Oil price....5-10 $

Jeg knuser deg. Det spekuleres i negative priser.

«How bad is too bad for oil markets? As prices barrel toward the lowest levels since the start of the century, negative prices have re-entered the realm of possibility.»

Tror vi får vente å se jeg. Mye svovelpredikanter nå.
https://www.oilandgaspeople.com/news/19971/negative-oil-prices-are-rare-but-not-impossible/
JonasKr
21.03.2020 kl 10:37 1498

Vanskelig å se noe annet scenario. Jeg kunne ikke fatte det jeg så da oljeprisene begynte å stige igjen på torsdag/fredag. Trodde virkelig folk at Trump skulle klare å få opp oljeprisen igjen?? Hva skal han gjøre med det? Ringe prinsen av Saudi og si "Hei det er Donald! Du, vi har planer om å øke produksjonen her i USA, men oljeprisen er så lav. Gidder dere å kutte så vi kan tjene mer?". Det finnes ikke et eneste scenario som får oljeprisen opp uten at USA bidrar med massive kutt selv. USA's syn på markedsøkonomi er også fasinerende. De er tydeligvis bare tilhengere når det gagner dem selv.
Redigert 21.03.2020 kl 10:38 Du må logge inn for å svare
thief
21.03.2020 kl 10:54 1441

Det er så usannsynlig,som det går ann😂De som "bestemmer" oljeprisene sliter allerede Max,når prisene er under 30.Til og med USA rasler med sablene.Og alle de opec landene,som er avhengig av at oljeprisene er høye,for at samfunnet skal fungerer,ville aldri tillat dette.Grep vil komme lenge før, er vel allerede flere som presser på for det nå.Er som jeg har sagt hver gang,slike oljepriser er ikke bærekraftig.Og når de ikke er det,kan de heller ikke være så lave.Er vel ikke veldig vanskelig å skjønne🙂For hadde vi fått så lave oljepriser over en periode,ville enorme mengder oljeproduksjon falt bort,mange millioner fat. Og det hadde blitt stor tilbudsmangel.Og hva skjer da,jo skyhøye priser🙂Og det er også noe som ikke er bra for økonomien.For etterspørselen vil ta seg fort opp,når viruset roer seg.Er bare en liten periode med unntakstilstand,så lave priser er ikke her for å bli.Da gjelder det for selskapene å være rustet for dette. Noen er det,mens andre ikke!

Men fortsatt kan det bli verre før det blir bedre. Virker som russerne virkelig ønsker å ta rotta på skiferolja i USA nå slik vi har fått et inntrykk av allerede.

«Last week, we said that our high-level sources are confident that the Saudis will not let this completely destroy the American shale patch, while the Russians are gunning for just that. Our sources still stand by that scenario from the Saudi perspective, while the Russians are getting media out there to the effect that the U.S. is about to lose the war over European market share.

But what is happening here is that the oil price war is being compounded by the coronavirus and a near-global slowdown of activity, so we’re going to reach $15 oil a lot faster than we would otherwise.

https://oilprice.com/Energy/Energy-General/Who-Will-Win-The-Oil-Price-War.html

Mrhifi
21.03.2020 kl 11:21 1368

SPOT ON Jonas👍 shale-oil produktion i USA har længe været en stor udfordring for OPEC!!! Pay back time kombineret med Coronavirus kommer til at crashe oil price big time... Recessionen er uundgåelig....FACT
thief
21.03.2020 kl 11:41 1328

Ja,man vet aldri hva som kan skje i det korte bildet,men det betyr veldig lite,for de selskapene som er rustet for det 🙂Kan godt hende vi skal ned til lave 20,men det blir eventuelt bare i en veldig kort periode.

Viruset roer seg etterhvert,det er det vel ingen som tviler på.Vi snakker ikke om år her.Mest sannsynlig et par måneder.Asia har nå kontroll,hvertfall der smitten startet først,som Kina, sør-korea og Japan.I disse landene til sammen er det nå bare 13k smittet,og reduseres med 1k hver dag🙂Vi ligger litt bak i forløpet,4-6uker !Og i Kina begynte antall friske å overgå antall smittede for 2-3 uker siden.Så om 1 uke eller 2 burde vi se store forbedringer i tallene, i de landene,som først ble rammet i Europa.Det passer også veldig godt med hva de regner med i Italia. Der har de regnet seg ut til at toppen av antall smittede ville komme rundt 25.mars,flate ut i 14 dager,for så å gå ned🙂Så vil vi nok se resultater av at mange nå har innført strenge tiltak, det vil komme til syne om 1 ukes tid.For de som nå blir registrert som smittede,er jo folk som ble smittet før tiltakene satte i gang.Det kan jo ta flere dager,før man får symptoner!Så resultatene av tiltakene vil først vise seg i løpet av neste uke.Slik det også gjorde i Asia!🙂Så om oljeprisen fyker opp og ned i en periode,og kan komme ned på veldig lave nivåer,er ikke krise for de fleste oljeselskaper. For viruset vil roe seg.

Det jeg syntes er veldig rart på ose.Alle selskapene går mye ned ,uavhengig om de er rustet for noen måneder med lave priser eller ikke.Så fornuften er helt borte🙂Så gode kjøp kan gjøres,ved å finne de selskapene,som har fått ufortjent mye juling.Der hvor lave oljepriser i en periode,ikke er noe problem!
JonasKr
21.03.2020 kl 11:41 1320

Problemet er hvordan dette skal løses i praksis. Prøv å sette deg inn i situasjonen til Russland, så Saudi, og så USA. Du vil raskt komme fram til at statsstyrte massive amerikanske kutt er eneste mulige scenario for en avtale. USA er blitt så grådige at det er helt uaktuelt for OPEC+ å kutte for å gi USA ennå flere markedsandeler. Den grensen er allerede langt oversteget. Så vil Trump blande seg inn og begynne å kvoteregulere hele det amerikanske markedet? Det vil sitte ekstremt langt inne.
Redigert 21.03.2020 kl 11:43 Du må logge inn for å svare

Det ser ut som det er delte meninger i Texas i forhold til å innføre kvoter. Men trolig er motstanden så stor at de foretrekker en konkursbølge fremfor frivillig kutt i produksjonen.

https://www.ft.com/content/cbc4d022-6ae4-11ea-a3c9-1fe6fedcca75
thief
21.03.2020 kl 11:47 1284

USA(Texas) har allerede vært inne på å kutte produksjonen🙂Så om de blir med,er sannsynligheten veldig stor for at de andre blir med!
thief
21.03.2020 kl 11:55 1246

Og blir de ikke enige om å gjøre noe,vil de skyte seg selv i foten🙂Man ser jo de store krisepakkene,som deles ut for tiden.Hvordan skal økonomien til alle de landene,som er med i opec da overleve????"Null" inntekter og massive utgifter.Samme med Russland.Med budsjett på 42dollar,og med en stor kostnad pga viruset.Vil de da ha en oljepris på 20tallet???Neppe!🙂Greit å tenke litt på hva konsekvensene vil bli for de landene som styrer oljeprisen,hvis oljeprisen stuper!De vil vel ikke ødelegge sin egen økonomi,når de ikke trenger.

Putin hadde aldri verden forutsett at viruset skulle bli så skadelidende for oljeprisen🙂OPEC møtet ble holdt,før det verste satte i gang.Så han hadde nok ikke sett for seg priser på 20tallet ! Oljeprisen var rundt 50,da de bestemte seg for å ikke kutte mer.Så han regnet kanskje med priser rundt 40,eller litt under. Dvs litt under deres budsjett,men det er ikke krise.Men at den skulle ned på 20tallet, er litt "krise".🙂
Redigert 21.03.2020 kl 12:02 Du må logge inn for å svare
FkL
21.03.2020 kl 12:16 1192

Russland hadde garantert ikke forutsett Saudi-Arabia’s reaksjon. De hadde nok forventet at de skulle videreføre daværende kutt på 2,1mill bpd. Det de fikk isteden var reinnføring av dette kuttet, tilleggsproduksjon og kutt i prisen. Til og med de store russiske oljeselskapene rister på hodet av sin egen ledelse. Jeg forstår godt at Russland nok også hadde USA i bakhodet, men denne føljetongen så de nok ikke komme. Det blir spennende å følge med og se hva som blir utfallet. Hvis dette skal pågå til noen gir seg så er mitt krystallkuleforslag at det blir Russland, men det er mange som vil finne løsninger både i OPEC, OPEC+ og resten av verden.
Mrhifi
21.03.2020 kl 12:17 1183

Petronor skal nok komme igennem denne krise Thief...
Selskabet er godt og solidt polstret med cash,
low break even,, osv osv..

MEN PETRONORS indtjening/overskud vil falde DRASTISK...

Og her snakker vi ikke om 1 til 2 måneders low oil price...

Men måske resten af 2020🤔
Redigert 21.03.2020 kl 12:20 Du må logge inn for å svare
FkL
21.03.2020 kl 12:22 1168

Så godt rustet som vi er med mye cash, lav gjeld og lav break-even så vil vel nesten alle andre oljeknøtter på Oslo børs slite før oss. Vi kommer ikke til å være i nærheten av problemer selv om dette forsetter ut hele 2020.
Redigert 21.03.2020 kl 12:30 Du må logge inn for å svare
JonasKr
21.03.2020 kl 12:35 1139

Som sagt, det er eneste mulige scenario, altså en SA/USA avtale, men det har jeg fryktelig vanskelig for å se. Det vil kreve en enorm inngripen av Trump, og han har nok av andre ting å tenke på for tiden. For den jevne amerikaner er billig bensin en kjempefordel nå. Jeg er helt enig i at det er krise for de fleste OPEC land, problemet er bare at det ikke finnes en løsning uten USA. Ifølge Rystad har de fleste amerikanske produsentene sikring hvertfall ut 2020, og vil klare seg bedre enn mange tror. Hvis dette løses før mai/juni skal jeg legge meg flat! 😀
Redigert 21.03.2020 kl 12:55 Du må logge inn for å svare
thief
21.03.2020 kl 12:36 1130

Nettopp fkl,men nå prises petronor basert på at de vil få problemer🙂Noe jeg syntes er helt idiotisk.Ja,kursen skal jo synke,når oljeprisen synker.Men greit å se på omstendighetene rundt oljeprisfallet også,og hvor lenge det sannsynligvis vil vare!Da mye tyder på at dette bare er snakk om en liten periode,hvorfor da selge på "konkurspriser"?Når vi vet selskapet er meget solid og vil klare dette greit.Da er det vel mye bedre å bare vente,og få mye bedre betalt senere.For er vel ingen tvil om at kursen vil stige,når olja stiger igjen🙂Og nå begynner vi å nærme oss store triggere også,som kan skyte god fart i kursen.Samtidig som petronor hintet om at gode kjøp nå kunne komme i kjølevannet av lave oljepriser.Det vil jo være fantastisk,om de kunne lande noen gode avtaler nå,med billige assets,som de vil gjøre god fortjeneste på,når oljeprisen stiger igjen!Så skjønner lite av de som selger på så lave kurser som nå.Det hadde kanskje vært på sin plass,hvis petronor hadde en dårlig økonomi,men det er helt motsatt!Masse cash, lite lån og et kjempefelt i kongo🙂
Mrhifi
21.03.2020 kl 14:14 1026

Spørgsmålet er om man kan sælge nu og købe til måske
30 øre om 1-2 måneder 🤔 Time Will tell...
Anyway, så håber jeg det bedste for All investors, men jeg tror at der er stor mulighed for et stort fald i hele aktiemarkedet.....og det er fra dags dato kurser....
Mrhifi
21.03.2020 kl 14:17 1016

Og det gælder selvfølgelig også for Nordic Nanovector og BDrill 😉 god weekend...

Så jeg håber ikke den Norske krone stiger inden jeg springer på toget igen 😁 Meget attraktiv kurs "Dkr"
Redigert 21.03.2020 kl 14:27 Du må logge inn for å svare

Don’t follow leaders!

Bob Dylan
ag-3
21.03.2020 kl 22:14 559

Masse cash, lite lån og et kjempefelt i Kongo.

Det høres jo veldig bra ut... Så hvorfor er kursen ca 50 øre?
Er det dypvann (store kostnader) + Afrika som er årsaken?

Blir det emisjon for å betale meg for oppgjøret for AJE? mvh Panoro aksjonær.
thief
21.03.2020 kl 22:31 506

Hvorfor skal de det??Har 27musd i cash, og har en break even på 20💰!

10 millioner dollar skal til oss Panoro aksjonærer i løpet av de neste 3 mnd... på forhånd takk. Vi har foresten hedget 1/3 av leveransene til 57 dollar fatet og Pnor er i dag verdsatt til mer enn 30% enn Panoro på børs! Hadde jeg vært Pnor aksjonær - hadde jeg bytta beitet!
FkL
21.03.2020 kl 22:56 452

Tror ikke det. Har aksjer i både PetroNor og Panoro, men ingen tvil om at satt opp mot hverandre så er det PetroNor som er førstevalget. Derimot så er også Panoro et solid selskap med gode utsikter det også. Aje er kjøpt billig og har meget store utsikter, så det er vi som skal si takk!
Redigert 21.03.2020 kl 22:59 Du må logge inn for å svare

Burde ikke vært tillat å selge olje på billigsalg. Minstepris 50 dollar fatet i ekstremperioder som nå. Ett land som USA burde rette seg etter dette og tilpasse seg markedet lenge før noe sånt inntreffer. Når de blir pressa som nå vifter de med det hvite flagget. Fyrer som Trumf må aldri få lovt å lede ett land som USA. De må klare å finne en ansvarlig leder