Jan Egeland, mannen uten hjerne skriver om covid 19

Fjordgubben
27.03.2020 kl 18:30 853

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/vQjlxm/koronaviruset-diskriminerer-ikke-noen-det-maa-heller-ikke-vi-jan-egeland

Mye surr fra en mann uten hjerne, men på slutten kvikner han til og advarer oss rike, fete, middelaldrende menn at dersom vi ikke skjerper oss så kan de 3 milliarder fattige bli sure, sinte, aggresive og innvandre til europa i slike enorme antall av vi alle dør av sult, jaja slik kan det gå.
Slettet bruker
27.03.2020 kl 18:36 845

Jan Egeland er det mest motbydelige kreaturet i norsk offentlighet. Han er så kvalm og ovenfor og ned at han får Rimi-Hagen, Fredsmegler-Solheim og Rakettforsker-Jagland til å virke spiselige og folkelige.
fabian2
27.03.2020 kl 18:57 826

Jagland er jo genial. Toppjobb uten skatt selv om han intet kan : Dårlig på skolen , dårlig til å danse , dårlig til å fortelle vitser dårlig i engelsk , ser litt dum ut også.....men han fikk det til !!!!!! Ble statsminister!!!!
Redigert 27.03.2020 kl 18:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.03.2020 kl 18:58 826

Jan Egeland er en hodeløs sosialist på det verste. Lever på god overbetalt offentlig lønn men omgir seg som diplomat med floskler om andres liv og virke

https://www.youtube.com/watch?v=Yn-oemgzlEU
Redigert 27.03.2020 kl 19:05 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
27.03.2020 kl 19:01 819

For å ta Egeland på ordet, så kan vi regne litt på hva som skal til for å lette litt på trykket fra alle de fattige.

Det er vel ca 1 milliard mennesker i de vestlige landene, altså i Europa, USA, Canada, Australia etc, de landene som skal betale.

Og blant disse er jo de fleste ganske fattige, så det er vel maximum 100 millioner av disse folkene som har råd til å gi så det monner, altså f.eks 1 million kroner hver. 1 million kroner hver, som skal fordeles blant verdens fattige.

Og det er mange fattige, visstnok 1.85 mrd mennesker i verden tjener under $1.25 pr dag, som visstnok er grensen, greit å vite at de som tjener $1.5 pr dag har det ok. Men greit vi regner at 2 mrd mennesker er fattige.

Så dersom man tar disse millionene og fordeler på verdens fattige vil hver person få ca 50.000 kroner hver, regner med at denne summen tross alt ikke varer evig, så de rike må nok grave i lommeboka hvert eneste år dersom det skal bli noe greie på det.

Regner også med at det blir noen protester på dette, så det er ingen annen utvei enn å innføre kommunisme, mannen uten hjerne kan jo regne på hvordan dette til slutt vil ende.

For mannen uten hjerne er 100% overbevist om en ting: at de rike landene bare kan beskytte grensene sine mot uønsket innvandring er totalt umulig, for slik er det å leve med et hode som ikke inneholder en hjerne.
Redigert 27.03.2020 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.03.2020 kl 20:06 795

Jeg regner med at han gjør en god jobb i den stillingen han har når folk som hater flyktninger misliker ham.
Det er litt rart dette her. Når det er snakk om innvandring så sier mange at det er bedre å hjelpe flyktninger der de er (noe jeg er enig i). Man får mest igjen for pengene. Men dette må jo være tomt prat for det viser seg at det sitter mange folk i Norge og ergrer seg grønn også over all hjelp som blir gitt til flyktninger på stedet.
convert
27.03.2020 kl 20:43 776

Det kan da ikke være så vanskelig. Coronapesten gjør at nordmenn må gå fra hus og hjem (permitteringspenger er 60-65% av lønn). Skikkelige statsledere vil da si at nå setter vi vårt eget lands borgere først. Likevel argumenterer jabbet og andre islamistvenner for at vi skal fortsette å fø på lykkejegere og parasitter, utlendinger som har rotet det til for seg og all verdens velferdssøkende, så lenge de ikke er norsk. Ekle mennesker. Jeg håper de får sin straff.
Sotah
27.03.2020 kl 20:53 763

Her trengs det en realitetsorientering. Det blir komplisert når viruset slår inn i leirene. De som ikke forstår det lever i et parallellunivers der bare de selv har betydning. Jeg er glad jeg ikke har ansvaret for de avgjørelsene som skal tas der. Det kommer til å gjøre vondt.
Sotah
27.03.2020 kl 22:54 722

Og du demonstrerer livet uten hjerte, fjordmann. Er ikke helt sikker på om du imponerer heller.
Fjordgubben
27.03.2020 kl 22:56 720

Til sotah, jabba og deres likesinnede; det var altså gode grunner til at mennesker etterhvert fant ut at det var en veldig god ide å skape nasjonalstater med grenser slik at man kunne skape trygge samfunn skjermet fra fiender og uroligheter i andre deler av verden.

Noen, f.eks Egeland uten hjerne, og noen andre, tror ikke på dette, men nasjonalstater er fortsatt en like god ide som det var for 1000 år siden.

Ellers; god helg, med hjarta på rette plassen.
Redigert 27.03.2020 kl 23:02 Du må logge inn for å svare
Sotah
27.03.2020 kl 23:02 715

Til deg også, fjordmann. Måtte du finne hjertet ditt.
Fjordgubben
27.03.2020 kl 23:05 714

Jeg er en veldig snill mann, med naiv og dumsnill prøver jeg å unngå å være, selv om det noen ganger glipper der og.

Elles håper jeg du, jabba og Egeland uten hjerne kan møtes en dag og diskutere verdensproblemene, jeg er sikker på at dere kunne blitt riktig så gode kompiser.
Redigert 27.03.2020 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
børst
27.03.2020 kl 23:15 698

En mann uten hjerne, men feit lommebok, fylt av norske skattepenger.
Sotah
27.03.2020 kl 23:18 696

Jeg håper du har rett. Det du poster her er sjeldent spesielt snilt. Men kanskje du er en grepa kar ellers. Det hadde vært fint.

Edit: Nicket ditt gjør meg en anelse i tvil. Men du tok kanskje det første nicket som var ledig? Sånn at linken til Peder og Anders bare er tilfeldig? Jeg viser godvilje og tror på det.
Redigert 27.03.2020 kl 23:30 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
27.03.2020 kl 23:51 679

Ja, og hva så? At man har grenser betyr selvsagt ikke at man ikke skal ha mulighet til å reise fra land til land, og at man kan bosette seg i andre land dersom man er skikket til det, og klarer seg uten å ha som mål å snylte på det offentlige.

Ja det med fjord er helt tilfeldig, og betyr ikke noe annet enn at jeg er glad i fjorden, og du tar feil når du sier at jeg sjelden poster snille ting. Jeg er snill mot de som er snille, Egeland er en sabotør som undergraver vestlige lands sikkerhet og økonomiske grunnlag, noe som potensielt kan ødelegge for mange generasjoner framover, ikke akkurat snilt.

Mår det gjelder u-hjelp er jeg en sterk tilhenger av å gi støtte til utdanning, og noen ganger infrastrukturprosjekter, alt annet kan fort bli puter under armene som gjør mer skade enn nytte, altså veldig usnilt, for å gi en vri på et gammelt SV-uttrykk.
Redigert 27.03.2020 kl 23:57 Du må logge inn for å svare
sus1
28.03.2020 kl 00:45 664

Jan Egeland ja, mannen som alltid sier vi har værdens største katastrofe NÅ. Hver gang han er på tv. Hva sier mannen nå?
Inngangen
28.03.2020 kl 02:24 647

Fin dokumentar hvor Egeland ikke akkurat kommer godt ut, med sine påstander om hungersnød der befolkningen sier det motsatte.
https://youtu.be/s4SYM8JsDg4