Flåteoppdatering

REACH 12.08.2018 kl 12:33 12119

Prøver på en flåteoppdatering:

Havila Harmony: Verkstedopphold/dokk i Las Palmas siden 27. juli. Ute av dokk nå og Ganske sikkert snarling på vei over Atlanteren og klar for arbeid for Reach US avdeling.

Havila Subsea: I Haugesund. Ikke hatt oppdrag siden starten av Juli.

Olympic Challenger: Vært på oppdrag Russisk sektor øst for Murmansk siden 26. Juli. Returnerer til Murmansk 13. august.

Olympic Delta: På Arbroath field Uk sektor siden 25. juli.

Stril Explorer: På Survey oppdrag vest for Shetland siden 3. august.

Normand Reach: På Mungo field UK sektor. Vært der hele sommeren.

Viking Neptun: Gått til kai I Cromarty, UK etter å ha vandret fra kai til kai og oppankret i mellom. Merkelig, samler den opp utstyr rundt om for et oppdrag??

Edda Fonn: Vært på oppdrag, subseawork og survey utenfor Southampten og mot Le Havre i lengre tid nå.

Tidewater Enabler: Står Mano JP(Japan) på destinasjon. Sikkert ikke korrekt. Usikkert om den eventuelt er på opdrag for Reach, men kan være inntil Havila Harmony er på plass i US.
macland
08.02.2019 kl 11:01 1727

Da gikk Challenger fra verksted. Destinasjon Horgefjorden. Er det fjorden rett utenfor Stvg. så kan det være prøvetur.
macland
14.02.2019 kl 08:21 1635

Da er 2 i arbeid om ikke annet, Havila Subsea i gang utenfor Florø.
macland
01.03.2019 kl 08:32 1470

Da er endelig Harmony i gang, og på tur til Alaska etter 2 mnd dødtid. Så bare nyanskaffelsen som ligger til kai.
Odi.1
01.03.2019 kl 11:23 1435

Hvorfor er det lagt inn en 500 K Brems 2,25 , i denne, uten mål eller mening...?

Noe spennende på gang? :)
macland
01.03.2019 kl 12:02 1425

Ser det ikke som en brems,men trussel om ingen ønsker en såpass stor post til 2,25. Denne har kommet lenger og lenger ned,så håp at noen trykker til før han selger nedover.
macland
06.03.2019 kl 09:11 1331

Hmm. Da har også Challenger, som H Harmony fått Ancorage i Canada som destinasjon. Ser ut som den ligger til ankers å venter på H Subsea.Skal kanskje få over noe utstyr? Ellers det er en lang reise så det blir godt ut i Mars før den er fremme. Er det noen som vet hva de kan få betalt under transit? Dekker det utgiftene?
Redigert 06.03.2019 kl 09:12 Du må logge inn for å svare
macland
06.03.2019 kl 10:46 1311

Er vel nesten bare jeg som har noe igjen her? Var vel noen som så tegninga og gikk ut ved q4.. Da blir det å vente på q2 og utover for min del. Skulle det komme lengre ned så er det ikke umulig jeg kjøper igjen.

Tja, var nå en privat person som økte med i overkant av 100 000 aksjer sist uke. Så helt alene er du neppe.

Snur nå.
Optimisme til framtidige kontrakter trumfer rolig vinter.
Skal være sjeleglad Reach har sine skipsavtaler og ikke egne skuter.
macland
06.03.2019 kl 14:56 1304

Ja da er vi iallefall 4 :) . Ja,konseptet til reach har vært smart denne tunge tiden. Vet ikke hvilken avtale de har mht Tiamat,men reder sa før jul at de forventet den skulle rett i jobb etter overlevering. Den ligger fremdeles i Haugesund. Denne har de og forpliktet seg på 160 mill i leie sammen med mmt,men vet ikke tidsaspektet. Event har har jeg misforstått noe? q1 tror jeg blir ræva selv om det rører seg litt nå.

Tender har vært stabil lenge.
2018 gikk 2 skip på walk to work i lange tider.
Nå har de vedlikeholdt skip og utstyr og er klare for subsea kontrakter gjennom vår og sommer.
Q1 blir ingen fest,men oppsiden i senere Q er større.
Jeg forventer kontrakt på jobb til Tiamat, samt flere skip til sesongen
keane
07.03.2019 kl 08:20 1226

Høres bra ut Jæims....snart får vi utbytte også....kjedelig aksje men jeg er rimelig sikker på at denne blir gull å sitte med i porteføljen sin i årene framover:-)
macland
07.03.2019 kl 08:27 1219

Mye manipulasjon med destinasjon osv. Harmony tilbake,og har ikke vært i Canada.
Odi.1
07.03.2019 kl 11:11 1160

Er den ikke i Trinidad og Tobago da,,, i følge m-trafic ?
macland
07.03.2019 kl 13:54 1115

Jo alle skip er til kai eller oppankra utenom Stril Explorer. For noen dager siden gikk Harmony med destinasjon og opplagt rute vestover for Ancorange i Canada. Et par dager etterpå fikk også Challenger samme destinasjon ,men la seg til anker der den er nå.I dag kom Harmony plutselig inn på ais igjen,men østfra.
Har som sagt solgt halve beholdningen,og kommer ikke til å springe etter her om den går. Jeg kommer ikke til å kjøpe noe annet heller før ting er avklart mht de 3 toppene i us indeksenes 5års-chart. Om denne tørken vedvarer for Reach så tror jeg kort kan bli kastet og at jeg kommer inn lenger nede.Er dermed skodd for begge veier.
Redigert 07.03.2019 kl 13:54 Du må logge inn for å svare
macland
08.03.2019 kl 09:53 1032

Ang. Harmony. Ved nærmere ettertanke så tror jeg faktisk de fikk et oppdrag i Canada,men at det underveis ble terminert. Challenger var sannsynligvis og planlagt dit,men ble liggende til ankers siden det sannsynligvis ble snakk om terminering. Harmony fikk sikkert noen kroner inn på transitten,men har ikke vært i jobb siden slutten av desember. Uansett så får vi flåteoppdatering om noen dager,så og tror den gir en god pekepinn for q1.

Dette skjer iblant. Challenger hadde destinasjon Murmansk på våren i fjor, men dette ble endret til massevis av jobber i Nordsjøen før den gikk til Murmansk.
Ser ikke bort fra at det er en jobb som krever to skip som av en eller annen grunn ble utsatt. Vind,vær, mangel på utstyr, hvem vet?

macland
08.03.2019 kl 10:06 1021

Du kan ha rett i det Jæims. Kanskje bare utsatt. Harmony skulle jeg gjerne sett i aktivitet nå,som en bekreftelse på at eget kontor i Hudson forsvarer seg.

Helt enig. Det bør komme en bølge med kontraktsmeldinger snart fra det ene og andre kontoret..

08/03-2019 09:22:08: (SIOFF) Contract for «Siem Spearfish?
The company has agreed a 3-year frame agreement with an undisclosed subsea
contractor for the offshore subsea construction vessel ?Siem Spearfish?. The
vessel has commenced the operation for 2019.

Kanskje??
macland
08.03.2019 kl 10:42 1786

Ja,ikke umulig iallefall,iom at de bare har 5 fartøy nå. Om så,så bør det vel komme en mld med det første.
macland
26.03.2019 kl 15:30 1675

Da har endelig Tiamat kommet seg fra kai. Den er ment å brukes sammen med MMT.
Er det noen som har en klar tolking på dette fra q4?
REACH has no major debt maturities or capital expenditure commitments for 2019 and onwards. However, REACH will receive the vesselTopaz Tiamat during 1Q2019 on a long-term charter agreement, which will result in an addition of right to use assets of approximately NOK 160 million (and a corresponding increase in lease liabilities). This commitment is shared with MMT Sweden.
macland
26.03.2019 kl 16:23 1645

Altså. Gir det rett til å bruke den for 160 mill,eller er de forplikta til det? Om de er forplikta så er det ikke pay as you go her. Men de er kanskje ganske sikker på hvor mye den skal brukes.

Ikke pay ass you go? Hva var vitsen med å gå til et jalla rederi da ? Kunne jo bare gått til et vanlig rederi da.
macland
27.03.2019 kl 02:50 1534

Vet ikke Money. Har sendt mail for lenge siden om hvordan det skal tolkes.Ikke fått svar. Solgte halve beholdningen pga usikkerhet. Siden jeg ikke får svar,så tolker jeg tiamat til å koste reach 6,6 mill pr mnd,ca 18 mill til nå. Nå ser den ut til å være klar iom at den er på vei til UK (på halv maskin). Hadde et godt år i fjor,men akkurat nå vet jeg ike hva som skjer. De har mange personalls-days,men er jo ikke et arbeidsformidlingsfirma...Så tror jeg skal få igjen det solgte et godt stykke under dagens kurs.
Redigert 27.03.2019 kl 02:56 Du må logge inn for å svare

Tiamat til Nord-Irland
Challenger til Stavanger
Havila sub på oppdrag
Havila harm til anker

Sjekk stillingsutlysning fra Reach...
Blir vi lurt trill rundt ved å se på marine traffic?
Har de jobbet som gale på andre fartøy i hele Q1?
Ikke akkurat passiv ordlyd om driften i den annonsen.
macland
02.04.2019 kl 20:20 1276

Finner ingen stillingsutlysning på siden deres,men du fant den kanskje et annet sted? Uansett,har du rett ,så kan det forklare de mange personell days ift skip i jobb.

Ny på finn....

Reach Subsea ble etablert i 2008, og er en leverandør av undervannstjenester til olje & gass- og fornybar energi industri. Kjernevirksomheten til konsernet er basert på moderne, high spec Work ROVer drevet av vårt offshore personell, med støtte fra prosjektledelse og tekniske ressurser på land. Selskapet har vokst betydelig de siste årene, både i Nordsjøen og internasjonalt, og omsatte i 2018 for NOK 675 millioner. Konsernets overordnede mål er å være en foretrukket subsea-partner og fullserviceleverandør av undervannsoperasjoner for kunder, blant annet ved å ha høyt fokus på sikkerhet, miljø, finansiell soliditet og lønnsomhet.

Reach Subsea opplever en økende oppdragsmengde, og søker flere nye engasjerte og driftige medarbeidere, som ønsker å lykkes i en dynamisk bransje i vekst. For oss er det er vesentlig at du tar eierskap til dine oppgaver og ansvarsområder. Du vil samarbeide med erfarne prosjektledere om å levere prosjekter av høy kvalitet til våre kunder. Våre ansatte er høyt kompetente og har lang erfaring innen bransjen. Vi har i senere år landet flere nye rammeavtaler og ser frem mot videre utvikling av selskapet, sammen med nye kollegaer som ønsker å bidra.

Vi søker nå 3 prosjektingeniører og flere av arbeidsoppgavene kan tilpasses erfaring og kvalifikasjoner:

Arbeidsoppgaver
Inngå i prosjektgruppe for planlegging av maritime operasjoner

Deltakelse i prosjektgjennomførelse offshore

Delta i utvikling av nytt utstyr for undervannsoperasjoner

Kontakt med og oppfølging av kunder og underløverandører

Utarbeide teknisk dokumentasjon

Planlegge løfteoperasjoner

Arrangere og delta i risikoanalyser

Bistå i anbudsarbeid


macland
02.04.2019 kl 20:55 1249

Dette er jo udelt positivt.3 nye prosjektingeniører... Men må si Jæims at jeg har elendig tro på q1. Når det gjelder challenger som står oppført med Stavanger som destinasjon,er jeg feks litt usikker. Tror faktisk den er i jobb.

Teksten i denne annonsen, guiding på Q og marine traffic stemmer ikke i vinter. Jeg vet ikke en dritt,men blir ikke overrasket om dette er langt bedre enn vi begge frykter..
Hvorfor hyre folk gjennom hele vinteren om de ikke har noe på tapetet?
macland
03.04.2019 kl 01:07 1195

Er ingen guiding som jeg ser Jæims.Man kan se at de søker folk,men blir det penger av å formdle? kanskje??? . Vurderte ikke å kjøpe i dag på 2,15 . Tror generellt på reach,men ting går litt opp og ned. Er veldig spent på børsene generellt nå,så godt å ha litt cash.

Tror du leste innlegget mitt litt fort;)
Guiding på presentasjoner har vært samme ordlyd i lang tid. (tender på 1,8mrd i lang tid)
En stillingsutlysning som dette er mer offensivt.
Aktiviteten på kjente skip har vært markant lavere.
Offshore personell sold har holdt seg høy.

Jeg vet ikke, men aktivitet på egne skip stemmer ikke med temperaturen i de tre andre setningene.
Kan det være at de har hatt flere oppdrag ala Normand Vision med vannrenser i Q1?
Hvorfor øke bemanningen gjennom hele vinteren når egne skip ligger til kai?
Jeg tror det kan komme en spennende melding om ekspansjonsplaner for Reach.

Men som sagt; jeg stusser veldig på aktiviteten i vinter som IKKE har vært bra på egne skip.
Redigert 03.04.2019 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
belpasso
03.04.2019 kl 08:33 1135

...og hvorfor økte North sin posisjon for ikke lenge siden? Det er åpenbart at det der noe i emning!
keane
03.04.2019 kl 09:11 1105

Jeg har lenge trodd at noe er på gang i Reach - og det står jeg fortsatt ved!!

Noe på gang?
Større omsetning idag enn hele mars?
Odi.1
09.04.2019 kl 08:12 921

google translate : "

Reach Subsea ASA ("Reach") har nylig blitt tildelt undersøkelses- og inspeksjonskontrakter for sommersesongen 2019, med en samlet fast verdi på ca 70 millioner kroner. Disse kontraktene inneholder også valgfrie perioder, som, hvis det blir påkalt, vil øke den faste kontraktsverdien betydelig.
"
https://newsweb.oslobors.no/message/473994
En ser en liten forbedring på noe i MARS kontra Jan-Feb ..

Ser ut til at vi snur kjerringa Nå :)
Redigert 09.04.2019 kl 08:13 Du må logge inn for å svare
keane
09.04.2019 kl 08:18 911

Reach blir nok en vinner i 2019 ja!!...;-)
Odi.1
09.04.2019 kl 08:43 874

" 20 largest shareholders as per 08.02.2019 "
http://reachsubsea.no/investors/majorshareholds/

Nå kan en lukte muggost av denne lista :)

Når skal de oppdatere, eller er det ikke nødvendig når det er så lite handel?

edit : http://reachsubsea.no/1583-2/ :))
Redigert 09.04.2019 kl 08:45 Du må logge inn for å svare