCer, NC, NA osv

(MTC = Medical Treatment Casd
NC = Non-conformity
NA = Near accident)

Jeg regner med LTI blir opplyst fordi den fører til operasjonell nedetid. Det er jo selvfølgelig nedetid som følge av tekniske svikter også. Men med det safety-fokuset som eksisterer er en høy LTI frekvens per million man hours nok til at selskapet mister arbeid.

Noen får arrestere meg hvis jeg har misforstått.

Ellers kan dere kontakte Bjørg Døving direkte. Kontaktinformasjonen hennes er å finne på Reach sine hjemmesider
Redigert 21.01.2021 kl 02:05 Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
15.07.2019 kl 22:05 1805

Det er bra aktivitet her hjemme.
Havila harmony og Trinidad har vært ille i år og sannsynligvis den store forskjellen i de samlede aktivitetstall
Redigert 21.01.2021 kl 02:05 Du må logge inn for å svare
Odi.1
15.07.2019 kl 20:47 1838

Kan noen si hva " LTIs" står for ? på i Juni ….


( for oss landkrabber ) :)


Med den aktiviteten det har vert nå på begynnelsen av q3 , ( co- Marin Trafic ) , må det bli reprising her snart ?
Redigert 21.01.2021 kl 02:05 Du må logge inn for å svare
Odi.1
15.07.2019 kl 17:46 1894

Får vi 2H i 2019 som i 2018 vil vi knuse fjoråret galant , med det som er predikert fra ledelsen tidligere også , så blir det litt å glede seg til …
Redigert 21.01.2021 kl 02:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.07.2019 kl 17:34 1900

👌👍
Redigert 21.01.2021 kl 02:05 Du må logge inn for å svare
Odi.1
15.07.2019 kl 17:20 1905

Tydelig bedring og det går rettere vei nå … https://newsweb.oslobors.no/message/481463

Operational figures
Redigert 21.01.2021 kl 02:05 Du må logge inn for å svare
Odi.1
09.04.2019 kl 08:43 3207

" 20 largest shareholders as per 08.02.2019 "
http://reachsubsea.no/investors/majorshareholds/

Nå kan en lukte muggost av denne lista :)

Når skal de oppdatere, eller er det ikke nødvendig når det er så lite handel?

edit : http://reachsubsea.no/1583-2/ :))
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
keane
09.04.2019 kl 08:18 3244

Reach blir nok en vinner i 2019 ja!!...;-)
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Odi.1
09.04.2019 kl 08:12 3254

google translate : "

Reach Subsea ASA ("Reach") har nylig blitt tildelt undersøkelses- og inspeksjonskontrakter for sommersesongen 2019, med en samlet fast verdi på ca 70 millioner kroner. Disse kontraktene inneholder også valgfrie perioder, som, hvis det blir påkalt, vil øke den faste kontraktsverdien betydelig.
"
https://newsweb.oslobors.no/message/473994
En ser en liten forbedring på noe i MARS kontra Jan-Feb ..

Ser ut til at vi snur kjerringa Nå :)
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
08.04.2019 kl 13:43 3320

Noe på gang?
Større omsetning idag enn hele mars?
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
keane
03.04.2019 kl 09:11 3438

Jeg har lenge trodd at noe er på gang i Reach - og det står jeg fortsatt ved!!
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
belpasso
03.04.2019 kl 08:33 3468

...og hvorfor økte North sin posisjon for ikke lenge siden? Det er åpenbart at det der noe i emning!
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
03.04.2019 kl 06:58 3496

Tror du leste innlegget mitt litt fort;)
Guiding på presentasjoner har vært samme ordlyd i lang tid. (tender på 1,8mrd i lang tid)
En stillingsutlysning som dette er mer offensivt.
Aktiviteten på kjente skip har vært markant lavere.
Offshore personell sold har holdt seg høy.

Jeg vet ikke, men aktivitet på egne skip stemmer ikke med temperaturen i de tre andre setningene.
Kan det være at de har hatt flere oppdrag ala Normand Vision med vannrenser i Q1?
Hvorfor øke bemanningen gjennom hele vinteren når egne skip ligger til kai?
Jeg tror det kan komme en spennende melding om ekspansjonsplaner for Reach.

Men som sagt; jeg stusser veldig på aktiviteten i vinter som IKKE har vært bra på egne skip.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
macland
03.04.2019 kl 01:07 3528

Er ingen guiding som jeg ser Jæims.Man kan se at de søker folk,men blir det penger av å formdle? kanskje??? . Vurderte ikke å kjøpe i dag på 2,15 . Tror generellt på reach,men ting går litt opp og ned. Er veldig spent på børsene generellt nå,så godt å ha litt cash.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
02.04.2019 kl 21:57 3560

Teksten i denne annonsen, guiding på Q og marine traffic stemmer ikke i vinter. Jeg vet ikke en dritt,men blir ikke overrasket om dette er langt bedre enn vi begge frykter..
Hvorfor hyre folk gjennom hele vinteren om de ikke har noe på tapetet?
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
macland
02.04.2019 kl 20:55 3582

Dette er jo udelt positivt.3 nye prosjektingeniører... Men må si Jæims at jeg har elendig tro på q1. Når det gjelder challenger som står oppført med Stavanger som destinasjon,er jeg feks litt usikker. Tror faktisk den er i jobb.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
02.04.2019 kl 20:28 3603

Ny på finn....

Reach Subsea ble etablert i 2008, og er en leverandør av undervannstjenester til olje & gass- og fornybar energi industri. Kjernevirksomheten til konsernet er basert på moderne, high spec Work ROVer drevet av vårt offshore personell, med støtte fra prosjektledelse og tekniske ressurser på land. Selskapet har vokst betydelig de siste årene, både i Nordsjøen og internasjonalt, og omsatte i 2018 for NOK 675 millioner. Konsernets overordnede mål er å være en foretrukket subsea-partner og fullserviceleverandør av undervannsoperasjoner for kunder, blant annet ved å ha høyt fokus på sikkerhet, miljø, finansiell soliditet og lønnsomhet.

Reach Subsea opplever en økende oppdragsmengde, og søker flere nye engasjerte og driftige medarbeidere, som ønsker å lykkes i en dynamisk bransje i vekst. For oss er det er vesentlig at du tar eierskap til dine oppgaver og ansvarsområder. Du vil samarbeide med erfarne prosjektledere om å levere prosjekter av høy kvalitet til våre kunder. Våre ansatte er høyt kompetente og har lang erfaring innen bransjen. Vi har i senere år landet flere nye rammeavtaler og ser frem mot videre utvikling av selskapet, sammen med nye kollegaer som ønsker å bidra.

Vi søker nå 3 prosjektingeniører og flere av arbeidsoppgavene kan tilpasses erfaring og kvalifikasjoner:

Arbeidsoppgaver
Inngå i prosjektgruppe for planlegging av maritime operasjoner

Deltakelse i prosjektgjennomførelse offshore

Delta i utvikling av nytt utstyr for undervannsoperasjoner

Kontakt med og oppfølging av kunder og underløverandører

Utarbeide teknisk dokumentasjon

Planlegge løfteoperasjoner

Arrangere og delta i risikoanalyser

Bistå i anbudsarbeid


Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
macland
02.04.2019 kl 20:20 3609

Finner ingen stillingsutlysning på siden deres,men du fant den kanskje et annet sted? Uansett,har du rett ,så kan det forklare de mange personell days ift skip i jobb.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
02.04.2019 kl 19:00 3639

Sjekk stillingsutlysning fra Reach...
Blir vi lurt trill rundt ved å se på marine traffic?
Har de jobbet som gale på andre fartøy i hele Q1?
Ikke akkurat passiv ordlyd om driften i den annonsen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
31.03.2019 kl 23:16 3749

Tiamat til Nord-Irland
Challenger til Stavanger
Havila sub på oppdrag
Havila harm til anker
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
macland
27.03.2019 kl 02:50 3867

Vet ikke Money. Har sendt mail for lenge siden om hvordan det skal tolkes.Ikke fått svar. Solgte halve beholdningen pga usikkerhet. Siden jeg ikke får svar,så tolker jeg tiamat til å koste reach 6,6 mill pr mnd,ca 18 mill til nå. Nå ser den ut til å være klar iom at den er på vei til UK (på halv maskin). Hadde et godt år i fjor,men akkurat nå vet jeg ike hva som skjer. De har mange personalls-days,men er jo ikke et arbeidsformidlingsfirma...Så tror jeg skal få igjen det solgte et godt stykke under dagens kurs.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.03.2019 kl 18:02 3946

Ikke pay ass you go? Hva var vitsen med å gå til et jalla rederi da ? Kunne jo bare gått til et vanlig rederi da.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
macland
26.03.2019 kl 16:23 3978

Altså. Gir det rett til å bruke den for 160 mill,eller er de forplikta til det? Om de er forplikta så er det ikke pay as you go her. Men de er kanskje ganske sikker på hvor mye den skal brukes.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
macland
26.03.2019 kl 15:30 4008

Da har endelig Tiamat kommet seg fra kai. Den er ment å brukes sammen med MMT.
Er det noen som har en klar tolking på dette fra q4?
REACH has no major debt maturities or capital expenditure commitments for 2019 and onwards. However, REACH will receive the vesselTopaz Tiamat during 1Q2019 on a long-term charter agreement, which will result in an addition of right to use assets of approximately NOK 160 million (and a corresponding increase in lease liabilities). This commitment is shared with MMT Sweden.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
macland
08.03.2019 kl 10:42 4119

Ja,ikke umulig iallefall,iom at de bare har 5 fartøy nå. Om så,så bør det vel komme en mld med det første.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
08.03.2019 kl 10:23 3340

08/03-2019 09:22:08: (SIOFF) Contract for «Siem Spearfish?
The company has agreed a 3-year frame agreement with an undisclosed subsea
contractor for the offshore subsea construction vessel ?Siem Spearfish?. The
vessel has commenced the operation for 2019.

Kanskje??
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
08.03.2019 kl 10:11 3349

Helt enig. Det bør komme en bølge med kontraktsmeldinger snart fra det ene og andre kontoret..
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
macland
08.03.2019 kl 10:06 3354

Du kan ha rett i det Jæims. Kanskje bare utsatt. Harmony skulle jeg gjerne sett i aktivitet nå,som en bekreftelse på at eget kontor i Hudson forsvarer seg.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
08.03.2019 kl 09:59 3360

Dette skjer iblant. Challenger hadde destinasjon Murmansk på våren i fjor, men dette ble endret til massevis av jobber i Nordsjøen før den gikk til Murmansk.
Ser ikke bort fra at det er en jobb som krever to skip som av en eller annen grunn ble utsatt. Vind,vær, mangel på utstyr, hvem vet?

Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
macland
08.03.2019 kl 09:53 3365

Ang. Harmony. Ved nærmere ettertanke så tror jeg faktisk de fikk et oppdrag i Canada,men at det underveis ble terminert. Challenger var sannsynligvis og planlagt dit,men ble liggende til ankers siden det sannsynligvis ble snakk om terminering. Harmony fikk sikkert noen kroner inn på transitten,men har ikke vært i jobb siden slutten av desember. Uansett så får vi flåteoppdatering om noen dager,så og tror den gir en god pekepinn for q1.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
macland
07.03.2019 kl 13:54 3448

Jo alle skip er til kai eller oppankra utenom Stril Explorer. For noen dager siden gikk Harmony med destinasjon og opplagt rute vestover for Ancorange i Canada. Et par dager etterpå fikk også Challenger samme destinasjon ,men la seg til anker der den er nå.I dag kom Harmony plutselig inn på ais igjen,men østfra.
Har som sagt solgt halve beholdningen,og kommer ikke til å springe etter her om den går. Jeg kommer ikke til å kjøpe noe annet heller før ting er avklart mht de 3 toppene i us indeksenes 5års-chart. Om denne tørken vedvarer for Reach så tror jeg kort kan bli kastet og at jeg kommer inn lenger nede.Er dermed skodd for begge veier.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Odi.1
07.03.2019 kl 11:11 3492

Er den ikke i Trinidad og Tobago da,,, i følge m-trafic ?
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
macland
07.03.2019 kl 08:27 3552

Mye manipulasjon med destinasjon osv. Harmony tilbake,og har ikke vært i Canada.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
keane
07.03.2019 kl 08:20 3558

Høres bra ut Jæims....snart får vi utbytte også....kjedelig aksje men jeg er rimelig sikker på at denne blir gull å sitte med i porteføljen sin i årene framover:-)
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
06.03.2019 kl 15:23 3622

Tender har vært stabil lenge.
2018 gikk 2 skip på walk to work i lange tider.
Nå har de vedlikeholdt skip og utstyr og er klare for subsea kontrakter gjennom vår og sommer.
Q1 blir ingen fest,men oppsiden i senere Q er større.
Jeg forventer kontrakt på jobb til Tiamat, samt flere skip til sesongen
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare
macland
06.03.2019 kl 14:56 3636

Ja da er vi iallefall 4 :) . Ja,konseptet til reach har vært smart denne tunge tiden. Vet ikke hvilken avtale de har mht Tiamat,men reder sa før jul at de forventet den skulle rett i jobb etter overlevering. Den ligger fremdeles i Haugesund. Denne har de og forpliktet seg på 160 mill i leie sammen med mmt,men vet ikke tidsaspektet. Event har har jeg misforstått noe? q1 tror jeg blir ræva selv om det rører seg litt nå.
Redigert 21.01.2021 kl 05:29 Du må logge inn for å svare