Schram om selskapets samfunnsnytte i Norge

Slettet bruker
NAS 27.03.2020 kl 20:03 12466

"Skulle Norwegian forsvinne fra markedet er det å betrakte som en rød løper for Ryanair, skriver konsernsjef Jacob Schram.

I Sverige, hvor Norwegian også har en stor virksomhet og et fullverdig flyselskap, ble vilkårene for krisehjelp plutselig endret, slik at Norwegian skulle falle utenfor. Tilsvarende krav om «hovedkontor» er ikke satt i Norge, for svenske selskaper. I Danmark er mulighetene heller ikke store for Norwegian."

Nå bør ledelsen og styre gå foran i dugnaden og frasi seg lønn og bonuser, deres godtgjørelser for jan-mars er vesentlig høyere enn en gjennomsnittlig lønnsmottager får et helt år.

Hvorfor kalles det ikke inn til Ekstraordinær Generalforsamling?

Agenda - Emisjon fra eksisterende aksjonærer
Redigert 21.01.2021 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
Habub
30.03.2020 kl 15:42 2650

Nå kunne du ikke li når du fik igen med din egen medicin.. 1000 intet-sigende fordummende indlæg uden substans med det eneste formål at provocere de mennesker og investorer som har været med til at bygge NAS op til det som det er idag.

Men jeg kan jo lære af deg, jeg skal vel også til at skabe 11 forskellige nicks og spy galle ut over forum 24/7..

Det bliver en festens dag den dag NAS får milliarder af stats-kassen precis som de burde få, og som alle andre airlines har fået i hele verden....!

;=)
Redigert 21.01.2021 kl 07:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2020 kl 15:45 2638

Redd det ikke er så enkelt. NAS har dessverre valgt feil strategi med lånte penger.

Hva tror du oppsigelse av leasingavtaler og avbestillinger av fly vil koste?
Redigert 21.01.2021 kl 07:32 Du må logge inn for å svare
Habub
30.03.2020 kl 15:45 2638

Helt enig, jeg har argumenteret for mange gange at NAS vil være et sundt og fint selskab etter en redning fra diverse stater.

Absolut man MÅ skære de største tabs-givende dele fra og det ganske så fort. Man kan dog ikke bare minimere firmaet til 50 fly, man må op i en vis størrelse for at kunne opnår stor-drift fordele. Med andre ord, et airline som nogen tror på 15 til 30 fly ville aldrig kunne konkurrerer med de firmaer som VIL komme til Norge hvis NAS lukker. Det betyder også at hvis man starter et NAS2 med 20 fly så ville det blive endnu dyrere end at redde NAS da de uden tvivl ville lukke på ganske kort tid.

Selvfølgelig er der en fin fremtid for NAS ikke bare i Norge men i hele Europa..:)
Redigert 21.01.2021 kl 07:32 Du må logge inn for å svare
Celsius
30.03.2020 kl 15:46 2641


Det eneste du er god på dansken er personangrep der du forsøker å fordumme mennesker

Samtidig kommer det tydelig fram at du kun er opptatt av å mele din egen kake på sønderskutte NAS1

Jeg stoler på at den norske stat gjør det valg å ikke berike deg med norske fellesskapsmidler

Redigert 21.01.2021 kl 07:32 Du må logge inn for å svare
Habub
30.03.2020 kl 15:50 2635

HAHAHA...

Jeg har ikke engang aktier i NAS, jeg havde rigtig mange, men siden man ikke kan opnå en fornuftig aftale om en rednings-plan hvilket fremgår her på forum ganske tydeligt hvorfor så er der ingen grund til at tage et større tab end jeg allerede har gjort! SÅ NEI jeg har absolut ingen agenda ud over at NAS må overleve og komme ut på den anden side. Og til det skal de naturligvis have en KÆMPE rednings-pakke fra Norge og helst Sverige og Danmark også..
Redigert 21.01.2021 kl 07:32 Du må logge inn for å svare
Celsius
30.03.2020 kl 15:53 2623


Helt latterlig
Redigert 21.01.2021 kl 07:32 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
30.03.2020 kl 15:55 2617

Iflg ditt resonnement kan det vel ikke bli noe verre en nå uansett. Om de "truer" med mitt forslag så kan det vel være at det blir litt fart på diverse erstatningskrav. Alternativet med konkurs, så er det mange som ikke får pengene sine og ingen bestillinger blir gjennomført. ALLE de store som har myyye investert i NAS er for griske til å la det gå konkurs.
Redigert 21.01.2021 kl 07:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2020 kl 16:02 2593

De "store" har nok ikke lagt alle eggene i en kurv. At selskaper går konkurs er dessverre en del av det å drive business.

Obligasjonseierene har pant i NAS.

Boeing har fått betalt for leverte fly, en evnt. kompensasjons for problemer med MAX motregnes mot fremtidige bortfall av nye flykjøp.

AS Norge sparer fremtidige tapte skatteinntekter da akkumulert underskudd ikke kan benyttes.

Leasingselskapen sitter tross alt igjen med flyene og de har nok en høyere verdi enn det de taper på uteblitt leie.

De ansatte får seg nye jobber i andre selskaper, leste en rapport på at det er stort underskudd på piloter.

Hva sitter aksjonærene igjen med?
Redigert 21.01.2021 kl 07:32 Du må logge inn for å svare
Habub
30.03.2020 kl 16:09 2569

Det du bare glemmer er at de ansatte har krav på penge i boet før mange andre. En af ulemperne med et air-line er at det er noe så personale-tungt. Så når man begynder at se hvor mye der er i boet, så skal Trygde vel have sine 230.000 kroner før alle andre, og de ansatte skal have deres løn plus deres opsigelse, mange har mellem 3 til 8 måneders opsigelse (især Core-Norwegian) så er der jo ferie-penge, solgt fridage og alt muligt andet.

Hvad med alle de ubetalte udgifter som findes i de forskellige lande, hvad med leasing-udgifterne som bare fortsætter med at tikke mens flyene står på jorden i måske 4 til 6 måneder. Hvad med mekanikkerne som skal vedligeholde flyene mens de står på bakken.

INGEN har nogen som helst glæde af en konkurs, og mange kommer til at miste ufattelige summer!
Redigert 21.01.2021 kl 07:32 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
30.03.2020 kl 16:11 2568

Men nå er jeg ikke helt med.

Du argumenterte nettopp med at aktiva omtrent ikke var verdt noe som helst. Nå er det plutselig verdt en hel del for obligasjonseierene og leasingselskapene??
Den ene veien er verdt en hel masse, motsatt nesten ingenting.

Her må jeg si meg meget uenig, om det er vanskelig å omsette, så er det et rimelig godt pressmiddel.
Redigert 21.01.2021 kl 07:32 Du må logge inn for å svare
hstray
30.03.2020 kl 16:15 2555

Dette er ganske enkelt og tydelig. Staten har stengt ned Norwegians virksomhet med de mest inngripende virkemidler siden 2.verdenskrig som Erna Solberg sa. Ja da må staten ta konsekvensene av dette og betale flyselskapene alle kostnader i denne perioden. Flyselskapene bør låne minimalt, men få utgiftsdekning på 100% av sine kostnader i denne perioden. Tilsvarende for hoteller og andre næringer som er nedstengt av staten. Det er konsekvensene av statens nedstegning av samfunnet.

Redigert 21.01.2021 kl 07:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2020 kl 16:18 2548

habub,
An Air Operator Certificate (AOC) is a certificate that allows an operator to perform specific operations of commercial
air transport. Any airline in Europe that wishes to operate must have the country’s approval through an Air Operator Certificate.
6 - 9 mnd. sies det.

Vi har flere muligheter her. Bruke Widerøe eller Malmø Aviation/BRA sin AOC, om de tillater det.
Kanskje litt tid passer vis a vis coronaen uansett ?
Og nordmenn kan kollektivt gå sammen om å la være å fly med andre selskap, om tilkomsten
av nytt norsk selskap annonseres. Og til tilkomsten er operativt. SAS kan utvide litt imens,
til de senere må trekke utvidelsen tilbake. Kanskje overtakelse av NAS sin AOC er en mulighet ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2020 kl 16:23 2521

Kanskje NAS2 kan overta NAS Sverige og NAS Irland da ? Og bruke de AOC'ene.
Redigert 21.01.2021 kl 07:32 Du må logge inn for å svare
Habub
30.03.2020 kl 16:30 2483

Hei Thinky.

Helt korrekt en AOC er hele regelværket som må godkendes for at kunne opererer et air-line, og nu har helt ret, man kunne sagtens bruke en anden allerede godkendt AOC, men da bliver det jo ikke NAS2 vel.

Uanset selvom du får fat i et firma som allerede har en AOC må du omstille dette firma til at opererer en anden type fly, det man siger man skal have disse 737-Ng på register. Det indbefatter en masse tilladelser, man skal kunne dokumenterer alt fra træning af crew til certificering af mekanikkere osv, det tager stadigvæk måneder, men det er absolut en hurtigere process end at starte et nyt air-line.

Du har dog stadigvæk kæmpe store problemer med at få fat i fly som du kan flyve, det kommer stadigvæk til at tage måneder før de bliver frigivet af bobestyrer.

Her kommer så det jeg ikke forstår, så man vil gerne give 4 eller måske 6 milliarder til Widerøe men ikke til NAS, det giver ikke så mye mening.

Uanset det er en flott tanke at man kollektivt vil gå ind og flyve med et firma eller ikke med et firma. Jeg kan tillægge at for cirka 10 år siden lavede vi en masse forsøg blandt gæster omkring det at være loyal mot sit airline. Man fandt ut af at den normale gæst (ferie) ville skifte airline uden nogen anden viden end at prisen var 71 kroner billigere hos det ene firma end det andet, så det med at man vil loyal mot et firma kommer aldrig til at ske.

NAS AOC er godkendt ud fra en masse præmisser, når NAS går konkurs bliver den lukket, og kan ikke genåbnes i samme firma, man kan ikke købe en AOC den hænger på alt det NAS er, trænings-materiale, fly, personer, iPads, programmer osv osv. alle er godkendt gennem en omfattende process fra myndighederne.

Så uanset hvordan man anskuer dette her så vil en konkurs betyde at NAS står stille i 4 til 6 måneder, og på den tid har Ryan-Air allerede cherry picked de ruter som dere vil starte op med, altså de bedste og der man tjener flest penge.

Der er n grund til at NAS brugte så utrolig mange år på at komme fra 2,3 eller 5 fly til 50, og at det derfra gik hurtigt. Det er langt nemmere at implementere fly nummer 50 til 100 end fra 0 til 50.
Redigert 21.01.2021 kl 07:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2020 kl 16:35 2471

Under denne coronakrise kan vi lett vente noen måneder med å komme i gang.
Et nytt norsk hovedflyselskap vil bli knallbra. Med knallgod balanse og superlave kostnader.
Det vil storme og strutte frem.
Og Flytoget skal bli billigere. Taxi skal bli billigere. Pølse og kaffe skal bli billigere på Gardermoen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:32 Du må logge inn for å svare
Habub
30.03.2020 kl 16:36 2466

Det er iøvrigt derfor mange low-cost airlines har nogle ganske kompliceret booking-systemer. Man har gjort mye forsøk med dette.

Det man gør er at man laver booking nøjagtig så kompliceret at gæsten ikke ORKER at starte forfra med processen. Så nå en flybillet koster og bliver reklameret til 139 kroner så booker folk med det samme, når de er færdige med bookingen koster den nå 799,. det er helt bevist for folk tænker, my god dette tullet orker jeg ikke igen, og man accepterer prisen.

SAS gjore det modsatte de skrev all inclusive på deres bookinger (momondo.com) osv, men folk hoppede alligevel på den billet som til at starte med var billigere end SAS selvom den blev dyrere til slut. Ryan-Air henter utrolig summer på deres strenge regler, også i lufthavnen, misset boardingkort, det bliver 12 Euro, en bag som er lidt for stor, det bliver 50 Euro, for hvad er alternativet når man allerede er i lufthavnen, at man ikke rejser?

Så tror folk flest at man så har lært noe til næste gang, desværre, vi er tilbage vi de 71 kroner, og folk køber igen den billigeste billet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:32 Du må logge inn for å svare
Habub
30.03.2020 kl 16:39 2462

Der tror jeg du bliver skuffet.

Hvis NAS går konkurs så vil Ryan-Air overtage stort det alle de givtige ruter ud af Gardermoen, Stavanger og Bergen, resten vil de ikke have noe med at gøre, så det bliver Widerøe og SAS med billet-priser som kan ganges med 3 eller 4 fra idag, det burde være åbenlyst at SAS og Widerøe vil tjene mye penge etter Covis-19 krisen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:32 Du må logge inn for å svare
hstray
30.03.2020 kl 16:46 2453

Uten at Staten tegner seg for 95% av aksjene i NAS 2 vil det ikke være mulig å finne investorer til Nas2 nå, eller i etterkant av Corona krisen. Ikke en kjeft som vil vurdere å investere i ett flyselskap etter tidens største krisen for flyselskapene.
Og da den norske stat ikke ønsker å eie ett flyselskap etter de omsider fikk solgt seg ut av SAS i 2018, så må nødvendigvis disse Nas2 investorene komme fra en annen planet 🌏
Redigert 21.01.2021 kl 07:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2020 kl 16:49 2446

Vi redder ikke NAS1 for enhver pris. Blir det for dyrt, så lar vi det gå dukken. Leverandører og kreditorer må
bidra betydelig, ellers så går ikke dette. Da drar Norge igang et nytt flyselskap med lite gjeld og flotte fly.
Redigert 21.01.2021 kl 07:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2020 kl 16:51 2523

Klarer man å kna ut en god finansiell stilling i NAS1, kan vi se på
og mulig gå for å videreføre det. Alternativt starter vi nytt flyselskap.
Redigert 20.01.2021 kl 22:18 Du må logge inn for å svare
bj111
30.03.2020 kl 16:55 2512

Helt rett, derfor selger man konkursaksjen NAS nå og kjøper seg inn i Softox. Når fly er på vingene igjen så selger man softox og kjøper SAS eller NAS om det skulle eksistere. Dette er et tips til de som kjøper aksjer for å tjene penger ikke for de som forelsker seg i et selskap og ikke klarer å se hvor det bærer.
Blir ikke noen NAS2, boet blir kjøpt opp av en aktør med penger, ryanair er en het kandidat. Andre som trenger nye fly er SAS. De kan komme til å kjøpe noen av flyene etter NAS.
Redigert 20.01.2021 kl 22:18 Du må logge inn for å svare
Habub
30.03.2020 kl 16:56 2505

Jeg forstår der er veldig mye følelser i denne sak, samme med Petter Stordalen, men det nytter ikke så mye etter min mening. Dette er et simpelt regnestykke, hvad koster det Norge ikke at hjælpe versus hvad er cost-benefit af at hjælpe. Dette handler jo ikke om at NAS skal have milliarder af gratis penge, de må naturligvis betale dem tilbage.

I Danmark var der enorm modstand mot at hjælpe bankerne ved sidste finans-krise, mest fordi bankerne selv havde sat sig i denne situation via grådighed og umoralsk ageren. Jeg tilhørte selv en af de som sagde de ikke skulle have nogen hjælp, idag har jeg ændret holdning, havde vi ikke hjulpet havde konsekvenserne blevet mye mye værre.

I den sidste ende tjente staten faktisk 18 milliarder på at bistå bankerne og sikkert 100 vis af milliarder fordi private ikke gik konkurs og måtte forlade hus og hjem.

https://www.berlingske.dk/virksomheder/staten-har-tjent-18-milliarder-kroner-paa-bankpakkerne
Redigert 20.01.2021 kl 22:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2020 kl 16:56 2505

Dette er ikke sikkert Habub. Norges statminister bruker allerede uttrykket NAS2 nå.
Hun må gå om Norge blir stående uten hovedflyselskap. Blir NAS1 for dyrt, så vraker vi det.
Redigert 20.01.2021 kl 22:18 Du må logge inn for å svare
Habub
30.03.2020 kl 17:01 2488

:) De skal naturligvis gøre hvad de finder mest rigtigt, jeg er desværre bare overbevist om at NAS2 vil blive en dyrere løsning hvis man ser samfunds-økonomisk på problemstillingen. Hvis de vælger et NAS2 vil jeg tro det alene er af politiske årsager da der er stor fjentelighet i Norge mot at bruge skatte-kroner på projektet.

Men uanset held og lykke med det..
Redigert 20.01.2021 kl 22:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2020 kl 17:04 2478

Ja, da må de jammen ettergi mye gjeld.
Vi fyller ikke på penger i et gjeldsberg.
Redigert 20.01.2021 kl 22:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2020 kl 17:08 2468

Det er et høyt spill her av Boeing. Hva om de ikke får sertifisering på MAX ?
Eller publikum sier tvert nei til å fly med fiktivtsertifiserte MAX ?
Motregne noe som er verdiløst eller har falt kraftig i verdi ?
Redigert 20.01.2021 kl 22:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2020 kl 17:28 2435

Hei Habub,
Du misforstår litt med de 6 mrd. Det er 3 til NAS, 1,5 til SAS og 1,5 til Widerøe og andre norske. Tilsammen 6.
Widerøe betjener et visst nett i Norge. Dette har ingenting med lojalitet å gjøre. Vi har ca 45 flyplasser i drift i Norge.
Vi har Malmø Aviation som kanskje kan brukes. Det kan døpes om f.eks.
Det er ikke bare bare for Ryanair å plukke kirsebær. De er ikke så godt likt. Når NAS yter optimalt, så er de godt likt.
Ryanair har vel sine problemer med å komme seg på beina ? De rekker ikke mye mot oss på 4 - 6 mnd. Og SAS og
andre kan stenge for Ryanair i mens. Det viktige er å annonsere hva Norge kommer med av flyselskap. Og ved et
nytt flyselskap vil det bli knallsolid. Vi skal blåse Ryanair av banen på de rutene vi vil ha.
Redigert 20.01.2021 kl 22:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2020 kl 17:34 2414

Det er dette svineriet som gjør at folk elsker Norwegians booking isteden. Ryanair er billig men forbindes
med jævelskap på alle bauger og kanter. En pleasant booking er gull. Og dette med plaesant bagasjekonsept
er uhyre viktig.
Folk kommer til å våkne på disse lurerier. Merkevare med god standing vil vinne frem. The norwegian way !
Redigert 20.01.2021 kl 22:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2020 kl 17:39 2398

Vi får se. Faller NAS, så kan det jo tenkes at Kjos & co starter NAS2.
Ryanair har nok sitt å stri med. Hva er EK% der ?
Redigert 20.01.2021 kl 22:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2020 kl 17:43 2384

Nei, nei.
Staten kan gå inn med 50 %. Resten fikser bedrifter og personer i Norge. Pluss bedrifter og fond
i øvrige nordiske land.
Senere selger staten seg ned til et passende nivå for seg. Dette vil bli en særdeles bra løsning for staten.
En vinn vinn vinn.
Selskapet vil få særdeles lave kostnader og få lovende utsikter. Her vil folk investere for fullt.
Redigert 20.01.2021 kl 22:18 Du må logge inn for å svare
Habub
30.03.2020 kl 17:43 2379

Hei igen.

Tak, men jeg vet godt hvordan fordelingsnøglen er blandt de forskellige firmaer, det jeg mente var, giv dem (Nas) 6 milliarder de penge de ikke bruger kan de betale tilbage, jeg tror IKKE 3 milliarder er nok hverken til NAS eller SAS hvis de skal komme ut på den anden side, man starter jo ikke med at flyve for fuldt fra dag 1. MEN det vil ganske så hurtigt tage sig op. Alt tro nogen af firmaerne er tilbage på 100 procent midt i Juni tror jeg er naivt.

Jeg kender ikke EK i Ryan-air men de har UFATTELIG mye med penge, det er uden tvivl det firma som står længst.

Da stort set alle ansatte er på kontrakter som kan siges op med 1 ukes varsel har de allerede fyret rigtig mange mennesker, de fik 24 timers opsigelse, sådan er det at arbejde for de. De har slet ikke de utgifter til personale som NAS eller SAS, KAN ikke sammenlignes overhovedet.
Redigert 20.01.2021 kl 22:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2020 kl 17:46 2368

Regjeringen må sørge for norsk hovedflyselskap (NAS2 ved evt. bortfall av NAS1). Eller oppleve regjeringskrise.
F.eks. ved 50 % fra staten, resten fra bedrifter og private i Norge. Pluss bedrifter og fond i Norden m.m.
Staten selger seg ned til et passende nivå senere, og kommer strålende ut av det hele.
Redigert 20.01.2021 kl 22:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2020 kl 17:52 2346

Det blir enten NAS1 eller en ny erstatning for dette.
Skal NAS1 føre frem må det alternativ gjøres bedre enn det ser ut til nå.
En ny og veldig sunt fundert erstatning er fristende å gå for isteden.
Norge må ha hovedflyselskap, det er helt sikkert.
Redigert 20.01.2021 kl 22:18 Du må logge inn for å svare
hstray
30.03.2020 kl 17:56 2329

Blir spennende å se hva som kommer av nye pakker imorgen til reiselivsbransjen. Blir presentert på pressekonferanse imorgen en gang. Reiseliv med hotell, fly og tur operatører at bransjene som er hardest rammet. Ma må stille seg spørsmålet om man skal ha arbeidsplasser innen reiseliv visst man ikke kommer med kraftig kompensasjoner og krisepakker som ikke er lån
Redigert 20.01.2021 kl 22:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2020 kl 17:57 2319

NAS1 må bli billig nok, ellers går vi for NAS2.

NAS2 er nok åpenbart best vis a vis folks skattepenger.
Det viktigste i denne saken er at Norge for et ordentlig hovedflyselskap
med best mulig økonomi. Og til å fylle rollen som luftfarts infrastruktur operatør
i Norge og til og fra Norge, Skandinavia, Norden og Nord-Europa.
Redigert 20.01.2021 kl 22:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2020 kl 18:03 2301

Staten fyller på mer penger om dette varer lenger. Det blir kanskje ettergitt tilslutt også ?
Men spørsmålet nå fremover blir NAS1 kontra NAS2.
Tror politikerne begynner å skjønne hvor viktig denne saken er. Og Norge har stor bankkonto
å hente penger fra. Men, vi sløser ikke i Norge. Vi baker kake i Norge.
Redigert 20.01.2021 kl 22:18 Du må logge inn for å svare
hstray
30.03.2020 kl 18:04 2300

NAS 2 ER Dødsdømt fra dag 1 da det ikke finnes investorer som vil vurdere det, og innen Nas2 er ilufta har Ryanair overtatt de lønnsomme rutene. Selskapet er dødsdømt fra dag 1.
Redigert 20.01.2021 kl 22:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2020 kl 18:06 2289

Politikerne begynner å forstå hvor viktig det er med eksistensen av et solid
og struttende norsk hovedflyselskap. Det handler om å ta vare på hundrevis
av milliarder i verdier kontra å tape hundrevis av milliarder i verdier.
Redigert 20.01.2021 kl 22:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2020 kl 18:12 2274

Her er det nok best å ikke være for bastant.
Ryanair kommer ikke til hvis nordmenn ikke vil.
Norge har masse penger å reise til et slagkraftig norsk hovedflyselskap.
Staten reiser 50 %. Bedrifter og private i Norge en god del. Pluss bedrifter
og fond i Norden og andre steder.
Å bygge noe opp rundt Malmø Aviation er også mulig.
Selskapet vil kunne få meget lave kostnader. Og rammebetingelsene for
norske flyselskap i Norge og Norden kan bli gjort bedre. Så som tilbringer-
tjeneste kostnader, parkeringskostnader, flyplasskostnader for passasjerene, øvrige infrastrukturskostnader etc.
Redigert 20.01.2021 kl 22:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2020 kl 18:13 2269

MCAP på Norwegian ved stenging av børsen i dag var. 1.5 milliarder, småpenger i disse Covid-19 tider som går tapt.

Dersom eierne mener kursen og verdien er lav står det dem fritt til å kjøre opp kursen.
Redigert 20.01.2021 kl 22:18 Du må logge inn for å svare