Estimat Q1 basert på tilgjengelig informasjon

Slettet bruker
ADS 24.03.2020 kl 16:24 57012

Jeg har satt opp et estimat på hva vi kan vente oss i mai 2020 når q1 resultatene blir offentliggjort. Dette er positiv lesning.

Q4: Q1
Revenue 12381 26350
Net revenue 6640 20500
Vessels days 215 263
TCE 30900 78000
Operating expenses 12094 12900
Operating profit 286 13450
Net profit -470 12750
EPS -0,02 0,55
Dividend 0,09 0,30
Cash flow 3576 17000
Cash position 5306 10700

I et normalt marked ville aksjekursen minmum forsvart kr 30 med yield på 10%. Om vi kommer dit før 1. juni vet ikke jeg, men et utbytte på kr 3 til 3,30 litt basert på usd vekslingskurs og aksjekurs idag på kr 19. Da sier jeg kjøp.

Lykke til
Redigert 21.01.2021 kl 07:56 Du må logge inn for å svare
NOELLE
09.04.2020 kl 20:15 5054

Kraftig oppgang på alt av tank i US.
Redigert 21.01.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
09.04.2020 kl 21:22 4990

Sjukt glad jeg ikke fulgte saueflokken og kjøpte oljeaksjer de siste dagene, olja skal ned.
Kan vise seg at tank aksjer tar av snart📈
Redigert 21.01.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
tuja
09.04.2020 kl 21:41 4984

10 mill fat pr dag. Ja,ja, det blir mye lagring til sjøs. Tank vil bulle som f...- God påske.

:)
Redigert 21.01.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
10.04.2020 kl 05:10 4840

Beste kjøpet på børsen nå. De enorme utbyttene som er planlagt gjør ikke casen dårligere akkurat📈
Hold denne litt under radaren enda, får mer cash i Mai :)
Redigert 21.01.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
NOELLE
10.04.2020 kl 05:56 4821

Det ser veldig bra ut ja.
Redigert 21.01.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
Finsken
10.04.2020 kl 07:39 4779

Frontline opp 10% i New York etter kutt i Opec+.
Fortsatt vakre utsikter for tank så lenge oljeprisen er ned.
WTI gikk ned over 9%, Brent gikk ned over 5% etter Opec+ møte, så nu handler det om å kjøpe billig olje.

Verdens vlcc flåte består av ca 800 skip. Med 20 millioner fat i overproduksjon tilsvarer det 10 vlcc om dagen i overproduksjon. Massive behov for å lagre billig olje så har ingen tro på at tankmarkedet skal svekkes i 2020.

Kan du kjøpe olje til $20-30/fatet og selger om 1 år til $50 snakker vi om $40-60 millioner pr.last. Du kan ha lukrative rater faktisk bare med dette konseptet. I tillegg bidrar jo lagring på fartøy at øvrige flåte får mindre konkurranse.
Skulle vi forøvrig bli plaget med for mye konkurranse har vi et godt verktøy som heter slow speed. Med snitt fart på 10 knop tar vi bort all kapasitet med 20 millioner fat overproduksjon uten å hensynta et betydelig antall skip som brukes som lager.

Ellers vet vi jo at d er mange gamle fartøy som er nær 20 år + og vi må forvente at opphugging vil gå sin gang.

Når d gjelder ADS vil jeg tro at planen er å ta de gjennom 20 års klassingen gitt at markedet er der. Det kan bety at vi ser ADS med dagens flåte i markedet til de er 22-23 år gammle, d er mitt bet på caset.

Ønsker alle ei strålende påske.
Redigert 21.01.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
Struts
10.04.2020 kl 09:32 4706

Ja, ingen grunn til at ikke ADS skulle følge i samme fotspor når børsen åpner tirsdag. De duste-avtalene de "gutta" klarer å bli enige om er vel knapt nok verdt papiret det blir skrevet på. Og varigheten var vel ikke lenger enn ut juni? Så er det Mexico, neste uke er det vel Trump som skal blåse i nesa (det gjør han jo hele tiden). Mer og mer glad i en trygg ADS-havn!
Redigert 21.01.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
10.04.2020 kl 09:58 4669

Det ligger an til flere måneder med høye rater, men etter det frykter jeg at det kan bli en lang periode med tørke i tankmarkedet etter at OPEC+ ble enige om kutt helt fram til april 2022. Skulle gjerne sett at ADS inngikk kontrakter ut båtenes levetid så er all usikkerhet ryddet av bordet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
CapitaL
10.04.2020 kl 10:35 4625

Hva som blir det endelige kuttet er jo fortsatt ikke kjent, men det ligger an til mellom 12-15 mill fat pr dag til sammen. Og det kan pågå i inntil 2 år.. Det er jo om man ser realistisk på det, bull for oljeprisen fremover.. og ikke fullt så bra for tank. Vi ser også tegn til utflating av viruskurvene i en del land nå, hvilket betyr lemping på restriksjoner. Om man da tenker seg at ting begynner å gå riktig vei fra Q3, vil lagertrekket sette inn for fullt. En VLCC tar 2 mill fat, og et kutt på f.eks 12 mill fat tilsvarer 6 fulle VLCC.. pr. dag. Det er mye, så selv om det ikke monner i det korte bildet, er det nok til å gjøre meg litt skeptisk til tank på litt lengre sikt. En årskontrakt på Stratus nå hadde gjort seg..
Redigert 21.01.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
10.04.2020 kl 10:56 4603

Kuttene på 12-15 mill har varighet på 2 mnd. Så ned til 8..så 6.
Så vet vi jo faktisk ikke om alle landene kutter selv om de sier det, umulig å holde oversikt.
Samtidlig har vi 30 mill i overproduksjon i april og 15 mill per dag i mai📈
Olja skal mye ned
Redigert 21.01.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
Struts
10.04.2020 kl 11:06 4603

Olje ned, ADS opp! Og ADS har da dekket inn 500 dager allerede (fordelt på 3 skip) for året. Hva som skjer i morgen vet ingen, for ikke å snakke om 2022. Selv vet jeg knapt hva som skjer akkurat nå, bortsett fra at solen skinner der jeg befinner meg. Og at i kryssordet i DN var løsningen på et av "nyordene" Dorullskam. Det syntes jeg var litt morsomt!
Redigert 21.01.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
CapitaL
10.04.2020 kl 11:08 4618

Om kuttene ikke får den ønskede effekt er sannsynligheten stor for at de forlenges.. om ikke er jo hele avtalen meningsløs. Jeg tror ikke på produksjonsøkning fra juli igjen i et slikt scenario.
Redigert 21.01.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
CapitaL
10.04.2020 kl 11:10 4627

Umulig å forutsi noe som helst nå.. blir litt lettere å spå om ca 14 dager når Stratus skal ha ny slutning:)
Redigert 21.01.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
MarineroMarine
10.04.2020 kl 11:12 4651

Selv Trump er bull på tank: https://twitter.com/rg24322/status/1248392610634334209?s=20
Redigert 21.01.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
10.04.2020 kl 11:18 4639

De må da bare forlenge kuttene for markedet vil være fyllt med billig olje som holder prisen nede resten av 2020 uansett. 15 mill holder ikke fremover heller
Redigert 21.01.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
Struts
10.04.2020 kl 11:19 4637

Selvfølgelig! Men når FRO gikk rundt 10% i går, så er det vel ingen grunn til å tro at det skal gå motsatt vei for ADS på tirsdag. Skjønt, det avhenger vel litt av hva som skjer på børsen i dag i NY. Den som lever får se! Og om ikke det blir stratosfæriske rater for Stratus, blir det sikkert ikke så ille!

Eh, i dag er det vel stengt i NY ja. Nuvel, kanskje like greit.
Redigert 21.01.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
Struts
10.04.2020 kl 13:19 4567

Og antar dere har fått med dere de utrolig mange slutningene av VLCC'er på periode T/C som er gjort (og publisert i dag). De Equinor har tatt på 3 års t/c til USD 48,000 innbefatter M/T =PAPALEMOS= og M/T =NISSOKEROS= bgt Hyundai hhv 2018 og 2019. For de som liker høyere tall må man gå til ETT års T/C, hva sies eksempelvis om M/T =INGRID= til SHELL for USD 92,000 pr dagen? Det er en haug andre bekreftede slutninger (da snakker jeg om periode fra 6 mnd og mer), men det har dere vel funnet ut av for lengst. Jeg tror neste uke blir, vel, ganske interessant for å si det slik.

NB. Rapporten er en ukerapport som samler opp periode-slutninger gjennom samme. Det er ca 30 periode-slutninger referert, de inkluderer VLCC-, Suezmax, Aframax, LR2 range enheter for denne uken, inkludert aframaxen M/T =KYRAKATINGO= som Equinor har tatt på 3 års T/C for USD 25,000 pr dag. Osv., osv.
Redigert 21.01.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
NOELLE
10.04.2020 kl 18:21 4429

Utrolig bra! Hvor er link?
Redigert 21.01.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
Struts
10.04.2020 kl 19:36 4364

Sorry Noelle, ingen link - jeg mottar diverse ukerapporter fra forskjellige meglerfirmaer. Det jeg har skrevet over har jeg manuelt gjengitt fra samme. Nevnte jeg M/T =NECTAR= 307,000/08 Dalian til USD 75000 6 mnd T/C til SHELL og M/T =ADMIRAL= 300,000/05 Universal til samme befrakter for USD 100,000 pr dag i samme periode? Det er også en "relet" av 299,000/17 Hyundai for USD 80,000 til Koch Logistics for 1 år. Listen er nesten endeløs (dvs da til sammen som jeg nevnte rundt 30 enheter).

Burde kanskje også ha nevnt M/T =LEONIDAS= 318,300/09 Hyundai til USD 83,000 til Hess Corporation for 1 år.

Forskjeller i raten for tilsynelatende samme størrelse/periode vil jeg anta kan forklares ut fra hvilket tidspunkt i uken skipet ble sluttet, noe også naturlig nok forklart ut fra forskjell i alder. Jeg stoler på mine kilder, og samme gjengitt som vanlig iht det jeg ble opplært til på 80-tallet: "All dets given in good faith, but W.O.G."
Redigert 21.01.2021 kl 06:58 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
10.04.2020 kl 19:50 4539

Sjukt. Får vi 2 slike er det 50 kr i et poff og et smell. Og noen saftige utbytte kvartaler
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 20:06 4529

Herlig Struts, takk for at du deler!
Noen FRO damer på 6 mnd eller mer?
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Struts
10.04.2020 kl 20:28 4504

For ordens skyld. Annet (også velrenommert) firma har nettopp publisert sin ukerapport hvor enkelte av slutningene nevnt er gjengitt. Der er også mye annen interessant (min mening) info:

https://compassmar.com/reports/Compass%20Maritime%20Weekly%20Market%20Report.pdf

God påskehelg ønskes!
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Struts
10.04.2020 kl 20:31 4501

Nei, ikke på den oversikten. De har vel klart/forlangt å få slike til å slippe under radaren ...
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
NOELLE
10.04.2020 kl 20:56 4480

Takk for info, og god påske! 50- tallet og store utbytter i sikte.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.04.2020 kl 00:14 4368

Takk Struts, ikke ofte det «lekker» noe fra den kanten nei...
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Struts
11.04.2020 kl 00:36 4371

Vet ikke om Hunter-slutningen er alment kjent, for ordens skyld: M/T =HUNTER DISEN= 300,000/20 Daewoo sluttet for 18 mnder til Trafigura USD 60,000 pr dag. Releten jeg nevnte tidligere er M/T =AROSA= (sluttet til Koch USD 80,000 1 år).
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
NOELLE
11.04.2020 kl 06:53 4325

ER nok rimelig stor sjanse for at vi får en eller kansje begge på en TC, jo lengre jo bedre :)

Litt klipp og lim fra Twitter :

" By the time the 10m bpd cuts kick in on 1st May all land storage is already going to be full

So the majority of surplus barrels past this point is going to have to find a home on a VLCC

If we are still running a 20m bpd surplus

That's 5 VLCC's a day filled after the cut "

https://twitter.com/trader_ferg/status/1248616647872544770

ht
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Struts
11.04.2020 kl 07:14 4311

Enig i det med T/C. For øvrig ser jeg at Hunter-slutningen ble nevnt på Tradewinds 2. april.

Mht q 1, kan man forvente at ADS kommer med noen preliminære tall allerede nå i april? Flåten er jo mer enn oversiktlig, og inntjening/utgifter det samme skulle jeg tro. Føler mer og mer for at Mentira har rett i sine antagelser om utbytte på mellom 3-3,30. Mine følelser/antagelser er som regel helt ute i potetåkeren, men det er da lov å håpe!
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.04.2020 kl 10:24 4200

God Påskeaften.
Selskapet har etter min mening en enkel regnskapsstruktur med kun 3 båter. Mye av informasjonen fra selskapet er tatt fra q4 rapporten og justert for nye slutninger.
Jeg har en snitt rate på 78000 dollar i q1 og mener absolutt at selskapet kan utbetale 7 millioner dollar i utbytte. Dette blir 0,3 dollar per aksje som idag tilsvarer ca kr 3.

Tenk dere overskriften på Finansavisen:
ADS øker utbytte med 300% fra q4!
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
d12m
12.04.2020 kl 21:24 4027

Tror du har glemt flg to punkter, mentira

i. Cash Sweep – from and including Q1 2020, all liquidity above the Minimum Liquidity (defined as 10% of Financial Indebtedness), on a quarterly basis is paid as prepayment of the New Loan up to a maximum amount of USD 250,000 per vessel per quarter. Applied until outstanding loan balance is USD 30 million.

ii. Dividend Amortization – whereby 50% of any dividend exceeding USD 2 million per quarter, USD 4 million per half-year and USD 6 million per annum is applied towards prepayment of the New Loan. Applied until outstanding loan balance is USD 27 million.

Men nedbetaling av gjeld kommer også aksjonærene til gode, dog ikke før caset avsluttes i 2022.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
13.04.2020 kl 05:47 3916

Jaja. Ble ikke noe oljerally akkurat. Som forventet.
Halve april igjen med 30 mill fat per dag overproduksjon, uker med stigende inventory tall, konkurser.
Så mai, kuttene er ok de, men alt for lite. Og vil alle kutte som de sa?
Tallene er også blåst opp
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
CapitaL
13.04.2020 kl 15:04 3645

Kuttene er nok i første rekke ment å rebalansere markedet i siste halvdel av året, ikke dra opp oljeprisen nå. Contangoen er det som drar tanklasset nå.. men hvor lenge varer det? To år med massive oljekutt lover ikke godt for det fremtidige tankmarkedet.. Jeg er litt mer skeptisk til tank nå, enn før denne avtalen, forventet egentlig litt lenger varighet på oljekrigen. Fortsatt en påskenøtt dette her..
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
CapitaL
13.04.2020 kl 15:47 3578

Trump twitrer:

Having been involved in the negotiations, to put it mildly, the number that OPEC+ is looking to cut is 20 Million Barrels a day, not the 10 Million that is generally being reported. If anything near this happens, and the World gets back to business from the Covid 19 disaster, the Energy Industry will be strong again, far faster than currently anticipated. Thank you to all of those who worked with me on getting this very big business back on track, in particular Russia and Saudi Arabia.

Han fikk jo rett i sin forrige tweet om Opec-dealen.. men kan man tro på dette da?
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
NOELLE
13.04.2020 kl 16:12 3563

Fro opp nesten nye 10% nå :) Tank går meget sterkt i US nå! Ikke uforventet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Solux
13.04.2020 kl 18:10 3528

Hannisdahl har altså hold på tank sektoren og target price på ADS nå til 28kr. Det var lavt. Ned fra 58kr
Kom nå.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
13.04.2020 kl 18:21 3521

Der kom soluxen ja. Mister negativ. Hvis du leser hva han skriver så er det basert på 1.5 år frem i tid.
Innen den tid har vell de fleste her byttet beite
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Kaisovski
13.04.2020 kl 18:22 3529

Produksjonskuttene er veldig ødeleggende for ADS, som ikke kan drive butikk etter 2022.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
13.04.2020 kl 18:22 3531

Der kom enda en ja😂
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
13.04.2020 kl 19:13 3462

Cleaves kom med en nedgradering på hele tanksektoren i dag og FRO ble kuttet til Selg. ADS har fortsatt en bra oppside, men target er senket til 28. Har regnet med at dette skulle komme, men litt overrasket over at kuttet er så stort. Ingen grunn til at ikke ADS skal fortsette å være førstevalget mitt i tank også framover.

https://twitter.com/JHannisdahl/status/1249730656403435521
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
13.04.2020 kl 19:27 3448

Bare tull hele greia spør du meg.
Med de kontraktene og det som kommer resten av 2020.
Og utbytte
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
tuja
13.04.2020 kl 19:34 3438

Får skikkelig gjennomgå på twitterkontoen sin, den godeste Hannisdahl.

:)
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
13.04.2020 kl 19:34 3449

Synes dette lukter litt. Kun to uker siden han la ut denne. Verden har ikke forandret seg så mye siden det: https://twitter.com/JHannisdahl/status/1244596293067997184
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
13.04.2020 kl 19:37 3441

For ikke å snakke om denne. Han sier den lave prisen er mindboggling. Da er det snodig å halvere kursmålet kort tid etter.
https://twitter.com/JHannisdahl/status/1243599349181034496
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
13.04.2020 kl 19:47 3442

"US crude oil storage could fill up in May amid lower demand, exports, @S&PGlobal reports, citing @Plains All-American.

https://t.co/KTcgPTvTvN

#tanks #terminals #logistics #gasoline #crude #fuels https://t.co/fSsk9aBYx8
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
FREIDLAND
13.04.2020 kl 19:49 3441

Aramco Oil prices for May is almost lower than April. maybe we should forget higher price for oil completely.
#WTI #Oil #Brent #OILPRICE #OOTT #CL_F #Swing #USOIL $USO #OPEC
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Struts
13.04.2020 kl 20:17 3410

Hann est Dahl aber auch bezahlt. Undres om den gamle sjefen hans som jeg arbeidet sammen med for 30 år siden, POK, fremdeles driver firmaet. Jaja, det gjelder å skifte maske, men en som praler hver eneste dag under headline impliserer (som shipping-analytiker): "Jeg - jeg er underverket", numero uno - er nødvendigvis ikke det i all tid. Men for all del, knapt et halvt millennium siden Miguel de Cervantes viftet med sine eselører osv.

Morgendagen blir litt interessant. Trur eg.
Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare