Glem krakk

pedro1
25.03.2020 kl 15:15 24790

Mulig vi skal ned 2-4%men krakk, glem det. Når det er gratis å låne, så blir det ikke mange tvangssalgene. De som ufrivillig sitter med 2 boliger vil kanskje føle noe press....men hvor mange et det ?? Med 30.000 i besparelse på rentene på 3 MNOK og mulighet for avdragsfrihet, så kan det ikke være mange som vil slite. 90% av de permitterte vil være tilbake i jobb etter sommeren. Mulige konkurser vil skape rom for nyetableringer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2020 kl 14:16 1453

"Hvis jeg var 1. gangskjøper idag - med god tid - ville jeg ventet 3-6 måneder og sett an markedet - ganske sikker på at det ikke er noe løp som går fra noen i denne perioden."

--------------

Da er vi helt enig, mitt poeng har hele tiden vært at boligmarkedet er såpass tregt til å reagere begge veier at en vil ha tid til å se an hva som skjer fremover. Spesielt viktig for førstegangskjøpere å ha is i magen en stund nå.
stefs
05.04.2020 kl 14:58 1380

Til en som skråsikkert hevder at aksjemarkedet "peaker" om ca. 6 dager vil jeg bare si, hva er vitsen med å bry seg om å time boligmarkedet? Futureshandelen er åpen nesten døgnet rundt, og gearingen er formiddabel. Det er bare å satse en million så har du snart 5 om dette slår til. Eiendom blir underordnet om man spiller stort her.
Millennial
05.04.2020 kl 15:08 1363

Det var sent på kvelden jeg skrev det, men med peak i USA som mente jeg antall dødsfall som følge av corona. Det er ihvertfall basert på foreløpige beregninger.

Futureshandelen er ukjent farvann for meg og jeg har ikke tid til å drive med det.



wibesen
05.04.2020 kl 16:13 1297

Nei, overhodet ikke. Men jeg ville leid en bolig å puttet egenkapitalen i internasjonale aksjer til boligmarkedet i Norge har sunket 30%. Så ville jeg kjøpt bolig og beholdt resten i aksjemarkedet.