AXA - Mandatory Notification of Trade. Kurs -> 10 kroner!

Slettet bruker
AXA 26.03.2020 kl 10:50 3350

Axactor stiger kraftig. NB, aksjekjøp av CEO i går!

Oljerelaterte aksjer faller mens Axactor stiger. Aksjen har falt fra nærmere 20 kroner før jul, og kan dobles til 10 kroner innen noen uker!

Mandatory Notification of Trade
Endre Rangnes, CEO of Axactor SE, has today purchased 500,000 shares in the Company at an average price of NOK 4.9903 per shares. After this transaction Mr. Rangnes and Alpette AS, a company owned by Mr. Rangnes, controls 3,025,643 shares in the Company.

In addition Susanne Schneider, who is a related party to Mr. Endre Rangnes, has today purchased 300,000 shares at an average price of NOK 5.0477 per share. After this transaction Mrs. Schneider controls 339,832 shares in the Company.

https://newsweb.oslobors.no/message/499518
Redigert 19.01.2021 kl 13:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.03.2020 kl 23:06 1947

Faktorer kan tyde på at bunnen er nådd
Torsdagens markedsaktivitet på Wall Street kan tyde på at bunnen er nådd.


BUNNEN NÅDD?: Flere faktorer tyder på at en bunn er i ferd med og skapes.
FOTO: RICHARD DREW
BØRS
HANS CHRISTIAN VOLD
Publ. 22:44 - 26.03.20 | Oppd. 22:58

ANNONSE
Det er muligens for tidlig å erklære, men flere faktorer torsdag kan tyde på at en bunn er i ferd med og formes.
Stiger på elendige nyheter
Et kjent tegn ifølge CNBC er at markedet stiger tross dårlige nyheter. Torsdag kom tallene for antall førstegangssøkende til arbeidsledighetstrygd i USA (jobless claims) fra forrige uke. Antall førstegangsøkende viste 3.283.000 sist uke, og representerer en solid økning fra uken før på 282.000. Forrige ukes tall er by far de verste noensinne. Dette til tross, Wall Street steg markant i torsdagens handel.
De amerikanske indeksene har steget nesten 20 prosent fra den foreløpige bunnen satt mandag denne uken. Dersom indeksen stiger mer enn 20 prosent fra bunnen representerer det et klart positivt signal.
Dagens tall på «jobless claims» ses som den første testen der investorene valgte å se forbi de elendige tallene og fortsatte å kjøpe, og sånn sett bestod. Samtidig spekuleres det i om noe av grunnen til oppgangen var at tallene for mange kom inn bedre enn forventet, da enkelte konsensus-estimater skal ha vært så høye som fire millioner.
Har fortsatt det verste i vente
Økonomer forventer et bratt fall i økonomisk aktivitet i andre kvartal, noe som kan medføre et fall i BNP på 20 prosent, og en arbeidsledighet på drøye ti millioner personer i USA. Dersom spådommene treffer er det rimelig å anta at aksjemarkedet skal videre ned.
Flere eksperter tror derimot at bunnen er nådd, blant dem, Peter Bloockvar, sjef for investeringer i Bleakley Advisory Group.
«Jeg tror markedet har nådd en bunn. Videre tror jeg at alle de dårlige nyhetene som omfatter viruset fremover allerede er priset inn», sa Bloockvar til CNBC.
Gunstig klima
I USA har Federal Reserve (Fed) gjort sitt for å begrense de økonomiske ringvirkningene fra virusutbruddet. Renten er kuttet til nærmere null prosent, samtidig har Fed pumpet inn nesten 6.000 milliarder dollar i amerikansk økonomi. På toppen av det venter en «hjelpepakke» til næringslivet på ytterligere 2.000 milliarder dollar.
Slettet bruker
26.03.2020 kl 21:42 2063

Her er det bare å laste opp! Kjøper mer i morgen.
Hysa
26.03.2020 kl 21:30 2094

En ting er sikkert og det er st det er priset inn mye jævelskap i AXA nå😂
Slettet bruker
26.03.2020 kl 21:04 2139

Baisserne på disse nivåer er jo totalt blåst i hue
Slettet bruker
26.03.2020 kl 21:01 2145

Det viktigste signalet er at CEO / Endre og hans familie i går foretok et stort kjøp.

At et fond i disse tider i dag selger, er ikke noe å baise så mye, hvem tror du kjøpte disse aksjene og hvorfor er mer interessant ;-)

At USA går bananas for 3. dag likeså, sammen med støttepakker verden ikke har sett maken til. I morgen kommer d mer fra Erna & co :-)
Slettet bruker
26.03.2020 kl 21:00 2150

Ingen drama for min del, men blir forbanna når folk prøver å sminke på sannheten her Hysa.

Du sier du ikke har lest her på 1-2 år, så kan jeg bare kviskre deg bak øret at salg fra Alfred Berg har vert nevnt som mulig scenario siden 20 tallet, og derfor er dette litt sensitivt for noen, for ingen - utenom SS har trodd de skulle selge. Jeg har advart mot det lenge.

I dag kom første salget, og jeg tror ikke det er det siste.

Short dekkes ikke inn her, ei heller 4,80 - mens i B2H er det dekket. Eg forstår mange er redd for videre nedgang, men det er nødt til å komme.

Se legen fra NY på dagsrevyen i kveld. Skremmende.

Covid19 er i tidlig fase. Dette vil sende børsene betydelig ned når pengetrykkingens rus er over i USA. Det tror jeg alle egentlig forstår.
Så leser vi om India, Brasil som fornekter, Putin som stenger flytrafikk og grenser i morgen, USA som har et helsevesen som uland (for folk flest), og Afrika som står totalt hjelpesløst.

Så alternativ 2- Hysa, det tror eg du vet at du kan se laaaaaaaangt etter.


SS
Hysa
26.03.2020 kl 20:55 2172

De har solgt. Enkelt og greit.

Men det ble er voldsomt styr over at et fond solgte aksjer. Djjeesus😂. Gå over aksjonærlistene til samtlige aksjer på OSE. Du vil se fond som kjøper og selger hver eneste dag.

Eks:
1: Hysa driver Hysefondet Vekst. Jeg elsker AXA og kjøper galmann!
2: SS overtar Hysefondet. NEEI F..... AXA skal jo ned. SS selger. Flaggmelding kommer.

Dette er det som er så unikt i AXA. Her blir det huskestue over et fond👍😂.

Noen kjøper og noen selger, innsiden teller. Innsidesalg kan og ha sine grunner. Noen må faktisk selge aksjer for de må betale restskatt eller har lyst på en grom bil,hytte,båt osv...

Det ligger ingen negative nyheter i AXA foruten Korona.

Hadde det ikke vært for korona hadde AXA aldri gådd under 10kr.

Alt avhenger i hvor lenge man tror korona vil bremse nærmest alle selskap.

1- varer korona lenge. Ja da er det ikke positivt for AXA.
2- går korona over rimelig greit og man får kontroll. Da går alt bra.

God kveld 🤗😇
Redigert 26.03.2020 kl 20:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.03.2020 kl 20:52 2183

Jeg har sett listene nå, og fondets 3 poster ligger øverst på lista.
De aksjene de hadde, utgjorde over 5% av totale antall aksjer på ca 185 mill.

Nå solgte de 1,8 mill aksjer på en enkelt dag. De benyttet rekylen fra Endres kjøp til å rømme. 1,8 mill aksjer, fra en enkelt aktør er svimlende, og en normal forvalter ville aldri solgt så tungt, over så kort tid. De skal da ha mest mulig for hver aksje, og over noen dager kunne de normalt fått høyere pris. Jeg var overaska over at ikke denne i dag bikket 6 kr, men svaret kom jo det, Alfred Berg solgte med dem kunne.

Hva får oss til å tro at det er slutt med dette? De har jo mange mill aksjer igjen, og kanskje vet dem mer enn oss.

Uansett så spiller topp 20 ingenting inn på 5% i antall aksjer som disse hadde. 5% er basert på totalt antall aksjer i selskap, og knekkende likegyldig mtp "topp20"

Begynner å spore et snev av desperasjon her TT. Du må forklare deg bedre enn som så, og komme med utregninger og mer kjøtt på beina.
I min verden er det så enkelt at Alfred berg sine fond samla satt på mer enn 5% i går, og tiden før, men selger tungt i dag, hele 1,8 mill aksjer, og faller under 5% av 185 mill aksjer.

SS
tenketanken
26.03.2020 kl 20:47 2193

Du forstår perfekt hva jeg mener, og jeg har alle mine ord i behold.
Enkel matematikk som kan læres på corona fjernundervisning !
Slettet bruker
26.03.2020 kl 20:41 2222

No Tenketanken er det rett før jeg må stripse mine hender fra tastaturet.

Er du helt blind? Det står SALG to plasser. Det står eksakt antall aksjer SOLGT i DAG, den 26.mars. Hvordan du kan klare å lage en rørende løgn omkring dette, er ikke til å fatte eller begripe. Du ser da selv at de sier de har solt 1,8 mill aksjer I DAG.

Om du mener omrokering er årsaken, får du faktisk dokumentere dette. Jeg har ingen tro på dette, for dette er så enkelt som at de har solgt fryktelig mange aksjer, og da kommet under 5% som da må flagges.

SS

Flagging Axactor
Fond forvaltet av Alfred Berg Kapitalforvaltning har solgt 1 790 309 aksjer i Axactor
26.Mars 2020.

Fond forvaltet av Alfred Berg Kapitalforvaltning eier 7 732 466 aksjer i selskapet etter dagens salg, tilsvarende 4,17% av utestående aksjer. Eierandel er beregnet av utestående 185 395 464 aksjer.
Redigert 26.03.2020 kl 20:42 Du må logge inn for å svare
tenketanken
26.03.2020 kl 20:35 2238

Selvfølgelig vet vi det, men din forklaring på nedsalg er dessverre misvisende.
når du sier : ”Nå har Alfred Berg gitt opp og selger tungt ”
Omrokeringen blant andre aksjonerer, har gjort at de tilfeldigvis har kommer over flaggegrensen,
og av forståelige grunner så velger de å selge seg ned.
Dette er den eneste grunnen !
Slettet bruker
26.03.2020 kl 20:30 2263

Det blir svarte natta når de våkner fra lånte penger rusen............


SS
Slettet bruker
26.03.2020 kl 20:24 2279

S&P 500
INDEXSP: .INX

2 584,33 +108,77 (4,39 %)

👍
Redigert 26.03.2020 kl 20:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.03.2020 kl 19:59 2334

Anbefaler aksjekjøp: – Vi liker disse prisene
Morgan Stanley-strateg anbefaler investorer å kjøpe aksjer

https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/03/26/7512100/anbefaler-aksjekjop-vi-liker-disse-prisene
Slettet bruker
26.03.2020 kl 19:49 2362

Så du er våken SS. Fikk du noe nytt å spinne på nå? Noen er interessert i hvem som selger, andre av oss hvem som kjøper...
Håpefullt
26.03.2020 kl 19:44 2387

Sorry, de er ikke innsider.
Slettet bruker
26.03.2020 kl 19:40 2410

Håper dere vet forskjell på insider, og flaggrense.

Alfred Berg fond er INGEN insider.

SS
Håpefullt
26.03.2020 kl 19:31 2431


Store fondsforvaltere allokerer jo store summer av grunner som kanskje ikke er så innlysende for oss som sitter med nesetippen til kun et selskap. Er ikke sikkert man skal legge så mye i det.
Redigert 26.03.2020 kl 19:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.03.2020 kl 19:31 2435

SS - tror du generelt gjør lurt i å posisjonere deg i markedet igjen, virker som de fleste store ser forbi død og elendighet de neste månedene, og ser 3-6 måneder frem i tid. De enorme pakkene gjør også at markedet overser det korte bilde.

Også mtp AXA gjelder det å se litt frem i tid, etter gårsdagens innsidekjøp, full kasse etter siste emi og store fisker som lurer i sivet (ref bud kr 22), tror jeg det nå er lurt å dekke short og få på seg litt mer langsiktige briller.
tenketanken
26.03.2020 kl 19:24 2452

ja det skjønner jeg. Det jeg lurte på er om der kunne ligge noe i forhold til Axa som gjorde de måtte velge denne løsningen ?
Vet ikke om slik er vanlig ? Mest logisk og tro dette velge de selv, fant ikke noe god lektyre som kunne forklare det
Håpefullt
26.03.2020 kl 18:42 2540

Hva mener du ? Alfred.B har solgt så mye aksjer i dag at de faller under meldeplikt til børs.
tenketanken
26.03.2020 kl 17:43 2602

Hvavetjeg :
Hva tror du om nedsalget Alfred Berg,har det noe med selve flaggegrensen å gjøre ?
Redigert 26.03.2020 kl 17:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.03.2020 kl 15:17 2788

Jeg hadde ikke turt å sitte over dagen i dag short. Det er nå brennsikkert. Til og med olja trender opp. DOW åpner sterkt og vi kan få børsmelding i AXA i ettermiddag? Jeg setter en knapp på at Storeulv kjøper i dag som sagt.
Hysa
26.03.2020 kl 15:06 2828

Det blir nok å oppdatere på NewsWeb i dag også😂👍. Meget fint volum i dag
Redigert 26.03.2020 kl 15:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.03.2020 kl 13:28 2967

tt: vi får se. Om Storeulv er interessert så skjer det nå, som du sier. Snakket med en av de største aksjonærene for en stund siden, og han sa at dette var en no brainer. Men vedkommende er selvsagt biased... Men han sitter da fortsatt.
tenketanken
26.03.2020 kl 13:24 2982

Hvavetjeg

Jeg er helt enig i det du skriver inngangsbilletten på Axa med P/B 0,22 og Roe 5,55 %
EPS 1,37 er jo helt tullete, kan da ikke gå bare en vei som du sier .
Tenker man seg P/E 18 vil fair value være kurs 25. ( P/E 4 er dagens kurs 5,5 kr)

Når jeg sier synsing , så er det oppkjøpstematikken av børs, som altfor ofte fremstilles
som et billig poeng, som frem til nå ikke har rot i virkeligheten. Det bare undergraver
tilliten til ledelse ,co-investor og markedet og relasjonene som Axa jobber under.
Ønsker han 33,34 % må han komme med det NÅ, om ikke så er det ikke på
agenda i denne omgang. Oppkjøp har aldri vert en del av strategien til Fredriksen !
På sikt blir det en utbyttemaskin som alle andre av hans selskap og ikke noe annet.

Jeg er overbevist vi nå går inn i en tid der inkasso igjen blir ettertraktet, markedet
vil skrike etter selskaper som tar tak i den enorme gjeldsproblematikken i åra framover.
Her er det kjøp, og kun det som gjelder spør du meg !


Slettet bruker
26.03.2020 kl 12:42 3088

Krumkakejernet: men det er jo det som gjør børs interessant. Å trekke de stiplede linjene... Godt volum så langt i dag... SS misser nå kanskje toget, for han ser jo bare svartsynet. Du vet SS det må jo snu. Kan ikke gå ned 10% hver eneste dag vet du.

Edit: Ulven kjøper i dag tenker jeg. Børsmelding klokka 164X om så er tilfelle.
Redigert 26.03.2020 kl 13:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.03.2020 kl 12:34 3117

Ja riktig, men en kan ikke forvente at spillerne spiller med åpne kort? Makan til handicap kan en strengt tatt ikke forvente..
Slettet bruker
26.03.2020 kl 12:32 3123

Synsing? Jeg tenker vi løser Koronagåten. Vaksinen kommer om et år, om ikke før? Og vi får KANSKJE en medisin i mellomtiden? Når vi får hele porteføljekjøpet gratis, og priset lik kontantbeholdningen (som er mer enn stor nok til å ta oss gjennom krisen) OG vi går cash positivt enda... Det siste er viktig og det er ikke priset inn overhode. I tillegg kommer jo renten ned. AXA sitter på floatere som da vil justeres ned. Neste gang er vel slutten av juni? Er det priset inn? Samt at vi har rekordsvak NOK og porteføljene er mesteparten i EUR. Er det priset inn?
Behøver ikke å synse så mye ser du...

Innsidekjøper var stort i går, så det er lov å spille på tanken om at noe positivt kan skje nedover veien her nå. Det er i alle fall ikke negativt.
Redigert 26.03.2020 kl 12:34 Du må logge inn for å svare
tenketanken
26.03.2020 kl 12:29 3139

Krumkakejernet
Dessverre er det akkurat det som er Axa sitt store hoved problem,
altfor mye synsing av håp og tro som undergraver tilliten til selskapet.

Redigert 26.03.2020 kl 12:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.03.2020 kl 12:26 3156

Selvsagt Krumkakejern. Kan jo være et setup vi ser nå. Kommer det flere innsidekjøp i dag, så er det bare å klemme til. Husk at SS taper 50 000 kroner for hver krone kursen går opp. La oss starte HØYT i morgen! :)
Slettet bruker
26.03.2020 kl 12:04 3208

Geveran mangler ikke mange aksjene før budplikt.... ligger jo i kortene at døtrene til fredriksen vil kjøpe opp dette finanseventyret som viser formidabel vekst..
hadde vært en genistrek å komme med bud i disse coronadager.
Endre Rangnes har i værtfall rigget seg til for oppgang 😉
Redigert 26.03.2020 kl 12:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.03.2020 kl 11:56 3243

BRA det SS, jeg ligger der nede og venter på deg. Ta en titt på 5-blank. Tror du det er alt? Eller ligger jeg skjult? Hva tror du?.. Snart slutt på dumme penger vet du. Det vil si de som selger AXA til under verdien av kontantbeholdningen og ikke har fått med seg at porteføljekjøpene har større verdi enn bokført...
Slettet bruker
26.03.2020 kl 10:51 3332

Har eg ingen tro på.

AXA går ikke oppover på røde børser, utenom i dag pga kjøpet i går. AXA vil følge børsene nedover igjen.

SS