NAS - Kjos/Kise SNIKER seg ut bakdøra! 10% flaggegrense er brutt

En "uskyldig" nyhet om radarparets MINIMALE salg i dag.
Solgt 3652 aksjer - og har nå en eierandel på 9,99%
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2020/03/24/7510711/kjos-og-kise-selger-aksjer-i-norwegian

Tror dere dette er tilfeldig?
"Smak" på tallet 9,99%.

Dette er et TAKTISK salg.
De selger seg til like under flaggegrensa på 10% - og kan med det selge seg helt ned til 5% uten at noen trenger å få vite det!

Ser at kursen styrker seg på salget (for nå skal det i følge hausserne bli "OPPKJØP)".
Kursen burde heller DUNDRE I BAKKEN av de 3652 aksjene! Et KRAFTIG signal - spør dere meg.

Abrahamsen forlot i går.
Nå kommer Knoll og Tott snikende etter!

Hilsen Hammers..........som mener det er ALL grunn til å være på vakt - for de håpefulle aksjonærene!
Redigert 24.03.2020 kl 10:54 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
24.03.2020 kl 10:24 594

Nå er et oppkjøp mulig. Hva skjer med short om budet er på skal vi si 40,- pr aksje ?

Ja hvis melding senere kommer om større salg så er dette ikke bra.
Thinky
24.03.2020 kl 10:31 541

Kanskje de selger seg ut med tanke på oppstart av et NAS 2 ?
Utlandet skal vi ikke la få kjøpe NAS.
Hammers
24.03.2020 kl 10:46 461

Det er dette som er poenget - de SLIPPER å sende melding før de eventuelt passerer 5%.

Nå kan de selge fritt til 5% UTEN å sende melding.
Hvorfor tror dere de selger 3652 aksjer og AKKURAT bikker under 10%?
Bruk HUE - og lytt til denne: https://www.youtube.com/watch?v=dHeIkNIn6Kk

Hilsen Hammers

Redigert 24.03.2020 kl 10:49 Du må logge inn for å svare

Hvorfor denne NAS fetishen, for en som ikke eier aksjer der, Hammers ?

SS

Mulig det kan ha noe med bjeffecaset han hauser natt og dag - VoW sier jeg bare … ;)

Du har helt rett! I motsetning til K, J, og J, tror jeg de to tar så mye de kan. Kan hende Den danske Bank tvinger HBK til å selge seg ut da de iflg dn.no har gjeld som overstiger verdien av aksjene de sitter med? Siden utsiktene for NAS for tiden ikke akkurat er rosenrøde, er det mulig at banken grabber til seg de smulene som er igjen?
Redigert 24.03.2020 kl 14:16 Du må logge inn for å svare

Man kan ikke forvente kompliserte og taktiske tankeganger fra enkle mennesker - det er nå helt sikkert …

Du glemte å ta med at Abrahamsen sa han var fortsatt positiv til caset og ville vurdere en inngang igjen avhengig av hva som ble meldt fremover - tenker han satt kaffen i halsen i dag tidlig for makan til timing … ;)

Når det kommer til Kjos & Co så kan dette være et strategisk trekk mer enn et tøm og røm som du fremstiller det. Det er flere faktorer her som bør vektlegges. Kjos & Co ar vært med på hver eneste emi i selskapets historie og det kan være nettopp det de nå stålsetter seg for - en kombinasjons emi som en delløsning på EK kravet - for som kjent så har midlene deres også smuldret opp undervegs og skal de være med så er det ikke så rart at de også må frigjøre noe midler i forkant.

Men for en som er født i svart/hvitt TV'ens storhetstid og ikke har fått med seg at bildet nå er både mer nyansert og ikke minst fargerikt så blir heller ingenting annet enn sort/hvitt … ;)
Hammers
24.03.2020 kl 11:24 282

Nok et håpløst innlegg fra Risotto,

La meg fortelle deg "min historie" på en litt annen måte.
- Hva tror dere hadde skjedd hvis det i dag ble børsmeldt at K/K hadde solgt 8,1 millioner aksjer?
- Kursen ville SELVSAGT ha blitt KNUST!

- Hva skjer når K/K selger 3652 aksjer? Jo folk begynner å snakke om oppkjøp + annen "godis"!
- Fakta er; NÅ kan K/K selge de 8,1 millionene aksjene uten at en kjeft får vite det.
- Man kommer seg UT og man UNNGÅR kursmassakre. Ja, hvis ønskelig.
- Verre blir det når 5% brytes!

Hilsen Hammers..........overrasket over at ikke "oppegående børsspekulanter" skjønner så enkle sammenhenger!
Redigert 24.03.2020 kl 11:25 Du må logge inn for å svare