Du har tapt

Før krisen påpekte jeg at 40% av befolkningen ikke klarte å betjene sine obligatoriske utgifter gjennom lønnsinntekt(SSB). Kostnadsnivået lå da på 55% over EU, og over 50% sammenlignet med mellomeuropa, en uholdbar situasjon. I løpet av to uker så har politikere devaluert den norske krone med 28%, som betyr at alt du eier netto, og din inntekt har falt med 28%. Varene du kjøper kan stige med 28%, i tillegg så burde boliglånet du har ligge på 0,75% om norske banker tar seg like godt betalt som banker i EU, men det kan du bare glemme. Du skal finansiere de horrible valg bankene har tatt samt alle overføringer til gutteklubben. Røkke kastet alle de 6000 ansatte i AKSO, umiddelbart når staten satt gavepakken til de som har mest fra før på vid gap, helt ukritisk.Regjeringen oppfordret bedrifter til å kaste folk på gata på felleskapets bekostning. De som trenger det mest får jo ikke kompensert for intekststap pga. »juridiske komplikasjoner»:men slike komplikasjoner er ikke i veien for disse gribber.
Velferdsstaten er i spill og det begrenser seg ikke til bagateller som dette.
Samtlige politiske partier vil ikke problematisere at regningen for overføringer til gutteklubben momentant blir belastet folk flest gjennom 28% verditap i løpet av to uker. Den bevisste totale ignoranse av dette i media, og blant politikere viser jo bare hvor naive vi er her i Norge. her blir vi fraranet de siste restene av velferdsstaten, Men det er ikke en kjeft som reagerer på det. Vi snakker om virus og NAS, men ingen snakker om at regningen er sendt, og at det norske velferdssystemet er konkurs og kommer til å bli blant de verste i EU. For det er konsekvensen.
Den politikken man bedriver for øyeblikket er nær fascisme, og det forbauser meg at den blir stilltiende godtatt av de som påstår.å har en annen agenda.
Så har vi vel gitt ansvaret til en sentralbanksjefl.som vil bli husket. for at At han fulgte FRP sitt fascistiske ønske om å knuse folk flest og sende regninger fra gribbegjegingen direkte videre til folk flest.
Tro meg som samfunnsviter at det største verditapet i norsk historie skjedde på to uker og er på 28%. Å tillate det er å gi fullstendig fan i velferdstaten, og det er en bevist handling, Norske politikere burde bli ansvarliggjort for den totale mangelen på helt grunnleggende forståelser her. .
Politikken om å støtte opp under grådige aktører ig la folk betale regningen momentant ved å ta ifra de 28 av alt de eier ER fascisme. Det bedriver man ikke i EU.
Det bedriver man ikke en gang i USA, hor de har en sosiopatisk rasist uten empati, som går i buksene på alt som rører seg av kvinner,, og som har fått Klu klux vennlige krefter og russiske trollselskaper eid av Putin, til å sverte motparten i sin valgkamp, til å bedrive en vanvittig politikk med å overføre store summer til sine venner. Men i Norge går Erna og fascistene i FRP enda lengre, ved å direkte godta en 27% belastning på alt folk flest eier for å suge en viss del hos Røkke..
Erna,og de to fascister i FRP vil i all tid bli husket for sin beksvarte politikk de innførte med et smil...

Og vanlige innbyggere har ikke muligheten til å vurdere hva den største verdisvekkelse i norsk historie betyr for dem eller de få restene av velferdsstaten som var igjen før disse kannibaler overtok.

Det verste er dog at samtlige partier driter i det. Det sier mye om det absolute nullpunktet norsk politikk er inni. Lavere enn det absolutte nullpunktet PåmKelvin sin skala.

Det er på tide at politikere gjenomgår strege tester på osykigsk og fysisk helse flr de får lov å. bli politiker.

Det ser ut til at IQ er under pari, at heksa er dårlig, og at ingen har grunnleggende samfunnsforståelse.
Redigert 21.03.2020 kl 07:47 Du må logge inn for å svare

Bra at noen her kan sette tall på situasjonen. Det etterlyser jeg.

Ellers er jeg ikke helt enig i at det er fascisme, men snarere oligarki.

De fleste politiske systemer leder til en liten klikk som eier og kontrollerer resten (oligarki).