NAS - Norwegian fulfils criteria for initial NOK 300 mill

https://newsweb.oslobors.no/message/499287

"Norwegian is pleased to announce that two Nordic banks have obtained credit committee approval to provide a guarantee for the required 10 percent for the first tranche of NOK 300 million. Norwegian will secure the necessary headroom to pursue further guarantees from the Norwegian Government."
Redigert 24.03.2020 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Habub
24.03.2020 kl 09:36 327

Hei.

Jeg skal ikke kunne udtale mig om hvilke garantier de forskellige stater stiller og hvad Sverige og Danmark er blevet enige om. Som jeg forstår det garanterer Sverige for omkring 5 milliarder hvoraf man må forventes at NAS kan få en del. I min optik havde det været bedre at de Skandinaviske lande gik sammen for at sikre luftfarten med samme vilkår således ingen skulle betale mere eller mindre. Når det er sagt så har Sverige og Norge nogle andre transport behov end lille Danmark, jeg mener dog at man burde se igennem det lige nu og sikre at vi har en fælles luftfarts struktur også om 3 måneder.

Sissener & co snart på banen med fase 2 alternativer:
https://e24.no/naeringsliv/i/OpAvjl/regjeringen-med-milliardpakke-til-flyselskapene

Lurer på hva han pønsker på...
Søndre
24.03.2020 kl 09:53 219

Som situasjonen er for NAS, er dette et pyramidespill.

Mistenkelig at Kjos selger seg under 10% eierskap. WTF
Helgej
24.03.2020 kl 09:59 187

1 handel hvert 5. sekund....... Nå har de klemt den tilbake til utgangspunktet...

Tror nesten alle i Norge har penger når de bestiller. Å kunne avbestille kan være ønskelig for noen. Eller booke om. Dvs. om det
ikke er sykdom i bilde.
Problemet har vært at flyselskapet ikke får tak i pengene på forhånd. Og kortselskapene har hatt for stor margin. Også mht. valutaveksling.
Redigert 24.03.2020 kl 10:07 Du må logge inn for å svare

Hei igjen,
Det viktige nå er at Skandinavia og Norden sikrer sin luftfartsinfrastruktur. Og det er bra at alle de 3
skandinaviske land stiller opp. For Danmarks største arbeidsplass Kastrup er det selvfølgelig viktig
at SAS og NAS fortsatt supporter med tilførsel av trafikk til og fra.
Kanskje Norden burde få til noe mht. betaling og bestilling av fly, hotel, leiebil osv. ? Så vi slipper å
fylle opp kontiene til Visa, Mastercard, Hotels.com, Booking.com, Hertz, Avis etc.
Jeg tror forøvrig på fremvekst av Billund Danmark. I Sør-Sverige er det for mange flyplasser. De
burde konsentrere det.