Dugnadspoliti

Slettet bruker
27.03.2020 kl 16:14 380

Joggere, hyttefolk og turgåere provoserer: – Vi er blitt et dugnadspoliti.

"I går fikk jeg kjeft av en gammel dame i butikken da jeg i et uoppmerksomt øyeblikk kom i skade for å stå nærmere henne enn én meter da jeg skulle betale mens hun pakket varene sine i poser. Skikkelig sint var hun. Og hun er ikke den eneste.

De siste dagene har Facebook flommet over av rasende innlegg om folk som står for tett i butikken, ungdommer som lufter seg uten voksne og som ikke holder anbefalt avstand til enhver tid, to familier som sitter rundt et bål enda de «åpenbart ikke er fra samme husstand». Og ikke minst, og verst av alt: folk fra andre bydeler som kjører til vår bydel for å gå tur i marka og dermed skaper overfylte og visstnok livsfarlige parkeringsplasser."
https://agendamagasin.no/kommentarer/redd-korona-anmeld-naboens-barn/

...oschloklysene begynner å få nærver 😁 WOW!
Slettet bruker
27.03.2020 kl 16:18 376

Men å spre folket utover det ganske land, på fjell og sjø med Aukrust fra flå-klypa tidene, "det er falig det" ?
Slettet bruker
27.03.2020 kl 16:30 363

Neida, la oss alle gå langt til fjells, en skikkelig topptur, knekke noen bein, og gjerne løse ut noen skred.....
Slettet bruker
27.03.2020 kl 16:31 362

Livet er livsfarlig det, men det vet du vell?
Slettet bruker
27.03.2020 kl 16:39 355

Som jeg har skrevet før. Angivergenet har overlevd helt siden krigen.
convert
27.03.2020 kl 17:06 345

Hvis man skal tro på at dette viruset innebærer en viss fare for folk, i alle fall de som er i risikogrupper, må da for helvete være mulig å holde seg et par meter unna, så sant det er mulig å få det til. Og det er det jo stort sett. Så ja..det er klart man fortjener kjeft hvis man bryter en slik enkel regel.

Kommer det noen og hoster på meg ("i et uoppmerksomt øyeblikk"), får vedkommende en på trynet.
Redigert 27.03.2020 kl 17:07 Du må logge inn for å svare