VOW - DNB kutter EBITDA med hele 56%- Strong sell fra SS

Slettet bruker
VOW 23.03.2020 kl 11:17 12990

Kutter estimatene


Utsatt levering på ordreboken, samt bortfall av kortsiktige ordre og reduserte serviceinntekter som følge av bråstoppen i cruiseindustrien, gjør at meglerhuset har tatt EBITDA-estimatene for 2020 ned med 56 prosent.


«For landbasert virksomhet venter vi at aktivitetsreduksjonen vil bli mer kortvarig, mens vi innen cruise venter at industrien mer langsomt vil komme tilbake på historisk veksttakt», skriver DNB Markets.

Hilsen SS.........som tror det er lurt å vente på 8 tallet.......

Redigert 21.01.2021 kl 09:30 Du må logge inn for å svare
anca
11.04.2020 kl 08:59 2816

Helt enig med deg om Hammers. Men ser ut til at Hammers og Skipssjefen har fått karantene etter denne runden🤭
Redigert 21.01.2021 kl 02:54 Du må logge inn for å svare
Børsamatør
11.04.2020 kl 08:37 2839

Hammers skrev Innlegget er slettet
Hei Hammers,

Jeg har følgt deg lenge nå og jeg må bare si at jeg er veldig imponert og takknemlig for innleggene dine. Du fikk opp øynene mine når det gjelder NAS og jeg kom meg heldigvis ut derfra før det gikk rett til h....... Jeg har i senere tid fått være med på «reisen» I VOW oppover to ganger, kun takket være deg! Takk!

Det skipssjefen og brumlemann nå holder på med er kun på grunn av misunnelse. Min oppfatning er at de farer med løgn og i alle fall Skipssjefen er KUN ute etter egen vinning. Dette har han innrømmet flere ganger og han skrevet rett ut at han lyver for egen vinning skyld. Jeg forstår ikke at denne sjikanen får fortsette.

Jeg så forresten også et innlegg hvor Skipssjefen rakket ned på Vow og anbefalte Softox som et kvalitetsselskap. Dette innlegget er borte nå, kanskje slettet av admin?

Uansett. Meningen min med innlegget var å gi deg et klapp på skulderen Hammer, fordi du fortjener det. Gi gass med dine interessante og velbegrunnede analyser fremover! Hadde det ikke vært for dine innlegg hadde forumet vært totalt uinteressant, i alle fall for min del. Jeg vet det er mange som følger meg her.

Ha en riktig god påske, Hammers!


Redigert 21.01.2021 kl 02:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 23:37 2946

Hvorfor går kurser slik de gjør. Min teori er at aksjemarkedet er som en stor saueflokk, Det finnes bjellesauer, som f.eks Hammers prøver å bli, i og med at han prøver å late som han er ufeilbarlig, og det finnes andre som f.eks anal lytikere (som Dnb og medieer som plutselig hausser aksjen) og det finnes toppledere som snakker kursen opp og glansbildemaler situasjonen (som Badin har gjort flere ganger), Og der en bjellesau går der følger flokken etter - og jo flere som følger høyere går kursen og til slutt hender det dessverre ofte med at bjellesauen med flokken går utfor stupet. Det er et uomtviselig faktum at situasjonen er kjempemye dårligere I vow enn for ett år siden. Og så har vi en annen effekt, når mange har et religiøst forhold til TA, - Hvis det er tilfelle og en Teknisk Analytiker bjellesau kan legge frem en kurve som indikerer oppgang, forsterker det effekten av TA, Uansett hvor feil utgangspunktet kan være. Det har vi massevis av eksempler på. I Vows situasjon ramlet kursen fordi årsreultatet var veldig mye dårligere enn forventet, det ble liksom "keiseren har jo ikke noe klær på syndromet" . Men hukommelsen er kortvarig. Hammers, Badin og analytikere kommer på banen og snakker kursen opp. Kursen var ca 13 for ett år siden- etter knallresultat. Nå har de knapt organisk vekst, og overskudd er jevlig kraftig redusert. Utsiktene er grimme. Allikevel følger saueflokken bjellesauene som selger på topp og kjøper på topp....

Ikke tro på noen, gjør egne analyser og sett deg grundig inn det du investerer i er mitt råd,. Jeg er skeptisk overfor at vi står sannsynligvis overfor en mega resesjon - mulig en depresjon, allikevel stiger DOW og amerkanske børser dag ettter dag. Det som er sikkert, selv om det utbetales noe penger til mindre selskap og borgere der , mange mister jobben, forbruket stagnerer, mange mister inntekt, mange konker , og allikevel tror åpenbart saueflokken på Trump som hevder at markedet tar seg rakst og kraftig opp igjen. I mellomtiden øker US gjeld og underskudd i rekordfart. Myndighetene har omtrent brukt opp alle de virkemidlene de kan, - seff kan de fortsette å trykke opp fler penger, Jeg tror det beste nå er å ha sikre papirer, eller være likvid. Katastrofer kan kommer raskere enn svint når Earnings sesong kommer.
Redigert 21.01.2021 kl 02:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 23:36 2915

Ja ikke vet jeg, var sikker noe tegn som sa at den var oversolgt eller noe slik...slik som mange aksjer også visste...var vel noe om hause indeksen oxo, tar jeg ikke mye feil....som nå ligger høyere enn 8-9.
Redigert 21.01.2021 kl 02:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 23:24 2935

Da må man bruke alt TA har å by på. Å bare bruke et par linjer blir for snevert for meg.

Kan ikke huske at det ble publisert noe TA på VOW da den var på 12 rundt 28, mars. På axa kom en svært provisorisk TA 70% etter bunnen 4,85 kr. Med andre ord leeeeeeeenge etter at toget var gått og hadde snust på 8,50. Du snakker meg om enkle greier.
Redigert 21.01.2021 kl 02:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 23:21 2946

Kall det gjerne for hva du vil SS, men da tyder ting på at børsen skal opp (TA)...helt til signalene gir det motsette bilde...det er vel det TA bygger på...kjøp og salg.
Redigert 21.01.2021 kl 02:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 23:18 2951

Kursene er rett. Men kursene er drevet av indexer, fond og arabere som kjøper. Stimuli og tull.

Man leser mange overskrifter i det siste som sier at børsene vil og skal ned. Det er det jeg og sier.
Men når det snur, har jo «noen» selvsagt solgt på topp 😂

SS
Redigert 21.01.2021 kl 02:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 23:14 2947

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Merkelig da, hvorfor har VOW steget fra 6 kr til 34, så ned til 12 og opp til 24 kr igjen (slik børsen har utviklet seg i det siste) ...tar alle som kjøper og selger aksjer feil...eller er det bare noen som ikke følger med (i likhet med NEL)?

Jeg er ikke aksjonær selv i VOW...ei heller Elkem eller NEL...men alle aksjene følger Børsen`s oppgang og nedgang....noe er rart her...kanskje brumlemann har svaret HVORFOR?

Uansett brumlemann, du trenger ikke å svare...vi inntar en pause nå.
Redigert 21.01.2021 kl 02:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 22:59 2825

Innlegget er slettet
Det er ikke jeg som i kveld drar stikken lengst. IHT regelverk er det Hammers som med sine karakteristikk ovenfor forumbrukere som drar strikken så langt at den i høyeste grad bør kvalifiseres til PAUSE, og gult kort.

De nye reglene på forumet skal også gjelde Hammers.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 02:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 22:56 2659

Innlegget er slettet
Jeg gir meg ikke med HAMMERS, tross alt min tråd dette. Og han bidrar bare med tull og sjikane. At du forsvarer dette Peanutter, det får bli din sak.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 02:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 22:54 2641

Hammers skrev Innlegget er slettet
Var da voldsomt i kveld Hammers.

Har du blitt sur fordi vi stiller spørsmål med dine innlegg og tråder? Alltid selge på topp, og kjøpe på bunn, skrive om dette etter at du ser ann aksjen en dag og to etter ?
Og at noen her lurer på denne svært forenkla TA analysene dine, stort sett av selskaper som selv et barn vet er dødsdømt ? Hvorfor ikke skive om PGS, SAS, og andre selskaper alle skjønner sliter?

Brumle har jo helt rett i alt han skriver, og han skriver jo objektivt. Du svarer med løgn, mer løgn og gjentatt løgn.
I tillegg er det ren sjikane, mens du er førstemann til å rapportere et skjevt ord til admin når noen karakteriserer deg.

I kveld har ADMIN fått en rekke eksempler, og jeg håper han snart må stramme strikken ovenfor deg og. Det er bare for andre å rapportere Hammers inn, for det må være likt for alle på dette forum. Jeg savner innlegg med "dypere" informasjon enn det Hammers skriver, jamfør OLJETRÅDEN:

Denne INDIKERER KNUSING.

Hilsen Hammers
Redigert 28.03.2020 kl 20:53

Som er noe av det mest legendariske jeg har lest på HO siste 15 årene.

SS
Redigert 21.01.2021 kl 02:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 22:39 3497

Hammers skrev Innlegget er slettet
Lurer på hva ADMIN synes om denne sjikanen:

"Hilsen Hammers..........som synes at du KUN er en jævla parasitt på dette forumet!"
Slettet bruker
10.04.2020 kl 22:38 3506

Hammers skrev Innlegget er slettet
For noe tullball, her er orginalen, som også DU finner ved å bruke google CHACHE søk.

https://ibb.co/1T0FH5w

La meg hjelpe deg: https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:_T2qIqrY2JMJ:https://finansavisen.no/forum/thread/88741/view+&cd=1&hl=no&ct=clnk&gl=no&client=firefox-b-d

Du er flink å rapportere, for det er slik du prøver å rydde bort brysomme personer som stiller deg litt til veggs. Her er du atter en gang avkledd, Hammers.
KUN overskriftet ble LITT endret.

SS
Redigert 10.04.2020 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 22:27 4886

Hammers skrev Innlegget er slettet
Hammers:

Admin er nå varslet, igjen - for du sprer igjen personsjikane og løgn.
Softox vet jeg ikke engang hva driver med, likevel drar du meg inn i denne?

Anbefaler alle å rapportere HAMMERS til admin ved ethvert tilfelle der han går på person og skikanerer. Bare i dette innlegg har jeg funnet tre punkt som skal rapporteres. Nå rapporterer jeg alle innlegg i alle tråder, hvor han går på person. Eneste måten å få RØDT kort til Hammers. Anbefaler alle andre til å gjøre det samme.


SS
Slettet bruker
10.04.2020 kl 22:22 5032

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Gul champis...er ikke det sånn dame drikk?
Slettet bruker
10.04.2020 kl 11:36 5080

DNB ser EBITDA ned 56%, det var før bunnen av børsraset. Tipper de kutter enda mer når de ser hvor ille verden står nå.

Videre så ser Hermannrud børsene i 500 poeng.
NHO ser boligprisene ned 12% - hvilket betyr enormt dårlige utsikter i norge.
Verden vil se børsras når nesetippen ser lengre enn COVID19 - da skal nok børsene ned, når man ser konsekvensene av pengetrykking, gjeld, lån og arbeidsledighet.

Jeg vil på det sterkeste anbefale å ta exit i en jalla aksje vom VOW, og heller vurdere SOFTOX, eller andre bedre aksjer.
VOW skal få merke at det vil tikke inn avbestillinger i stor skala, for jeg har nemlig i utdanningen regnet på opplag, og kutt for skipsfart og rederier. Det er enkelt å ta bort VOW bestillingene i scenarioet jeg ser de neste 12-18 mnd.

SS
Slettet bruker
08.04.2020 kl 16:57 5673

Det gikk helt fint. Jeg er ikke så nøye med eksakte tall

Kjøpte også 35.000 aksjer i EQNR 5 min før sluttauksjon. Solte dem 10 min etter med over 3 kr i fortjeneste.

På onsdag får dere vite hva jeg gjorde tirsdag, når jeg har sett på vinner og taperlista først 😂
anca
08.04.2020 kl 16:53 5677

SS....Det ble solgt kun 19k for under 23,- idag. Hvordan greide du å kjøpe hele driten på 22,-?
Tvilsom transaksjon ....
Slettet bruker
08.04.2020 kl 15:01 5751

Snakk om å gjøre en kule.

Kjøpte for 1 mill sist uke på 18 kr.
Solgte alt i går på 26 kr.

I dag kjøpte jeg igjen hele driten for 22 kr. Enklere penger blir det ikke.
Snart får jeg selge dette til 50 kr, om TA jeg har utført er rett - spiller INGEN rolle om børsen skal i 500 poeng, som Hermannsrud sier i dag.

SS
Lynvingen
08.04.2020 kl 11:37 5858

He,he. Mange som vil inn her nå. Ikke sikkert at det går til bedre pris. !
Redigert 08.04.2020 kl 11:55 Du må logge inn for å svare
FAR100
08.04.2020 kl 11:18 5908

flere utsetteklser og kanselleringer, vil være meget negativ for kursen
Slettet bruker
07.04.2020 kl 20:57 6124

Hammers skrev Innlegget er slettet
Det kommer, men når den har toppa ut, så får vi et rørende innlegg om noen som solgte på topp, to dager før den startet å synke.
Minner om NEL, anbefalt salg 2 kr - den var visst i 18 i vår, lenge før pollen sesongen.

Denne aksjen VOW minner meg mer og mer om NEL, luftslott deluxe!
Hva var PE i disse dager?
Hvor mye CASH brennes i disse dager, og skal brennes?


SS
bålfreak
07.04.2020 kl 20:02 6239

Vow tjener gode penger, men har gått mye nå på kort tid. Er enig i at vi er i et Bear Market Rally.
bålfreak
07.04.2020 kl 20:01 6243

Vow tjener gode penger, men har gått mye nå på kort tid. Er enig i at vi er i et Bear Market Rally.