Hvorfor har Norge lavet en redningspakke, der ikke kan redde NAS


Niels Smedegaard siger til Børsen.dk, at NAS er konkurs i starten af maj.

Hvorfor har Norge lavet en redningspakke, der ikke kan redde NAS? Why bother? Er det bare symbolpolitik, så den norske regering kan sige, at de forsøgte?

I Danmark mener vi det rent faktisk, når vi siger, at vi vil hjælpe virksomhederne - og vi har ikke noget nær den pengekasse, som Norge har.

I er et mærkeligt folk...

Hva er det med verdensbildet i dag som får deg til å tro at vanlige småsparere, ikke tilhører massen som enten er permittert, konkurs eller arbeidsledig?

Få bena på bakken.

Gir en god faen i om du føler et slags mindreverdighetskompleks mot kjos. De 30.000 andre er vanlig folk. Slutt å kose deg så innmari.
Redigert 25.03.2020 kl 00:04 Du må logge inn for å svare

Norske myndigheter har forstått hvor viktig det er med en norsk flyselskap for Norge. Det
var det vi fikk demonstrert her for noen dager siden. Det er betydelig vilje og evne ute og
går blant norske politikere på dette område. Så dette får vi nok til. Vi klarer å få frem en
fugl fønix NAS2.

Faktoren NAS2 kan også presse kreditorene til forhandlingsbordet. At ideen om NAS1
må forlates, om de ikke forstår at de må bidra her for å unngå å tape massivt. Vi nordmenn
med staten på laget, er i stand til å få et NAS2 på beina om nødvendig. Vi er nødt til å ha
et NAS1 eller NAS2.

Har slått meg til ro med at enten består Norwegian i sin nåværende form, eller så går det til helv...
Et nytt selskap innebærer at alle nåværende aksjonærer taper sine penger. Penger brukt til å subsidiere billige reiser til allmuen . Mulig et nytt selskap , med nye aksjonærer er liv laga. Men det koster å bygge fra grunn av.
Har ikke hørt at noen har begynt å kjøpe fly ennå, noe som er essensielt når du skal fly.
Har vel heller ingen tro på at dagens eiere vil være veldig positiv til et nytt selskap, mulig jeg tar feil.
En konkurs i Norwegian vil ikke føre til at det blir billige fly på markedet, da det flere steder er manko.( østen).
Et annet poeng er at resten av verden vet, at er det en plass i verden det finnes penger er det i Norge .
Ellers er det vel felles forståelse for at staten ikke blir å eie flyselskap.
En konkurs i Norwegian er ikke noe dagens regjering ønsker. Det vil evnt bli bekreftet ved neste valg.
Uansett hva vi tror eller ønsker, er vi prisgitt utviklingen av viruspandemien.
Håper for allés del at dette går over.
Alternativet er smalhans for de fleste .


Lykke til!!
Thinky
25.03.2020 kl 01:08 535

Dow Jones steg 11,37 % i dag. På dette steg det jeg ønsker å kalle Statens Investerings- og finansfond ca 600 mrd. NOK.
Klart Norge som Nordens desidert største luftfartsmarked, skal ha sitt eget flyselskap. Enten det blir NAS1 eller NAS2. Vent å se, dette kommer !

De som er presset under NAS1 konseptet, må bidra, ellers så blir det NAS2 konseptet som kjøres. Dette er sakens kjerne. Og ingen
må tvile på norges evne og vilje til å kjøre NAS2 konseptet, om det trengs. Antagelig bruker man da selvfølgelig dagens ansatte i NAS
til å bygge opp NAS2.
Redigert 25.03.2020 kl 01:13 Du må logge inn for å svare
Habub
25.03.2020 kl 05:57 472

Og hvem havde du tænkt det norske folk skulle flyve med i det år det tager at få alle godkendelserne til dit NAS2 på plads fra myndighederne?

Hva vet du hvor langt der er kommet med planleggingen av NAS2. Er der lite å gjøre på cleaningen på Kastrup i dag siden du er så aktiv?
R_offe
25.03.2020 kl 06:40 413

Selskapet får ikke bedre råd bare ved å ta opp mer lån.
Dersom NAS skal komme seg ut av uføret, må det kjøres en saftig emisjon som kan nedbetale store deler av eksisterende lån, samt styrke egenkapitalen.
Her burde den norske stat garantere for noen mrd.

Det er galskap i la NAS låne mer penger.. Det hjelper ikke en dritt... Annet enn at dagens aksjonærer kan selge seg ut på høyere aksjekurs til noen andre idioter som ikke skjønner hva som vil skje tilslutt..

På samme måte som at man innvilger ikke flere forbrukslån til et arbeidsledig gjeldsoffer...

Oljefondet putter tusenvis av mrd inn i utenlandske selskaper.. Kanskje på tide å redde noe av de norske bedriftene og selskapene???
Redigert 25.03.2020 kl 06:42 Du må logge inn for å svare

Så sant, så sant. NAS får luksusfellen til å fremstå som en som har mistet pantelappen til 1 kr. Selskapet er insolvent og styreleder sier NAS er konkurs i starten på april, Kjos/Kise og andre av de største aksjonærene selger seg ut, hvem vil sitte igjen?
EliotS
25.03.2020 kl 06:50 387

Mr Burgundy - Hvor finder du at “Selv Niels Smedegaard, bestyrelsesformand i Norwegian sier at de er konkurs om en uke!!!”

Hvor har han udtalt det?

Du har travlt med at andre holder på med løgn men så må du også selv leve op til et meget højt moral kodex selv.

Jeg venter med stor interesse på svar.
Redigert 25.03.2020 kl 06:52 Du må logge inn for å svare
R_offe
25.03.2020 kl 06:53 377

Jeg har ikke noe imot at den norske stat "redder" Norwegian. Selskapet har jo en viktig funksjon for Norge.
Men det må gjøres på en måte som først og fremst sikrer selskapet og de ansatte, IKKE eksisterende eiere..

At eksisterende aksjonærer blir utvannet har mindre betydning.. Sånn er livet..

Der var du jo, trodde du hadde forlatt forumet i skam over alle dine løgner.

Les Børsen i Danmark, linket forøvrig til den i går, men kasus som deg vil jo ikke forholde seg til fakta, med ønske om god bedring.

Pell deg vekk fra mitt liv du vil selvsagt aldri møte meg

Å tar alltid feil ;)
Redigert 25.03.2020 kl 06:57 Du må logge inn for å svare
Habub
25.03.2020 kl 07:37 279

En AOC altså regelværket for at starte et airline som skal godkendes af luftfarts-myndighederne tager mellem 9 til 12 måneder at fuldføre (som jeg linkede til igår). Hvis nogen her alvorligt tror at NAS2 er et realistisk scenarie så må man altså le, når man er klar med regelværket skal man have fly, og til den tid har de andre airlines cherry-picked de bedste ruter i Norge, så det er en fuldstændig urealistisk drøm. At folk kan blive ved med at skrive dette er mig en gåde, det må bero på man absolut ingen pejling har på hvad det kræves for at starte et Airline.

Men på den anden side folk her tror jo også at NAS flyver 737-300 fly som blev udfaset i 2015.

tod-l
25.03.2020 kl 10:37 173

25.3.2020, 09:12 · Ritzau Finans
Norwegian-formand i opråb: Selskabet kan gå konkurs i april
Pengekassen er snart tom hos flyselskabet Norwegian. Derfor kalder Niels Smedegaard, der er selskabets formand, på hjælp fra de skandinaviske myndigheder.
Det skriver Børsen.

sikker sikkert til danske myndigheter