Det er TYPISK Gro å være BEST

Slettet bruker
GOD 27.03.2020 kl 07:59 744

Gro Harlem Brundtland: Advarte - men for døve ører

Gro Harlem Brundtland om corona-krisen: «Det er dessverre ingen tvil om at det vi opplever er en varslet katastrofe»

Verdens helseorganisasjon og andre advarte, men for døve ører, ifølge Gro Harlem Brundtland. Overfor VG slår den tidligere statsministeren og WHO-sjefen fast at vi nå opplever «en varslet katastrofe».

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/qLBnj1/gro-harlem-brundtland-om-corona-krisen-det-er-dessverre-ingen-tvil-om-at-det-vi-opplever-er-en-varslet-katastrofe

Kan noen huske WHO i januar da Kina slet med utbruddet i Wuhan anbefale alle andre land til å stenge grensene og holde seg hjemme for å hindre spredning for eksempel? Jeg kan ikke huske det...
brahman
27.03.2020 kl 08:20 736


GHB er synsk - hun visste at pandemien ville komme...
Slettet bruker
27.03.2020 kl 08:55 714

Ja det ar den rette ræva som feis.

Husker en viss EU-folkeavstemming der Horftesugga fikk "det gale" resultatet i trynet, men hvem hadde de døve ørene da? Jo nettopp Hoftesugga.

M Ø K K A K J Æ R R I N G
convert
27.03.2020 kl 08:56 713

Mens land og folk er i dyp krise, velger VG å holde et "hva-sa-jeg intervju" med landssviker Gro som hovedoppslag hele morgenen igjennom.
Zorin
27.03.2020 kl 10:14 682

Jeg mener nå at det er slike som deg som er landssvikere som går litterært til angrep på våre folkevalgte som kun gjør jobben sin. Og det er et angrep på demokratiet og et angrep på demokratiets spilleregler er landsforæderi. Så jeg vil nok si det er DU som er landsforæder her.
Zorin
27.03.2020 kl 10:14 681

Jeg mener nå at det er slike som deg som er landssvikere som går litterært til angrep på våre folkevalgte som kun gjør jobben sin. Og det er et angrep på demokratiet og et angrep på demokratiets spilleregler er landsforæderi. Så jeg vil nok si det er DU som er landsforæder her.
kokkohill
27.03.2020 kl 10:21 669

Hvorfor får denne kjerringen taletid, hun er en vandrende klimakatastrofe og mørkekvinne...
Zorin
27.03.2020 kl 10:28 665

Fordi hun i motsatt til deg vet hva hun snakker om. Dessuten så har hun rett. Noe du altså ikke har.
Slettet bruker
27.03.2020 kl 10:49 653

kan ikke corona gjøre jobben sin og klappe møkkakjerringa for godt?
Slettet bruker
27.03.2020 kl 11:09 642

Zorin

Så du mener at man bare skal drite i det folket stemmer når det er en folkeavstemming i en sak?
Så vidt jeg husker gikk vel også du i bresjen for å ikke ta hensyn til folkeavstemningen om Brexit også så det er kanskje ikke så rart at du sier det du sier. (Vi så jo alle hvordan det endte)

Skulle likt å vært flue på veggen der du og din familie (tror neppe du har noen men) skal ta en avgjørelse på demokratisk vis.
Din kone og dine 7 unger vil en ting og du noe annet. Ja da er det vel ikke mer enn rett og rimelig at det blir slik som du vil.

Gud bedre.

Redigert 27.03.2020 kl 11:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.03.2020 kl 11:17 632

Neil deGrasse Tyson
@neiltyson
·
Mar 23
This month, the US stock market lost two trillion dollars in market-cap due to a problem that science R&D could have preemptively solved.

That figure exceeds the sum of all funds ever received over all years since 1950 by the National Science Foundation, the NIH, and the CDC.

https://twitter.com/neiltyson?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Eauthor
siko1
27.03.2020 kl 12:59 611

Jeg kan ikke huske det, sier direktøren.

Neivel?

https://www.reuters.com/article/us-health-pandemics/world-at-risk-of-pandemics-that-could-kill-millions-panel-warns-idUSKBN1W22T4

Der har tidligere kommet ukontrollert virus fra Kina, Mersviruset samt Sars er de mest kjente. Og det er ikke så lenge siden heller.

Det Gro H. Brundtland og WHO har sett og skjønt er at dette bare vil fortsette da land som Kina ikke har fattet mottiltak mot virusspredning, overhode.
Sagt med andre ord, man trenger ikke være rakettforsker for å forstå at dette ville, og VIL gjenta seg.

Gro Harlem Brundtland var en god politiker, men ble utsatt for nedrig hets - av de mest nedrige av oss.
Nå er det Erna Solberg som står for tur. Og her forleden Monica Mæland, politikere som virkelig står i det og gjør en fenomenal jobb og resultater, gitt de forutsetningene de har akkurat nå. Og kred til Støre og Vedum.

At etpar kjerringer her inne på DT bedriver antydning til hets er vel ikke annet å forvente. Men når "tøffe" mannfolk gjør det samme, da senker de seg ned på bunnivå.
Man søker til og med etter noe materie for å finne et eller annet å henge på disse, brexit var det en som fant.

Stusselige greier.
Redigert 27.03.2020 kl 13:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.03.2020 kl 13:03 603

siko1

God bedring.
Slettet bruker
27.03.2020 kl 13:09 599

Hei siko/folkens:))

Og...hvor mange nick opererer du under siko1 - vi ser noe gjenkjennelig i setningsoppbygging og argumentasjon og deler gjerne våre tanker...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
27.03.2020 kl 13:33 586

Det er rart at de som faktisk har advart om at en pandemi vil skje nå er forhatte.
Bill Gates tilhører også denne gruppa.

De samme elsker når Trump sier at "ingen trodde dette ville skje".
Redigert 27.03.2020 kl 13:34 Du må logge inn for å svare
siko1
27.03.2020 kl 13:34 584

Tille Lulla.

Jeg har tidligere vært litt fan av deg og innleggene dine, med morsom snert samt fingeren på temaer politikere helst ser feid under teppe. Dette gjelder spes i innvandringspolitiske spørsmål. Herunder familiegjenforening - ikke minst.

Imidlertid, jeg syns et slikt nick som deg burde holde seg for god til å henge seg på antydninger til gryende hetsing mot politikere som står i det. Og jage i flokk mot disse.

Det kler deg ikke, JBJB.

Og igjen, det forundrer meg at en person med såpass sunt fokevett i bunn som du, i hvert fall tidligere har vist, går hen og innbiller seg at jeg opererer under flere nick.
Hva skulle det være godt for?
Jeg trodde jeg hadde formidlet at jeg står for noe. Man trenger ikke fler nick for å gjøre det.

Hadde tidligere et annet nick, SCK, men etter omlegging fikk jeg ikke innlogget med det, ble rot med e-post var det vel. Det gamle velkjent lå der, som er det eneste å bruke.


Zorin
27.03.2020 kl 13:41 572

Gud er ikke bedre og jeg har allid sagt at England må på bestemme sin egen skjebne; seile sin egen sjø, osv. når det kommer til Brexit. Jeg er naturligvis motstander av EU og EØS men hva andre land måtte ønske er meg revende likegyldig.

Når det gjelder min familie så tar du feil på begge ytterkanter. Men det er vel som forventet fra deg. Jeg har en kone - og hvem vil faen meg vil a flere? I tillegg til det så har jeg ett barn. Det er alt du trenger å vite.

Ellers så bør du ta en Coronasjekk fordi det virker som du ikke henger med i svingene. Glipper taket. Faller fra i hverdagen. osv.
Jomma123
27.03.2020 kl 14:09 562

Hvorfor advarte hun oss ikke når utbruddet ble så voldsomt i Kina? Hørte ikke en lyd fra henne da..... Komme med sånne uttalelser når vi står midt oppi dette kunne jammen jeg ha sagt også..
Slettet bruker
27.03.2020 kl 14:31 545

Jeg rakket ned på Hoftesugga fordi hun ikke likte at hun snakket for døve ører. men når jun hadde det døve øret. Ja da var det helt ok å ikke lytte.

Folk som vender kappa etter vinden uten å tenke på hva de har sagt og gjort tidligere i livet er ikke mine favoritter. Så enkelt og greit er det.
Slettet bruker
27.03.2020 kl 14:34 543

Skjønner itte at skatteflyktningen orker å uttale seg jeg. Etter den opprivende historien om en overlege som muligens strøk henne på skulderen på midten av syttitallet, så ville hun vært unnskyldt hvis hun søkte seg vekk fra rampelyset gett.