GT2RS
24.03.2020 kl 00:09 546


Glem det, de brenner 2 mrd. i mnd., selv om de henter 1 mrd. så er de konk ila. juni. Emisjon skjer til antatt 4 kroner.

Markedet kommer ikke til å normaliseres på mange måneder.

Nas trenger ca. 10 mrd., og det er for tungt for skipet.

Dette går til bunns.
Celsius
24.03.2020 kl 00:15 531


Vel.

De som sitter med aksjen må jo gjøre det for å tjene penger, ikke tape penger.

Disse optimistene ser seg nok derfor tjent med å bidra, de også.

Når staten nå bruker fellesskapets midler på NAS, er det også bare å se fram til aksjonærbidraget, i tillegg.

Noe annet ville vært uhørt.



Med ditt scenario blir det smalhans på mange rundt om i det ganske land. Alt innen reiseliv. Vet ikke hvor mange jobber det er totalt.
Lykke til
EliotS
24.03.2020 kl 07:12 295

Den linket artikel fra Morningstar beskriver en yderst alvorlig situation. Det er absolut ikke en situation som nogen aktionær ønsker at se et selskap være kommet i.

Men jeg har noteret meg at DP Aircraft oplyser følgende:

""In these circumstances, the board has opted to reserve its position under the two leases until there is greater clarity as to how the negotiations develop. The board, and the company's asset manager, DS Aviation, will prioritise discussions with Norwegian in order to determine whether and on what basis it may be able to meet its obligations to the company under the leases for the assets," DP Aircraft said."

Det peker på at DÅ Aircraft er villig til at se på NAS forslag i opfølgning av regerings tiltakspakke. Men det vidner også om at uret tikker højt. DP Aircraft kan ikke vente lenge før end at de må ta hård greb for at sikre deres verdier. Karlsen og Schram har maximalt forhandlingspres på dem nu.