Gladmelding fra USA

Liffe1952
NEL 26.03.2020 kl 09:50 1238

Tidligere denne uken måtte NEL midlertidig stenge anlegget i Wallingfort til 22. april. Nå har Nel Hydrogen US, et datterselskap av NEL blitt definert som essensiell produksjonsvirksomhet av staten Connecticut.
NEL stenger ned i USA

Det betyr at anlegget i Wallingford kan gjenoppta driften. Selskapet påpeker at inntekter og drift fremdeles vil bli negativt påvirket av forstyrrelser i verdikjeden og ekstraordinære helsetiltak etter coronaviruset.
«Sikkerhet og velvære for våre ansatte og medborgere er vår topp prioritet og vi har iverksatt strenge tiltak for å sikre en sikker drift fremover», sier konsernsjef i NEL, Jon André Løkke.
NEL-aksjen er det siste året opp 86,2 prosent, mens den er ned 8,6 prosent den siste måneden.
Seriøs
26.03.2020 kl 10:06 1164

Hvor langt ned skal vi? Mye usikkerhet rundt alt i markedet nå. Underleverandører sliter og det påvirker produksjonen på sikt.
Liffe1952
26.03.2020 kl 11:01 1027

Begynner å venne meg til svingninger på inntil 1 kr, på enkelte dager, men tror ikke vi skal noe særlig under 10 kr. Jeg har vært langsiktig inne i de siste 5 årene, men blir litt skremt slik situasjonen er nå. På sikt vil hydrogen ta over i markedet så jeg er rimelig sikker på at vi skal langt oppover fremover.