NAS - Anbefalt artikkel
Jeg synes at artikkel forklarer godt Nas situasjonen.
https://e24.no/boers-og-finans/i/4qA7Be/disse-har-norwegians-fremtid-i-sine-hender
Ser også at DNB sitter fast inne med High Yield. (merkelig at de uttalte seg så negativt om Nas - Mulig strategi for å få tilgang til krisepakke)
https://e24.no/boers-og-finans/i/4qA7Be/disse-har-norwegians-fremtid-i-sine-hender
Ser også at DNB sitter fast inne med High Yield. (merkelig at de uttalte seg så negativt om Nas - Mulig strategi for å få tilgang til krisepakke)
Redigert 21.01.2021 kl 04:16
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Single Malt
29.03.2020 kl 22:52
3418
564 arbeidsplasser i Norge????? hvis det stemmer er det bare "Norwegian navnet" som er norsk. Granske heftig om staten da skal bruke milliarder på et selskap som kun beskjeftiger 564 nordmenn....
Det er jo da eierne som skal redde selskapet
Det er jo da eierne som skal redde selskapet
Kantarell
29.03.2020 kl 22:54
3408
Flott artikkel skrevet av Gard L. Michalsen fra E24.
https://e24.no/naeringsliv/i/QobRvx/hvorfor-skal-staten-redde-petter-stordalen
https://e24.no/naeringsliv/i/QobRvx/hvorfor-skal-staten-redde-petter-stordalen
Hockeymonkey
29.03.2020 kl 23:17
3351
"nogenlunde svarer til 8000 til 9000, alle disse mennersker er social sikret i Norge (Trygde) Sverige og Danmark, det betyder at de betaler skat i de Nordiske lande."
Så støtter Norge SAS, men det kommer ikke noe den andre veien, ikke en tørr brødbit en gang. At Norske politikere godtar dette er flaut.
Så støtter Norge SAS, men det kommer ikke noe den andre veien, ikke en tørr brødbit en gang. At Norske politikere godtar dette er flaut.
Ecf93
29.03.2020 kl 23:41
3292
Greit å sjekke fakta først... er så mye piss folk slenger rundt her at det blir latterlig dumt... nas har mye fler i arbeid (i norge) men 564 i nas ja, men dette er ikke folkene du møter på flyplassen eller i flyene.... di er ansatt i andre selskaper eid av nas... pilot services norway og cabin services norway....
Celsius
30.03.2020 kl 00:52
3193
Tiltrer din oppfatning.
NAS misligholder fakturakrav gjennom datterselskap skrives det om, og driver da på kreditors regning, i strid med straffeloven. Da har selskapet løpende plikt til å inngi oppbud/konkurs.
Nå må staten gripe inn og NULLE UT AKSJONÆRER OG GJELD, slik det var nødvendig å gjøre med dnb på 90-tallet.
Vi må fra nå ha TRYGT RUTENETT OG TRYGGHET FOR ANSATTE.
Det landet ikke trenger er grådige gamle profittører som forsyner seg av fellesskapets midler som er til bruk for framtidas unge.
Nå må staten ta inn over seg sitt alvorlige samfunnsansvar, uten populisme, og sette foten ned mot pengeoverføringer til profittørene.
Kantarell
30.03.2020 kl 07:28
3094
Noen som har lest artikkelen?
Litt interessant at Stordalen MÅ reddes ;)
Litt interessant at Stordalen MÅ reddes ;)
Kantarell
30.03.2020 kl 09:31
3004
"Og så må vi huske: Det er ikke fondet som er det viktige hos oss, det er arbeidet, over 90 prosent av norske verdier er folks arbeid. Hvis vi sparer på fondet og rammer arbeidet, så kommer vi dårlig ut begge steder."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/vQ7W2L/stoere-om-gjenoppbygging-etter-coronakrisen-vaar-generasjons-store-oppgave
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/vQ7W2L/stoere-om-gjenoppbygging-etter-coronakrisen-vaar-generasjons-store-oppgave
Epona
30.03.2020 kl 11:10
2876
Sundberg i E24 i sin sluttkommentar i dag bak betalingsmur:
"Holdes flyselskapet unna skifteretten har det altså en av de aller mest moderne flyflåtene i verden. Det kan ikke være noe annet enn en fordel når og hvis verden kommer tilbake til det normale og vi begynner å reise igjen.
For dagens Norwegian-aksjonærer er løpet uansett kjørt. Spørsmålet er om det ikke burde vært kjørt for SAS-aksjonærene også. Norwegian har falt 76 prosent hittil i år, er SAS-aksjens fall er på «kun» 39 prosent."
"Holdes flyselskapet unna skifteretten har det altså en av de aller mest moderne flyflåtene i verden. Det kan ikke være noe annet enn en fordel når og hvis verden kommer tilbake til det normale og vi begynner å reise igjen.
For dagens Norwegian-aksjonærer er løpet uansett kjørt. Spørsmålet er om det ikke burde vært kjørt for SAS-aksjonærene også. Norwegian har falt 76 prosent hittil i år, er SAS-aksjens fall er på «kun» 39 prosent."
Kantarell
30.03.2020 kl 11:46
2824
Ja dette er nok bra for oss aksjonærer når de mener at vi allerede er kjørt.
Mulig enda en tydelig forberedelse via media, at store bedrifter i tillegg til krisepakker trenger ekstra støtte fra norske staten.
Mulig enda en tydelig forberedelse via media, at store bedrifter i tillegg til krisepakker trenger ekstra støtte fra norske staten.
Ærlig talt
Hvor mange nordmenn tror du oppfatter SAS som et utendlands selskap?
SAS har vært en del av norsk infrastruktur i 75 år.
Selv etter at Norwegian kom på banen som et "norsk selskap" har SAS spilt en betydelig større rolle i norsk infrastruktur. Du kan bare se på rutetabellen på andre tider av dagen enn i rushtiden. Se på kysten fra Stavanger og nordover. Hvor er Norwegian store deler av dagen.
Svært mange bedrifter i Norge har utenlandske eiere med tusenvis av norske arbeidsplasser.
Hurtigruten er et eksempel - Jeg vil påstå at Hurtigruten har tusen ganger større betydning for norsk reiseliv enn Norwegian. Men vi skal altså ikke bry oss siden den ikke er norsk...
Hvor mange nordmenn tror du oppfatter SAS som et utendlands selskap?
SAS har vært en del av norsk infrastruktur i 75 år.
Selv etter at Norwegian kom på banen som et "norsk selskap" har SAS spilt en betydelig større rolle i norsk infrastruktur. Du kan bare se på rutetabellen på andre tider av dagen enn i rushtiden. Se på kysten fra Stavanger og nordover. Hvor er Norwegian store deler av dagen.
Svært mange bedrifter i Norge har utenlandske eiere med tusenvis av norske arbeidsplasser.
Hurtigruten er et eksempel - Jeg vil påstå at Hurtigruten har tusen ganger større betydning for norsk reiseliv enn Norwegian. Men vi skal altså ikke bry oss siden den ikke er norsk...
Hurtigruten 1000 ganger større betydning enn Norwegian ? Nei vet du hva.
SAS er nå Sverige og Danmarks ansvar. Norwegian er Norges ansvar.
Kreditorer og leverandører i Norwegian må bidra i dugnaden, ellers vil de bli kastet til løvene.
SAS er nå Sverige og Danmarks ansvar. Norwegian er Norges ansvar.
Kreditorer og leverandører i Norwegian må bidra i dugnaden, ellers vil de bli kastet til løvene.
Kantarell
30.03.2020 kl 12:21
2741
logotol
30.03.2020 kl 19:16
2473
Da blir spørsmålet om Mr Burgundy er ute etter og spre et feilaktig inntrykk, eller om han vet så lite om et selskap han er skriver om hele tida. Norwegian har flere tusen ansatte i Norge.
Av en eller annen grunn er de ansatte fordelt i flere mindre selskap, f.eks er crew ansatt i Norwegian Cabin Services... og Norwegian Pilot Services... med underavdelinger i byer hvor Norwegian har crew baser.
SAS Norge har forøvrig 0 ansatte i følge Proff
https://www.proff.no/selskap/sas-norge-as/lysaker/-/IDEYBY60000/
Av en eller annen grunn er de ansatte fordelt i flere mindre selskap, f.eks er crew ansatt i Norwegian Cabin Services... og Norwegian Pilot Services... med underavdelinger i byer hvor Norwegian har crew baser.
SAS Norge har forøvrig 0 ansatte i følge Proff
https://www.proff.no/selskap/sas-norge-as/lysaker/-/IDEYBY60000/
Kantarell
31.03.2020 kl 08:12
2320
https://www.dn.no/staticprojects/2020/01/coronaviruset/#50010
WHO ser tegn til stabilisering i virusutbruddet i Europa
WHO ser tegn til stabilisering i virusutbruddet i Europa
-
«
- 1
- 2 »