Mulig investormøte i Oslo med internasjonalt ledende onkolog?

shokosta
15.08.2018 kl 19:27 1806

Som noen kanskje vil kjenne til, gjennom tidligere innlegg her på Forumet, har jeg et bredt nettverk innen ulike kreftmiljø ute, og jeg forsøker nå å få en av de viktigste opinionsledere innen moderne kreftbehandling til å komme en tur til Oslo, for å snakke med pasienter her om framtidens behandlingsmuligheter, også de som i dag bare er på klinisk studie nivå.

Spesialisten jeg tenker på er Professor ved Imperial College i London, og har hatt en rekke presentasjoner verden rundt, bl.a. sammen med Siddhartha Mukherjee (forfatteren av The Emperor of All Maladies, som vant Pulitzer prisen i 2011) der temaet er "Framtidens Kreftbehandling". Han har skrevet over 600 forskningsartikler, publisert i de mest anerkjente medisinske tidsskrift, og han er også styremedlem i flere ulike forsknings- og utviklingsselskap innen kreftbehandling og biotek.

Jeg vet at han bl.a. har henvist pasienter til kliniske studier med produkter fra Bergen Bio, så det slo meg at det kanskje hadde vært en tanke å spørre om noen investorer innen Farma kunne tenke seg å dele noen timer med ham, for å høre hans syn på hva framtiden vil bringe, for kanskje å kunne gjøre enda bedre investeringsbeslutninger i framtiden innen biotek?

Gjør ikke dette for å tjene penger, men det koster å få en mann som dette til Norge, kostnader som må deles på både pasientene og eventuelt de investorer som kan være interessert i et opplegg med ham, så helt gratis blir det ikke, men det viktigste nå er å høre om dette kunne være av interesse for noen å være med på? Mest sannsynlig en lørdags kveld eller en søndag, på et av Oslos bedre hoteller.
Hva mener dere?
Redigert 20.01.2021 kl 07:21 Du må logge inn for å svare
Boms
15.08.2018 kl 19:42 1772

Har lest boken og synes det kunne vært interessant. Har du noe mer håndfast om datoer og kostnader?
shokosta
15.08.2018 kl 20:02 1741

Har ikke noe konkret- da det vil avhenge av om det er interesse for det. Men kunne jo tenkt meg en ettermiddagsseanse på et hyggelig hotell uten å leie seminarlokaler men være mer uformell kanskje- for å gjøre dette rimeligst mulig. Som sagt må jeg forsøke å fordele kostnadene på flere her, men kanskje en tusing på hver? Med mulighetene for felles middag eller hygge utover kvelden? :) Hyggelig hadde det jo vært, men håper jo i så fall at ikke investorene braker sammen på samme måte som dere gjør her inne! :)
lufo
15.08.2018 kl 21:21 1661

Jeg kan og være interessert.
Durable
15.08.2018 kl 22:11 1604

Fint initiativ!
Jeg kan også være interessert i dette. :-)
shokosta
16.08.2018 kl 08:22 1506

Det høres ut som om det kanskje kan være interesse av å få dette til, og det er bra! En ting er at det kan kommer nyttig info om spennende muligheter her, en annen er at en vil få en sparringspartner også for framtiden, det er jeg sikker på. Mannen jeg tenker på er Prof. Justin Stebbing, som i april også gikk inn som styrefomann i Nanoteknologiselskapet Xerion, som i sin pressemelding da skriver:

An internationally renowned oncology expert, Professor Stebbing, has published over 600 peer-reviewed papers, is a Fellow of the Royal College of Physicians and the Royal College of Pathologists, and sits on the advisory Boards of a number of international cancer committees.
Commenting on his appointment, Professor Justin Stebbing, Chairman of Xerion, said: “I am delighted to be joining the board of Xerion at a point when the company’s technology is rapidly advancing into the clinic. Xerion is a truly unique company and its technology has the potential to change patient care for many difficult to treat solid tumours. I look forward to working with the board and management team to translate Xerion’s technology into effective therapies for cancer patients.” Dr Ian George, Chief Executive Officer, Xerion Healthcare, said: “Professor Stebbing’s clinical experience and international standing in the field of cancer treatment will be a huge asset for the company. Justin joins the board at a transformational time and his experience will be invaluable in accelerating our clinical pipeline.”
Xerion has recently secured £2million investment from venture capital fund, Oxford Sciences Innovation plc, to develop nanotechnology that enhances the effects of radiotherapy.

Professor Stebbing er en god venn av meg, og jeg er sikker på at han kan være et viktig kontaktpunkt også for Norske investorer interessert i kreftrelatert biotek, så jeg håper virkelig at vi skal få dette til. Og kommer tilbake med mer så snart jeg har mer info!