IOX - hva vil et boreprogram for 2018 inneholde ?

Slettet bruker
IOX 12.08.2018 kl 15:07 9093

Jeg har registrert at det er ulike oppfatninger på HO, og jeg lurer derfor på om vi har kontroll på hva som kan komme som melding fra selskapet i gjenværende del av 2H-2018 ?

Om vi forholder oss til hvordan ASR (Annual Statement of Reserves) for 2017 er beregnet, og det som faktisk er skrevet i rapporten så skal årets program omfatte 6 nye brønner:

Mana - 2 Nye brønner, working interest 70% Partner Ecopetrol S.A 30%. I hovedsak gass som selges iht eksisterende kontrakt.
Rio Opia - 2 ny brønner working interest 70% Partner Ecopetrol S.A 30%. I hovedsak gass som selges iht eksisterende kontrakt.
Ambrosia - 1 ny brønn working interest 63% Partner Ecopetrol S.A 37%. Kun olje.
LLA47 - 1 ny brønn (Malevo, samme reservoir som Vikingo), working interest 78%. Kun Olje ?

(for Altair finnes det ingen konkrete planer)

Etter oppdateringen om Vikingo som kom 6. august så må vi anta at workover rig ikke er på plass før primo Q4 som et worst case scenario dersom adgang må ordnes gjennom avtale med andre landeiere enn Duya-grupperingen. Det betyr antakelig at arbeid på Malevo heller ikke kan ventes før primo Q4, og sannsynligvis ikke vil bli annonsert på annen måte enn som en del av planlagt workover på Vikingo.

Derimot så kan en annonsering vedrørende oppstart av de 5 andre brønnene som gjelder Mana, Rio Opia og Ambrosia muligens komme på et tidligere tidspunkt. For disse områdene så er det ikke meldt om noen "problemer" annet enn nye studier og tolkninger av seismikk og 3D modeller. For disse områdene har jeg ikke funnet noen detaljer om størrelse eller deling av CAPEX, men jeg antar at det er forholdet 70/30 som gjelder her også på samme måte som for lisensen. Et lite skår i gleden her kan muligens ha oppstått ifm miljøgodkjennelsen av Gas Plant så enda henger i det blå, og som kan ha betydning for oppstart og optimal fremdrift ?

Kanskje litt overraskende for de fleste så er det altså ikke ytterligere brønner på LLA-47 som er nært forestående. Men unntak av Malevo. Årsaken er kanskje så enkel at man vil ha konkrete resultat fra denne brønnen før man fortsetter med nye brønner på denne lisensen. Så da er vi kanskje sent i Q4 eller primo Q1-2019 før vi får noe mer konkret om nye planer på LLA-47.

Antatt CAPEX på MUSD 6,4 i ASR på 2P - reserver i 2018 må derfor antas være knyttet opp til de 5 nevnte brønnene på Puli-C blokken.

Om noe av dette ikke stemmer så kommer det sikkert noen reaksjoner. @slowhand har kontroll på dette tror jeg ?
Redigert 20.01.2021 kl 11:18 Du må logge inn for å svare
Tigerberget
12.08.2018 kl 15:40 8007

Hele innlegget er jo bare synsing om når ting skjer, men du har rimelig bra oversikt over hva som skal skje.
Slettet bruker
12.08.2018 kl 15:47 7987

Jeg jobber ikke i IOX og kan dessverre ikke gjøre annet enn å spekulere. Men planer for 2018 som er lagt til grunn i ASR 2017 kan jo ha blitt endret underveis. Tror forøvrig at partner på Puli-C som er det statlige oljeselskapet i Colombia kan ha betydning for fremdrift og hva som kommer først.
Redigert 12.08.2018 kl 16:14 Du må logge inn for å svare
Ransen
12.08.2018 kl 15:47 7975

Jeg har fått klar info fra selskapet på at Frison og Jaca skal drilles i år. I tillegg kommer Vikingo/Malevo som nå sikkert er omprioritert pga brønnproblemer.
Slettet bruker
12.08.2018 kl 15:53 7962

Ja, det har jeg fått med meg på et eller annet vis her på HO, men det er ikke nevnt av IOX i noen rapporter hittil i år ?

edit: 13. juli så formidler du dette svaret fra IR på HO:

****"God formiddag og takk for epost.
Neste brønn er planlagt boret senere i år, som tidligere meldt. Til din informasjon repeterer vi her opplysninger fra selskapets to foregående kvartalsrapporter:

o Q4 report (February 2018) | Interoil expects to resume the drilling campaign as soon as possible around 4Q18. In the meantime, infrastructure for the coming two wells, Frison and Jaca, will be constructed, benefiting from the dry season.
o Q1 report (May 2018) | The company develops exploration prospects in the LLA-47 block and prepares to continue the drilling campaign later this year.
o Q1 report (May 2018) | Seismic reprocessing has been concluded and the interpretation of the areas of interest has started.

Her nevnes Frison og Jaca, men fremdriften synes litt ullen. Husker vi hadde en diskusjon om hvilken "dry season" dette kunne være. Sist vinter eller den kommende.
Redigert 12.08.2018 kl 16:10 Du må logge inn for å svare
klaesp
12.08.2018 kl 17:39 7748

Første del drilling kampanje LLA47 er finansiert og skal drilles i 2018, slik jeg har tolket det. Boreprogram for de tre brønner, vikingo,jaca å frison, i samarbeid med SLS...
Slettet bruker
12.08.2018 kl 18:08 8013

Det stemmer Klaesp, det var borekampanje nr, 1. Meldt ut fra selskapet. Men det er fortsatt uklart(slik jeg har oppfattet) om Jaca og Frison er overført til borekampanje nr. 2. Der 9 brønner skal bores på LLA 47, eller at de to + malevo bores ferdig nå med Partner SLS. Så starter de (etter ny melding ! ?) på de 9 brønnene som de har kommunisert. Men det som er uklart er hvilke boringer som inngår i nr. 1 eller 2, Eller at det nå kun er EN borekampanje videre ? Jeg vet ikke, bare drodle litt ut fra tidligere utmeldte rapporter å meldinger fra IOX. Håper at det snart kommer ei melding som klargjøres å konkretiserer videre kampanje for boring på LLA 47. Det som imidlertid er klart, er at flere hull skal bores på et meget potent og lovende oljefelt. Det er det viktigste. Samt workover på Vikingo å ny produksjon fra flere lag i eksisterende brønn Vikingo. Så dette blir bra. Jeg er spent å tålmodig fortsatt. Med rett inngang å null fokus på rikdom over natta. Det er mange lykkejegere som hopper alt etter om kurs/å bagateller, gjør at det butter litt! Hoppe på å hoppe av leken er tydeligvis populært i det siste i aksjen. Det fundamentale å det som skal skje fremover er det som har betydning. Å den tiden jeg har vært aksjonær, så har det, til i dag, gått bare oppover å i positiv retning. Det tror jeg fortsetter i noen år til. Kjøp på dipper å «dårlig nytt» å bli sittende gjennom støyperioder. Tror det skal lønne seg enda mer for egen del.
Jæims Bånn
12.08.2018 kl 19:14 7867

Tradisjonelt så sliter oljemygger med å holde tidsplaner..
Jeg tror aksjonærene skal være veldig fornøyd om det blir boret i det hele tatt;)

IOX går opp og ed som en kule. Olja er i bakken, og vil være det i lang tid enda.
Blir spennende å se hva disse Argentina-greiene som dukket opp på Paretokonferansen er for noe.
Jeg for min del holder meg langt unna dette papiret, men har full forståelse for at mange finner det interessant med et selskap som kan ganges med 10 og strykes samme år.

Lykke til, dere vil uansett bli overrasket;)
Slettet bruker
12.08.2018 kl 19:24 7827

Det har åpenbart skjedd noe underveis i løpet av det siste året. Jaca og Frison nevnes spesifikt for siste gang av selskapet i Q417 som kom 15. februar I år

:...."Interoil expects to resume the drilling campaign as soon as possible around 4Q18. In the meantime, infrastructure for the coming two wells, Frison and Jaca, will be constructed, benefiting from the dry season"...........

og videre nevnes ytterligere en ny brønn Aramus

......"The Company is pleased with the results and the production from the Vikingo well in LLA-47, flowing at an average production rate of 550-600 bopd. As mentioned above, the drilling of the well brought new geological hard data, which when integrated with the existing 3D seismic interpretation showed inconsistencies. After a hard analysis work done by the technical team the conclusion is that the said 3D seismic acquisition field data needs to be reprocessed to validate the encouraging data brought after the discovery in the Vikingo well. Hence, the Company has decided to reprocess the whole LLA47 3D seismic acquisition field data before continuing with the drilling campaign aimed at optimizing the geological regional model and improving the coming target exploration locations in Jaca, Frison and Aramus. Meanwhile and benefiting from the dry season, the Company will continue building road access and well location for the next exploration wells expecting to be reassumed end this year or as soon as the seismic reprocessing is finished. Absolute Imaging Inc. has been contracted to reprocess the whole 3D seismic raw data in LLA- 47, a work that is expected to last between two to six months.

I ASR 2017 som kommer 24. april så skrives følgende (merk at cover letter fra GCA er datert 26. mars):

......"Undeveloped reserves for each category were estimated by Interoil, and reviewed by GCA, for the proposed 2018 drilling campaign (two wells in Maná, two in Río Opia and one in Ambrosía). The estimates for each location were based on performance of similar existing wells in the area"

og

...."Undeveloped Contingent Resources were assigned to a second well (Malevo) to be drilled in 2018 at South of the former and targeting the same reservoirs found by the Vikingo well. The commerciality declaration of the Vikingo / Malevo area inside of the Llanos 47 exploration area, expected to be issued by Interoil in 2018/2019 would allow the mentioned Contingent Resources be re-classified under the Reserves category."

Q118 som kommer sist i slutten av mai bekrefter kun at fase 1 og 2 på LLA-47 er slått sammen og at "Drilling is expected to be resumed as soon as the seismic reprocessing is finalized"....uten at navn på brønner blir nevnt.

Alt i alt en smule forvirrende og uklart så langt jeg kan bedømme. Så hva kan vi egentlig forvente ? Konkrete planer for Puli-C nevnes ikke hverken i Q417 eller Q118. Kun i ASR.
Redigert 12.08.2018 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.08.2018 kl 21:47 7587

For den spesielt interesserte. Mye info og presentasjon av data som ble lagt frem ifm endring av obligasjonslånet i 2013.

http://www.stamdata.no/documents/NO0010584683_SB_20130215.pdf

Det at ASR 2017 viser til et boreprogram i 2018 på Puli-C er antakelig nødvendig for å opprettholde/øke dagens produksjonsnivå som ellers vil være avtakende uten nye brønner.
Redigert 12.08.2018 kl 21:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.08.2018 kl 07:11 7230

Feil tråd, men det er ingen store overraskelser på ny topp50 pr 8. august som er tilgjengelig fra VPS idag. Med unntak av at _IOX50_ er tilbake på lista ?? Det oppgis det samme antallet på Brown som i meldingen som kom dagen etter. Da er det nokså tvilsomt om Brown kan være solgt ut selv etter fredagens store volum. Kun marginal endring på nominee kontoene på lista.
helloween
13.08.2018 kl 07:35 7158

Bæærnt

Er det ikke 3 dager etterslep på lista(T + 2).altså lista inneholder alt som er handlet til og med tirsdag 7.august?
Redigert 13.08.2018 kl 07:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.08.2018 kl 07:44 7113

Nei, den oppdateres etter børsslutt hver onsdag.

"The lists are ordinarily updated every Monday morning based on the previous Fridays settlement in VPS. As the settlement cycle is T+2, the Monday holdings updates include trades executed until and including the previous Wednesday"
helloween
13.08.2018 kl 08:28 6966

Ok, da mangler vi torsdag og fredag.
Husker ikke omsetningen på torsdag, men det var vel over 5 mill aksjer omsatt på fredag.De hadde vel ca 3,2 mil igjen på onsdag.

Så muligheten er jo der for at Brown er snipp snapp ute.
Slettet bruker
13.08.2018 kl 08:44 6872

I så fall stod Brown for mer enn 1/3 av volumet disse 2 dagene. Nå kommer det ingen melding før likvideringen er avsluttet med salg av absolutt siste rest.
Slettet bruker
13.08.2018 kl 09:31 6704

fortsatt mange som vil ut her, tror de ikke på snarlig boremelding
disippelen
13.08.2018 kl 09:32 6690

Mest ustabile papiret på obx
hofa
13.08.2018 kl 09:40 6630

Brown er sikkert ikke helt ude, der blev lige smidt 200.000 aktier, som pressede kursen 20 ører ned, måske det vil ske flere gange over dagen, men så er det jo bare at stå på.
OnkelDonald
13.08.2018 kl 09:49 6564

OnkelDonald skrev Innlegget er slettet
Denne kan trades med god fortjeneste så lenge!!
bokaj70
13.08.2018 kl 09:55 6525

Hvis ikke der er klart nyt ved næste kvartalregnskab, tror jeg ikke vi skal regne med flere brønde i år (vedligehold af Vikingo - best case) eller, at det planlagte boreprogram for 2019 holder.

Jeg tror der skal ske dramatiske ændringer på ejersiden før at IOX kommer til at levere.
Fluefiskeren
13.08.2018 kl 09:58 6501

vestavind

Hvorfor skal alt vinkles så negativt. Fortsatt mange som vil selge... Det er en handeldag siden aksjen steg over 20 % så det er jo også noen som vil kjøpe. Vi må lære oss å glede oss over oppganger.
Redigert 13.08.2018 kl 10:36 Du må logge inn for å svare
Ransen
13.08.2018 kl 09:58 6494

"Dramatiske" endringer på eiersiden??? Kom deg ned på bakken, danske oljeexpert.
disippelen
13.08.2018 kl 10:07 6437

Hvilken oppgang? Var jo maks oversolgt ila noen dager. Fredag var bare en korreksjon.
Slettet bruker
13.08.2018 kl 10:29 6333

Take it easy here
IOX will come strong again :)
I will use every option to buy more here
Vikingen
13.08.2018 kl 10:41 6282

Jeg fatter ikke hvor folk får alle deres penge fra - så snart IOX falder - så køber visse personer med arme og ben hver gang??
Det er vel ok at have et lidt mere nuanceret syn på tingene - IOX er en spændende aktie - men det er også en meget farlig aktie.
Risk / reward går altid hånd i hånd - men det virker som om nogen med vilje ser bort fra det.

Jeg har aktier i IOX og sælger som udgangspunkt ingen - men man må da gerne være realistisk.
God dag.
Slettet bruker
13.08.2018 kl 11:04 6212

Ransen, det er vel ingen grunn til feie et slikt utsagn under teppet som om det er tatt ut av løse lufta ? Eller sitter du med fasiten ? Markedet har jo sendt et klart og tydelig signal etter meldingen om stopp/workover på Vikingo. Om det er en overreaksjon eller ikke er det bare den enkelte aksjonær som kan avgjøre ut fra sitt eget ståsted. Men som denne tråden startet med så er det faktisk en del vesentlige forhold som fortsatt trenger en avklaring. Og gjerne også i forhold til det manglende industrielle eierskapet. Antar at vi i det minste kan være enig om akkurat det ? Det er ingen industrielle aktører på eiersiden i IOX pr idag. Med unntak av at MC kan representere noen som foreløpig holdes godt skjult.
Redigert 13.08.2018 kl 11:04 Du må logge inn for å svare
Traume
14.08.2018 kl 13:23 5840

2 - 6 mnd for tolkning av 3D seismikk har blitt nevnt av selskapet. Det er nå gått ca 4 mnd siden tolkning startet.
Lotepus
14.08.2018 kl 19:31 5529

bokaj70 skrev Innlegget er slettet
Håper kursen holder seg her til jeg får mine skattepenger tilbake
Ransen
14.08.2018 kl 19:39 5507

bokaj70 skrev Innlegget er slettet
Trenger ikke å snakke opp kursen. Den kommer av seg selv. Innen medio 2019 så er vi på samme nivå som PEN. Ihht AEN og Pareto sine analyser.
Uflaks for deg at oljeprisen ser ut til å holde seg høy. Dette gjør at selskapet blir attraktivt for oppkjøp, helt eller delvis. Ser man på andre oppkjøp i Colombia i størrelsesorden av LLA-47, såbetales det dyrt for feltene.
disippelen
14.08.2018 kl 19:55 5462

Noen som har Pareto sin analyse tilgjengelig, og kan legge den ut her?
Slettet bruker
14.08.2018 kl 20:22 5400

Disippelen; Nei dessverre, har ikke sett den.
YNWA250505
21.08.2018 kl 11:33 5010

Bokaj skriver:
Hvis ikke der er klart nyt ved næste kvartalregnskab, tror jeg ikke vi skal regne med flere brønde i år (vedligehold af Vikingo - best case) eller, at det planlagte boreprogram for 2019 holder.

Jeg tror der skal ske dramatiske ændringer på ejersiden før at IOX kommer til at levere.

Himmel og hav Bokaj, det er ingen tvil om at det blir boret minst en brønn til i 2018. Så tviler du også på boring i 2019. Så presterer du å rakke ned på Ransen?
Dieseldahl
21.08.2018 kl 11:40 4971

Ikke hør på Bokaj, en av flere nisser her inne, bare ignorere disse nissene.
Ransen
21.08.2018 kl 13:34 4823

Stella;
Pareto har ingen analyse, men de gjorde en kvalifisert gjetning i fjor høst på denne:

Risked value potential of NOK 6.7/share
Unrisked value potential of NOK 16.7/share,
whereof NOK 13.3/share related to LLA-47 Exploration

Så kan man tenke bittelitt selv...
bokaj70
21.08.2018 kl 13:49 4787

YNW-

Ja. Hvis der ikke kommer nyt i Q2 præsentationen, så tvivler jeg på tidsplanerne holder. Der er et meget stramt program i 2019. Tidligere har meget færre boringer været helt umulige at gennemføre på grund af vejret. Blot vedligehold af Vikingo har været forsinket pga- lokale forhold. Og historisk har IOX planer været forsinket i måneds- eller årevis.

Så igen - vi er nu så langt fremme i året, at jeg forventer noget konkret i Q2 fremlæggelsen. Hvis ikke er deres tidligere udmeldte strategi ikke længere valid.
Redigert 21.08.2018 kl 13:52 Du må logge inn for å svare
Ransen
21.08.2018 kl 14:36 4662

Bokaj, tror ikke at du skal forvente nye tidsplaner blant regnskapstall i Q2. Tidsplanen er som følger: http://hugin.info/137537/R/2133849/816326.pdf

Vesentlige endringer ut over denne vil bli gitt i egen børsmelding.
Vi vet allerede at "Seismic interpretation" har tatt kortere tid enn antatt og at boring fortsetter i Q4-18 i stedet for Q1-19.
Nå er vel ikke ett kvartal fra eller til å regne som vesentlig i oljeletingssammenheng, så derfor er ikke dette sendt ut i en egen børsmelding, men bakt inn i de siste kvartalsrapporter.
hauka
31.07.2019 kl 11:06 2845

Måtte hente frem en gammel tråd.
Ikke mye fortgang i borreplanene...
Slettet bruker
31.07.2019 kl 11:25 2800

.........jaja, så feil kan man altså ta i sine spekulasjoner. Og situasjonen er pinadø like ullen idag. Nå snakker man heller om Argentina og Litium som det nye saliggjørende. Fy og skam.