Covid-19

Ajax1
NEL 21.03.2020 kl 08:52 1987

Den eneste grunnen til at jeg skriver dette under en NEL tråd er at det er her jeg er hjemme fordi at de siste årene har jeg investert størstedelen av kapitalen i nettopp NEL.

Aksjemarkedet som tidligere har vært forutsigbart er blitt mer et lottospill. Hvordan ser det ut idag, vil aksjemarkedet gå opp eller ned ?
tidligere kunne man bedømme det utifra futurene til USA markedet osv. Sånn er det ikke for tiden. I går sa USA premarkedet en oppgang på ca 2% men børsslutt på andre siden av dammen endte på minus 4,55 %.

Det er ikke lett å være opportunist i dagens situasjon 😥 Når det gjelder NEL papiret så har det visst en utrolig styrke/motstand i disse nedgangstider.
Tror det skyldes massiv oppkjøp fra aksjonærer som handler/hamster på Clearstream Banking konto.

Skulle ønske at vi kunne avlyse hele korona situasjonen i verden, å kunne meddele at fra og med kommende mandag vil alt gå som normalt igjen 😄
Men det er kun ønsketenkning dessverre 😥
Jeg har i tidligere innlegg påstått at det ikke er umulig at NEL aksjen skal snuse på 6 tallet før vi er ferdig med korona pandemien.

At verden vil gå videre etter denne krisen er jeg helt sikke på, men hvor lenge det vil ta, og hvordan det ser ut etterpå vet jeg bare ikke 😳

Om oljeprisen holder seg noe i nærheten dagens nivå i lang tid fremover vil nok grønne selskap som NEL, Scatec Solar osv lide av det.

Jeg tror bestemt at investorer i CB kontoer ikke er tilfeldig, og at de kjøper seg opp hver for seg. De vil bli overtatt av et stort selskap som ønsker å eie hele hydrogen selskapet NEL. Sånn vil det nok gå med hele det norske industriselskapet NEL, dessverre 😪

For tiden er jeg helt ute av aksjemarkedet, sitter med kronene på vent/bok, tror alt av aksjer vil bli billigere enn idag. Ser etter trygg havn i disse "helvetes tider" men finner ingen som jeg våger å satse på. Har tenkt at muligens Yara kan være en, kunstgjødsel må bøndene ha til matproduksjon som vi alle trenger.

Det eneste jeg er rimelig sikker på er at nattesøvnen er bedre når jeg ikke er i markedet for tiden 😗

Ønsker alle en god helg, og god helse 😄

Ajax1
21.03.2020 kl 18:12 1275

jeg er usikker på hva du egentlig vil si med din kommentar ? 😳 Hvis du mener at jeg har tatt helt feil med min strategi om å stå utenfor markedet, og derfor poste mitt hoved innlegg for å få billig inngang igjen så er det ikke riktig. Mest tror jeg at ditt innlegg er tøvete, og at du burde spart både deg selv og oss andre for det 😥

Jeg sover nesten alltid godt om natten, heldigvis 😚. Men jeg har ofte noe på hjertet som jeg vil meddele mine medaksjonærer her på forumet, på samme måte som jeg henter innspill og tanker fra andre skribenter på HO.

Men det irriterer meg at du bruker meg og mine meninger til å så tvil om hensikt. Normalt bruker jeg ikke å svare på slike sleiv innlegg.
Gå litt i deg selv, spør gjerne deg selv om ditt tilsvar gir mening ?
europa
21.03.2020 kl 13:58 1518

Ajax, gjorde et forsøk på å være ute men det medførte at nattesøvnen bare ble mye verre. Derfor er jeg godt inne igjen.
Ajax1
21.03.2020 kl 12:53 1616

Etter å ha fått seg en nesestyver som nå vil nok verden være forsiktig med optimisme i nær fremtid. Men vi vet ikke noe om dette viruset vil forsvinne like plutselig som det kom. Hvis vi ser på antatt fødested for viruset, altså millionbyen Wuhan i sentrale Kina. Nå er regionen så godt som friskmeldt med ingen nye tilfeller siste dager. Det skal sies at demokratiske land i Europa ikke kan iverksette like strenge tiltak ovenfor sin befolkning som Kina har gjort. Men mye er gjort i alle land for å begrense smitte. Afrika og diverse flygnings områder fra krig og sult i verden vil nok gi oss hjerteskjærende nyheter i tiden som kommer, dessverre 😥

Men hydrogen vil fortsatt være et område i vekst for utnyttelse av overskudds energi når koronaviruset er utryddet.
Det vil nok ikke gå 2 år før vi er der. Jeg tror vi vil se et helt annet bilde om 3-4 måneder. Time will tell 😟
Slettet bruker
21.03.2020 kl 12:51 1618

I motsetning til mange andre er jeg rimelig sikker på at denne kraftige nedgangsperioden, vil bl.a. få oss til å tenke annerledes om mange ting. Selv om oljeprisen vil holde seg lav, vil en videre utbygning av nye energiformer bare øke. Tanken om en bedre klode vil til dels overstyre de rene økonomiske prinsippene.
Karkarst
21.03.2020 kl 12:12 1682

Fikk høydeskrekk på 9,70 og gikk all out.
Så smalt den opp over 15, 😖
Fikk trua på 9,55 og all lnn igjen.
Så kom corona, og all out på 10,25.
Nevner at jeg har vært med siden 1,85.
Håper dette blåser over og livet roer seg. 👍
fastinvest
21.03.2020 kl 11:52 1723

Jeg tror verden vil gå på sparebluss de neste to årene. Nikola kommer ikke til å bygge ut noe nettverk men heller kjøre på med EV.
Hydrogen utbygging er dyrt og hvor skal pengene komme fra?
Slettet bruker
21.03.2020 kl 11:46 1741

Takker Ajax1.
Dennis10
21.03.2020 kl 11:17 1795

Fint innlegg med god informasjon.
Tror nok snart Nel blir kjøpt opp av en større aktør i markedet. Sjansen for at det skjer nå i disse dager er stor.
Melding kan komme en ettermiddag eller på morgenkvisten.
Jeg har sittet rolig i aksjen siden slutten av 2014. Snart er vi på nye høyder. Følg med, noe er i gjære.