Debatten NRK

Sotah
14.08.2018 kl 22:25 3235

Igjen kakler alle i munnen på hverandre, så det er vrient å finne essensen. Men det er ikke fnugg av bevegelse i retning av at alle skal ut. Selvfølgelig. Da går det sin vante gang så langt øyet rekker og lenger enn det. Lev med verden slik den er, lyder mitt velmente råd.
Slettet bruker
14.08.2018 kl 22:29 3083

Lev med verden slik den er. F.eks i Sverige.
Slettet bruker
14.08.2018 kl 22:29 3079

KrF-leder Hareide oppførte seg merkelig og annerledes i kveld. Hans fremferd virker ikke tillitsvekkende på velgerne. Måten han snakker på, måten han overdriver på, måten han kritiserer regjeringen på. All vinglingen, alle uklarhetene. Han oppførte seg rart i kveld.
Slettet bruker
14.08.2018 kl 22:34 3070

Han har vel mye uavklart i sitt eget liv og dette virvaret overføres til partiet.
artig
14.08.2018 kl 22:41 3066

Hvis vi ønsker et land som er godt oå leve i, og frihet.
For oss selv og våre etterkommere, så kan vi ikke stemme på globalister og karrierepolitikere.
Slettet bruker
14.08.2018 kl 22:45 3057

Jeg kom i skade for å havne midt i hønsegården da jeg sveipet gjennom kanalene, så jeg fikk bare med meg noen sekunder. Men jeg må vel si meg enig med Sotah i at alt så ut til å være som normalt.
Oskar2
14.08.2018 kl 22:50 3048

Blir noe underlig når Politikerne har en liksom forståelse for arbeidslivet, kanskje et kurs i bedriftsøkonomi er løsningen for å drive A.S Norge
Slettet bruker
14.08.2018 kl 23:36 3022

Skulle vi leve med verden slik den er, så behøvde vi ikke politikere!

Politikk handler om å innrette samfunnet til beste for befolkningen med lovgivning innenfor det territoriet som er organisert under vår jurisdiksjon.

Det blir litt kludder i valsen når politikerne innretter vårt samfunn til beste for fremmede fra hele verden i stedet for egen befolkning, og har latt andre instanser (EU) forestå lovgivningen, samtidig som territoriet er åpnet for all verden i fri konkurranse med oss som bor her.

Globalismen er kompleks og problematisk fordi den tjener en liten elite og ikke befolkningene som utgjør demokratiet. Nei, utfordringene er IKKE de samme som de har vært og de er heller ikke de samme som demokratiet er forutsatt å skulle løse. For hvem har valgt at en liten elite skal få og vi andre skal betale regningen?
artig
14.08.2018 kl 23:40 3018

Politikerne, og de får godt betalt for det?
Slettet bruker
14.08.2018 kl 23:53 3010

"Det som nå skjer, er en demokratisk reaksjon mot den rådende ideologi. Konsekvensen er at gamle partier og gamle medier taper terreng, mens nye dukker opp. Påstanden er at vår tids uenighet i verdispørsmål ikke gjelder demokratiet som styreform. Uenigheten gjelder visjonen om hvordan samfunnet bør innrettes. Slike verdispørsmål kan aldri løftes ut av politikken, gjøres til noe hellig og vedtas helt på siden av folkeviljen. Politikere som jobber i den retningen, vil gå en tung tid i møte, i alle fall så lenge demokratiet består."

https://www.document.no/2018/08/14/farvel-liberalisme/
Slettet bruker
14.08.2018 kl 23:57 3004

"Sakraliseringen av bestemte tenkemåter har likevel fått utvikle seg, og det liberale demokratiet har selv utviklet autoritære trekk i håp om å få innprentet de rette demokratiske holdningene hos folk. Det at man nå går inn for å straffeforfølge menneskelige følelser (hat), jf straffeloven § 185, er bare ett eksempel. Som den konservative presten Søren Krarup har påpekt i sitt forfatterskap, har demokratiet gått fra å være en funksjon til å bli et livssyn, en bekjennende kirke. Et slikt samfunn vil nødvendigvis utvikle seg i totalitær retning, hevder han."
Slettet bruker
14.08.2018 kl 23:58 3000

Du ga oss linken og ett utdrag. Det holder.
Redigert 14.08.2018 kl 23:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.08.2018 kl 00:03 2992

"Uten en felles identitet, intet folk. Og hvis man ikke har et folk, kan man heller ikke ha noe folkestyre. Slik tenkte man før. Med multikulturalismen – en ideologi som selv ministerens eget «konservative» parti omfavner i sitt program – er majoritetssamfunnets identitetsmarkører bevisst blitt forlatt. I noen tilfeller blir de endog sabotert og direkte motarbeidet, ofte av hensyn til nye folkegrupper som krever plass og retten til å utfolde sin egen identitet i tråd med demokratiets ideologiske standarder. Folkebegrepet er tømt for retorisk innhold, og demokrati er blitt et substitutt for fedrelandsbegrepet. Det nye limet i samfunnet er en eller annen liberal moral. Nå er det ikke Norge, men verden som gjelder."
Slettet bruker
15.08.2018 kl 00:10 2975

"Røe Isaksen hevder det er et problem at mediene mangler tillit og at deres legitimitet blir angrepet. Men hva forventer han egentlig, når mediene slutter å drive journalistikk og selv ender opp som politiske aktivister?

Både dekningen av det siste presidentvalget i USA, klimasaken og flyktningpolitikken er eksempler på områder der dissenterstemmer konsekvent har blitt fremmet via såkalte alternativmedier, og der det ikke er noen grunn til å tro at de gamle mediene hadde endret kurs overhodet om de ikke hadde blitt utsatt for reell konkurranse på disse politiske områdene, millionoverføringene hvert år til tross.

Røe Isaksen er opptatt av en demokratisk kultur. Men hvordan forklarer han da at typisk kontroversielle temaer ikke lenger diskuteres innenfor våre fremste arenaer for tenkning – universiteter og høyskoler – men flyttes ut av disse? Hvordan klargjør han at de mest betente politiske diskusjonene ikke blir tatt i en felles offentlighet, men utfolder seg ved kjøkkenbordene i private hjem?

Hvordan forklarer han at det finnes en haug mennesker i Norge som har helt legitime politiske synspunkter, men som fortsatt ikke tør fremme disse offentlig av frykt for represalier?"
Slettet bruker
15.08.2018 kl 00:12 2973

Jeg legger ut punkter til debatt under dette temaet, Dirken - ikke hele artikkelen!
ladaen7,30
15.08.2018 kl 02:10 2943

Virkelig morsomt ble det da de begynte å diskutere automatisering/robotisering, 93% av dagligvaren lå i faresonen for å bli arbeidsledig pluss flere yrker som lå dårlig an.
Da var det plutselig teknologiske fremskritt og automatisering som skulle skape arbeidsplasser....

Hvilket univers lever egentlig disse politikerne på? Det kan umulig være på planeten Tellus som vi andre.
Som om at 100 utviklere skulle demme opp for tusenvis av tapte arbeidsplasser i forskjellige yrker.
Snakk om nisser....
velkjent
15.08.2018 kl 08:11 3045

Blir det sosialistisk ved neste valg kommer det sikkert forbud mot roboter. Det gjelder å bevare arbeidsplassene til sosialistiske velgere.
Slettet bruker
15.08.2018 kl 11:24 3002

Godt spørsmål Ladaen. De er nesten som roboter selv, lærer seg noen slagord som gjentas i det uendelige. Hva med det grønne skiftet f.eks. Alle disse grønne arbeidsplassene lurer jeg fremdeles på hva egentlig er?

Dette er profesjonelle dobbelttenkere. Befolkningsvekst er viktig, og klima er viktig. Mangelen på arbeidskraft, og automatiseringen. Osv.

For ikke å snakke om valgkampene. Der gjenbrukes de femti år gamle slagordene fremdeles. AP om skatteletter til de rike. Og Høyre om formueskatt og private arbeidsplasser.

Er det noe som virkelig burde ha vært automatisert og digitalisert så er det demokratiet. Vi har da både altinn og bankid. Så legg ut forslag med ærlige argumenter for og imot på altinn, så stemmer vi der.
Fluelort
23.09.2018 kl 17:06 2854

Hvorfor ble Fredrik Solvang kjørt opp og frem som ny programleder for Debatten, i stedet for Ingunn Solheim, skyldes det at han er "flink", eller skyldes det kanskje vel så mye at Solheim med sin mannlig kjæreste har fremstått som heterofil (skrekk og gru for NRK), og at Solvang som har mannlig samboer, derfor passer bedre inn i den profilen marxistene i NRK (Norsk Rompis Kanal) ønsker å ha for å demoralisere samfunnet?
Betonghue
23.09.2018 kl 17:12 2848

Vil man ha et godt og trygt land å bo i, får man for FAEN stoppe muslimimporten og stemme UT partier som SV, V, KrF ( ikke minst) og selvsagt APE !!
Sotah
23.09.2018 kl 17:15 2847

Du glemte Rødt, Høyre og Frp, betong.
Betonghue
23.09.2018 kl 17:28 2838

Jøss Sotah, min skap-muslimske venn, dette tror du ikke på selv engang? Rødt = dødt, H og FrP har en vettug politikk for mitt land! Og hva er ditt land? Grønland?
ladaen7,30
24.09.2018 kl 13:36 2626

Lev med verden slik den er, lyder mitt velmente råd.




Joda, det er vel det som driver samfunnet videre, det ser man jo i Sverige og andre land som bare lever som de alltid har gjort:-))
Men det er kanskje ikke retningen alle ønsker?