Er det ikke bunn i bøtta til Peer?

ArneB 5.0
12.08.2018 kl 17:52 837

Sandbergs fraseparerte kone, Line Miriam Sandberg, skal allerede i mai ha meldt fra til Statsministerens kontor om mulige sikkerhetsbrudd.

Nå skjønner man mer og mer om mannens motiver. Han ville holde det skjult for Jern-Erna hvor han ferierte.

https://www.nrk.no/norge/per-sandbergs-fraseparerte-kone-meldte-fra-til-statsministerens-kontor-1.14163062
Slettet bruker
12.08.2018 kl 18:14 829

Alminnelig kvinneslarv kaller vi dette.
Sotah
12.08.2018 kl 18:23 821

Jeg setter en slant på at Per trekker seg før lunch imorra. Av hensyn til familien og alt det der.
ArneB 5.0
12.08.2018 kl 18:43 811

Ååå, det er så godt å se bølla Peer koke i egen olje. Som minister har han vært en flause. Han har dratt land og strand rundt og fått real svinkjeft overalt hvor han har dukket opp. Som ferierende virker han å være totalt fraværende :-)
Slettet bruker
12.08.2018 kl 18:54 805


Grandesaken har gjort døren høyere og porten videre for Per og saken verre for Erna.
kokkohill
12.08.2018 kl 22:51 781

Per er bunnløs , verre med bøtta
Slettet bruker
12.08.2018 kl 23:49 766

Jern-Erna sier til media at Per sin atferd ikke er akseptabel. Da har hun vel reddet regjeringen og lagt noen føringer for videre ferd. Dovregubben er nok snart nede for full musikk. Det spørs om kjærligheten overlever alt som de ofte sier?
Sotah
13.08.2018 kl 06:08 747

Spørsmålet er om han trekker seg før eller etter lunch idag? Hvis han sitter ut dagen har jeg tatt grundig feil. Da må krystallkula mi på service.
Londonmannen
13.08.2018 kl 06:56 733

I saken er det flere som har vist seg handlingslammet. I dagens BT uttaler Erna følgende «Jeg har hele tidens vært tydelig og klar på at de bruddene som har vært på det regelverket vi har, ikke er akseptable.»

OK, da er det bare det at slik virker det slett ikke, ettersom Per Sandberg fortsatt innehar posisjonen som statsråd i regjeringen. At Erna ikke skjønner at både regjeringen og Høyre taper på denne unnfallenheten, er mildt sagt beklagelig. Her burde Erna som øverste sjef for regjeringen satt foten ned og satt Per ut av regjeringen samme dag som hun ble klar over regelbruddene. I stedet har hun inntatt en moderlig holdning og fremholder at «det er lov å gjøre feil i Norge». Joda, vi gjør alle feil innimellom, men når det gjelder feil relatert til rikets sikkerhet, så er det ikke akseptabelt å gjøre feil. Slike feil må og skal få konsekvenser, ikke minst som et preventivt tiltak for å vise andre at dersom du forbryter deg mot regler og instrukser i sikkerhetsloven, så «dingler» du.

Det er veldig urovekkende å se at dagens regjeringssjef godtar at en av hennes nærmeste holder informasjon tilbake når han bryter lover og regler i sikkerhetsloven i egen vinnings hensikt. Og at dette blir godtatt av Erna. Slik sett blir jo Erna formelig medskyldig i at en av våre tillitsvalgte, høyeste oppe i systemet, bevisst bryter intrukser som er satt der for å ivareta rikets sikkerhet. Altså din og min sikkerhet. Det er slett ikke en av folkets tillitsvalgte verdig. Og Erna er satt der av Kongen, nettopp for å ivareta den tillit folket gjennom Stortinger har gitt henne og hennes regjering.

Nå må Per Gjernes, ellers kan dette ende inregjeringskrise. Og jeg håper da at Erna skjønner såpass.
Redigert 13.08.2018 kl 06:59 Du må logge inn for å svare
børst
13.08.2018 kl 08:43 716

Hadde likt å se at kjerringen som hadde seg med en 17-åring i en åker også tok ansvar og trakk seg.
ArneB 5.0
13.08.2018 kl 10:32 685

Der fikk Peer som fortjent. Snakk om politisk tufs!
Slettet bruker
13.08.2018 kl 11:07 676

Nok et politisk selvmord fra en FRP'er. Da vet vi hvem og hvilke som aldri mer kommer i noen regjeringer.