-- Norwegian ber kreditorene om gjeldslette til 30. juni


Norwegian ber kreditorene om gjeldslette til 30. juni for å få tilgang til statens lånegaranti på 1,2 milliarder
· Asgeir Aga Nilsen
saken oppdateres..
Norwegian kjemper for å overleve, og ber nå kreditorene om et pusterom slik at flyselskapet kan sikre seg neste del av statens krisepakke.

Svaret er nei, ledelsen, styret og aksjonærer får gjennomføre kronerulling først, så vil vi vurdere om det er verdt å gi dem en utsettelse.

PS. Renter for perioden vil akkumulere seg.

Hva tror dere om dette?

Lar obligasjonseierne Nas slippe eller vil de risikere konk og ingenting? Kun ett lån som kan konvertere.
Redigert 25.03.2020 kl 19:44 Du må logge inn for å svare
Griffon
25.03.2020 kl 19:47 1373

Dette går over som alle andre virus utbrudd.
livecnn
25.03.2020 kl 19:47 1369

Er vel fryktelig mye å tape for mange og det er ikke bare æren.
I henhold til de mest negative til Norwegian her på forumet var Boeing også konkurs på mandag, nå er den oppe 75% siden da.

I disse dager vil det vise seg hvem som er med på dugnaden og ikke. Dersom de ikke går med på dette er jeg redd det er kroken på døra. Hva får de da?
Taperen i et slikt tilfelle er folkene i de skandinaviske landene, staten og aksjonærene. Må ikke glemme at staten også spiller et spill i forhold til kravene de har satt.
Dette er min mening, en mening som jeg står for uavhengig hva andre her inne måtte mene.-;)

Pirlo21 skrev Hvem er vi?
Det er vi som har pant i assets i NAS, uten at ledelse, styret og aksjonærer bidrar først med friske milliarder er svaret NEI!

Ingen kjenner obligasjonseierne.De er ansiktsløse og representeres av Norsk Tillitsmann ( den norske betegnelsen)
Som obligasjonseier vil jeg si ja til konvertering når spørsmålet kommer ...sikker ganske fort.
, noe som d,facto betyr at obligasjonseierne overtar selskapet ,men lar dagens aksjonærer sitte igjen med noe.
Normalt mellom 3 og 5 prosent.
To ganger har jeg fått aksjer i bytte mot obligasjoner, begge gangene ble det superprofitt .
I crew gold og i Noreco ble obligasjonseierne sittende med aksjer .
I crew gold var konverteringskursen 43 øre, den steg til over 3 kroner etterpå.
I Noreco var konverteringskursen 34 kroner , den falt først til 17,- for deretter å stige til 370,-
Gode restruktureringer for obligasjonseierne som ble « tvangskonvertert».
I nas vil det samme skje , så er det bare å håpe på en tilsvarende reise .
Redigert 25.03.2020 kl 20:03 Du må logge inn for å svare

Er dette en obligasjon du har kjøpt med rabatt? Ble vel solgt til 70% av pålydende. Spør av ren nysgjerrighet .-;)
HP17
25.03.2020 kl 20:44 892

Les dette! Det er vel det Bjørn Kjos også har innsett?

Vi har en ekstremt kompleks finansieringsstruktur, med alt fra leasingselskaper til obligasjonseiere i mange forskjellige land. Vi skal være utrolig heldige om vi skal få det til å lykkes, sier Smedegaard til Børsen

https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2020/03/25/7511634/norwegian-har-forespurt-obligasjoneierne-om-betalingsutsettelse

Hartepool skrev 20% av Pål
Har du kjøpt nå til 20% av pålydende? Det var billig, er det i CB en da? Jeg har kjøpt til 75% av pålydende og 80% av pålydende
livecnn
25.03.2020 kl 21:12 750

Var mange nick, om det var samme mann som sto bak nikkene vites ei.
Herman*
25.03.2020 kl 21:26 672

Jeg er enig med JS om at Boeing ikke redder NAS ut av dagens situasjon, men jeg stusser over at styreformannen gir selskapet 1-2 uker å overleve uten å nevne Boeing.
Fred55
25.03.2020 kl 21:30 639

Ja ingen som vet noe enda og blir fra meg som fra dere litt synsing og usikkerhet i det hele. Obligasjonsgjelden har pr i dag liten verdi.
Om de sier ja vet også disse at det kommer 1,2 milliarder inn + erstatning fra Boeing. På den måten kommer EK inn Og en kan få 1,5 milliarder til. Er ikke snakk om å ettergi gjeld, men betalingsutsettelse ut juni. Går NAS konkurs vil de måtte vente enda lengre og mulig ikke får nok til å dekke gjelden.

Kan også komme noe seilende inn døren fra Danmark/Sverige. Mange er tjent på at NAS overlever og kan fortsette omstruktureringen de var gått i gang med.

Slike usaklige påstander som hun fra Miljø partiet de grønne klarte å lire fra seg under nyhetene i dag var usmakelig. Ikke bare kritiserer hun NAS sin forvaltningsmodell som tusenere av ansatte har hatt gleden av og på toppen av det hele er med på å snu. Alt fra bakke personell til fly personell administrasjon +++. Hun mener det ikke skal overleve da de strengt tatt ikke ønsker billige fly. Brys seg vist ikke om at en næring blir ekstremt berørt. Men nok om det. Kommer mye rart fra det partiet :-)

Vi får vente å se blir noen spennende dager
pedro1
25.03.2020 kl 21:41 563

Obligasjonseierne vil gå med på vilkårene som ligger på bordet nå...noe annet vil være rart. Spenningen er hvilken triks som må brukes for å emittere på høyest mulig kurs.
Herman*
25.03.2020 kl 21:57 464

Men som div journalister har påpekt: hva med de internasjonale kreditorene? Kan virkelig en eneste kreditor velte hele lasset? I så fall har norske myndigheter virkelig overgått seg selv i å gjøre det vanskelig for NAS.