Den store nye Corona tråden

Slettet bruker
CORONA 24.03.2020 kl 16:30 41665

Nå er det så mye om dette rund omkring, at det muligens er bedre å samle det i en tråd..
Status per idag:
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Situasjonen har eskalert i det siste og de verst berørte landene er nå Italia, Spania, Iran, USA, Tyskland og Frankrike.
Flere land har innført former for « shut down», noe WHO ikke anbefaler, og de har også utvidet tiden på tiltakene, samt innført strengere regler.
Bare for få uker siden ignorerte flere land farene, men alle er på ballen nå.
195 land er berørt , det er registrert 381000 smittede hittil og 16550 er registrert død.
De økonomiske konsekvenser er store, og overgår alt siden den store depresjonen.
Det store spørsmålet for aksjeeiere er:
Hva er bunnen i aksjemarkedet? Hva kan vi forvente oss etterpå og hvilken strategi er det best å ha..
Selv har jeg havnet på at DOW skal teste 15000, og at jeg er usikker på om det holder.
Jeg tror også at børsene i beste fall utvikler seg som en U og muligens som en L.

Hvor står du?
Redigert 21.01.2021 kl 08:57 Du må logge inn for å svare
ken-guru
12.04.2020 kl 01:16 4587

Har verden glemt de 3,6 mill, andre menneskene som har dødd av andre smittsomme sykdommer HITTIL i år eller de 2,3 mill, som har dødd av kreft SÅLANGT i år? For ikke å snakke om de nesten 4 mill som har død av røyking, alkohol, malaria og Hiv så langt i år. Ikke glem de 800000 som har dødd i trafikkulukker og selvmord frem til nå i år. Ja de er veldig synd med 108000 som er offer for Korona og flere vil de bli. Beklager å si det, men de er småtterier i den store sammenhengen. Kanskje man kan vie de andre gruppene litt mer økonomiske ressurser og oppmerksomhet? Tenk om man kunne brukt like mye ressurser på kreftgåten. Koronaviruset blir småtterier i forhold til lidelser og død opp gjennom og årene fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.04.2020 kl 01:49 4586

Du skjønte kanskje ikke min lek med tall. Et best case på 9 millioner døde hvis sykehus og diverse fungerte. Og det på kun 3 måneder. Skal vi bare åpne opp og se hva som vil bli en realitet i en ikke helt like grei verden? Latin-Amerika, USA, Asia, Afrika, osv... Hvor mange døde tror du det egentlig kommer til å bli her når/hvis/om det slippes helt løs... Jeg ser allerede rapporter om stigende antall døde i Latin-Amerika. Ekstremt raskt stigende. De landene kommer nok til å ta igjen USA om kort tid. Og de har et helsevesen på steinaldernivå. Der kommer det garantert massedød langt verre enn det vi har sett i Spania og Italia og nå New York. Og det samme vil skje både i Afrika og Asia. Der bor også folk mer eller mindre oppå hverandre... Vi snakker om 100-talls millioner av døde her. Og det vil nok garantert ha betydning for veldig mye av forbruk her i verden etter at denne krisen er omme. Om jeg har rett så vil vi ha en redusert verdenspopulasjon når dette er over, og det vil gå utover forbruket av olje på permanent basis, boligpriser, gjeldskriser konkurser, BNP, osv, osv. INGEN sektorer eller industrier vil være beskyttet for nedside.
Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.04.2020 kl 15:36 4499

Antall døde i verden kommer til å bli enormt, og verst går det selvsagt utover de fattigste land. Foruten det er det de landene hvor ekteskapet mellom kapital og politikk er sterkest ( USA). Dødsraten synker stadig og er nå ned i 7x en vanlig influensa. På behandlingsiden finner man ut stadig mer om virus, som kan redusere dødeligheten betydelig, og da især i de land som har en helseinfrastruktur.
Konsekvensene av virus på et samfunnsnivå er et VELDIG viktig tema.
Fjompen Andreassen får hverdag påvirke lesere her, og pakker ting godt i.
https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/04/12/7516947/dette-tror-andreassen-vil-endre-seg-i-finansbransjen-etter-krisen
Det han vil er at vi skal bruke opp felkeskassa og gi enda større skattelette til de rike, at felkesskapet skal garantere for dårlige lån/ spekulative finansakrobatorer i evig tid, Det eneste jeg er enig i at det må skapes nye arbeidsplasser gjennom offentlig ekspansjon, og da gjerne gjennom å bygge opp en sterk infrastruktur, især innenfor helse, skole, omsorg, tognett osv.

Samme fjompen krever at koronaforsikringer skal tegnes av alle i private forsikringsselskap. Jeg mener at vi må legge om hvordan vi gjennomfører internasjonal handel, og høre på det som pandemiforskere har advart imot i 20 år.
Mens han vil forsterke finansverdens rolle i ekteskapet med politikere, så mener jeg at ekteskapet må fullstendig opphøre.Det har blitt en direkte samfunnsfiende.
Også USA sin dominerende rolle må vi kvitte oss med: De har virkelig vist verden at dets dollarregimet skader alle utenom USA. Da trenges det strukturelle endringer i finansverden, og vi må sørge for at handel ikke lengre noteres i dollar.
Vi må også slutte å ha Kina som verdens fabrikk, og minimalisere smittemuligheter fra dyr til mennesker. Best er det om vi avglobaliserer.
Jeg kan ramse opp sikkert 1000 tiltak som især begrenser finansverdens og multinasjonale selskapets makt betydelig. Samtidig er det viktigere enn noensinne å gjøre det enkelt og tilrettelegge for især små foretak. Det å starte egen virksomhet er så å si umulig i Norge idag, og blir motvirket gjennom « regler» krav og kompleksitet, som også er en konsekvens av finans og politikk.
Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.04.2020 kl 17:28 4477

Skandalepolitikken til Trump når stadig nye høyder. Fra før vet vi at lobbyister har grafset til seg store mengder penger av det Trump har delt ut.
Det siste er at kongressen har krevd at de 500 milliarder avsatt til større aktører skal styres av et uavhengig komité og ikke skal vøre et slush fund beregnet for Trump og sin familie eller et korrupt fund beregnet for republikanske venner. Det skal hjelpe amerikanske arbeidere. ( oversatt fra Warren og sitert fra aviser).

Men det er nettopp det som har skjedd. Avtalen ble undertegnet av sosiopaten, og deretter tilsidesatt han kravene som lå i bunn, sparket aktuelle kandidater som kunne lede utdelingen ( Glenn Fine), og hans familie har alt fått tildelt mange milliarder, samt innkjøpsavtaler til skyhøye priser på medisinsk utstyr.
Mnuchin og Brian Miller er 100% styrt av ham og kan ikke dele ut penger uten at han godkjenner det. Selvsagt får vi ikke vite hvilke republikanere, familiemedlemmer eller Trumps virksomheter som har fått hva.

Samtidig gjøres systemene som skal sørge for at arbeidsløse skal få sine penger bevisst utilgjengelige:
Den tidligere republikanske guvernør Rick Scott endret med vilje et system i Florida slik at det nå i praksis er umulig å få ut penger de har krav på.
Reglene for å få ut medisinsk utstyr er endret slik at sosiopaten selv bestemmer hvem som får, hvor mye og når.
Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.04.2020 kl 18:13 4447

Skremmende!
Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.04.2020 kl 04:32 4384

Det mest skremmende mener jeg er at dette er bare toppen av isfjellet, og at slike mønstre har vært der over lang tid, men blir veldig tydelige i slike kriser.
Det er bare å se dokumentaren om Scandinavian Star for å danne seg et bilde av hvordan virkeligheten er. Nå har det forplantet seg som kreft i alle deler av de ulike samfunn. Demokratier og velferdsstater ødelegges, men det skrives det veldig lite om....Jeg er slett ikke alene om det, og til og med statlig subsidierte instanser dokumenterer der. https://www.nupi.no/Skole/HHD-Artikler/2018/Demokrati-under-press
Systemene er også bygget slik at man ikke kan stoppe gale folk som Trump og flere statsledere.
Jeg bryr meg katta om et rigget aksjemarked for tiden. Det er all den råskapen som blir synlig som bekymrer meg. Også i Norge; dødstallene gjenspeiler ikke virkeligheten, rapporter er enten bestillingsverk, eller holdes hemnelige, og også her stikker de store gutta av med jackpoten, mens vanlige folk blør.
Jeg har vel mistet det lille av respekt jeg hadde igjen for media, politikere og kapitaleiere. Alt dreier seg nå om å holde aksjekurser kunstig oppe med alle midler, lovlige eller ikke, og å undertrykke folk flest på finansverdens alter. Kvalmende, især når pressen er fullstendig kjøpt og betalt; kritiske journalister finnes ikke og blir ekskludert av eiere, som har en egeninteresse i å komme med fake news. Nyere undersøkelser viser at pressen og politikere står for 60% av fake news!

Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.04.2020 kl 05:31 4364

På verdensbasis er vi nå nær 50 millioner smittede og ikke 1,8 millioner. Det vesentlige er dog de egentlige dødstallene, både de direkte og indirekte.
Tall fra det liberale Nederland viser at avviket mellom de offisielle tallene og antall dødsfall som er vanlig for årstiden tilsier en dobling av dldsfallene.
Dette gjelder et land med en meget god helseinfrastruktur.
Som jeg har påpekt tidligere er det både politiske, strategiske og praktiske grunner for underrapportering.
Jeg vil ikke gjette på de virkelige dødsfallene, men at verden har et avvik på det som er vanlig på minst 300.000 er hevet over enhver tvil.
Jeg forstår ikke at de ulike land ikke er villige til å sammenligne de vanlige registrerte dødstall med det som er de reelle tallene nå; da fanger man opp realitetene, men ingen viser interesse for det. De fleste land har rutiner på det, så da skreller man vekk vikarierende argumenter.
Vi blir igjen fucked, og idioter som Trump bruker det for det det er verdt. Også i Norge bør de vise avvik fra de vanlige dødstallene istedenfor en manipulert statistikk.

Hovedproblemet er at vrengte tall legges til grunn for viktige beslutninger, istedenfor de reelle tall so finnes i alke land
Jeg ser ikke på de offielle tallene noe mer...bare humbug og lureri
Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
13.04.2020 kl 13:30 4297

Jeg vet ikke helt hvorfor du er så sinna, men ingen sitter på noen fasit over hvor mange døde det er. Heller ikke du.

Jeg er imidlertid enig i at det er mye høyere enn de offisielle. Noen land som GB teller bare de som er døde på sykehus. Andre land tar med i hvert fall de største pleiehjem og atter andre tar også med de som er døde hjemme.

Et skrekkeksempel er Ecuador. Offisielle tall er her 333 døde, men rapportene sier at det at de har hentet mange flere bare fra en by.

«Senere søndag la Wated ifølge Bangkok Post, på twitter at det var 771 døde fra hjem og ytterligere 631 døde fra sykehus som ble hentet. » Hvir mange det er i landet totalt vet ingen.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Vb8XvV/nesten-800-doede-plukket-opp-i-by-i-ecuador



Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
13.04.2020 kl 13:38 4285

Ikke noe av det du nevner er smittsomt. Det er det som er poenget. Kreftforskning er forøvrig den mest prestisjefulle sykdommen i verden, og det blir forsket enorm rundt i hele verden på dette. Det benyttes enorme summer hvert år. Virker som du ikke helt vet hva du snakker om.

Korona er veldig smittsomt og det finnes ikke medisin eller vaksiner. Derfor legges det ned mye energi i å hindre smitte. Det burde ikke vanskelig å forstå for oppegående personer.
Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.04.2020 kl 13:42 4275

Don’t book summer holidays, warns EU boss Ursula Von der Leyen – who says coronavirus may be here next year.
EU CHIEF Ursula Von der Leyen has warned people against making any summer holiday plans, as we don't know yet how long the coronavirus pandemic will affect European countries.

Most planes are currently grounded and many countries have put wide-ranging travel restrictions and warnings in place.
While some nations are considering first steps out of weeks-long shutdowns of public life, much of Europe is near a standstill.

As a result, European Commission President Ursula von der Leyen told Germany's Bild am Sonntag newspaper that she "would advise waiting with such plans.

She said: "I'd advise everyone to wait before making holiday plans.

"At the moment, no one can make reliable forecasts for July and August.

"We will need to learn to live with this virus for many months, probably until next year." The warning comes days after French president Emmanuel Macron was reported to suggest that the EU stayed closed until September.
Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.04.2020 kl 18:35 4208

https://finansavisen.no/nyheter/aksjeanalyse/2020/04/13/7517116/wall-street-har-nadd-bunnen
Det jeg reagerer på er at Aker skriver « det ANERKJENTE meglerhuset...». Det de er kjent for er all den kriminaliteten de har stått for, lureri av småinvestorer osv.
Ikke stol på Goldman Sachs selskapet som solgte verdiløse produkter og en viktig utløser av finanskrisen.
De er også dømt til manipulering av renta, og det er bare å google på de for all den dritten de står for.
Et lite eksempel nylig:
https://www.ft.com/content/3f161eda-3306-11ea-9703-eea0cae3f0de
Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.04.2020 kl 18:47 4208

Tiden er moden for å lytte litt til fakta, vet kjedelig men denne Dr. John Campbell klarer faktisk å gi noen gode tips.

https://www.youtube.com/watch?v=qiZO2J5oHuQ
Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.04.2020 kl 21:53 4165

https://finansavisen.no/nyheter/markedskommentarer/2020/04/13/7517120/forste-oljekonkurs-pa-wall-street

Enda en gang misvisende overskrift og innhold fra samme Aker.

Denne gir et nyansert bilde:

https://www.haynesboone.com/-/media/Files/Energy_Bankruptcy_Reports/Oil_Patch_Bankruptcy_Monitor

Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.04.2020 kl 02:45 4112

https://www.businessinsider.nl/coronavirus-trump-claims-president-authority-is-total-2020-4/

Nå har han blitt så gal at han tror at han er Gud selv
Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.04.2020 kl 03:45 4126

https://www.businessinsider.com/cnn-chyrons-trump-coronavirus-briefing-2020-4?r=US&IR=T

Man kan virkelig lure på hvorfor han ikke er fjernet for lenge siden.
Nye 1500 døde i USA.
Dagens positive nyhet er at IMF har slettet endel gjeld fra fattige land.
Spania sier de ikke har råd til å holde stengt, og mange skal utsette for smitte når de skal på jobb om noen timer.
På behandlingfronten skjer det mye positivt med nye effektive metoder, som reduserer dødligheten, så nå er det enda mere om å gjøre å ikke sprenge kapasitet.

https://www.theguardian.com/world/live/2020/apr/13/coronavirus-us-live-donald-trump-anthony-fauci-new-york-times-report-social-distancing-deaths-latest-news-updates?page=with:block-5e94873e8f081a236f192904#block-5e94873e8f081a236f192904

Grei side som ikke er styrt av noen

Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.04.2020 kl 14:23 4029

I hvitrussland dør ingen av corona:
https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2020/04/14/195670100/lukasjenko-ingen-dor-av-corona-i-hviterussland

Det legges stor press på å åpne opp...Det kan bi en farlig vei å gå:
https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2020/04/14/195670100/lukasjenko-ingen-dor-av-corona-i-hviterussland

Så da lar man bare folk jobbe inntil så mange blir syke at fabrikken ikke kan holde åpent noe mer. The American Way
Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.04.2020 kl 01:53 3973

USA setter ny rekord på sine dødstall og børsene fyker videre oppover. Det er jo veldig mye å glede seg over: IMF vil at det pumpes enda mer inn i den kriminelle finansverden; en slags instruks for korrupte sentralbanksjefer, flyselskaper får direkte penger under visse betingelser, og finansinstitusjoner rigger aksjemarkedet, med en flom av kortsiktige veldig lukrative « investeringer». Hele sirkuset styres nå av IMF, sentralbanksjefer, finansverden som er gift med politikere osv., uten hold i substans, gode markedsutsikter og markeder egentlig ikke kan åpnes, men som man allikevel er «tvunget» til.
Bare vi i befolkningen fortsetter med frivillig fengsel og isolasjon, så kan vi utsette folk som jo trenger penger tilbake i jobb, slik at de besørger de som urettmessig har grafset til seg alle gavepakker, kan få dratt enda mere penger ut av systemet. Vi ser artikler som om at dødsfallene er lave, brukt dom et argument fir å åpne.
Da lener man seg på worldometers, som allerede er kraftig manipulerte tall;
Når Spania åpner garanterer jeg at dødsfallene vil bli ytterligere utsatt for manipulering, og det samme vil man forsøke i mange land.
Mht. de reelle antall smittede så er det ikke noe nye beregninger, men utfra hva man visste for en måned side, så må det være nær 50 millioner. Konservative dødstall vil med sikkerhet overstige 300.000.
USA er en versting her:
https://slate.com/news-and-politics/2020/04/real-coronavirus-death-toll-higher-than-official-number.html
Også i Norge er rutinene veldig klanderverdige, men så er jo Norge kjent for sin « kreativitet» på alt som blir synlig i statistikker, media osv.

Jeg er bekymret for at alle virksomheter presser på for å åpne opp sine bedrifter; ofte er smitteefekten av det 100% Når en bilfabrikk åpner, må jo alke åpne, elkers mister de markedsandeler....

Dagens største skandale står sosiopaten for ( han der «grab you by the pussy mannen, som er steingal).

https://www.businessinsider.com/trump-directs-halt-to-payments-to-who-during-virus-pandemic-2020-4?r=US&IR=T

Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.04.2020 kl 03:39 3958

Kongen i USA har gjort seg hittil skyldig i:
- seksuelle overgrep mot flere personer
- påvirke valget i USA med hjelp av russere, og rike høyreekstermister osv.
- la hans selskaper, familie og venner og ikke minst seg selv forsyne seg grovt av deres felleskasse, i enhver sammenheng.( grovt bedrageri, underslag, korrupsjon)
- gjort seg skyldig i folkemord både i USA og resten av verden, på alle måter.
- utvist menneskeforakt, diskriminering, fremsatt trusler over for alle som påpeker hans sosiopatiske handlinger
- å ha ødelagt livskvaliteten til milliarder av mennesker wordlwide, gjennom så godt alt han foretar seg.
- dolker alle allierte i ryggen, men er bestevenn med halshuggeren fra SA.

Og det siste er å skyve alt ansvar han har på virus på media, demokrater og WHO.
Da sparte han noen kroner til hans egene.
Hvorfor en person som vil gå i historiebøkene som verre en Hitler fortsatt sitter der sier mye om at demokratier ikke fungerer, og tvertimot beskytter slike syke kriminelle
Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.04.2020 kl 04:45 3946

Typisk norks? Det viktigste her er HVA innholdet er i avtalen, for det vil påvirke hele verdens tilnærming til bransjen; Ingen skal ha konkuransefordeler, så dette er jo nærmest systemtvang dirigert av sosiopaten. Hvorfor er de i Norge så steinharde på å forvrenge sannheter/ la være å informere folk flest om hva som foregår?
Helvetes norske media!! Her er dritten vi blir matet med:
« Amerikanske flyselskap og finansdepartementet enige om hjelpepakke
Ti amerikanske flyselskaper har gått med på en hjelpepakke fra finansdepartementet som bil gi dem 25 milliarder dollar i krisehjelp, skriver Wall Street Journal.

Krisepakken på 2.200 milliarder dollar som ble vedtatt for et par uker siden inkluderte også hjelp til flyselskapene på 25 milliarder.

Nå har ti store flyselskaper gått med på vilkårene i avtalen, skriver WSJ. American Airlines, United Airlines og Delta Airlines er blant flyselskapene som sier de går med på avtalen. »
Undertrykking er normalen i Norge og det blir VELDIG synlig i finansmedier
Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.04.2020 kl 07:22 3916

https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/zGJPQw/donald-trump-stanser-stoetten-til-who-forsoek-paa-aa-lede-oppmerksomheten-bort-fra-egne-feil
Om noen skulle tvile på at mannen er verre enn Hitler....
Sjokkerende at et land som påstår å være demokratisk, ikke klarer å fjerne verdens største idiot fra en av verdens viktigste roller.
Mannen er en kynisk sosiopatisk massemorder; ikke noe mindre enn det. AKSJEKURSER er det viktigste han bryr seg om, samt å berike seg selv og bli gjenvalgt.
Det siste er garantert verdens undergang. Fjern han nå før han ødelegger det lille som er igjen av demokratier.
Det finnes 1 million grunner til det!
Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.04.2020 kl 17:23 3797

https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/Vb83kW/trump-truer-med-aa-suspendere-kongressen-og-tvinge-gjennom-utnevnelser
Om dette skjer, blir det virkelig farlig; Det er takket være kongressen at han ikke har tømt hele kassen og forsynt seg selv med det, samt plassert sine folk som kreft i hele det amerikanske samfunnet.

Nå må man handle raskt, og fjerne ham, uansett hvordan.
Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.04.2020 kl 20:19 3774

Belgia er nå det verst rammede landet ihht. de offisielle forvrengte tallene ( om vi utelater Andorra).
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Stadig flere ( til og med økonomer) påpeker at IMF sentralbanker og politikere ikke må fortsette med å toppe gjeldsberget.
I EU er det flere og flere politikere, som vil innføre skatt for multinasjonale selskaper ( alt for lite, alt for sent).
Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
16.04.2020 kl 20:20 3775

Til de som tror at Korona bare er alvorlig for eldre.

Her er oversikten over alder på intensivpasienter, fra FHI:

0–29 år: Tre pasienter
30–39 år: Sju pasienter
40–49 år: 24 pasienter
50–59 år: 44 pasienter
60–69 år: 55 pasienter
70–79 år: 43 pasienter
Over 80 år: Elleve pasienter

https://www.dagbladet.no/nyheter/ble-smittet--jeg-grat-av-smerte/72365808


Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.04.2020 kl 21:22 3751

Bra å legge ut slikt. Det er slikt i mange land, men fordi unge prioriteres fremfor eldre der det ikke er nok kapasitet lyver statistikken..
De som blir ordentlig syke har det jævlig uansett alder. Må si at jeg er bekymret for mange inklusiv meg selv. Kona må på jobb og sitter flere timer på toget, og mange i matbutikker tar ikke hensyn overhodet...ser dog ut at vi fortsatt slipper billig unna, med unntak av Hviterussland, hvor ingen er syke og ingen dør ( sikkert bare krypton folk som bor der 🤣).

Får ikke dette til å stemme heller om Japan:
https://finansavisen.no/nyheter/utenriks/2020/04/15/7517872/japan-over-400.000-kan-do-pa-grunn-av-corona
8600 smittede og 178 døde iflg. statistikken....
Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 00:08 3716

Futures i USA skyter opp to prosent etter rapport om at medisin har effekt mot koronaviruset
De amerikanske fremtidsindeksene, populært kalt futures, skyter opp rundt to prosent halvannen time etter at Wall Street stengte.

Årsaken til den plutselige oppgangen er en rapport om at et medikament fra Gilead Science har hatt effekt ved behandling av koronaviruset, skriver CNBC.

Aksjen til Gilead skjøt over 11 prosent til værs i etterhandelen etter at STAT news rapporterte at pasienter med koronaviruset viste raske tegn til bedring ved et sykehus i Chicago der det ble gjort forsøk på behandling med Remdesivir.

Jeg vedder på at Trump kommer til å misbruke dette.
Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 00:14 3710

Selvfølgelig kommer han til å gjøre det. Synes ærlig talt det er litt rart at de kommer med sånne nyheter. Burde de ikke vente til de faktisk har klare resultater på at noe virker?
Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 04:07 3661

Ja, man kan lure på hvorfor de gjør noe så stort av så lite:
« Remdesivir was considered to be the most promising therapeutic candidate based on its broad antiviral spectrum, and existing data based on human and animal studies, a World Health Organization panel said in January. The medication was developed initially for Ebola and studied in patients in Eastern Congo.

If it works well, one issue will be whether there is enough of a supply of the drug, especially if the epidemic is still raging. Gilead has been working all-out to bolster supply of the hard-to-make medicine. It said earlier this month that it hopes to to have 500,000 treatment courses by October, and more than 1 million by year-end. Production time has also been accelerated to six months from one year.»
Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 07:12 3639

Hva er det som skjer i Kina? 1290 føde og 354 nysmittede?
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Fant svaret selv: dødsfall og smittede i Wuhan er justert, og inkluderer også hjemmetilfellene.
Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 07:57 3620

Tyskland ser en økning de siste to dagene, og da spør jeg meg hvordan utviklingen i Norge blir de to kommende ukene:
299 nye døde og 3.380 nysmittede igår....
Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.04.2020 kl 19:25 3614

Contact tracing apps, er ikke noe nytt. Apple og Google kommer snart med en som blir tvangsnedlastet ( men ikke aktivert haha), på telefoner til 3 milliard mennesker. Google startet i 2007, Apple henter ut helseinformasjon via sin apple watch, og Phunware kommer til å bruke det for å få Trump gjenvalgt. Også Microsoft er veldig interessert i dine personlige helseopplysninger og samarbeider med Google. Privacy kan du bare glemme. Disse giganter gjør alt for å få tak i alt du foretar deg, og lovgivere tillater det, vil ikke vite om det, og har ingen planer om å stoppe denne voldtekten av privacy.
Så jeg advarer folk å laste ned og aktivere norges contact tracing app.
Slik info kommer garantert til å bli misbrukt ( salgbar til forsikringsselskaper, kredittselskaper, aktører som selger medisinsk utstyr/ helsekost/ medisiner, og mange flere.) At myndigheter er 110% ukritisk til slikt er sjokkerende og skremmende.
Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Investor 33
18.04.2020 kl 18:19 3544

Noen som vet!!!!!
Uenighet om....
Det er ennå ikke bevist at personer som er friskmeldte etter å ha vært smittet av coronaviruset, blir immune mot covid-19 eller ny smitte.
Dersom ikke immune etter covid-19, Hva da med en vaksine???
Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.04.2020 kl 04:21 3459

Ja, og dermed er det spørs om svenskene oppnår den immuniteten de ønsker seg.
Det har skjedd mye på behandlingssiden, noe som kan medføre enda færre dødsfall, der man har personell til å ta i bruk de ulike virksomme metoder.
Da tenker jeg ikke på spekulative amerikanske « vidunderkurer», som jo bare dreier seg om å tjene oenger ( som malariamedisinet som en kamerat til Trump hadde et restlager av, som ikke virker, men som han får gigantsummer for bare han snakker pent om sosiopaten).
Færre dødsfall betyr at økonomier presser på for mindre lock down. oh hvorfor ikke? Man kan da åpne ganske mye, tilpasset selvsagt, uten å risikere at IC kapasiteten er truet. Vi må tenke 1,5 meters økonomi. I den verden er det mange industrier som taper, mens noen bare er indirekte berørt.
At delvis lock down vil være til neste år er 100% sikker. Det hele koker ned til hvor mye dette vil koste, og det koster garantert mer enn det er tatt høyde for.
Rent aksjemessig må jeg bare melde pass. Det som skjer med f.eks. oljeaksjer overgår min forståelse. WTI er under 17 dollar, mens Brent er på 27. Det media påstår at oppgangen skyldes at avtalen virker og stabiliserer oljeprisen. Det er jo bare tull. Forklaringen kan ikke være noe annet enn at de forsyner seg grovt av gavepakkene, og at de nå har fått all makt i evig tid over oljeservicebransjen. Min påstand er at det allikevel ikke er nok. Verdenshandel vil kollapse i India, Brasil m.fl. og vi er ikke i nærheten av å ha implementert de økonomiske konsekvenser. Jeg følger især med hvordan lokomotivet (EQNR) går, og den verdsettes nå skyhøy over sin verdi før krisen. Det er selvsagt mangelen på ekte informasjon som ligger bak; At SA kjøpte oljeaksjer med begge hender før det ble en avtale tyder på det. At det meste i aksjemarkedet er rigget er hevet over enhver tvil. Jeg sitter, som flere, 100% kontant, og aksjemarkedet har aldri vært så overpriset som nå;
Det tyder på at mye kapital plasseres kortsiktig, og der er ikke jeg. Det er ikke sikker at de trenger langsiktige investorer, og at det er en utdøende rase, men det få da være slik. Det har aldri vært så synlig hvor råttent aksjemarkedet er; realokonomi har blitt nullet ut, og alle krefter har kun ett mål: Holde kursene oppe, uansett virkemidler. Om de ikke lykkes blir det ragnarok i aksjemarkedet, og sannsynligheten øker for hver dag, især når en sosiopat styrer USA mot avgrunden.
Jeg håper virkelig at politikere etterhvert tenker på sin egen overlevelse:Å bruke anledningen til å så opplagt berike de rike så kynisk som de er nå, uten å kreve noe som helst fra der pengene er ( kun belaste felleskassa), er utilgivelig, , men viser at de puler velvillig med kapitalkrefter, og viser fingeren til de som TRENGER hjelp. En moderat variant av det som foregår i sosiopatiske land ( USA,Brasil).
Det blir spennende å se hvordan eksperimenter med åpning av økonomier utvikler seg. I USA vil det garantert føre til katastrofe, og det betyr at verdens største lokomotiv fyller bensin på sin dieselmotor....Sosiopaten er en massemorder, men ingen tørr å fjerne ham. De er bare opptatt av sine egne bankkontoer, ikke noe annet.
Det er politikere i Norge også; den nye oljepengersjefen har kjøpt stillingen fra Høyre, og viser tydelig hvor korrupt politikere er...også i kardemommebyen Norge.

Forøvrig så skryter mange land av en nedgang på IC innleggelser; I Nederland så blir gamle IKKE lengre innlagt der, men «behandlet» hjemme. Statistikker er nå viktigere enn menneskeliv.; lave dødstall og innleggelser betyr raskere åpning og det er målet for disse kjøpt og betalt politikere.
Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.04.2020 kl 04:48 3492

STENGER GRENSENE I ETT ÅR
Tsjekkias president Milos Zeman opplyser at landet vil holde sine grenser stengt, og at reiser til utlandet vil være forbudt i et helt år.

Forbudet ble innført midt i mars og forlenges «for å hindre en ny smittebølge forårsaket av reisende til land hvor epidemien fortsatt ikke er over», opplyste en talsperson for presidenten i et radiointervju søndag.

Det nåværende reiseforbudet gjelder ikke for pendlere, lastebilsjåfører og i uunngåelige saker, som for eksempel medisinsk behandling. (NTB)
Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Mdg1
20.04.2020 kl 07:41 3475

Flere og flere land stenger ned nå, og noen prøver å åpne forsiktig. Resultatene fra selskapene er stort sett over hele fjøla dårligere enn antatt. Børsen skal helt sikkert langt ned på 600-tallet igjen. Så er det fare for en fullstendig kollaps i oljeprisen. Da ser vi 500-tallet. Utenlandsflyginger kommer til å bli stengt ut året, reiseliv og turisme kommer til å blø i hele 2020. Konsum faller pga økt arbeidsledighet. Fallet så langt har vært altfor lite og børsene skal langt ned fra dagens kurser
Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.04.2020 kl 15:23 3436

Bra vi blir opplyst her...Er få andre steder man får tak i viktig informasjon.
Litt politikk:
Regjeringen og de øvrige partier tar nå beslutninger med store konsekvenser for oss, utenom den normale demokratiske prosessen; Dessuten støtter de seg veldig på FHI. Vi får ikke vite hva de diskuterer, og spørsmål fra pressen blir svart på med svada. Især om fremtiden for oss er de tause, og angir ikke engang de ulike sannsynlige scenariorer.
Også rund gavepakkene sies det lite, bare at noen ENKELTPERSONER har misbrukt ordninger. Når vår felles lommebok åpnes for økonomien, så blir dette todelt:
De bedrifter som tar ansvar og bruker tiltak slik de er ment, samt de som legger mest mulig av sin regning på oss andre, helt uten skrupler. Vi har mange eksempler på det: Det er heller ingen regler om at at selskaper registrert i skatteparadis, eller personer som av skattemessig årsaker er registrert i Spania osv., IKKE kan spise av den norske felleskassa.
Det hele blir enda mindre troverdig når det er smøreturer og personlig vennskap, samt ungåelse av regelverk, som ligger til grunn for hvem som blir ansatt i de viktigste forvaltningsjobber. Det er jeg vant med på det lokale planet, men denne kreften gjennomsyrer altså nasjonal politikk også.
I USA blir folk løyet for og er sammenblandingen mellom politikk og kapital veldig synlig.
I Norge er det hemmelighetholdelse som blir brukt som metode.

Når konesekvensene av alt dette for oss vanlige dødelige er så enorme, så bør de ihvertfall være ærlige og åpne; Gjør de ikke det, kan de dra til helvete for all tid.
Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.04.2020 kl 17:02 3650

Foruten det burde det stilles strenger krav, før bedrifter kan få penger fra felleskassen: Det gjelder både stopp i å betale utbytter, bonuser osv., kjøp av egne aksjer, samt en finansieringsplan, med strenge egenkapitalskrav, og ingen støtte om ikke planene godkjennes uhildet, av en profesjonell instans. Det meste bør gis i sikrede lån, og ikke enda flere skattelettelser. Det burde også komme tiltak for å få inn skatt fra gigantene og skatteparadisselskap, samt de rike.
Uten penger inn i kassen blir vi vanlige dødelige bli statens og bedriftenes slaver i evig tid.
Flere enkeltmansforetak siter enormt, fordi de gis ikke den nødhjelpen de trenger NÅ, mens pengene satt veldig løst da Røkke katet 6000 ansatte på gata over natta, grunnet idiottiltak fra regjeringen.
Slettet bruker
22.04.2020 kl 01:13 3624

I flere land er man kritisk til de manipuleringer av corona tall.
Alle land må registrere sine dødstall, og da er det mye bedre å se på avviket på dødstall for fjoråret sammenlignet med iår. Avviket vil i langt bedre grad illustrere de dødstall som direkte eller indirekte kan tilskrives konsekvensene av corona.
Da blir det også slutt på mye av manipulering.
Slettet bruker
22.04.2020 kl 01:39 3608

Hvor dum er det lov å være før man bør straffeforfølges?

Moves to relax rules in some states run into resistance
The governors of some states, including Georgia, are easing stay-at-home orders and allowing some businesses to reopen, despite immense criticism and loud warnings from public health experts that the coronavirus outbreak has not leveled off.

Otherwise eager business owners and mayors of cities large and small are pushing back, arguing that testing is not widespread enough to reopen safely, and that doing so too soon could spark another wave of infections.

“That could be setting us back,” Anthony S. Fauci, the director of the National Institute of Allergy and Infectious Diseases, said of the moves to reopen. “It certainly isn’t going to be helpful.”

Staring Friday, people in Georgia, which has more than 19,000 confirmed cases of the coronavirus and 800 deaths, will be able to go to the gym or get a haircut, pedicure or tattoo. Next Monday, the state’s restaurants and movie theaters will be permitted to reopen.

Gov. Brian Kemp has said that reopening is possible because the virus outbreak has stabilized in the state, but projections show that the worst in Georgia is yet to to come, with deaths not forecast to stop rising until early May.
oivindl
22.04.2020 kl 07:14 3570

"da er det mye bedre å se på avviket på dødstall for fjoråret sammenlignet med iår. Avviket vil i langt bedre grad illustrere de dødstall som direkte eller indirekte kan tilskrives konsekvensene av corona."

Det gir ikke nødvendigvis et riktig bilde det heller.

"Det er ikke registrert flere dødsfall i Danmark i år sammenlignet med samme periode i fjor, ifølge landets statistikkbyrå."
https://www.dagsavisen.no/nyheter/verden/na-apner-danmark-mer-opp-koronaviruset-har-ikke-gitt-flere-dodsfall-enn-normalt-1.1701216