Atea. En trygg havn

thomasv
20.03.2020 kl 23:43 980

Har akkurat begynt litt på børs igjen. Har tapt mye penger før.
Tapte mye penger grunnet at jeg absolutt ville investere i aksjer som er artige å følge med på.
Gikk i dag inn med relativt mye penger i noe jeg tenker som en trygg havn.
Ser at det er lite innlegg om Atea. Har inntrykk av at det fleste brukers av Hegner Forum er folk som har tapt mye på tullete aksjer som NAS eller Qec.

Er det noen her på forumet som har troen på Atea
Redigert 19.01.2021 kl 23:02 Du må logge inn for å svare
Timer
22.03.2020 kl 21:47 886

Tidligere navn til Atea er Ementor. Jeg har vært aksjonær i Atea allerede da selskapet fikk navnet Ementor (tidligere Merkantildata). Det har vært en meget hyggelig reise da selskapet er meget aksjonærvennlig. Det er meget sjelden at Atea nevnes av media eller for den saks skyld finansanalytikere. Hegnar som omtaler viktige selskap i Hegnar online, hopper elegant over å omtale selskapet, ukjent av hvilken grunn. Det var imidlertid skuffende at Atea trakk tilbake tidligere kunngjøring om utbytte på kr. 6,50 for 2019 som skulle utbetales med kr. 3,25 i mai og november d.å selv om bakgrunnen for beslutningen er akseptabel. Imidlertid er det annonsert
at styret kommer til å be generalforsamlingen om fullmakt til å vurdere utbytte for 2019 på et senere tidspunkt. Jeg blir meget overrasket hvis det ikke blir annonsert utbyttet i forestående generalforsamlingetter, kanskje 50% av tidligere annonsert.
Redigert 22.03.2020 kl 22:22 Du må logge inn for å svare
livsstil
24.03.2020 kl 23:42 782

Endelig en Atea tråd på forumet, det har vært savnet. Ja, jeg er aksjonær og vært det en stund og Atea burde være trygg havn i disse dager. Litt overraskende at de har falt så mye og at de ikke tok større del i oppgangen i dag. Ja, det var skuffende med utbytte, men jeg tipper det blir utbetalt senere. Vi bør snarest se kursen i 85,- - 90,- når tingen har roet seg litt. Digitaliseringen blir i alle fall ikke noe mindre etter disse korona tider. Jeg mener Atea er en av børsens mest undervurderte selskaper på dagens kurs.
livsstil
26.03.2020 kl 11:00 708

Det var da meget stor omsetning i ATEA i dag. Er det noe på gang?