Tankskipslagring øker raskt fordi oljelagrene fylles.

Slettet bruker
LAGER 28.03.2020 kl 06:14 2184

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-03-27/oil-glut-is-filling-ocean-tankers-at-record-pace-frontline-says?srnd=premium-europe

Norge må bygge olje- og petroleumslagrings KAPASITET !
Norge er i både oljenæringen og shipping. Da hører oljelagring med.
Dette er new buisness !
Også i forbindelse med jetfuel og norske flyplasser i vannkanten.

I oktober 2018 sto oljeprisen i 85 $ fatet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:27 Du må logge inn for å svare
rolstad
28.03.2020 kl 08:45 2083

Norge har noen av verdens største lagre av olje i nordsjøen...

r
Redigert 21.01.2021 kl 08:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.03.2020 kl 09:15 1892

Lagringsdebatten har med allerede oppumpet olje å gjøre. Samt allerede ferdigraffinerte petroleumsprodukter å gjøre.

Videre har ikke Norge verdens største oljereserve. Langt i fra.

"Vi kommer til å fylle det helt til topps, spare den amerikanske skattebetaleren milliarder og milliarder av dollar, hjelpe oljeindustrien vår," sa Trump.
Trump har skjønt poenget. Han fyller lagrene smekkfulle. Og sparer masse milliarder.
Redigert 21.01.2021 kl 08:27 Du må logge inn for å svare
Flipper
29.03.2020 kl 10:23 1762

I den Gigantiske redningspakken som kom på plass i USA, fikk ikke Trump gjennom
ytterligere påfylling av strategisk lager.

Det er nå 600.000 barrels som må finne seg et hjem. Pumpes daglig 20 Mill....
Overlater til hver enkelt å kalkulere selv.

Man må også regne på/med, kapasiteten er ikke gjevnt fordelt rundt om i verden.

Vanskelig å se fremover, pga. hva de store fondene ( hedge ). Mulig de shorter
mer aksjer igjen mandag morgen; og samtidig kjøper mer olje, da burde kurs aksjer
gjøre et '' gap up '' mandag morgen, for aå kanskje å falle på ettermiddagen ...
og aksjen ned igjen...

Finner jeg at et gap up mandag morgen, selger jeg godt med aksjer FRO, med
tilbakekjøp på ettermiddagen. Må jo trade litt, samtidig som sitter ( begge veier ),
aksjer og cash ...... Mindre kjedelig samt må bruke skrotten, og trimme hjernen
nå man er blitt 69 år LOL

Så, igjen tenker jeg på at jo dyrere frakten blir og marginer for raffeniene; hvor
går vi. Det jeg også sitter å grumbler på, er hvilken vei det går derom frakt går
spinnevilt; da ser jeg to alternative, fortsatt lagring tank skip, eller, frakt blir så
dyrt at USA rafenerier kjøper shale olje, og så har vi nok en usikkerhet som
også tas i betraktning, kan Kina plustselig ta en beslutning, ved å erklære,at pga.
den '' emergency som Corona har forårsaket '' ekstraordinære tilstander i verden;
og avtalen om kjøp av olje fra U.S. ?

Mange variabler å ta hensyn til .......

Redigert 21.01.2021 kl 08:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.03.2020 kl 10:46 1701

Det pumpes vel 13. De snakker om importbehov nå på 7. De bruker vanligvis 20.
Redigert 21.01.2021 kl 08:27 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
29.03.2020 kl 11:14 1617

Skiferolje passer dårlig til de fleste amerikanske raffinerier fordi den er ekstrem lett. Raffineriene ble bygget for importert olje med atskillig lavere API. Så selv om USA nå er netto eksportør av olje importerer de fortsatt nesten 50% av oljen sin.
Redigert 21.01.2021 kl 08:27 Du må logge inn for å svare
Flipper
29.03.2020 kl 11:55 1502

Asfalt og dirty olje utvinnet i Canada, kanskje kan veie opp, men,yupp, det er
probmer med rør kapasitet, og mesteparten går nå til vestkysten, også fraktet
med tog......Mye polotikk i Canda, pga. de grønne terroristene. De forstår vel
ikke dette, før de begynner å fryse, og ikke kan lage varm mat ........

Rafenerier i US har jo redusert aktiviteten, samt delvis også gjort '' forandringer ''
for å levere bunkers til skip, IMO20. Det er jo ikke så langt fra diesel til andre
destillater. dersom de kan/eller, vil påkoste forandringer til å motta lettere olje
med mer sulfat etc. Ikke vet jeg ....
Redigert 21.01.2021 kl 08:27 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
29.03.2020 kl 12:16 1459

Det hadde vært fint hvis det var gitt hva som skulle skje fremover; at viruset ble borte til påske som presidenten sier og at forbruket i verden igjen skyter i været da.
Hvis oljeselskapene slutter å tro på det og i stedet innser at forbruket kanskje aldri kommer opp dit det var siden vi nå ser at mindre reising og f eks skypemøter faktisk fungerer overraskende bra så vil de justere ned produksjonen fordi de vil innse at det blir de nødt til.
Hvem skal etter hvert betale for den dyre lagringen av olje når salget er lavt både i volum og pris?

Jeg håper situasjonen med skyhøye rater vedvarer slik at jeg kan tjene rått på mine tankaksjer men jeg er ikke helt sikker på at det vil vare veldig lenge.
Redigert 21.01.2021 kl 08:27 Du må logge inn for å svare
Flipper
29.03.2020 kl 12:31 1416

Nå er det fyrverkeri i Saudi igjen, inkomne langdistanse raketter avskåret over karantene besatt Jedah

http://www.straitstimes.com/world/middle-east/saudi-forces-intercept-missile-over-riyadh-state-media
Redigert 21.01.2021 kl 08:27 Du må logge inn for å svare
Flipper
29.03.2020 kl 12:44 1384

Rosneft opplyser at de slutter all aktivitet i Venezuela.

Grei måte for Russland å '' redusere '' produksjon '' LOL
Redigert 21.01.2021 kl 08:27 Du må logge inn for å svare
Flipper
29.03.2020 kl 13:33 1291

Forum i Uniten, en som laget '' personlig sammendrag '' ( personlig, ikke Copy Right, så ikke Adm. sletter )
som følger, også brukte linker på diverse :

Pipeline operators are asking oil producers to voluntarily reduce their output, in the clearest sign yet that a
growing glut of crude is overwhelming storage capacity,

Plains All American Pipeline sent a letter this week asking its suppliers to scale back production,
while Plains and Enterprise Products Partners sent letters requiring customers to prove they have
a buyer or place to offload the crude they are shipping.

Ryan Sitton, a member of the Texas Railroad Commission, says on Twitter that pipeline companies
are running out of storage space for oil as coronavirus related lockdowns cause demand to plunge.

On Friday, prices for physical delivery of several key crude grades in North America plunged to
the lowest levels in decades, a clear indicator that North America's storage system is nearing its limit.

West Texas Intermediate crude in the heart of the Permian Basin plunged yesterday to $13.01/bbl,
the lowest since 1999, while Western Canada Select neared $5/bbl and Wyoming Asphalt Sour
crude reportedly was bid as low as $0.95/bbl yesterday.




Redigert 21.01.2021 kl 08:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.03.2020 kl 13:47 1255

Vi skal bygge lagringskapasitet på land, for å få lave og forutsigelige lagringspriser.
Der lagres bare olje man har fått kjøpt billig.
Redigert 21.01.2021 kl 08:27 Du må logge inn for å svare