Børsene har ikke snudd- et klassisk tilfelle av «suckers’ rally»

«Suckers’ rally», «dead cat bounce», «bull trap» eller «bear market rally»? Kall det hva du vil. Korreksjonen er ikke ferdig med dette.

Trump har NULL kontroll "over there"

Det kommer til å bli Italia og Spania, bare enda verre der borte.

Så gjør som meg, ta pengene av bordet i dag, og jakte nye innganger. Svært naivt om du tror bunnen er nådd enda.

SS tror på 10-20% under dagens nivå, minner om en bunn.

SS

Edit: Endret overskrift
Redigert 25.03.2020 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
24.03.2020 kl 14:56 4887

skader ikke å tjene penger på en bounce, synd du ikke ble med. :) Futtene fyker TIL VÆRS over there.
Redigert 24.03.2020 kl 14:58 Du må logge inn for å svare
Realist
24.03.2020 kl 14:57 4851

Hørte nettopp et intervju med Nancy Pelosi om krisepakken på CNBC. Hun snakket stort sett bare viss-vass.

Ikke med ?

Utvikling i dag (NOK)
▲+20,72% +206899

Screen shot - og da skal du huske eg satt short 25k EQNR på åpningen i dag.
https://ibb.co/D8NLXhx

SS
Redigert 24.03.2020 kl 15:05 Du må logge inn for å svare
nordnes
24.03.2020 kl 15:03 4697

« SS tror på 10-20% under dagens nivå, minner om en bunn.»

Her er en leseverdig artikkel
https://www.cnbc.com/2020/03/23/this-was-the-fastest-30percent-stock-market-decline-ever.html
Redigert 24.03.2020 kl 15:06 Du må logge inn for å svare
pengex
24.03.2020 kl 15:03 4681

Gull er opp 6% idag. Ikke bra.
Sector
24.03.2020 kl 15:11 4559

SS: ,for en gangs skyld er jeg enig med deg. Så stor oppgang som vi ser i dag, kommer fort ned igjen. Kl 16.00 kommer regjeringen med info som mest sannsynlig går på at tilstander her hjemme som i Danmark fortsetter til over påske.

Det vi hører fra Spania og Italia er skremmende, ingen grunn til å åpne opp ennå. Som Christian Ringnes sa i går, dette kommer til å bli mye, mye verre.

USA lever litt i sin egen boble. I dag hørte vi at Tyskland har 30000 smittede, tipper det snart kommer tall om st NY alene er oppe i det samme antallet (15000 i går).

Dette må bare bli verre, før det blir bedre, men da er vi 2-3 måneder frem i tid.
Redigert 24.03.2020 kl 15:13 Du må logge inn for å svare
hogan
24.03.2020 kl 15:13 4526

Flere aksjer har bunnet ut for flere dager siden, eks Avis car rental gikk ned fra 50 us til 6,5 er nu i 16 us 150% opp det
Stå utenfor eller shorte nu er det lite peng å tjene tror jeg, tjent bra på å være bull et par daget nu.
Løsningen på corona er nok rett rundt hjørnet, muligens

Grattis MrS - jeg er ikke så stor fisk som deg, men prosentvis slo jeg deg, og vi måler selvsagt på prosenter.

Sector, godt å høre.

SS
Redigert 24.03.2020 kl 15:15 Du må logge inn for å svare
Trobo
24.03.2020 kl 15:16 4415

Dumt å selge nå. Nøytralt. Lurt som Hermansrud sier å gå short in nå. Det å treffe en bunn har jeg prøvd mye på.

Man selger med tap.Like ved bunn. Det er helt hinsides om man ikke er preget av nerver og må ha pengene fort.

Lykke til

Kjøpte i går og selger torsdag ev. i morgen om vi får ny +5 dag

Jeg har vert med så mange år at grådighet kan snu til låste posisjoner, og da får man ikke med seg nye bunner og nye rekyler. Eg må ikke ha med meg alt.

Snur det i Asia på natta, og Europa åpner ned 5% så sitter man i saksa.

Det er bedre å ta storgevinst noen dager, og avvente litt.

SS
oppturen
24.03.2020 kl 15:48 4151

Folk kjøper i fornektelse , vent 2 uker til når daglige dødstall i USA ligger på over 10 000.
Trobo
24.03.2020 kl 15:57 4076

https://oilprice.com/oil-price-charts/45

Les og tolk. Hva er bunn? Olje.

Det å selge og satse på nedgang imorgen . Er høy trading.Svært kortsiktig.

Imorgen kan det også gå opp.

Vanskelig.

Har oljen bunnet ut. så vet alle hvor vi går.
Sector
24.03.2020 kl 15:58 4064

INDIA MED TOTAL NEDSTEGNING
Fra midnatt tirsdag skal India med dets 1,4 milliarder innbyggere stenges ned for å bekjempe spredningen av coronaviruset, kunngjør statsminister Narendra Modi.
Sector
24.03.2020 kl 15:59 4047

Goldman Sachs: Kjøp gull nå

GULL? Gull er gull, tror Goldman Sachs.
FOTO: NTB SCANPIX
BØRS
HERMAN TINIUS FOLVIK
Publ. 15:51 - 24.03.20

ANNONSE
Goldman Sachs tror det er lurt å investere i gull nå. Meglerhuset tror tiltakene til den amerikanske sentralbanken, Fed, vil gjøre at investorer søker i retning av «trygge havner», og at dette vil drive prisen opp.
– På tide å kjøpe gull nå, skrev Jeffrey Currie, forskningssjef i Goldman Sachs, til kunder mandag kveld, ifølge flere medier.
Spår massive tap i flyindustrien

Mandag innførte Fed større kvantitative lettelsesprogram for å støtte kredittmarkedene. Det ble gjort for å stabilisere et urolig finansmarked og for å dempe de ekstreme økonomiske effektene av tiltakene mot viruspandemien. Det ventes også på en stor krisepakke fra den amerikanske regjeringen.
Sector
24.03.2020 kl 16:05 4004

Alke tiltak i Norge fortsetter som forventet ivertfall til over påske.

Nå må det snart komme en dupp ned, ellers vil mine Bear X 10 gå på en smell i dag!!!

Edit: Koronatiltakene er også forlenget til påske! Det må da berøre Oslo klovnebørs??????
Redigert 24.03.2020 kl 16:06 Du må logge inn for å svare
gunlove
24.03.2020 kl 16:11 3952

Demokratene i USA vil være en stor bidragsyter i så måte, de bryr seg ikke om befolkningen, kun om å få tilbake all makt:
https://www.document.no/2020/03/24/demokratene-driver-utpressing-stemmer-bare-for-krisepakke-hvis-de-far-vedtatt-sitt-program/

Forventer at USA kommer med en mega redningspakke i dag. Markedet vil nok reagere positivt og føre til rally både i dag og i morgen. Men så vil det tikke inn meldinger om at mega pakken åpnet døren inn til resesjon. Forventer at oljen vil få mye fokus og resesjon ordet de neste ukene. Corona dødstallene vil jo stige enormt i USA og UK de nærmeste ukene og det vil sende markedet sørover. Tror nok vi skal ned på 500 tallet før det snur. For alt jeg vet kan vi se 400 tallet også
monitor1
24.03.2020 kl 16:19 3887

Media sin versjon av oppgangen: Store nye pakker som kommer.
Min versjon: Trump sa at de neppe kommer til å stenge dørene lengre enn de 15 dager det er snakk om:
Det er et sterkt signal: Vi prioriterer næringslivet og ikke liv. Nettflix ( en som tjener på om folk får nye vaner fordi de må være hjemme lenge) går ikke opp.
APPLE, som får signalisert at de kan åpne igjen snart) fyker oppover.

Dette er tragisk.
Også i UK, hvor selvstendige får krisepakke, og hvor bare det vesentligste skal på jobb, er det slik at folk IDAG sto tett i tett på metro til sentrum av London, fordi det er for få avganger. Selvstendige sier, at de fortsetter så lenge de kan; alle som fortsatt kan gå på jobb reiser på jobb. Bygningsarbeidere er ikke unntatt.

I Vesten beslutter politikere sammen med næringslivet hva de gjør, og det er tydelig at de har valgt løsninger som påfører samfunnet mest pine, og næringslivet i første omgang minst pine. I Kina STOPPET de virus ved å høre på vitenskapsfolk, og etter to måneder er livet tilbake til normalen.
Kina er den store vinneren: samfunnet ( inkl. næringslivet) ble bare påført begrenset skade.
Det vestlige land har gjort er i grunn å gi fan i folk og det vil koste derfor ialt mye mer, og vil også vøre mye lengre.

Dagens oppgang er midlertidig, og betyr at det er flere optimister, især når Trump ig flere signaliserer at de ikke stenger av, bare litt.
Forøvrig så melder de som skal kartlegge ig registrere alt rund virus i Italia at det nå er kun de som havner på sykehus er med i statistikker, og at de regner med at 640000 italienere nå er smittet.
Først når 35 millioner er smittet er det nok «utvanning» til at samfunnet er « immun»
India går over til lock down.

Jeg blir skremt av den kynismen og all propaganda hele Europa og USA nå mater sin befolkning med.
« Vi holder hjulene igang, uansett hva som skjer; drit i de døde» er beskjeden vi nå alle får.
Imens tømmes felleskassene ogbholder kursene med oppe.
Dette er poker hvor gribbene og Staten går «all inn»
Redigert 24.03.2020 kl 16:26 Du må logge inn for å svare

Bra skrevet. Jeg tror nok at presset blir så stort på Trump at han må holde tilttakene lengere en de 14 dagene.
Men vi får se, hvor mye er ett menneske verd er vel det store spørsmålet

Det er jo gledelig at det ble en pen dag på børsen. Finansgeniet SS bæsjet i sin egen bukse i dag. Det er ikke så morro.
nordnes
24.03.2020 kl 17:32 3607

Godt skrevet. Det kan fort komme i situasjoner der svært mange av oss får konsekvensene tett på de en er glad i enten det er syke venner familie eller på eget kadaver. Slik sett tror jeg det vil bli en mye sterkere oppfatning i samfunnet hvor effektive og nødvendige tiltak må til.
Redigert 24.03.2020 kl 17:35 Du må logge inn for å svare
suspekt
24.03.2020 kl 18:00 3510

Viktig den siste linja der fastinvest. Hvor mye skal ofres i samfunet for å redde en del gamle som likevel har en fot i grava. Litt overdrevet, men det er en pris på alt.
I en krig ofres unge soldater, nå er det også krig, men nå blir det en vurdering hva det koster å redde et vist antall eldre mennesker. Det er klart det vurderes hele tiden. I de fleste land utenom italia, spania ,mf er dødstallene moderate. Hva dersom det går ut over matproduksjon og det blir matmangel pga nedstengning? Det blir mange tøffe valg som må taes i tiden fremover. Maske kan reaktiveres og brukes igjen, bare tull at det er for lite masker.

Så du mener at takken til de eldre som en gang sikkert var en av de unge i krig, skal takkes av med å bare dytte dem utfor stupet?

Gleden er på SS sin side, her er min dag, realisert og kommet i fikan.
Sitter nå med noen Sveg fra 46 tallet, og litt påfyll på tampen 47 blank.

https://ibb.co/D8NLXhx

SS
Sector
24.03.2020 kl 18:19 3351

Oljepris ned 1,5% nå. India stenger ned, USA og Trumph må nok gjøre deg samme i enda større grad når dødstallene kommer til å fyke i været i NY m.fl. stater fremover.

Må innrømme Trumph sin strategi er meget skremmende. Mener Norge nå gjør helt riktig, bedre å forlenge alle tiltak til over påske, og så forhåpentligvis være over kneika.

Det Trumph legger opp til er rusisk rulett, ser han ikke hva som skjer i Italia og Spania? NY som er en ghetto er jo bare i startfasen mtp smittede og dødsfall, ordføreren i NY ser dog ut til å ha skjønt det/hva som er på vei....

WHO er nå dypt bekymret, og ser for seg skrekk scenarioer i USA nå. Jeg personlig tror at USA blir verre enn Italia, og at det vil sende DOW under 15000 poeng.

Oljen gir oss pekepinn om at det ikke ser bra ut....!

SS

Sector - har du solgt aksjene dine i dag på rekylen ?
I såfall har du vert smart, og vil få rikelig betalt ved å finne nye bunner.

SS
UNIT
24.03.2020 kl 18:37 3162

Suspekt De eldre betyr ingen ting for deg. Hvem er det som har bygget opp landet? Du sitter der og tenker kun på deg selv , du er en egoist som kun tenker på deg selv.

Hvordan går det på Wall Street nå da....?

Full fest der, men det blir nok avløst av nye røde dager. Helt vanlig med slike rekyler, i et marked som ikke vet bedre.

Men 90% av klientellet her inne har kun vert med i bullmarked, og vet ikke bedre.

SS
Realist
24.03.2020 kl 18:43 3115

Dagens kloke ord:
Bear markets do not end in optimism; they end in despair.
Sector
24.03.2020 kl 18:53 3030

SS - solgt meg ned ja, tror det var smart etter en slik opptur med det nyhetsbilde / nedtegninger vi nå opplever.

Dette er langtfra over, så også dette med dødstallene Italia. Kom akkurat nå også nyhet om at Kronaviuset kan overleve 17 dager på flater...

https://www.nettavisen.no/nyheter/nytt-studie---koronaviruset-kan-overleve-17-dager-pa-overflater/3423942989.html

Ser Spettet også har dumpet mye nå.
https://finansavisen.no/nyheter/bank/2020/03/24/7511042/oystein-stray-spetalen-dumpet-aksjer-i-pareto-bank-og-photocure
Redigert 24.03.2020 kl 18:56 Du må logge inn for å svare
suspekt
24.03.2020 kl 18:55 3012

Nei langt i fra, jeg er selv i risikogruppen i aller høyeste grad, men jeg kan fortsatt tenke selv. Jeg kommer med realisiske betraktninger, det må det være lov til, det gjøres i alle land hver dag. Det kan se brutalt ut, men dersom det ikke kostet så mye, så kunne vi stenge ned alt 6-12 mndr og bare tære på oljefondet. Hvilke jobber er da til å komme tilbake til??
Sector
24.03.2020 kl 19:19 2927

Ordfører i NY slår nå full krise, smitteantallet dobles hver 3 dag, kurven rett opp og nå nesten 30.000 påvist med Korona. Helsevesenet der som alle andre steder er ikke i nærheten til å kunne takle det som kommer, og slår nå full alarm! (for at Trumph skal ta til fornuft, dette kommer ikke han til å overleve politisk tror jeg).
Redigert 24.03.2020 kl 19:22 Du må logge inn for å svare

Det gleder meg stort at du Sector hadde guts å komme deg ut på rekylen. Ikke alle har baller til det.

Jeg er 100% sikker på at nå er det solid nedside, og man skal ikke løpe etter Axa, Dnb, eqnr og anna knæsk. Bare ligg i sivet, så komme de ned igjen når blodet flyter.

SS
Jager'n
24.03.2020 kl 19:33 2827

Nå tror Trumph at USA skal være oppe å gå til 1 påskedag. Dette går en vei.