Nas over 250 i dag. Hva skjer?
noprofit
14.08.2018 kl 11:47
6034
Jeg har hele tiden lurt på hvorfor den faller. Alle vet at det er flere beilere, og at de har startet "høstingen", som er blitt bekreftet av trafikktallene.
Skulle bare mangle at det ikke gikk opp til 250+, hvorfor er den ikke på 330+???? IAG har vel et stående bud der omkring.
Skulle bare mangle at det ikke gikk opp til 250+, hvorfor er den ikke på 330+???? IAG har vel et stående bud der omkring.
Redigert 21.01.2021 kl 04:52
Du må logge inn for å svare
Record
15.08.2018 kl 09:47
5698
Det kommer nok ett nytt bud snart , om ikke aksept kan det bli meget kostbart :-)
NAS er særdeles attraktiv nå fremover , sitt på aksjene sier jeg bare :-)
NAS er særdeles attraktiv nå fremover , sitt på aksjene sier jeg bare :-)
Redigert 21.01.2021 kl 04:52
Du må logge inn for å svare
Nestor1
16.08.2018 kl 15:21
5265
Det erfare å sittelong i NAS så kommer fortjenesten gjennom stigning elleroppkjøp
Redigert 21.01.2021 kl 04:52
Du må logge inn for å svare
Redigert 21.01.2021 kl 04:52
Du må logge inn for å svare
fruentimmeret
17.08.2018 kl 15:17
4943
Påfallende lav omsetning den siste tiden. Tydelig at noen ikke ønsker å være ute når budet kommer.
Redigert 21.01.2021 kl 04:52
Du må logge inn for å svare
Hartepool
18.08.2018 kl 11:42
4720
Augusttallene bør bli bra. Sas har mye kanselleringer, Ryan det samme .
Yield ca 50 ...
Min trigger er ikke oppkjøp , men salg av inntil 140 fly.
Etter et slikt annonsert salg er gjennomført, vil nas fremstå som strømlinjeformet med betydelig mindre gjeld.
Samtidig får selskapet utnyttet flyflåte lang bedre kommende vinter grunnet Argentina og Brasil.
USA og østen- rutene begynner å bli innkjørt.
Videre ser problemene med RR trent 1000 maskiner være løst. Ingen nye problemer på disse maskinene har blitt oppdaget i 2018.
Totalt 44 maskiner sto i « reperasjonskø» i vår...en kø som minsker for hver dag på RR regning.
Det er dette Kjos ser og har lyst til å høste....et oppkjøp « dagen før» take off er det minst ønskelige selv på kurser opp mot 400,-
Tror Kjos snarer ser kurser mot 1000 over et par tre år.
Yield ca 50 ...
Min trigger er ikke oppkjøp , men salg av inntil 140 fly.
Etter et slikt annonsert salg er gjennomført, vil nas fremstå som strømlinjeformet med betydelig mindre gjeld.
Samtidig får selskapet utnyttet flyflåte lang bedre kommende vinter grunnet Argentina og Brasil.
USA og østen- rutene begynner å bli innkjørt.
Videre ser problemene med RR trent 1000 maskiner være løst. Ingen nye problemer på disse maskinene har blitt oppdaget i 2018.
Totalt 44 maskiner sto i « reperasjonskø» i vår...en kø som minsker for hver dag på RR regning.
Det er dette Kjos ser og har lyst til å høste....et oppkjøp « dagen før» take off er det minst ønskelige selv på kurser opp mot 400,-
Tror Kjos snarer ser kurser mot 1000 over et par tre år.
Redigert 21.01.2021 kl 04:52
Du må logge inn for å svare
Håper i hvert fall at ikke NAS blir oppkjøpt. Da det vel ikke er noen i Norge som har penger og kan drive et flyselskap, blir det dårlig dekning av ruter i Norge. Det må ikke skje.
Redigert 21.01.2021 kl 04:52
Du må logge inn for å svare
Høsten er her, bare se ut vinduet...men i sin spede begynnelse.
Nofi beveger seg i riktig retning.Fordelsprogrammet....helt stille om det siste...var verdien opp mot 10 milliarder?
Og, viktigst av alt....nå går operasjonen på skinner. Ikke et negativt pip på flere måneder...selvsagt klarte VG å finne en forsinkelse til Albania og en forsinkelse fra USA ...men med 30.000 avganger i måneden skal set godt gjøres ikke å finne noe når bruker hele VG redaksjonen på å lete.
Så,medaksjonærer gled dere fremover , her blir det ikke noe billigsalg !
Nofi beveger seg i riktig retning.Fordelsprogrammet....helt stille om det siste...var verdien opp mot 10 milliarder?
Og, viktigst av alt....nå går operasjonen på skinner. Ikke et negativt pip på flere måneder...selvsagt klarte VG å finne en forsinkelse til Albania og en forsinkelse fra USA ...men med 30.000 avganger i måneden skal set godt gjøres ikke å finne noe når bruker hele VG redaksjonen på å lete.
Så,medaksjonærer gled dere fremover , her blir det ikke noe billigsalg !
Redigert 21.01.2021 kl 04:52
Du må logge inn for å svare
nima
18.08.2018 kl 16:03
4524
I likhet med flere innlegg her så håper jeg at NAS ikke blir kjøpt. Men jeg tror nok beklagelse at det kommer et tilbud på oppkjøp i løpet av høsten.
Redigert 21.01.2021 kl 04:52
Du må logge inn for å svare
Det tror jeg og, og budet blir lavt , men tilstrekkelig til at de fleste, kanskje bortsett fra Kjos , er tilfredse...
Et bud på 400 er seriøst og vanskelig og avslå.
Alternativet til kjøperen er at skuta er rettet opp og 2019/20 viser helt andre takter og kurser, derfor kommer budet snart før det blir mye dyrere.
Et bud på 400 er seriøst og vanskelig og avslå.
Alternativet til kjøperen er at skuta er rettet opp og 2019/20 viser helt andre takter og kurser, derfor kommer budet snart før det blir mye dyrere.
Redigert 21.01.2021 kl 04:52
Du må logge inn for å svare
Jeg tror innhøsting av investeringene vil være det beste for langsiktige investorer. Oppkjøp fungerer som en fallskjerm for et selskap med høy gjeld, veldig attraktivt å investere i.
Har skrevet litt om det her: https://aksjefokus.no/norwegian/
Legg gjerne igjen en like, om du synes innlegget er interresant.
Har skrevet litt om det her: https://aksjefokus.no/norwegian/
Legg gjerne igjen en like, om du synes innlegget er interresant.
Redigert 21.01.2021 kl 04:52
Du må logge inn for å svare
seismicrec
19.08.2018 kl 08:18
4184
Aksjefokus; God analyse .
Pareto skriver i sin update at de forventer salg av inntil 140 fly i Q3...altså snart.
Du skriver det samme men drar fristen for et slikt salg til 2h-18.
Anyway, et slikt salg av nesten halve flyflåte vil slå skikkelig, her ligger store gjeldsforpliktelser på fly nas ikke har behov for.
I tillegg vil finansutgiftene falle betydelig.
I tillegg er vel Nofi- posten verdt nærmere 3,5 milliarder på nas hånd.
Børsnotering av forselsprogrammet er og et tema som kan gi positive overraskelser.
Kun deler av Nofi- verdien er tatt inn i analytikernes analyser, og disse analysene « advarer» alle mot den økende oljeprisen...som den siste måneden har vært fallende...summa sumarum; Q3 vil være betydelig bedre enn consensus. Flere one- offs er nært forestående , og beilerne ligger som gjedda i sivet og kommer snart på banen igjen.
Pareto skriver i sin update at de forventer salg av inntil 140 fly i Q3...altså snart.
Du skriver det samme men drar fristen for et slikt salg til 2h-18.
Anyway, et slikt salg av nesten halve flyflåte vil slå skikkelig, her ligger store gjeldsforpliktelser på fly nas ikke har behov for.
I tillegg vil finansutgiftene falle betydelig.
I tillegg er vel Nofi- posten verdt nærmere 3,5 milliarder på nas hånd.
Børsnotering av forselsprogrammet er og et tema som kan gi positive overraskelser.
Kun deler av Nofi- verdien er tatt inn i analytikernes analyser, og disse analysene « advarer» alle mot den økende oljeprisen...som den siste måneden har vært fallende...summa sumarum; Q3 vil være betydelig bedre enn consensus. Flere one- offs er nært forestående , og beilerne ligger som gjedda i sivet og kommer snart på banen igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:52
Du må logge inn for å svare
nafa
19.08.2018 kl 09:32
4105
Aksjefokus Svært god og balansert analyse. Her er det bare å sitte langsiktig.
Noen som har peiling hvordan det ligger ann med utleieselskapet , benevnes visst AAA mener jeg. Her skulle det vel være store verdier og utviklingsmuligheter på gang ?? Flere hadde jo vært interessert i kjøp av dette selskapet ??
Noen som har peiling hvordan det ligger ann med utleieselskapet , benevnes visst AAA mener jeg. Her skulle det vel være store verdier og utviklingsmuligheter på gang ?? Flere hadde jo vært interessert i kjøp av dette selskapet ??
Redigert 21.01.2021 kl 04:52
Du må logge inn for å svare
Takk for hyggelige tilbakemeldinger!
"Pareto skriver i sin update at de forventer salg av inntil 140 fly i Q3...altså snart.
Du skriver det samme men drar fristen for et slikt salg til 2h-18."
Riktig, vet at slike prosesser har en tendens til å ta tid. Jeg er ikke bekymret, for dette markedet er veldig likvid og flyselskapene har mer cash enn de ar hatt på lenge. Det er bare en formalitet å få dette på plass, men tidkrevende for selskapet som også fokuserer på å få ned driftskostnader.
"Pareto skriver i sin update at de forventer salg av inntil 140 fly i Q3...altså snart.
Du skriver det samme men drar fristen for et slikt salg til 2h-18."
Riktig, vet at slike prosesser har en tendens til å ta tid. Jeg er ikke bekymret, for dette markedet er veldig likvid og flyselskapene har mer cash enn de ar hatt på lenge. Det er bare en formalitet å få dette på plass, men tidkrevende for selskapet som også fokuserer på å få ned driftskostnader.
Redigert 21.01.2021 kl 04:52
Du må logge inn for å svare
Eneste som taler i mot å sitte lenge her er at kursen kan stå mer eller mindre stille i lang tid fremover. Men hvem vil være ute hvis det kommer et bud på 400+
Redigert 21.01.2021 kl 04:52
Du må logge inn for å svare
noprofit
19.08.2018 kl 21:05
3706
Det kan komme uttalelser fra andre parter som også vil gi kursen fart. Vi hadde som sagt Lufthansa før ferien. Det kan gå opp og ned flere ganger.
Redigert 21.01.2021 kl 04:52
Du må logge inn for å svare
undrende
20.08.2018 kl 16:16
3374
Frista til å skrive som headingen i tråden
Nas over …… Hva skjer?
men må vel skrive korrekt,
Nas lavprisselskap flybillett Oslo - Trondheim 1939,- hele mandag 3 desember, Hva skjer?
Skjønner at jeg snarest må kjøpe meg Nas aksjer, for dette blir inntjening, elr, nei forresten, jeg tar toget for 299,- nok
Nas over …… Hva skjer?
men må vel skrive korrekt,
Nas lavprisselskap flybillett Oslo - Trondheim 1939,- hele mandag 3 desember, Hva skjer?
Skjønner at jeg snarest må kjøpe meg Nas aksjer, for dette blir inntjening, elr, nei forresten, jeg tar toget for 299,- nok
Redigert 21.01.2021 kl 04:52
Du må logge inn for å svare
ULKEN
20.08.2018 kl 16:27
3357
Sluttet på HOD, 259.10
Redigert 21.01.2021 kl 04:52
Du må logge inn for å svare
Ja folkens, budpremien begynner å reduseres...
Her er det bare å stålsette seg for mer vind under vingene.
Det skjedde noe merkverdig sist tirsdag. Brått kom det et voldsomt volum helt uten nyheter, jeg antar at oppkjøpsprosessen eller transaksjonen ledelsen i NAS jobber med har tatt et nytt steg. Praktisk talt alt av shortposisjoner er nå ryddet, og jeg er rimelig sikker på at Kjos med venner krever tilbake aksjene sine før det kommer hendelser som setter fart på aksjekursen. Det hadde jo vært trist for Kjos om virsomhetene bak short-posisjonene ikke hadde vært i stand til å levere tilbake aksjene etter en brå kursoppgang på 50%.
Her er det bare å stålsette seg for mer vind under vingene.
Det skjedde noe merkverdig sist tirsdag. Brått kom det et voldsomt volum helt uten nyheter, jeg antar at oppkjøpsprosessen eller transaksjonen ledelsen i NAS jobber med har tatt et nytt steg. Praktisk talt alt av shortposisjoner er nå ryddet, og jeg er rimelig sikker på at Kjos med venner krever tilbake aksjene sine før det kommer hendelser som setter fart på aksjekursen. Det hadde jo vært trist for Kjos om virsomhetene bak short-posisjonene ikke hadde vært i stand til å levere tilbake aksjene etter en brå kursoppgang på 50%.
Redigert 21.01.2021 kl 04:52
Du må logge inn for å svare