Store short positioner oppe på 5,23%
17/3 da jeg sist rapporteret på store short positiioner var vi nede på 4,67%.
Men i dag - 23/3 - er vi så oppe på 5,23 % (8.277.626 aktier) og det bliver spændende at se efter kl. 15.30 hvad tallene så er.
Det ser ikke ut som om der er øget med 0,5 % men ligner mere at BLUECREST CAPITAL MANAGEMENT er kommet over rapporteringsgrensen.
Men bliver interessant at se dagens tal.
Men i dag - 23/3 - er vi så oppe på 5,23 % (8.277.626 aktier) og det bliver spændende at se efter kl. 15.30 hvad tallene så er.
Det ser ikke ut som om der er øget med 0,5 % men ligner mere at BLUECREST CAPITAL MANAGEMENT er kommet over rapporteringsgrensen.
Men bliver interessant at se dagens tal.
EliotS
23.03.2020 kl 18:37
1061
Akkumuleret short er nu på 6,21% (10.031.586 aktier). Det er et spring på en hel % fra dagen før. Det er egentlig utroligt at aktien ikke er fladet mere på dette.
Det er HIGHBRIDGE CAPITAL, BLUECREST CAPITAL og GRAHAM CAPITAL som har øget.
Det er HIGHBRIDGE CAPITAL, BLUECREST CAPITAL og GRAHAM CAPITAL som har øget.
Redigert 23.03.2020 kl 18:38
Du må logge inn for å svare
Akhillevs
23.03.2020 kl 20:45
885
Samtidig som short posisjonene stiger er det bemerkelsesverdig hvor mange som forenes i ønsket om å ramme Norwegian.
Media hiver seg ukritisk med i hylekoret, og aksepterer det «åpenbare». Norwegian har ingen muligheter til å oppfylle kravet om egenkapital. Det må enten bli tidenes mest utvannede emisjon eller konkurs. Dette er en «no brainer»!
Bare sektmedlemmer og idioter greier ikke å akseptere dette.
Skandalenyheter betyr jo opplagstall og penger i kassa. Den enes død, den andres brød.
Flere burde reflektere over om staten virkelig ønsker at Norwegian skal falle. Selvfølgelig ble det stilt krav bak støttepakken. Tenk på den massive motstanden som ville ha oppstått hvis det ikke lå krav bak. Det er jo tross alt skattepenger dette handler om.
Heldigvis vet staten at de kommer til å få pengene tilbake. Med renter.
Regner med at alle har fått med seg at Boeing skylder Norwegian masse penger. De har til og med satt av penger til å betale tilbake for de tapene som flyprodusentene har lidd.
Hvorfor skulle Boeing ikke ønske å kompensere for Norwegians tap. Norwegian er og kommer til å være en stor og viktig kunde også etter corona-krisen.
Norwegian var jo dessuten i en prosess hvor de skulle kutte ut de rutene som ikke var lønnsomme før viruset slo til. Denne strategien kommer til å bli enda mere tydelig etter at virusfrykten har lagd seg. Da kan man kanskje våge å tenke tanken på at noen av disse flyene som de faktisk ikke vil trenge kan selges.
Hvis man i tillegg tar med i vurderingen at staten har gitt sterke lovnader om enda mere penger i juni hvis krisen skulle dra ut i tid. Så er det vanskelig å skjønne hvorfor det ikke skulle ligge en tanke bak(etter massiv møtevirksomhet i forkant av offentliggjøringen av redningspakken)om hvordan Norwegian skulle evne å oppfylle sine del/krav i tiltakspakken.
Samtidig er det ikke tvil om hvilke store krefter som er i spill. Amerikansk hedgefond bryr seg ikke om logistikken i Norge. Dessverre ser det ut som om stadig flere kaster seg på denne bølgen.
Gjentar man en påstand ofte nok så blir den til slutt etablert som sannhet. Da kan også Norwegian dø...
Media hiver seg ukritisk med i hylekoret, og aksepterer det «åpenbare». Norwegian har ingen muligheter til å oppfylle kravet om egenkapital. Det må enten bli tidenes mest utvannede emisjon eller konkurs. Dette er en «no brainer»!
Bare sektmedlemmer og idioter greier ikke å akseptere dette.
Skandalenyheter betyr jo opplagstall og penger i kassa. Den enes død, den andres brød.
Flere burde reflektere over om staten virkelig ønsker at Norwegian skal falle. Selvfølgelig ble det stilt krav bak støttepakken. Tenk på den massive motstanden som ville ha oppstått hvis det ikke lå krav bak. Det er jo tross alt skattepenger dette handler om.
Heldigvis vet staten at de kommer til å få pengene tilbake. Med renter.
Regner med at alle har fått med seg at Boeing skylder Norwegian masse penger. De har til og med satt av penger til å betale tilbake for de tapene som flyprodusentene har lidd.
Hvorfor skulle Boeing ikke ønske å kompensere for Norwegians tap. Norwegian er og kommer til å være en stor og viktig kunde også etter corona-krisen.
Norwegian var jo dessuten i en prosess hvor de skulle kutte ut de rutene som ikke var lønnsomme før viruset slo til. Denne strategien kommer til å bli enda mere tydelig etter at virusfrykten har lagd seg. Da kan man kanskje våge å tenke tanken på at noen av disse flyene som de faktisk ikke vil trenge kan selges.
Hvis man i tillegg tar med i vurderingen at staten har gitt sterke lovnader om enda mere penger i juni hvis krisen skulle dra ut i tid. Så er det vanskelig å skjønne hvorfor det ikke skulle ligge en tanke bak(etter massiv møtevirksomhet i forkant av offentliggjøringen av redningspakken)om hvordan Norwegian skulle evne å oppfylle sine del/krav i tiltakspakken.
Samtidig er det ikke tvil om hvilke store krefter som er i spill. Amerikansk hedgefond bryr seg ikke om logistikken i Norge. Dessverre ser det ut som om stadig flere kaster seg på denne bølgen.
Gjentar man en påstand ofte nok så blir den til slutt etablert som sannhet. Da kan også Norwegian dø...