Rally på USA børsene og Boeing er sterkt opp.


Tuesday’s Trading:
Dow+1,168.95

19,760.88+6.29%Nasdaq+348.235

7,208.91+5.08%S&P+126.29

2,363.69+5.64%

Boeing opp sterke 17,3 % Nå.

Satser på sterk åpning for Norwegian i morgen 10,50 +++
Redigert 24.03.2020 kl 15:23 Du må logge inn for å svare
Strategi
24.03.2020 kl 17:56 1697

Dow opp over 9%. Nesdaq & S&P 500 stiger også mye.

Håper nå oljefondet har fokus på kjøp så vi får et oljefond på 15000 milliarder utpå høsten.
Kan faktisk skje.
Redigert 24.03.2020 kl 17:58 Du må logge inn for å svare
GPACTOR
24.03.2020 kl 18:00 1666

Flott med oppgang, men du må ikke blande NAS inn i dette. NAS kan like gjerne falle på nedsalgene til Kjos og Kise. Og markedet vil jo måtte prisen inn en emisjon.

https://www.investing.com/indices/indices-futures
Strategi
24.03.2020 kl 18:52 1543

Der tar du fullstendig feil.
Nas er et meget veldrevet selskap, kanskje et av de mest veldrevne.
Det som vi kan være enige om er at de har tatt store steg for tidlig.
Men det de har fått til er fantastisk sett fra entreprenør siden.
Det virker som om Norwegian har fått media mot seg fra starten på 2019.
Sissner alene har skapt store problemer for selskapet ved å gå imot selskapet på en useriøs måte i media.
Media har lite toleranse for hva de skriver.
Det skulle heller ikke vært lånt ut aksjer fra selskapet til short, det har også aksjonærene i borr drilling og Seadrill merke, samt mange andre.
Nedsalgene til Kjos og Kise er av strategisk art for å komme under 10%.
Kjos har gjort noen personlige dårlige valg når det gjelder å gamble med sine aksjer.
Det som er viktig å forsta er at aksjekursen i prinsippet ikke har så mye med selskapets virkelige verdi å gjøre.
Den er viktig når man skal sette en emisjon i markedet og samt å synliggjøre verdien, med dagens handelsklima begynner dette i noen tilfeller å bli et uklart bilde og den virkelige verdie fremstår som vanskelig å anslå om man ikke er en god analytiker som også ser forbi tall.
På nåværende tidspunkt er det ikke riktig å sette en emisjon pga. utvanning og jeg tror selskapet ved å selge fly samt kompensasjon fra Boeing og RR
Lave avgifter , tilbakeføring av avgifter fra staten og Avinor samt avgiftslette fremover støtte fra staten vil holde selskapet på bena til denne krisen er over.
Skulle ønske nå at det kunne bli litt ro rundt selskapet så de kunne få jobbet i fred, det samme gjelder på dette og andre fora hvor dagene til mange går med til å skrive bare driiit.
For et stakkarslig liv.
Norwegian kommer seg gjennom dette.

Ellers så er blueJet opp 30% i USA (også en alliert med Nas.
3 av de andre flyselskapene i USA er også opp mellom 20 og 30 %.
Boeing er opp. Ca 15 %.
Det er med andre ord ikke bare Norwegian som sliter, Norwegian kan også som de andre gå opp 20-30 % på en dag.
Det kommer.
Lykke til med tradingen og drittslenging.
Redigert 24.03.2020 kl 19:33 Du må logge inn for å svare
Herman*
24.03.2020 kl 19:14 1447

Nas burde opplyse hvor mye de kan få i avgiftslette og eventuelt tilbakebetalt skatt. Noen som vet om det svenske datterselskapet kan benytte seg av den svenske garantien? Dette burde de også ha opplyst om.
CC
24.03.2020 kl 19:47 1319

Fantastisk for noen men et mareritt for aksjonærene som har hørt på løgn fra Kjos som har spilt russisk rullet med aksjonærenes penger, inklusive sine egne
Strategi
24.03.2020 kl 20:13 1204

Mest med sine egne vel, dumt men det er en personlig sak.
Airline indexen i USA er opp over 16%
Troen på markedet aviation er sakte på vei tilbake.
Hvis dere leser dere litt opp på selskapet så vil dere forstå hvilken respekt Kjos har for sitt management, han er en av Norges absolutt beste indsribyggere gjennom tidene.
Det står det respekt av.
Trist å se at han blir sett på som en idiot av apekatter.

Vi har og har hatt et fantastisk eventyr i Norge gjennom oljenæring og tilknyttede industrier, dette har gjennom år bygget landet vårt til det det er i dag.
Vi skal også prise sjøfarten og andre industrier.
Når det gjelder olja så er den på decline selv om den vil gi gode inntekter i mange år fremover.
Jeg er overrasket over den negativiteten og den dårlige kunnskapen til de 50 talls nye nick som nå angriper selskapet massivt.
Eier dere ikke skam og ønsker dere virkelig et selskap i Norge som er bygget fra grunnen av til å bli et meget respektert selskap world wide.
Vi snakker her om 10000 arbeidsplasser og store inntekter til Norge.
Dette må vi ta vare på.

Redigert 24.03.2020 kl 20:27 Du må logge inn for å svare

Det er beklagelig mye misvisende informasjon om NAS. Journalister burde som et minimum sette seg i saken, lese siste kvartalsrapport og se på årsaken til at NAS og samtlige av verdens flyselskaper sliter i dagens situasjon. Og Norge har gitt mye mindre i "støtte" til NAS og SAS enn andre lands regjeringer har gjort. Se på Tyskland, USA m. fl.

At dere gidder. NAS har vært et elendig drevet selskap som har ekspandert langt utenfor det de burde. Innenriksflyving i Argentina. Enhver idiot skjønner at det ville gå galt når man gjør slikt med bare gjeld. Som jeg tidlig forutsa, kom staten inn og ga en midlertidig håndsrekning. Men det er langt fra tilstrekkelig til å redde dette råtne selskapet. Det har vært fint med billige fly fra Norge, men alle burde skjønne at dette vil ta slutt. Det vil det også for mange andre flyselskaper, mend NAS står først i køen til skifteretten gitt balansen og elendig ledelse.

Rally takter i dag :-)