Er umiddelbart litt skeptisk til ny oljefondsjef.

Thinky
26.03.2020 kl 12:47 895

https://www.dn.no/marked/oljefondet/statens-pensjonsfond-utland/koronaviruset/nicolai-tangen-blir-ny-sjef-for-oljefondet/2-1-781718

Hvis han har så mye penger, hvorfor da ta lønnet arbeid hos Norges bank ?

Og dette er mannen med den mildt sagt svært omstridte siloen på havna i Kristiansand.

Et mildt sagt overraskende valg av sjef.

Lukter det litt "One Canada Plaza" i Docklands av dette ?

Når dette er sagt, burde Oljefondet bli flinkere til å selge. Ha bedre strategi og operativitet mht. å selge aksjer.

Kjøp er noe annet. Da ligger det grundige analyser bak, og foretatt timing av kjøpet helt eller trinnvis.
Redigert 26.03.2020 kl 12:47 Du må logge inn for å svare
Thinky
27.03.2020 kl 00:26 795

https://www.nrk.no/norge/oljefondssjefen-med-band-til-skatteparadis-_-forventer-redegjorelse-1.14962547
Har Blackrock, Cayman Island fått en mann i oljefondsstolen ?

Blackrock som vokter gjelda til flyselskapet Norwegian. Og som det lukter riktig stram NWO lukt av.

Er det egentlig NWO som eier Oljefondet ? Ja, le. Men dokumentér det motsatte vennligst.
Redigert 27.03.2020 kl 00:29 Du må logge inn for å svare
Lobbe
27.03.2020 kl 00:42 773

Hei,. No skal vi skjå her gut, er ditte en oppfatning eller er det noko som ligger bak her ,,MMM mine eigne tankar er rett hos sorro uten og nemne eit einaste nr eller navn. Er særdeles betenkt over dinne utnevlesen over vedkomande person. Nei ditte likar eg inkje,. Kvifor + ? Jau alt for tette , teite, forbindelser med makt eliten i Europa, . SÅ MÅ ALLE GJERA OPP SI EIGA MEINING. Håper det blir meir openheit on invisteringane til det Norske pensjonfond utland,.. HAHAHAAH HIHIHIHI, knis knis,KKKKKkkkiiii.
Thinky
29.03.2020 kl 15:12 477

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/Op9bKV/paatroppende-oljefond-sjef-beklager-uttalelse-var-knyttet-til-egne-barns-arv

Nå hevder han at uttalelsen gjaldt hans barn. Men er barna hans noe tema her. Arveavgift er jo bare aktuelt om det
er noe over en viss grense å arve. Jeg kan ikke se at 100 % arveavgift for hans barn her er noen problemstilling
vis a vis Nicolai Tangens formue. Han har jo overført formuen til en stiftelse. Det er ikke noen arv å snakke om å
arve her, å avregne 100 % arveavgift mot.

Jeg føler meg ukomfortabel med denne mannen.
NWO vil sikkert at det skal innføres 100 % arveavgift, slik at de kan få både konfiskert og overført til seg folks
opparbeidede verdier.

Et upassende mageplask så det holder !
Redigert 29.03.2020 kl 15:22 Du må logge inn for å svare
Thinky
29.03.2020 kl 15:19 465

Han sier samtidig dette :
"Formuesskatten på sin private milliardformue skal han betale «med glede»."

Er det formuesskatt på en stiftelse ?
Er uttalelsen gjort for liksom å legitimere uttalelsen om 100 % arveavgift ?
Lages ikke en stiftelse bl.a. for å redusere eller unngå skatt ?
Hvor skal formuesskatten utfra milliarder hentes fra ?
Redigert 29.03.2020 kl 15:21 Du må logge inn for å svare
bj111
03.04.2020 kl 16:19 146

Er særdeles skeptisk til han og mener det er et dårlig valg. Med den bakgrunnen tipper jeg han fort kan stikke nesa si inn i forvalternes oppgaver med private meninger som ikke er bra. Han skal ha ansvaret for verdens største fond og klarer på første intervju å tråkke rett i salaten med arveavgiften. Oljefondet skal ikke uttale seg politisk da det er politisk uavhengig i sitt mandat. Blir ikke overrasket om han får en kort reise og at fondet betaler en svært høy pris for hans dumheter. Stor forskjell på oljefondet og det fondet han har bygget opp.