freetexx
14.04.2020 kl 09:34 6087

Går veien dette
Slettet bruker
17.04.2020 kl 06:47 5594

https://www.dn.no/utenriks/kina/koronaviruset/historisk-kollaps-for-kinesisk-okonomi-aktiviteten-pa-vei-opp/2-1-793309

Det er over 20 prosent flere anløp av skip ved kinesiske havner nå enn det var på samme tid i fjor. Aktiviteten er på vei opp og kinesiske myndigheter er sannsynligvis klar med en tiltakspakke for å få fart på den økonomiske veksten i andre halvår for å unngå en resesjon for året. Her er et containerskip i ferd med å legge til havn i Wuhan, som var isolert i over ti uker.

BULL
Redigert 17.04.2020 kl 06:48 Du må logge inn for å svare
desirata
17.04.2020 kl 08:03 5524

Matsern,

Du burde ta deg salgsjobb i OCY.

Når noen kan selge IS til eskimoene.

Så burde du klare å selge OCY snart repossessed båter til Grekerne ?
Joppe84
17.04.2020 kl 08:09 5549

Du burde virkelig kjøpe deg opp i et tørrbulkselskap på spotrater. Tror ikke du vet hva du har kjøpt i OCY.
Slettet bruker
17.04.2020 kl 08:19 5646

Voldsomt med hate jeg får for å poste en nyhet om positiv utvikling i Kina da 😅
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
freetexx
17.04.2020 kl 08:21 5634

Ja de forstår ikke at økt etterspørsel etter skip kan trigge vekst hos OCY
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 08:29 5607

Ja, De burde også ta er kurs i kinesisk planøkonomi
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.04.2020 kl 11:16 5155

Tror folk at OCY er et oljeselskap?
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
fersk1
20.04.2020 kl 11:59 5095

Du snakker om. Hadde akkurat tenkt å spørre om det samme.
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
Ghostrider264
21.04.2020 kl 11:41 4836

Mulig fordi OCY ligger i OSE Energisektor/indeks? Burde vel egentlig heller vært i Finans? Eller til nød shipping...
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.04.2020 kl 12:27 4784

Når shippingselskaper stiger på børsen, så synker OCY, kan noen forklare meg logikken?
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
freetexx
21.04.2020 kl 13:20 4693

Merkelig.. Får vi vite noe om utbytte for Q1 i morgen?
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
fersk1
21.04.2020 kl 16:33 4573

Etter det jeg fikk med meg så var det ikke før 5.mai
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.04.2020 kl 09:32 4123

Hva venter folk på her?
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
VestInn
23.04.2020 kl 09:42 4100

Venter bare på lønning for å spytte inn mer ;)
Snakk om at regjeringen skal godkjenne oljeindustriens forespørsel om utsatt skatt på investeringer som vil utgjøre ca 80milliarder for 2020 om jeg hørte riktig.
I og med at OCY tydeligvist blir styrt av oljeindustrien så vil dette muligens hjelpe på.
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.04.2020 kl 09:48 4072

Man må tydeligvis være professor for å kunne skjønne hva som påvirker kursen til OCY. Kan det være været ute, eller europris sin økning i salget?
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
VestInn
23.04.2020 kl 09:58 4054

Ja, umulig å forutse. Har endt opp med å se på kursen med «Dont you rock my boat - bob marley» spillende i bakgrunnen. Omtrent det beste man kan gjøre slik det ser ut nå.
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.04.2020 kl 10:31 5153

Ja,takk for den. Det kan ikke være shipping og leasing av skip som påvirker kursen hvertfall
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
investorAR
23.04.2020 kl 11:01 5110

hva er forventing til utbytte for Q1? eller blir det utbytte?
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.04.2020 kl 11:18 5077

Styret plalegger å redusere utbyttet fra 0,191usd til 0,15 usd på grunn av covid-19. Men Kina åpner gradvis lenge før folk har trodd og står for 40% av all etterspørsel i shipping i verden. Men selve avgjørelsen på utbyttenivå, bestemmes 5 mai.
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
Lykkeligamator
23.04.2020 kl 12:49 4995

Så lenge "alt" er usikkert mtp. korona, er det neppe sannsynlig at OCY vil stige voldsomt. Når det er sagt så virker kursen "utbombet" i mine øyne, som mye annet, og kommer nok til å stige igjen gitt tid. Når det er sagt så er det flere usikkerhetsmomenter som investorer ikke liker:
- Hva skjer med utbytte?
- Hvordan går det med båtene til Høegh og MSC? Dette er 20-25% av EBTIDA backlog.
- FPSO (selv om denne er vel stort sett avskrevet av aksjemarkedet om enn ikke OCY selv)

BTW; eneste shippingmarkedet som går godt nå er tank, OCY er tilstedet her også, men det er langt fra hele bildet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
freetexx
23.04.2020 kl 16:00 4861

OCY er burde vel ha bedre markedsutsikter enn akerBP akkurat nå.. Uansett, tror en løsning på FPSO er nær, tenker den blir lagringsbåt for olje med en dagrate på 50.000 dollar
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
Joppe84
24.04.2020 kl 08:21 4697

Nei det stemmer ikke. Du må virkelig lese deg opp på selskaper du investerer i før du skriver bastante utsagn her. Blir seriøst for dumt. Jeg skjønner du har puttet konfirmasjonspengene dine i Ocean Yield, but I spamme forumet med OCY tråder og info som er direkte feil, blir ren forsøpling. Nå er ikke Hegnar forumet akkurat kjent for å ha flust av opplyste skribenter, men noe så banalt som utbyttegrunnlag finner du i kvartalsrapporter.

Utbyttet ble redusert fra $ 0,191 til $ 0,15 grunnet FPSO som de ikke får i arbeid. Dette leste samtlige investorer allerede i Q3 2019, med en indirekte advarsel i Q2. Det har absolutt NULL å gjøre med covid-19.

Det er ikke umulig $ 0.15 opprettholdes, men personlig hadde jeg foretrukket en mindre reduksjon til $ 0,10 inntil man ser langtidseffektene av dette.
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.04.2020 kl 08:36 4657

Coronaviruset er på retur lenge før forventet. Ocean Yield bruker volatilitet og usikkerhet som begrunnelse. Mye har skjedd på en måned. Mange shippingselskaper har styrket seg på børsen

Shipping indeksen på oslo børs, har steget med 34% på en måned fra en bunn 23 mars. Det er fordi shippingmarkedet er i bedring.

Så nei, det er ingen garanti for at utbyttet blir gruset, slik du hevder.

https://www.oslobors.no/markedsaktivitet/#/details/OBSHX.OSE/overview

23 mars angående utbyttet, skriver OCY:
«Due to the extraordinary market volatility and the unknown outcome of the current macro and COVID19 situation»
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
tyriel
24.04.2020 kl 09:03 4595

Anbefaler at du ser på side 15, det er ganske klart at utbytte skal ned til 0,15 pga FPSO'n og ikke crorona. Det har vært kommunisert ganske tydelig siden ihvertfall Q2 2019

https://www.oceanyield.no/content/download/2000/25030/version/1/file/Ocean%20Yield%20Q2%202019%20Presentation.pdf
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.04.2020 kl 09:20 4549

Det er ikke tydelig kommunisert. «Considered» sår det. Altså at det vurderes. Det har kommet mange nye skip på kontrakt siden Q2-19, som veier opp for FPSOen
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
Joppe84
24.04.2020 kl 09:26 4528

Ikke bruk tid på det. Han er lettere tilbakestående. Eventuelt et forum troll. Uansett ikke verdt flere forklaringer eller råd.

Og det burde være et generelt råd her. Vurderer man OCY som investering kan du omtrent lese horoskopet sammenlignet med Matserns kunnskap.
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.04.2020 kl 10:19 4454

Troll? På seg selv kjenner man andre?

Du som sier at utbyttet er redusert. Det er ingenting som er redusert før endelig beslutning 5 mai. Siden selskapets hovedformål, er å betale utbytte, så kan ikke OCY sammenlignes med andre selskaper som har nedjustert utbyttene sine. Ocean Yield The Dividend Company. Som nevnt, det er mye som har forbedret seg i shippingmarkedet på under en måned. Wallenius Wilhelmsen har steget 32% på en måned. OCY vil strekke seg langt før det blir kutt
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.04.2020 kl 11:11 4393

Det er 100% sikkert at utbyttet skal reduseres dersom noen fortsatt tror noe annet.

OCY har hele tinden vært soleklare i sin guiding om kutt avhengig av utfallet til FPSO. På grunn av korona har de varslet mulighet for ytterligere kutt, utover kuttet til 0,15. Selv tror jeg 0,125 og er happy med det.

Børsmelding:

The spread of the corona virus combined with a significant drop in the oil price have created substantial market volatility. With 68 out of 72 vessels on long term fixed rate charter Ocean Yield has a diversified risk exposure with 18 different counterparties.

Ocean Yield has paid dividends every quarter since the company was listed in 2013, and the focus on payment of dividends will be continued. Due to the extraordinary market volatility and the unknown outcome of the current macro and COVID19 situation, it is expected that the dividend per share in Q1 2020 will be lower than earlier guiding. The dividend for Q1 2020 will be decided by the Board of Directors on the 5th of May 2020 and published together with the Q1 Report.
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
regnskap1
24.04.2020 kl 13:18 4273

@ Matsern, jeg er jo enig med deg i at ingenting er avgjort før styret bestemmer seg den 5. mai, men når selskapet i egen børsmelding varsler om lavere utbytte enn tidligere guidet, så tenker jeg at man må forvente redusert utbytte ift 0.15. I linken som du postet først i denne tråden så sier man jo at utbyttet forventes å bli på 0,075 dollar. Til tross for det har de kursmål på 45 kr, slik at oppsiden er jo betydelig uansett og risikoen nokså lav sammenlignet med andre selskaper som har falt over 50 prosent.
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
fersk1
24.04.2020 kl 13:23 4264

5.mai og utbytte nærmer seg med stormskritt,og det gjør 30-tallet også.
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
fersk1
24.04.2020 kl 17:47 4133

Denne ble publisert i dag, hvis noen ikke fikk den med seg.
Kanskje derfor vi fikk litt stigning idag.
https://finansavisen.no/nyheter/aksjeanalyse/2020/04/24/7521032/arctic-securities-torpederer-kursmalet-pa-en-rekke-aksjer
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
Joppe84
24.04.2020 kl 18:52 4063

De anbefaler WalWil med kursmål på 10, samme dagen selskapet har kurs over 10. Gratulerer Arctic.
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
fersk1
24.04.2020 kl 19:05 4044

Ja, den var spesiel😂
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
freetexx
24.04.2020 kl 19:14 4026

Tenk når det OCY går like fort til kursmål
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.07.2020 kl 09:45 3285

Positivitet å spore i dag
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.07.2020 kl 10:09 3231

Over hele fjøla...
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
kazynor
13.07.2020 kl 13:22 2950

Ser at utbytte i OCY dukker opp som selskapshendelse på VPS idag, men er dette da ex-datoen de omtaler? Har ikke fått noe utbytte-info på utbytte-oversikten min enda iallefall
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.07.2020 kl 13:27 2938

les børsmeldinger

Dividend amount: USD 0.05 per share

Declared currency: USD

Last day including right: 10[th] July 2020

Ex-date: 13[th] July 2020

Record date: 14[th] July 2020

Payment date: 22[nd] July 2020

Date of approval: 9[th] July 2020
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
HitIT
13.07.2020 kl 15:06 2809

Primary Insider disclosure
Mr. Jens Ismar, Board Member of Ocean Yield ASA, has today acquired 10,000
shares in Ocean Yield ASA at a price of NOK 22.70 per share. Following this
transaction, Mr. Ismar owns 40,000 shares in Ocean Yield ASA..."
https://newsweb.oslobors.no/message/509770
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare
fersk1
21.07.2020 kl 11:22 2414

Ocean Yield ASA has received insurance proceeds of USD 26 million following the total constructive total loss of the car carrier Höegh Xiamen. After repayment of the bank debt related to the vessel, the net cash proceeds is about USD 11m.
Redigert 21.01.2021 kl 06:22 Du må logge inn for å svare