Covid-19 * Kunnskap (Tilbakemeldinger)

Fikk tilbakemeldinger fra noen at de har motargumenter mot * Kunnskapstråden.
I så tilfelle har du muligheten til å komme med motargumenter her. (Jeg vil holde * kunnskapstråden kleen).
Redigert 24.03.2020 kl 13:19 Du må logge inn for å svare

Dette blir jo bare tullete. Du oppretter en lukket tråd under Farma, og så skal man kunne kommentere her under "Finans".
Min innvending er at vi har mer enn nok "gråtekoner" nå som forteller oss hvor ille dette kan bli. De fleste er mer enn skremt nok, og vi trenger ikke mer krisemaksimering.
Jeg forstår jo at mange som har trukket kapital ut av markedet har stor interesse i å se enda lavere børser, men det blir kynisk over grensen til det avskyelige om man aktivt bidrar til større frykt av økonomiske interesser.
Vi trenger ikke en slik tråd som du har opprettet. Vi trenger derimot innspill som fokuserer på lyset i enden av tunnelen. Og selvfølgelig med fri tilgang for diskusjon.
_info_
24.03.2020 kl 14:00 406

Det jeg skriver påvirker 0% av børsen. Jeg er interessert i hva som er sant, å dele kunnskap/fakta om hva realiteten er, uansett om det er negativt eller positivt.
Redigert 24.03.2020 kl 14:01 Du må logge inn for å svare

Kanskje ikke børsen, men noen nervøse PLT-asjonærer derimot? De fleste småaksjonærene der når du nok her på Hegnar.
Jeg har fått sagt hva jeg mener om slike "kunnskapstråder" uten tilgang, så jeg avslutter her.
_info_
24.03.2020 kl 14:34 364

Det påvirker så absolutt ikke PLT heller. Der er det store gutter som styrer showet.
Men samtidig må jeg si at jeg er ganske trygg på at hele børsen skal mye lengre ned, også PLT.
Jeg mener at vi ikke en gang har fått sett konsekvensene av skadene som allerede er gjort. Det vil spre seg, og konsekvensene av disse to ukene vil først komme senere.
Redigert 24.03.2020 kl 14:45 Du må logge inn for å svare
_info_
24.03.2020 kl 14:42 343

Kraamz skrev Innlegget er slettet
Det er mulig, men jeg påvirker ikke kursen. Kursen hadde ikke vært høyere nå om jeg ikke skrev fakta om cov19. Hvorfor i alle dager skal jeg ikke dele fakta, fordi det påvirker noen negativt? er det grunnlaget? Da har vi en helt annen holdning til fakta informasjon.

Alt vi skriver påvirker til den ene eller den andre veien.
** Tror du ikke at det folk har skrevet på PLT tråd har påvirket folk til å kjøpe PLT aksjer på et nivå de angrer?
Redigert 24.03.2020 kl 14:45 Du må logge inn for å svare
_info_
24.03.2020 kl 14:46 326

Tror du ikke at det folk har skrevet på PLT tråd har påvirket folk til å kjøpe PLT aksjer på et nivå de angrer?
oivindl
24.03.2020 kl 14:56 306

Har klippet litt fra det første innlegget på den lukkede tråden:

"*Corvid-19 er 10-15 ganger verre enn influensa.
*Viser seg at det hjelper ikke å vaske hender mot corvid-19. Så det å ikke hilse og klemme hjelper ikke, Corona smitter i luften vi puster inn."

Dette er vel ikke akkurat fakta. Heller ikke den gangen det ble skrevet.
For min del ble også den tråden fullstendig uinteressant da jeg så den var lukket.
Kildekritikk er viktig, ikke minst i disse tider.
Å la en anonym _info_ sile ut hva som er fakta, er dessverre fjernt fra det jeg oppfatter som god kildebruk.
_info_
24.03.2020 kl 15:09 283

Jo det er fakta hvis du ser linken. Dette er snakk om hvis du er i kontakt med mennesker som er smittet. Det er også bevist at Cov19 holder seg ganske lenge i luften, så da puster man det inn. Da hjelper det ikke å vaske hender for harde livet. Dette er jo også grunnen til å holde avstand, helst 2 meter, fordi Cov19 er i luften rundt dem som har Cov19. Så det jeg skrev var fakta da og nå. Men som sagt, man må se linken for å få sammenhengen, jeg skriver bare utdrag av linken, så må man selv se hele sammenhengene hvis man har interesse i det. Den er også mer smittsom/agressiv enn vanlig influensa.

Selvfølgelig, er man en tur ute og tar på ting som Cov19 er på, så vil det selvfølgelig dempe smitten ved å vaske seg. Dette sier seg selv og er allmenn kunnskap. Men hvis man skulle ha levd som vanlig, så hadde det ikke hjulpet med å vaske hender, smitten ville spredd seg uansett. Det er det som er poenget. Derfor fører denne smitten til at vi må forandre levemåte. Hadde den kun smittet med veske og ikke i luft, kunne vi alle ha levd som vanlig MEN hadde krevd vasking ved alle innganger, til jobb, utganger osv osv. Da hadde det vært andre tiltak, men nå må man rett å slett holde mennesker fra hverandre, nettopp på grunn av at de er FAKTA at cov19 smitter ved luft og det hjelper ikke om vi vasker hender osv i en slik situasjon. Man blir smittet uansett.

Fremdeles fakta.

Med andre ord, hadde man sett på intervjuet som jeg linket til. Så hadde man fått tidlig kunnskap om hvordan Cov19 fungerer, og man hadde også fått en forståelse av hvilken drastiske tiltak man kunne forvente seg. Dermed også fått en forståelse av hvordan dette ville påvirke det økonomiske systemet, børsen, osv osv..
Redigert 24.03.2020 kl 15:20 Du må logge inn for å svare
_info_
24.03.2020 kl 15:14 275

Forresten de som hørte på mine advarsler når jeg kom med dem, har spart veldig mye penger. Kanskje til å med tjent penger ved å kjøpe igjen på bunn.
_info_
24.03.2020 kl 15:20 257

Nei, jeg har kun et nick, _info_ Jeg har heller ikke kunnskap om hvem noen på forumet er, jeg har heller ikke kontakt med noen av dem. Min interesse er rett å slett holde meg oppdatert på det andre skriver, og dele med andre det jeg kan bidra med. Men jeg har ingen interesse av å prøve å påvirke kjøp eller salg. Jeg er interessert i REALITETEN, slik at jeg selv kan handle etter det. Enten kjøpe eller selge. Jeg deler også hva jeg velger å gjøre. For tiden holder jeg meg LANGT unna børsen.
Redigert 24.03.2020 kl 15:23 Du må logge inn for å svare

Poenget er at man ikke skal låse en tråd med kontroversielt innhold, for diskusjon.
_info_
24.03.2020 kl 15:39 228

kontroversielt innhold? Tuller du med meg? Det er intervju med eksperter innenfor området.
Tråden er ikke laget for diskusjon, den er laget for å dele FAKTA informasjon med dem som ønsker fakta info, uten at folk skal ødelegge hele tråden med masse internet tull av folk som har økonomisk interesse av å holde kursen oppe eller nede.

Det er linker til informasjon, så for folk selv velge hvordan de skal forholde seg til det og hvordan de mener det vil påvirke børsen.
Redigert 24.03.2020 kl 15:41 Du må logge inn for å svare
oivindl
24.03.2020 kl 16:09 197

Dersom du mener dette er et fornuftig utdrag av det som ble sagt, så anbefaler jeg sterkt å unngå å sitere fra linkene du bruker.

Dette er stikk i strid med alle råd som gis:
"Viser seg at det hjelper ikke å vaske hender mot corvid-19. Så det å ikke hilse og klemme hjelper ikke, Corona smitter i luften vi puster inn."
_info_
24.03.2020 kl 16:16 186

Jeg er enig i at det er nok ikke et fornuftig utdrag. Jeg er enig med deg der. skulle nok utdype det bedre. Men poenget var at det var interressange poeng, for de som har interesse av å undersøke det dypere. Men jeg ser nå at jeg egentlig har feilsitert.
oivindl
24.03.2020 kl 17:06 146

Takk, veldig ok at noen tåler en faktisk korrigering. Tror forøvrig at intensjonene er de aller beste.