Q1 2020

Slettet bruker
BIOTEC 20.03.2020 kl 23:52 16953

Det er vidst på tide at få nogle bud op at køre på resultatet for Q1. Mange af os snakker om, at vi vil se et større eller mindre indtjenings-boost som resultat af øget efterspørgsel på enzymer i forbindelse med COVID-19. Men hvor meget? Hvilke tal forestiller folk sig?
Redigert 21.01.2021 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.04.2020 kl 09:18 1808

Gad vide, om vi i kølvandet på dette Q1 begynder at se nogle mæglerhuse, der samler dækning op på aktien?
Slettet bruker
23.04.2020 kl 09:34 1696

Resultatet har jo sin bakgrunn i koronakrisen. Omsetningsøkningen her kommer for alvor i Q2. Etter det jeg vet vil omsetningen da kunne mangedobles. Spennende tid framover. Denne aksjen er det bare å legge i skuffen . 30,- etter Q2 er ikke urealistisk.
Lordstock
23.04.2020 kl 09:36 1679

Hvad er det du vet ?
bj111
23.04.2020 kl 09:41 1637

Det viktigste er slik jeg ser det at de leverer i henhold til guiding om de tar vekk mersalget som de kan knytte til corona. Iallefall er det slik jeg oppfatte dette. Det betyr at stigningen vi ser har bakgrunn i tallenes tale og ikke en hype. Jethro bekrefter med dette sin egnethet og at han nå er fast CEO lover godt for fremtiden.
Dane23
23.04.2020 kl 11:13 1485

Der må efterhånden ingen tvivl være tilbage om at dette selskab kommer til at lave penge. Spørgsmålet er hvor hurtigt og hvor meget. Jeg er MEGET positiv efter dagens Q1, der normalt anses for det svageste kvartal.

Og du har helt ret. Vi har ikke set den reelle effekt af Corona endnu. F.eks. blev USA først rigtig ramt i april og en af de største kunder hos AZ er Thermo Fisker, der offentligt har meldt at de er en af de førende til udvikling af test og til vaccine forskning. Der er intet der tyder på at TF ikke benytter AZ produkter og at vi ikke vil se resultatet af dette i Q2 og Q3.

Jeg må indrømme jeg var en af dem der forsøgte at mane til besindelse inden dagens præsentation, fordi jeg ikke troede der var reel effekt af Corona endnu. Spændende bliver det, at følge. Jeg er også af den overbevisning af Corona pandemien vil resultere i at langt flere lande, virksomheder ol. vil opbygge sig et større lager efter Corona, hvorfor jeg heller ikke tror vi i den nærmeste fremtid(næste par år) vil se et fald i efterspørgslen.

Det lover godt for fremtiden og dejligt, at vi aktionærer nu igen kan sidde med ro i maven og ikke frygte negative pengestrømme, løgne og andet. Jethro gør hvad han siger han gør og lover ikke for meget. Præcist sådan opbygger han tillid igen og dette var klart et skridt i den rigtige retning. Både for tilliden og for finanserne!

Tillykke til alle aktionærer.
bj111
23.04.2020 kl 11:22 1453

Det siste avsnitt i ditt innlegg er det viktigste for mange utslitte aksjonærer eller iallefall for meg. Har hatt meget nøkterne forventninger til Biotec som er mer på den lave siden enn noe annet jeg er investert i. For første gang på mange år kan jeg si at jeg faktisk begynner å bry meg om denne investeringen som bare har ligget der som en post jeg ikke har giddet å se noe særlig på. Det skrider fremover og en kan si at det ser ut til at kursen på aksjen er billig selv etter dagens oppgang. Gjelder for de som sitter lenge og ikke for døgnfluene. De kommende Q rapporter vil trolig bekrefte deres retning enda klarere og med det vil kursen og bedre reflektere inntektene i selskapet. Litt uvant å snakke om inntekter i dette selskapet selv om man jo har sett det komme en stund.
Dane23
23.04.2020 kl 11:53 1395

Du har helt ret. Os der har siddet har længe og haft den som en "død" aktie i porteføljen, tør måske vove vores tyndslidte nerver og have positive forventninger. :)

Jeg tror på, at de negative dage er forbi og jeg synes faktisk det er tegn på stærkt lederskab at man tør ansætte Jetrho, tør lægge så markant om og tør smide Woulgan i spanden. Modigt, svært, men rigtig beslutning.

Tillid tager tid at bygge op, men Q4 19 og Q1 20 har helt klart skabt fundament til en langt højere tillid mellem aktionær og ledelse.

Jeg ser også klare tegn på at de forsøger at fjerne liget der har ligget i skabet i mange år. De sælger Woulgan ud, de skifter ledelsen total, de skifter endda måske navn(ihvertfald brand) til AZ. Spændende at se hvor den stabilisere sig op mod Q2. Jeg forventer i området mellem 10 og 15.
Redigert 23.04.2020 kl 11:56 Du må logge inn for å svare
rufus01
23.04.2020 kl 12:02 1369

Kursen dupper litt ned etter en flying start, men jeg tror at vi vil få en vedvarende stigning i kursen fremover. Nå bør man vel forvente at fond og større aksjonærer ser muligheter i biotec. Og de trenger kanskje litt lengre tid enn en kvartalspresentasjon for og komme i posisjon til kjøpe. Det er iallfall hva jeg håper og tror. :).

Venter egentlig på at rischioso skal komme og fortelle alle at biotec er ett dødt case, etter at han sikkert har solgt seg ut idag og vil inn igjen. Det er iallefall en strategi han er viden kjent for. Vi får se hvilken side han er på når han dukker opp igjen :))
Redigert 23.04.2020 kl 12:09 Du må logge inn for å svare
bj111
23.04.2020 kl 12:03 1369

Bedragerne er ute av selskapet og likkistene er båret ut. Når det gjelder WB er ikke det et lik. Det er egentlig en mulighet som fortsatt ligger der. Blir det ikke solgt til en god pris så kan det hende de plukker det opp om noen år når kassen er selvdrevet og full. Det er enorme muligheter med WB teknologien men det må gjøres om og rett og uten tilskudd fra aksjonærene. Jeg er helt sikker på at dersom de velger å se på mulighetene i teknologien med Jethro i stolen så vil det kunne bli svært bra.

Men med dagens situasjon tenker jeg som deg en stabilisering av kurs over kr 10 frem til neste Q. Viser det den vekst de har guidet så ser vi kurser over kr 15.
Andreas
23.04.2020 kl 13:10 1233

Jeg må oppriktig få beklage min hang til nøkternhet i forkant av denne resultatframleggelsen. Og herre jemini så godt det kjennes å sitte godt lastet i denne aksjen!
Fünke
23.04.2020 kl 13:24 1201

Ja gratulerer. Selskapet er fortsatt et bittelite selskap, men solid sådan. Potensialet for vekst er virkelig stort om man leser årsrapporten i avsnittet hvor de forskjellige produktene og markedene blir forklart for mannen i gata. Hvor er vi om 5 år? Det er vanskelig å spå, men det er alle fall min tidshorisont.