Wall Street - Beste dag siden 1933!!

Wall Street går bananas!

Venter på stor pakke fra Donald.

Krakket er avlyst.

Redigert 24.03.2020 kl 21:17 Du må logge inn for å svare
bean
24.03.2020 kl 21:21 1358

Dead cat bounce!

Du verden. Og i tillegg sier landets president at landet er åpnet opp igjen som normalt til Påske! Undrenes tid er tydeligvis ikke forbi. I fremtiden vil nok verdens kristne feire Jesus oppstandelse 1. Påskedag og kapitalistene Donald’s økonomiske under Palmesøndag. ;-)) vi får se.........
Redigert 24.03.2020 kl 21:23 Du må logge inn for å svare
Zorin
24.03.2020 kl 21:25 1276

Bare vent til viruset får balletak på USA, og folk begynner å dø i større mengder. Det gjøres jo ikke akkurat så mye der over dammen for å stoppe viruset.

Frykter dessverre du har rett der Zorin. Noen voldsomme smittetall som renner inn daglig nå. Riktignok skyldes dette vel så mye at de nå faktisk har begynt å teste mer enn tidligere (altså at mørketallene blir mindre og derav økningen lavere enn det ser ut til).

Apple satser på å åpne butiikene i USA i første halvdel av april
https://www.teletrader.com/apple-us-stores-to-reopen-in-first-half-of-april-report/news/details/51639512?internal=1

Kanskje folk har fått troen på rask tilbakekomst for økonomien.
Børsen ligger gjerne noe foran.
Ingen som tror på det er også et signal på at oppgangen kan ha startet.
Vampyren
24.03.2020 kl 21:37 1126

Den store depresjonen, også kalt den store verdenskrisen eller på norsk «de harde trettiåra», var en verdensomfattende økonomisk nedgangsperiode i første del av 1930-årene. Børskrakket i 1929 på Wall Street markerer ofte starten på depresjonen, selv om amerikansk økonomi da hadde vært i resesjon et par måneder. Av de store landene var USA hardest rammet, men følgene ble merket over hele verden, særlig i europeiske industriland. Østerrike og Tyskland merket også krisen tydelig, ikke minst på grunn av sammenbruddet i banksystemet.

Redigert 24.03.2020 kl 21:38 Du må logge inn for å svare

Om USA nå bommer på smittervernet og de dauer som fluer der bort, da er det over og ut for Trump. Spørsmålet er da hva som skjer med aksjemarkedet!?! Merker jeg er litt skeptisk nå ja... :)
trodlet
24.03.2020 kl 21:40 1085

Jeg tviler på at det er et smart trekk å la økonomer og advokater ordne opp i pandemien.
Men det er utrolig hva som blir "trump`et" igjennom, og enda mer utrolig er det vel at folk fortsatt hører på Trump sine visjoner.
Ikke tvil om at markedet skal langt ned.
Swago
24.03.2020 kl 22:00 947

Verden blir uansett ikke den samme etter Corona krisen, det er et stort apparat som skal i gang igjen er man arbeidsløs kjøper man ikke biler og da trenger man ikke bedrifter som lager bildeler som igen trenger råvarer som stål og aluminium batterier ol. All unødig pengebruk kuttes og da trenger man ikke resturanter, dyre trening sentere osv som igjen trenger ansatte.
Alle privatøkonomier går i overlevelses modus og bedriftene tjener lite eller ingen penger, vi forstår ikke helt konsekvensene ordentlig enda for det er bare 4 uker siden det rammet oss,

Du var mye positiv, kan like godt hoppe fra en bru du! For sann som du skriver er det kke noe igjen å leve for etter dette lol!
Oregon
24.03.2020 kl 22:15 845

Det er nok et forventningsrally på at tiltakspakke fra Trump skal gå igjennom i Kongressen. Men hvorfor uttaler Trump at USA åpner opp igjen så snart?
Vet han noe mer eller er det selvkomponerte forhåpninger?

Kan klorkinin (ev. kombinert med sink) og ev. et antibiotikum vise seg å bli et effektivt middel for Coronasmittede og som nå skal rulles ut i USA?

Synes oppgangen nå i USA kan tyde på at noe mer enn kun økonomiske stimuleringer er driverne alene med det sykdomsbakteppe som ligger over deler av USA nå, så kanskje er medisinsk fremgang på vei?

Kanskje f.eks. kineserene har gitt presidenten noen «Trumpkort»?
Redigert 24.03.2020 kl 22:16 Du må logge inn for å svare

Ja i forhold til oppgangen er det naturlig å tro at det må være "noe mer", men er redd det kun er en virkelighets flukt for en liten stund.

Nesten som man "venner" seg til 700-800 døde hver dag, som vi ser i Italia. Man resignerer til slutt og får ikke gjort så mye med det. Det kan jo tenkes at folk i enkelte land får svekket sitt imunforsvar pga økonomisk krise og bare kaos i livet. Ikke godt å si hva som er rett her. Det blir uansett en thriller på liv og død i ordets forstand skal det la seg gjøre å åpne usa til påsken.

Smart eller ei. Trump er populær blant annet fordi han taler elitene midt i mot. Det må virkelig et katastrofe scenario til før han mister troverdighet blant sine.
Swago
24.03.2020 kl 22:35 695

Ikke noe problem for meg, jeg hadde Data respons og Funcom så jeg greier meg gjennom neste årene helt greit.
Er ikke bare å kaste seg ut fra en skyskraper i New York da det ikke går fly dit.

Med mindre det skjer et under blir ikke USA "åpnet" igjen til påske. Det helt uavhengig av hva Trump måtte mene eller si.
Oregon
24.03.2020 kl 23:28 532

Så på pressekonferansen med Trump nå. Virker ikke som han helt har tatt inn over seg det som skjer der nå. Og han hadde ikke noe Trump kort foreløpig. Strategien der borte i USA lover foreløpig ikke bra..
Jager'n
24.03.2020 kl 23:34 507

Hørte jeg riktig når de sa at tiltakspakken var rundt 6 trillioner $ totalt sett hele pakka?

Nei det virker ganske sjanseløst med det vi nå vet fra erfaringene med Italia og hvordan utviklingen hittil ellers har vært og fortløpende utvikler seg.
Redigert 24.03.2020 kl 23:36 Du må logge inn for å svare

Om 1 uke kan Oljeprisen være under 15$. Saudi har gitt beskjed at det skal pøses ut olje fra April. Mye som ikke stemmer nå..
Når det er sagt så syns jeg Norge gjør mye bra for for liv og helse. Det er viktigst akkurat nå!
Redigert 24.03.2020 kl 23:42 Du må logge inn for å svare

Uansett vil etterspørselen mangle 10-15 mill fat om dagen. Og det er økende India lukker dørene nå, er vel et par millioner fat pr dag bare der.
-Dëë-
25.03.2020 kl 07:25 285

Krakket avlyst? Det HAR vært et krakk. 😂 😂
At det snur er en annen ting. 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂

Ni ganger i historien har Wall Street steget over ni prosent på én dag. Seks ganger har det vært varsel om at en kraftig nedtur er i vente.

https://www.dn.no/bors/koronaviruset/makrookonomi/okonomi/tror-ikke-bunnen-er-nadd-for-aksjemarkedene-er-nok-litt-tidlig/2-1-780840