NAS - Kan journalister tjene ekstra ved å opprette falske nick?

Kantarell
NAS 23.03.2020 kl 09:46 5811

I det siste har vi sett at mange nye nick har innvandret forumet. Mange nick stammer fra samme person og ofte går enten på personangrep eller skriver kun negative kommentarer om Nas; ofte uten nor særlig kunnskap om selskapet.

Kan det skyldes at administrator i finansavisen tjener mye penger på "click pay journalism"?

Kan det skyldes også at enkelte journaliste tjener ekstra penger på "click pay journalism" siden de reklamerer om egne artikler?

På den andre siden ville det vært ekstremt kjedelig om det kun ble skrevet positive innlegger. Derfor har vi avhengig av hverandre.

Kvalitet på finansavisen.no forumet: Det er meningen at folk skal bli omringet av mest mulige falske meninger, slik, at mange opplever panikk.

Slik fungerer børsen, løgn og sannhet hører godt sammen.

"Spekulant, person som driver spekulasjon; i alminnelig språkbruk særlig om en som innlater seg på risikable eller tvilsomme forretninger i håp om stor gevinst."

Redigert 20.01.2021 kl 19:38 Du må logge inn for å svare
Kantarell
23.03.2020 kl 11:32 4116

Enig med deg; Norwegian bør løftes oftere i media.

Medier har snakket dritt om Nas i flere år snart. Mulig de tjener massivt på det. Det er åpenbart at noen har også tapt på Nas og det kan være grunnlag for "vendetta" rett og slett.

Bearwizard
23.03.2020 kl 11:24 4163

Jeg tenkte på at vi har litt mer behov for "Norway first" og ikke snakke ned egne selskaper og ønske dem dit pepperen gror
Strategi
23.03.2020 kl 11:13 4225

Patriotisme i USA.
De har jo større fall enn i finanskrisen.
Dette må du forklare litt nærmere.
Bearwizard
23.03.2020 kl 10:55 4326

Du har helt rett...det er klart at det er lov til å ha synspunkter på NAS som ikke er udelt positive. Det jeg reagerer på er omtalen av selskapet og dets aksjonærer..jeg tror ikke vi hadde funnet noe tilsvarende i USA f.eks der man ville funnet en helt annen "patriotisme".
TomW
23.03.2020 kl 10:47 4374

Journalister har nok bedre ting å finne på enn å sitte på HF.
Dette er personer som dessverre ikke helt forstår hvordan ting henger sammen. Hvis man er så kort at man tror at man kan påvirke kursen ved å skrive her inne er man veldig enkel. La de holde på og kaste bort tiden sin.

Men bare for å ha det på det klare så finnes disse i begge leire og som du nevner så stammer nok mange fra de samme personene.
Epona
23.03.2020 kl 10:35 4439

Det er ingen tvil om at det over lengre tid nærmest har foregått nærmest en vandetta etter NAS med påfølgende negativ omtale med finansavisene som spydspisser, der Shortermafiaen tydeligvis har fått lov å sette sitt preg.
Ikke lett å skjønne for den vanlig småsparer og som understøtter Norwegian for det de har bidratt med positivt og tilført det norske samfunnet gjennom mange år.

Men Janteloven lever i beste velgående.
Kantarell
23.03.2020 kl 10:11 4539

Det er ingen grenser for sludder du serverer her på forumet.

Men takk, det stemmer jeg hausser en del fordi jeg har tro på selskapet.
Slettet bruker
23.03.2020 kl 09:52 4648

Du kunne jo kostet på deg å kommentere de elleville og grovt villedende hausseinnleggene som har florert på forumet.