Majoritet av amerikanerne støtter Trumps coronavirus-respons

Slettet bruker
25.03.2020 kl 23:50 380

Meningsmåling: En betydelig majoritet av amerikanerne støtter Trumps coronavirus-respons

Over 60% av dem noen her inne kaller idioter støtter Trump sin politikk vedrørende kampen mot Corona viruset.

En ny meningsmåling utført av Gallup mellom 13. og 22. mars, viser at 60 prosent av amerikanerne støtter president Trumps håndtering av coronavirus-krisen.

I samme meningsmåling, ble presidentens samlede oppslutning målt til 49 prosent – det høyeste han har hatt under sitt presidentskap. Forrige gang Trump oppnådde en oppslutning på 49 prosent, var i slutten av januar og begynnelsen av februar, da riksrettssaken mot presidenten pågikk for fullt.

Trumps totale oppslutning har dermed hoppet med fem prosent sammenlignet med Gallups siste meningsmåling gjennomført mellom 2. og 13. mars.

Trump er spesielt populær blant republikanere, som fortsetter å støtte presidenten i hopetall, men han har også blitt merkbart mer populær blant uavhengige velgere.

Les også: Afroamerikansk støtte til Trump når stadig nye høyder

60 prosent av uavhengige velgere støtter Trumps håndtering av coronavirus-pandemien, mens 27 prosent av demokratene støtter den.

Til tross for at Trump har pålagt amerikanere tøffe bevegelses begrensninger for å bekjempe spredningen av viruset, signaliserte presidenten at han ønsket at USA skulle gå tilbake på jobb om noen uker.
annonse

– Jeg vil gjerne ha landet åpnet og tilbake til arbeid innen påske, sa han under et intervju med Fox News tirsdag i Det hvite hus.

Nå tar vi valget til sommeren så er verden sikker.
Slettet bruker
26.03.2020 kl 22:13 257

Du får vente til den halv-senile Biden kommer. Da blir det atomkrig første måneden. Demokratene er kun villig til å kjempe for kvinnesynet, gi masse penger til postvesenet, og satse på algedyrkning i havet, mange fattige blir sikkert rikere av det.
Nuka
26.03.2020 kl 21:30 267

Man blir alltid populær av å pøse ut penger. Men hva skjer når pengene er oppbrukt ?
CS_invest
26.03.2020 kl 21:17 278

Støtten stiger vel pga. Trump endelig begynner at handle. Frem til endelig han tok handling har han bare undervurdert og negligert dette virus. Prisen herfor kommer at betales uansett. Dette er en krig mot en definert fiende - og i slik har Amerikanere såvel som andre landes befolkning en tendens at stille opp bak lederne.

Hva som så skjer når krisen er passert - vil ettertiden vise.
Slettet bruker
26.03.2020 kl 18:49 297

"Skulle nesten tro du bare argumenterer motsatt av politikere du ikke liker og jatter med politikere du liker. Ingen prinsipper."

Det er nesten så jeg burde skrevet velkommen i klubben, men din vurdering av meg, passer nok best på deg selv skulle jeg tro.

Når har jeg sagt at vi skal ha Trumps syn på norsk Corona-politikk? Hva jeg har sagt er at vi skulle brukt Kinas måte å slå ned sykdommen på, og det er den eneste veien å gå med slike sykdommer.
Slettet bruker
26.03.2020 kl 12:11 317

En kan jo ikke ta deg seriøst om du mener Norge skal ha Kina isolasjon samtidig som du hyller Trumps meget lunkne syn på smittevernstiltak.
Hva du egentlig mener blir vanskelig å vite. Skulle nesten tro du bare argumenterer motsatt av politikere du ikke liker og jatter med politikere du liker. Ingen prinsipper.
Redigert 26.03.2020 kl 12:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.03.2020 kl 11:55 320

Jeg forholder meg til Norge når vi diskuterer Norge, nå gjelder USA, det er ikke Norge.
Slettet bruker
26.03.2020 kl 10:18 337

Så hva er denne responsen de støtter? Han ber jo nærmest pensjonister ofre seg for at økonomien skal gå rundt og i går skyldte han smitteverntiltak på media. Jeg synes det er rart at du Franz støtter dette siden du tok til orde for mye strengere tiltak i Norge.
Slettet bruker
26.03.2020 kl 01:22 361

Dette er ingen fake news. Dette sa de før valget, at Trump aldri ville vinne, men de tok feil, fake news, så når du referer til dem, så tar du feil igjen.
Slettet bruker
25.03.2020 kl 23:51 377

fake news